Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 11:26

hahaha Ja , kwou dat Bjorn een beetje groeide !

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:25

Beauty groeit alleen in de breedte helaas :p
Wat voor zadel heb je voor Bonny? Ik moet ook eigenlijk een andere maar ze veranderd natuurlijk nog steeds qua bouw dus durf niet zo goed een nieuw zadel te kopen :s
Vandaag heerlijk het bos in geweest zonder zadel hoofdstel en rijkleren :P Vriendje had dr wel vast haha. Dat ga ik straks wel missen hoor :(

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:45

Ik heb een Wintec 2000?? met suede look ofzo :p
Zit lekker stevig als je spijkerbroek aan hebt hahaha :p

Vandaag even boom verwisseld er zat een zwarte in (medium standaard boom) en had zaterdag een blauwe gekocht (1 maat groter) en had nog een rode liggen (2 maten groter dan medium) met de rode heb ik in begin gereden tot ik erachter kwam dat zadel prima lag zonder mij erop maar met mij erop toch echt op dr schoft drukte :S snugger weer!!

Dus ik Bon vastgebonden aan t hek, ik metertje verderop met schroevedraaie rin de aanslag mn zadle opengepeuterd :p dacht probeer eerst de rode wel want de blauwe zit nog dicht.
Nou die lag op t oog goed, dus ff zonder dekje rondje wezen rijden (vind ik makkelijker om te zien waar ze zweet in dekje vlekt t toch door) en einde van de rit lag dr ruggegraat nog mooi droog en ook geen druk op dr schoft :p
Dus Bon is in n paar maanden 2 boommaten gegroeid haha :p

Hopen dat ik zaterdag die blauw boom trug kan brengen, hij is nog dichtgesealed dus hoop dat ik t bonnetje van Epplejek nog kan vinden!!

Verklaard ook wrom ze zo raar liep gister hele tijd scheef etc. zal echt niet lekker gezeten hebben!

Verder heeft ze de hele rit geen een keer achteruit gelopen!!!! Wel paar keer stilgestaan om naar schapen, drukke puppy's en volleyballende mannen te kijken maar op stem liep ze door, dus heb dr goed beloond :p

Hebben jullie fjorden ook van die zwabber benen in draf????
Werd vandaga gewoon uitgelachen :S haha Zal zo ff link van filmpje plaatsen waar t goed op te zien is.
Andere fjord op mn vorige stal zwabberde ook zo met dr benen.

Ze lijkt wel n debieltje :p

Op het eerste stukje film is het te zien zwabberende voorbenen en op t laatste stukje film daartussen zit galop :p
Tegenwoordig galoppeerd ze wel wat soepeler hoor :p Ze wil alleen maar racen hahahaha
Ze herkent de paden waar ze altijd mag dus dan gaat ze tippend het pad op :p kuch ik op dat moment per ongeluk dan zijn we foetsie :p

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:00

Haha ja mijn fjord heeft dat ook :p Dacht al dat ze de enige was die zo debiel liep hahaha :P Leuk filmpje hoor! :D wil ook zo kunnen rijden ;) Heb vorige week ook voor het eerst in het bos gegaloppeerd! :p Als ik helemaal alleen ben wil ze steeds omdraaien en op de terug weg is ze niet te houden.. Als ik ernaast ga lopen is het wel goed en is ze weer rustig. En als er iemand bij is is ze juist heel enthousiast en wil ze niet naar huis.. heel vreemd!

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:05

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:57

Leuk die filmpjes !!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 04:44

Zo heb vanavond betaald om een rijbak een half jaar te huren, dus vanaf dit moment (naja paar uurtjes eerder :p) kan ik in de bk rijden :p

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:15

Heb de hele bak gezien :') halve rodeo hahaha :P
Bon vond het 10 keer niks dus die dacht ik ga lekker over van schrikken met mn neus in de lucht lopen wegsprinten :p

Niet normaal hahaha :p
Uiteindelijk werd ze beetje relaxed, vriendin van me kwam nog langs die er ook even op ging, die gaf me op mn donder omdat Bon nog steds niet aan de teugel kan lopen :') dus die ging ff 'prutsen' en na 5 min liep ze aan de teugel :D helemaal blij te zijn :p
Ze begrijpt t nog niet helemaal dus ging nog beetje te diep :p
En in t begin ging ze steeds langzamer :p omdat er van voor natuurlijk iets meer druk was, wat ze eigenlijk niet kent behalve als ze rustiger meot gaan lopen of stil moet gaan staan :p
Dus vriendin had het wel ff lastig :p dr naar voren krijgen en druk op de teugels zonder dat ze op dr rem ging :p

Op de terugweg van de bak naar huis :P wilde ik t stiekem toch zelf even proberen en ja hoor t lukte (weliswaars klein stukje maar toch)

Morgen weer effies in de bak wil nu toch gaan opbouwen, beetje conditie kweken enzo, en blijkbaar conditie genoeg :p t kleine kreng wilde alleen maar in galop door de bak crossen hahaha :p

