Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En ik haat knippen haha. Heb het toen een keer helemaal afgeknipt, maar uiteindelijk toch laten groeien. Heb de deken deze week al weer op gedaan, maar hij gaat vandaag weer af ivm sneeuw en vorst. De deken heeft vorig jaar de onderkant helemaal dun afgeschuurd dus zit nu steeds te vlechten, maar het blijft nooit zitten
Zelfs al een dubbele hengstenvlecht geprobeerd haha.
We hebben wat oefeningen gedaan en het is echt wel heel interessant om het op de manier van mijn instructrice te bekijken. Oeps is een beetje drammerig, ze wil graag dat jij met haar meeloopt ipv andersom, kan je haar niet kwalijk nemen want dat heeft ze 24 jaar mogen doen. Alleen op het moment dat ik haar vanaf rechts ipv links ging leiden werd ze helemaal gespannen, wilde ze omdraaien of juist helemaal naar buiten kijken met die nek erop en sterk maken. Volgens mijn instructrice denkt ze dus als je vanaf links leid ja ik me altijd zelf gered je kijkt maar of je mee gaat haha, dus ik moet haar dan afleren dat ze zo "duwt" met haar lichaamstaal. En vanaf rechts zekerder maken want ze wil mij echt niet in dat rechter oog hebben, ze wil dan direct wegdraaien. Ik dacht als ze dat aan de longeerlijn deed gewoon dat ze scheef was en dat ze het moeilijk vond om in de goede stelling te lopen, maar dat is dus niet zo. Nu dus bezig met de achterhand drijven en de juiste stelling vragen aan de leadrope. Best lastig nog, maar ze doet zoooo goed haar best
Ze is echt wel heel lief en probeert zelf ook mee te denken ipv tegen te werken, wel heel leuk om te zien 

...
Hiervoor hebben we dressuur gereden en we gaan straks voor wat buitenritjes op zijn tijd en lekker van haar pensioen genieten.
Fabster schreef:HeidLOVER, dat is voor mij nu interessant, dus ik ben benieuwd naar wat jouw merrie precies had en hoe alles is gegaan. Ik ga vanmiddag dus naar de kliniek met mijn merrie en zal waarschijnlijk een zelfde soort traject in gaan. Dus ben benieuwd wat me te wachten staat.
Kreeg 's ochtends een appje dat ze in 10 minuten al een paar keer was gaan liggen en weer staan. Snel er heen gereden en ze lag inderdaad heel sneu, toen ik bij dr kwam zitten ging ze helemaal plat, arm paard. Snoepje moest ze ook niks van hebben. Dierenarts gebeld en met haar gaan lopen, arm ding wilde steeds weer gaan liggen
Na een spuitje van de dierenarts knapte ze gelukkig snel op.

Snap alleen echt niet waar het vandaan komt, kan niks bedenken wat dit veroorzaakt heeft
Ene moment stond ze gewoon lekker te eten en tone ineens ging ze liggen etc..
Alleen zo lastig als je niet weet waar het door komt, dan kan je er ook niks aan doen..
! Lijkt me heerlijk om ze al zo lang bij je te hebben, jullie kennen elkaar vast door en door
Vanmiddag hebben we weer een lesje grondwerk op de planning staan, ik heb er al zin in

Jets schreef:Winnie was gister een beetje zieligKreeg 's ochtends een appje dat ze in 10 minuten al een paar keer was gaan liggen en weer staan. Snel er heen gereden en ze lag inderdaad heel sneu, toen ik bij dr kwam zitten ging ze helemaal plat, arm paard. Snoepje moest ze ook niks van hebben. Dierenarts gebeld en met haar gaan lopen, arm ding wilde steeds weer gaan liggen
Na een spuitje van de dierenarts knapte ze gelukkig snel op.
[ [url=m/PEgdBN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na drie uurtjes mocht ze weer een plukje hooi om te kijken of ze weer wilde eten en dan 's avonds een halve portie. Dus ze stond al snel weer bij het hek te schooien van Ik ben weer beter hoor je mag wel meer geven!!![]()
[ [url=m/YDGmJI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TlAqb1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gelukkig weer goed gekomen dusSnap alleen echt niet waar het vandaan komt, kan niks bedenken wat dit veroorzaakt heeft
Ene moment stond ze gewoon lekker te eten en tone ineens ging ze liggen etc..
Leuk weer een grondwerklesje! Heerlijk dat je ze lekker aan huis hebt, kan je er lekker mee tutten
Ik heb hier ook een "oudje" staan, wie zijn de ouders van de jouwe? Gaaf dat je haar al zo lang hebt!
Heb dus vandaag met haar geoefend en het ging eigenlijk heel goed
Eerst gewoon rustig de gang doorlopen en een aantal keer stoppen, vond ze echt spannend. Vanaf een bepaald punt durfde ze dan ook niet meer achteruit en sleurde ze me weer mee of denderde over me heen
Dus rustig aan geoefend tot ze braaf achteruit stapte en ontspande en dan als beloning uit het "enge" steegje gelopen haha. Dat een paar keer gedaan en ze leert echt heel snel joh
Moet wel echt wennen, ze is zoooo anders dan Winnie! Ze vindt zoveel dingen spannend, van geluiden tot beweging ofiets wat flappert, waar Winnie dus echt niet voor op zou kijken. Ze schrok laatst zelfs van haar eigen deken die wapperde in de wind
Wel een leuke uitdaging
dan houd het snel op helaas