Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fjordnina schreef:Ik heb het 2x meegemaakt. 1x in door de instructrice van de ponyclub en 1x door een vroegere vriendin.
De instructrice riep in de 3e les al dat ik maar beter deze fjord kon verkopen en een echt paard moest kopen als ik wedstrijden wilde rijden. En dat terwijl ik nog nooit met een woord over wedstrijden gerept had!
Die vroegere vriendin is een verhaal apart. Door het stoken binnen de vriendengroep had ik er na verloop van tijd schoon genoeg van en heb ik ook met haar gebroken. Sindsdien vind ze het nodig om als ik langs kom rijden vanuit te tuin dingen te roepen over lelijke bolle en alleen geschikt als biefstuk. Tja, als zij zo wil reageren moet ze dat vooral doen, het siert haar alleen niet.
micramadam schreef:Mijn dochter was door iemand vanuit onze vorige rijvereiniging verteld dat ze zouden nooit verder dan L komen.
Ze rijdt nou M2+3 (naar 4 wedstrijden) en in de regiokampionschip (feb 10) (3e M2 wedstrijd) hadden ze 8e plaats van 19. Ze hebben gisteren meegedaan aan de kringselectie en ze zijn door! 187 en 181 punten (4e wedstrijd op M2 niveau).
Hij kan ook goed springen maar ivm peesblessures doen ze het niet meer. ZE hadden ook een paar springwedstrijd gewonnen.
Fjorden / haflingers/ tinkers en ijslanders zijn hetzelfde als andere paaarden. Ja, ze zijn idd wat anders gebouwd maar met de juiste training, ruiter, tijd & oefeningen is alles te bereiken.
Moonlightje schreef:Op de manege wel, echte dressuurmutsen vonden dat niets.
een fjord moet voor de kar en kan geen dressuur kreeg ik altijd te horen.
en er was er eentje met een duur dressuurpaard, die elke dag priveles had.
En toen moon en ik eerste werden en zij tweede, toen was t hek van de dam.
een fjord kan niet winnen en ze ging ruzie zoeken met de jury.
Maar als ik een fjord of een ander soort wat je neit vaak ziet in de ring, dat vind ik alleen maar gaaf. elke paard kan het
lisasander schreef:Niet dat ik weet:P
Wel eens op stal tijdens spingles als ik over een hindernis van 90 cm vlieg: Woow dat die fjord dat kan zeg! om de een of andere reden denkt zon beetje iedereen die geen fjord heeft dat fjorden niet kunnen springenmaarja.
Moonlightje schreef:Op de manege wel, echte dressuurmutsen vonden dat niets.
een fjord moet voor de kar en kan geen dressuur kreeg ik altijd te horen.
en er was er eentje met een duur dressuurpaard, die elke dag priveles had.
En toen moon en ik eerste werden en zij tweede, toen was t hek van de dam.
een fjord kan niet winnen en ze ging ruzie zoeken met de jury.
Maar als ik een fjord of een ander soort wat je neit vaak ziet in de ring, dat vind ik alleen maar gaaf. elke paard kan het