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:03

Leuk dat je nu in de bak kunt rijden! Beauty loopt ook nog niet aan de teugel hoor! Af en toe kleine stukjes maar vind het ook nog niet zo belangrijk. Eerst normaal door de bak kunnen sturen :p En in het bos haha! Was met m'n bijrijdster het bos in gegaan. Zij rijden en ik wandelen. Ik wilde er een stukje op om een filmpje te maken en ik draaf aan op dat paadje.. Ziet Beauty een zijweg. Nou ik had niks meer te vertellen want ze sloeg ineens linksaf :S :( ik schaamde me dood haha :p Dat filmpje is er niet meer van gekomen :p Heb snel m'n bijrijdster er weer op gezet :P Maar bij haar deed ze het ook nog een x gelukkig :P Eigenwijs paard haha :p Heb wel erg mooie foto's van die 2 :)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:48

In t bos is Bon makkelijk te rijden op wat schrik reacties na enzo maar over t algemeen gaat dat allemaal wel.
Zolang ze maar de kant opgaat die ik wil :p en op welk tempo ik wil hahaha :p

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:09

Ja dat is bij mij ook het probleem ;) niet schrikachtig maar wel eigenwijs :P

Afbeelding

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:47

Pff.. *schaamt zich*

Ben hier zolang niet meer geweest..
Heb het echt enorm druk.. basco, werk, examens, school.. enz..

Hier gaat het verder hartstikke goed met Basco, we rijden nu al weer een tijdje lekker in de bak, dit gaat echt zo goed dat ik eigenlijk ook helemaal geen zin heb om het bos in te gaan..
We gaan het bos nog wel in, maar nu meer als afwisseling, en niet constant, merk gewoon dat dit ook veel beter werkt,..

Hij begint nu toch wel echt te puberen hoor.. heb er heel wat werk aan, maar goed..
Zoals ik al zei, zijn we nu lekker in de bak bezig en dit gaat echt goed, hij is vele malen actiever dan voorheen, doet wat er van hem gevraagd wordt.. beter kan toch niet :D
Doordat hij nu actiever is, gaat de galop ook veel beter!

Basco nu.. *D
Afbeelding

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:03

Nou Bon dr galop gaat prima :p in t begin heel houterig maar nu we aardig wat over lange rechte paden in t bos gecrossed hebben galoppeerd ze stuk soepeler :p
Nu gn we aan het bochtjes werk :p

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:33

BENTHE IS VANDAAG JARIG! Jippie vieeeer!
Basco ziet er goed uit, mooi dat het goed gaat met rijden :D

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:49

@ Marleen, GEFELICITEERD!! *\o/*

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:33

Gefeliciteerd met benthe !!!!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:34

Leuke foto's MiSs_VoSje & Kelum !! hoe groot zijn die van jullie ?

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:49

Basco is 1.53 ;)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:53

Dankjullieee! Ik ga zo taart brengen :9
Zooo Basco is lekker aan de maat zeg! :D
Benthe is gewoon 13 cm kleiner!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:56

Mrln90 schreef:
Dankjullieee! Ik ga zo taart brengen :9
Zooo Basco is lekker aan de maat zeg! :D
Benthe is gewoon 13 cm kleiner!

Bjorn ook , Die is 1.40

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:47

Gefeliciteerd!
Beauty is 1,44 ofzo miss met d'r hoefijzers nu wel 1,45 :P
Leuk zeg dat het zo goed gaat met Basco rijden! en die rijfoto's van Marleen vind ik ook super gaaf!
Bij mij schiet het serieus trainen erbij in :( M'n bijrijdster rijd bijna vaker dan ik :s :p Is nu even niet anders, beetje vervelende omstandigheden thuis..

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:11

Hallo allemaal!

Gefeliciteerd met Benthe! :D

Jeetje, wat een reus is Basco! Ik schat Bob zo rond de 1.45 , maar ik heb geen meetstok dus ik kan het niet meten.

Over die zwabberbenen, Bob heeft geen zwabberbenen. :n

Met Bobje gaat alles goed, overmorgen wordt ie alweer 4. Pff, time flies, zo was ie nog een klein opdondertje van amper 2 en nou is ie alweer bijna 4!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:06

Ja t gaat snel he! Benthe wordt ook al een echte puber, die krijgt af en toe streken! Vind ik niet zo erg want onder het zadel was ze soms een beetje te soft zeg maar. Dus nu komt er wat meer pit in :D
Hier foto's van de verjaardag van Benthe, is ruim gevierd haha!
[ITP] HIEPERDEPIEP... Benthe 4!!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:58

Nog gefeliciteerd met benthe. Wat leuk dat je de verjaardag zo hebt gevierd. En een hele leuke fjord trouwens:D

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:19

Haha, basco is niet zo'n reus hoor.. althans vind ik zelf.. de hoogte wel, maar als je er naast staat, valt het wel mee hoor.. :)
Ik vind 1.45 wel een mooie maat, hoger had niet gehoeven.. :P

@ Marleen, nog gefeliciteerd met Benthe! :D