waarom kijken mensen toch op je neer als je een fjord hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:17

als ik met men haflinger tussen andere paarden rijd ben ik juist heel fier!!! ook omdat ik haflingers en fjorden juist heel mooi vindt. en dan val je toch op met je mooie paardje tussen al die grotere! als je trots op iets bent straal je dat idd uit! en dan kijken mensen er ook met hele andere ogen naar.
al heb je een paard met paarse stippen als er iemand zit op te stralen kijken zien mensen er ook mooie van. ik heb nog nooit comentaar gekregen en moest het wel zo zijn zou ik het nieteens horen! ofwel denken dat ze jaloers zijn! geniet gewoon van je fjordje! als je er een slecht gevoel bij blijft hebben zou ik mij afvragen of het wel het paardje van je dromen is.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:19

dat is niet alleen met een fjord hoor.
Ik heb een d-pony, die best leuk kan lopen (geen crack, maar zeker wel in staat om een leuk proefje te doen)
Ik heb het idee dat mijn omgeving daar ook op neerkijkt, omdat ze maar een pony is. (mensen vergeten dan even, dat ik ook maar een klein meisje ben).

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:58

Equidea schreef:
dat is niet alleen met een fjord hoor.
Ik heb een d-pony, die best leuk kan lopen (geen crack, maar zeker wel in staat om een leuk proefje te doen)
Ik heb het idee dat mijn omgeving daar ook op neerkijkt, omdat ze maar een pony is. (mensen vergeten dan even, dat ik ook maar een klein meisje ben).

ookal ben je groot vindt niet dat mensen het recht hebben om comentaar op iemand anders te geven!
allemaal niks van aantrekken!

xLiezel

Re: waarom kijken mensen toch op je neer als je een fjord hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:00

Sommige mensen zullen wel denken dat een fjord een dom karrepaardje is.. Wat dus totaal niet zo is!! Ze zijn super lief betrouwbaar, en hartstikke veelzijdig.. :D Ik zou niet meer zonder mijn fjordje kunnen hoor! :+:

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:02

Ik geef het toe, als ik een Fjord of Haflinger op wedstrijd zie staar ik..
Weet je waarom?
Omdat ik het enorm knap vind dat ze met hun beestje daar rondlopen! Vaak zijn ze toch ondergewaardeerd, maar ik vind ze prachtig!
Dus aan iedereen die zich ongemakkelijk voelt als ik kijk/staar, ik vind je beestje gewoon prachtig :D

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:19

SETEFURII schreef:
Weet je waarom?
Omdat ik het enorm knap vind dat ze met hun beestje daar rondlopen! Vaak zijn ze toch ondergewaardeerd, maar ik vind ze prachtig!
Dus aan iedereen die zich ongemakkelijk voelt als ik kijk/staar, ik vind je beestje gewoon prachtig :D

Helemaal mee eens! :D

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:24

Doe je hoofd omhoog meid en sta er boven. Zodra ze zien dat je er wat van aantrekt proberen ze je alleen maar meer te pakken. Ik heb ook 4 jaar lang een fjord gehad. Maar die fjord reed wel mooi mee tussen de paarden en kon nog leuk lopen ook.
En als ik dan een prijsje won waren er weer achteraf andere smoesen.

Sta er boven het gaat erom dat jij je paardje leuk vind en gewoon voor hem bent gevallen .. Ik heb nu een Groninger en daar hebben ook wel een aantal mensen reacties op . Kijk daar heb je zo bredeplatpoot zo paard wat voor de wagen moet. Sta er boven doe gewoon jou ding en veel ervan zijn ook nog jaloers !!!

Gewoon lekker rijden :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:45

pharagirlke schreef:
Het is niet harder werken dan met eender welk ander paard :=

ik wil niet zielig lopen doen,maar reken maar dat het in sommige opzichten wel harder werken is.
dat geeft niet overigens hoor,maakt het alleen maar een extra uitdaging.
daarbij denk ik aan veel fjorden die hun bouw toch niet meehebben voor bv de dressuur

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:50

xLiezel schreef:
SETEFURII schreef:
Weet je waarom?

