Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Equidea schreef:dat is niet alleen met een fjord hoor.
Ik heb een d-pony, die best leuk kan lopen (geen crack, maar zeker wel in staat om een leuk proefje te doen)
Ik heb het idee dat mijn omgeving daar ook op neerkijkt, omdat ze maar een pony is. (mensen vergeten dan even, dat ik ook maar een klein meisje ben).
Ik zou niet meer zonder mijn fjordje kunnen hoor!
SETEFURII schreef:Ik geef het toe, als ik een Fjord of Haflinger op wedstrijd zie staar ik..
Weet je waarom?
Omdat ik het enorm knap vind dat ze met hun beestje daar rondlopen! Vaak zijn ze toch ondergewaardeerd, maar ik vind ze prachtig!
Dus aan iedereen die zich ongemakkelijk voelt als ik kijk/staar, ik vind je beestje gewoon prachtig
pharagirlke schreef:Het is niet harder werken dan met eender welk ander paard
xLiezel schreef:SETEFURII schreef:Ik geef het toe, als ik een Fjord of Haflinger op wedstrijd zie staar ik..
Weet je waarom?
Omdat ik het enorm knap vind dat ze met hun beestje daar rondlopen! Vaak zijn ze toch ondergewaardeerd, maar ik vind ze prachtig!
Dus aan iedereen die zich ongemakkelijk voelt als ik kijk/staar, ik vind je beestje gewoon prachtig
Helemaal mee eens!
juudii5 schreef:Hetzelfde geldt voor een haflinger.
Mijn droom is al jaren om een eigen haflinger te hebben en ze hebben me het altijd afgeraden.. Is niks voor je, kan je niks mee blablablabla...
En idd.. dan tel je niet mee.. waarom niet, ik heb geen idee..
Maar mijn mening ga ik echt niet verandere voor ze
Snoevie schreef:pharagirlke schreef:Het is niet harder werken dan met eender welk ander paard
ik wil niet zielig lopen doen,maar reken maar dat het in sommige opzichten wel harder werken is.
dat geeft niet overigens hoor,maakt het alleen maar een extra uitdaging.
daarbij denk ik aan veel fjorden die hun bouw toch niet meehebben voor bv de dressuur
maar heb nooit last gehad van commentaar. Veel mensen wensen me zelfs succes als ik de proef in moet en zijn ook belangstellend hoe het ging.Snoevie schreef:pharagirlke schreef:Het is niet harder werken dan met eender welk ander paard
ik wil niet zielig lopen doen,maar reken maar dat het in sommige opzichten wel harder werken is.
dat geeft niet overigens hoor,maakt het alleen maar een extra uitdaging.
daarbij denk ik aan veel fjorden die hun bouw toch niet meehebben voor bv de dressuur
En verder zijn ze ook goed voor de kar! Zelf heb ik een slanke fjord (sport tiepe), en die is eigenwijs! Maar wat de meeste fjorden wel hebben is dat ze een lekkere koele kop hebben, dus buitenritten rijden op een fjord vind ik fijner dan op een KWPNer. Wees gewoon trots op je beestje, want als een ander zegt dat hij niet leuk is (en jij trekt je er wat van aan), wordt je fjord er echt niet mooier op hoor!
Hij blijft zoals hij is, en hij is goed zoals hij is. watercitroen schreef:Ik heb er niet zo'n last van.
Ik heb wel in de klas 2 meiden die ook allebei paarden hebben, de 1 heeft een kwpn en de ander een nrps.
Ze hadden het over gehandicapt paardrijden, dat er meestal fjorden ervoor worden gebruikt. Omdat het slome rustige paarden zijn bla bla bla. Werd er aan me gevraagt owja jij hebt toch ook fjorden?
Ik dacht laat ze maar praten.. ze weten er blijkbaar niets vanaf.
Ik heb dan wel ouderwets gebouwde fjorden, en zullen misschien niet de beste in dressuur zijn. Maar ze zijn sterker dan de eerste de beste kwpn'er die je tegen zult komen, die bij de eerste stap die ze zetten een DA nodig hebben.
Is ook niet waar natuurlijk, maar zo denk ik dan weer.
Fjordjes zijn de top, zijn de mooiste,specialste en eigenwijste paardjes die er bestaan. Vooral met hun teddyberen vacht.
Ik vind het belangrijkste om een goede band met je paard te hebben, en te kijken waar je paard goed in is en daarin uit te blinken.
Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar voor mij zijn mijn paardjes de beste!
watercitroen schreef:Ik heb er niet zo'n last van.
Ik heb wel in de klas 2 meiden die ook allebei paarden hebben, de 1 heeft een kwpn en de ander een nrps.
Ze hadden het over gehandicapt paardrijden, dat er meestal fjorden ervoor worden gebruikt. Omdat het slome rustige paarden zijn bla bla bla. Werd er aan me gevraagt owja jij hebt toch ook fjorden?
Ik dacht laat ze maar praten.. ze weten er blijkbaar niets vanaf.
Ik heb dan wel ouderwets gebouwde fjorden, en zullen misschien niet de beste in dressuur zijn. Maar ze zijn sterker dan de eerste de beste kwpn'er die je tegen zult komen, die bij de eerste stap die ze zetten een DA nodig hebben.
Is ook niet waar natuurlijk, maar zo denk ik dan weer.
Fjordjes zijn de top, zijn de mooiste,specialste en eigenwijste paardjes die er bestaan. Vooral met hun teddyberen vacht.
Ik vind het belangrijkste om een goede band met je paard te hebben, en te kijken waar je paard goed in is en daarin uit te blinken.
Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar voor mij zijn mijn paardjes de beste!
als je zo denkt dan heb je het recht niet anderen te verwijten dat ze dingen zeggen die jou niet bevallen. Je krijgt wat je geeft.