Helemaal mee eens! :D

Ik ook mee eens!!
Ik heb zelf een halve tuiger, daar word ook anders naar gekeken.
Mensen hebben dan vaak een vooroordeel! Juist daarom vind ik het prachtig om te laten zien dat deze tuiger WEL super kan lopen! En qua karakter overtreft ie alle hoogbloedige sportpaarden hoor!! Net zoals een fjord e.a....

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:51

Hetzelfde geldt voor een haflinger.
Mijn droom is al jaren om een eigen haflinger te hebben en ze hebben me het altijd afgeraden.. Is niks voor je, kan je niks mee blablablabla...
En idd.. dan tel je niet mee.. waarom niet, ik heb geen idee..
Maar mijn mening ga ik echt niet verandere voor ze :D

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:53

juudii5 schreef:
Hetzelfde geldt voor een haflinger.
Mijn droom is al jaren om een eigen haflinger te hebben en ze hebben me het altijd afgeraden.. Is niks voor je, kan je niks mee blablablabla...
En idd.. dan tel je niet mee.. waarom niet, ik heb geen idee..
Maar mijn mening ga ik echt niet verandere voor ze :D

houden zo ! +:)+
ik heb een haflinger en zou geen ander ras meer willen!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:54

haha.. Nu nog een leuke vinden.. dat is iets moeilijker ;)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:56

Snoevie schreef:
pharagirlke schreef:

ik wil niet zielig lopen doen,maar reken maar dat het in sommige opzichten wel harder werken is.
daarbij denk ik aan veel fjorden die hun bouw toch niet meehebben voor bv de dressuur

mee eens :D

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:02

Als je er zo tegen aan gaat kijken ga je straks nog echt geloven dat jou Fjord minder waardig is.
Iedereen zijn mening en voor jou is jou Fjord gewoon geweldig. En daar moet je niet aan twijfelen.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:25

Ik ervaar het niet zo dat mensen op me neerkijken omdat ik een fjord heb.
Als ik op wedstrijd kom kijkt iedereen altijd wel om als je de losrijbak in komt :) maar heb nooit last gehad van commentaar. Veel mensen wensen me zelfs succes als ik de proef in moet en zijn ook belangstellend hoe het ging.
En mochten ze wel op me neerkijken, so be it! Kan er echt niet meezitten. Ik heb plezier met mn gele vriendje en dat is toch nog altijd het belangrijkste!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:36

Snoevie schreef:
pharagirlke schreef:

Idd, met dressuur zit hun bouw meestal niet mee, dan moet je zeker extra je best doen om hem echt mooi aan de teugel te rijden en het er een beetje soepel uit te laten zien. Maar met springen zijn het echte kanjers hoor, omdat er zoveel kracht in zit! :) En verder zijn ze ook goed voor de kar! Zelf heb ik een slanke fjord (sport tiepe), en die is eigenwijs! Maar wat de meeste fjorden wel hebben is dat ze een lekkere koele kop hebben, dus buitenritten rijden op een fjord vind ik fijner dan op een KWPNer. Wees gewoon trots op je beestje, want als een ander zegt dat hij niet leuk is (en jij trekt je er wat van aan), wordt je fjord er echt niet mooier op hoor! ;) Hij blijft zoals hij is, en hij is goed zoals hij is.

watercitroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:04

Ik heb er niet zo'n last van.
Ik heb wel in de klas 2 meiden die ook allebei paarden hebben, de 1 heeft een kwpn en de ander een nrps.
Ze hadden het over gehandicapt paardrijden, dat er meestal fjorden ervoor worden gebruikt. Omdat het slome rustige paarden zijn bla bla bla. Werd er aan me gevraagt owja jij hebt toch ook fjorden?
Ik dacht laat ze maar praten.. ze weten er blijkbaar niets vanaf.
Ik heb dan wel ouderwets gebouwde fjorden, en zullen misschien niet de beste in dressuur zijn. Maar ze zijn sterker dan de eerste de beste kwpn'er die je tegen zult komen, die bij de eerste stap die ze zetten een DA nodig hebben.
Is ook niet waar natuurlijk, maar zo denk ik dan weer.
Fjordjes zijn de top, zijn de mooiste,specialste en eigenwijste paardjes die er bestaan. Vooral met hun teddyberen vacht.
Ik vind het belangrijkste om een goede band met je paard te hebben, en te kijken waar je paard goed in is en daarin uit te blinken.
Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar voor mij zijn mijn paardjes de beste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:05

Da's met zoveel rassen... Ik heb ook 'maar' 2 shetters...

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:08

watercitroen schreef:
Ik heb wel in de klas 2 meiden die ook allebei paarden hebben, de 1 heeft een kwpn en de ander een nrps.
Ze hadden het over gehandicapt paardrijden, dat er meestal fjorden ervoor worden gebruikt. Omdat het slome rustige paarden zijn bla bla bla. Werd er aan me gevraagt owja jij hebt toch ook fjorden?
Ik heb dan wel ouderwets gebouwde fjorden, en zullen misschien niet de beste in dressuur zijn. Maar ze zijn sterker dan de eerste de beste kwpn'er die je tegen zult komen, die bij de eerste stap die ze zetten een DA nodig hebben.
Fjordjes zijn de top, zijn de mooiste,specialste en eigenwijste paardjes die er bestaan. Vooral met hun teddyberen vacht.
Ik vind het belangrijkste om een goede band met je paard te hebben, en te kijken waar je paard goed in is en daarin uit te blinken.

wat een twee blaaskaken op je school :r
moest ik even kunnen zeggen sorry

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:26

sloom en rustig?
nodig ze maar eens uit om mijn fjord te komen rijden,wedden dat ze er dan anders over denken,haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:31

Laat ze maar lekker, helemaal niets moet je van zulke lui aantrekken, ook al is dat moeilijk. Een fjord is gewoon anders, NIET minder...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:40

watercitroen schreef:

Vreemd dat je zelf met zulke grove vooroordelen strooit terwijl je er niet tegen kan, what goes around comes around. ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:13

vind ik nog best wel meevallen eigenlijk?het valt me op dat je niks zegt over de opmerking van de klasgenoten dat het gehandicapten paarden zouden zijn?

kijk,ik ben er niet voor om zielig te gaan zitten doen,maar het is natuurlijk wel zo dat er gewoon vooroordelen zijn,en daar mag heus weleens iets van gezegd worden,binnen het redelijke.
het is niet goed te praten,maar als iemand zulke rare dingen zegt,zou ik ook misschien wel een flauwe opmerking terugplaatsen over hun paard.

wat bedoel je dan precies met what goes around comes around

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:22

Nou, dat een KWPN voor elke stap naar de DA moet? :+ als je zo denkt dan heb je het recht niet anderen te verwijten dat ze dingen zeggen die jou niet bevallen. Je krijgt wat je geeft.

En ze worden nu eenmaal vaak gebruikt als paarden voor gehandicapten... Da's gewoon een feit, omwille van hun fijne meewerkende karakter, IMO niets om je over te schamen? Ik zie niet in hoe je dát als beledigend kan opvatten... Echt niet.

Denk dat het een sterk staaltje "slecht zien om het te zien" is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:45

nee het gaat niet zozeer om het feit dat ze vaak voor gehandicapten gebruikt worden,maar de reden die ervoor gegeven word. altijd sloom en rustig? tja dan kan je ook zeggen je krijgt wat je geeft.

ik krijg nu een beetje het idee dat mensen maar alles over fjorden mogen zeggen,maar als je dan wat terugzegt,dan krijg je ook gelijk gezeur.

het komt echt niet alleen van fjordenmensen uit natuurlijk,al ben ik er ook niet voor om in het 'slachtofferhoekje' te gaan zitten.

je laatste zin vat ik niet helemaal,maar dat kan ook zijn omdat ik een drukke dag achter de rug heb :P