Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:17

Bon_Bon schreef:
What to do what to do met een fjord die achter sneller gaat als vooruit?? grrr
Bon heeft nieuw kunstje als je iets niet wil of geen zin heb gewoon kei hard achteruit stampen, ja echt stampen :s heel boos dr benen neerstampen en rete snel achteruit :(
Zweep aandrijven helpt niet gaat ze alleen nog maar harder ..

Tips??

Haar (het is een zij toch?) net zo lang achteruit laten lopen tot madame het helemaal zat is. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Gebruik maken van het feit dat zij denkt dat ze jou te pakken heeft en haar daar op doorvragen. Als zij een beetje slim is heeft ze dan maar al te snel door dat als zij achteruit gaat, net zo hard moet werken als dat ze vooruit gaat.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:44

Aanvulling op zusje (jannegien): Vraag ook iemand (met kennis er van) te kijken wanneer ze precies begint met dit 'trucje'. Misschien doe jij ook wel net iets waardoor ze achteruit gaat lopen, dat dit een schreeuw is van haar: Opletten, je doet iets verkeerd!! Soms even confronterend, maar veel 'pesterigheden' zijn een reactie op iets wat je zelf onbewust doet. En dat kunnen echt hele kleine pieterpeuterige dingetjes zijn. (net iets teveel druk van voor, net iets te gespannen in je hand, net iets teveel naar voren leunen, net iets te gespannen in je zit/bepaalde spiergroep)

Bon_Bon

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:15

Ja Bon is een merrie, heb zelf al opgelet nadat ze het de eerste keer deedt.
Ze doet het zomaar, in elk geval niet als een reactie op mij, aangezien ik niets anders doe als 30 seconden ervoor.
Heb hier al opgelet sinds de eerste keer dat ze het deedt.
Ze doet het ook op de terugweg naar huis, in ene niet meer willen het liefste omdraaien maarja dat wil ik niet, waardoor ze dus boos in dr achteruit gaat.
En ja gewoon achteruit laten lopen is hele goeie oplossing, dit gaat alleen niet werken als er slootjes e.d. in de buurt zijn :p
En ze wil wel lopen, alleen niet die kant op, om wat voor reden dan ook :S
Vorige keer deedt ze het bij de kinderboerderij was lekker weer dus wel beetje drukjes maar niet extreem, keer ervoor was het 3 keer zo druk.
Waren op de terugweg en huppa vol in dr achteruit en niet willen, keer erna reden we er op de heen weg op buitenrit, niks geen probleem :S

Maja aangezien ze nu door krijgt dat als zij maar blijft etteren ik af stap (om ongelukken te voorkomen, vervolgens moet ze er alsnog langs) om ernaast verder te lopen en weer op te stijgen.
Doet ze het dus ook steeds vaker :(

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:55

Klinkt me heel bekend in de oren. Raya heeft dit ook een periode gedaan.
Ben eigenlijk eerst even helemaal niet meer alleen gaan rijden in het bos, veel bakwerk gedaan.
En het buitenrijden een afwisseling gemaakt voor haar. En momenteel kan ik in het bos weer alles met haar. Ze blijft wel erg schrikkerig maar als ik haar nu doordrijf gaat ze gewoon vooruit door.
Voornamelijk heeft het mij geholpen door zweep mee te hebben. Straffen als ze achteruit ging en belonen als ze weer vooruit ging. En het heeft bij mij ook erg geholpen dat ik op een gegeven moment echt doorgepakt heb. Geen gezeur we gaan gewoon rechtuit.... heeft me wel wat moeite gekost, want mevrouw kan erg sterk worden. Maar momenteel weet ze heel goed wat ze wel en niet mag.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 06:51

Slootjes zijn niet zo'n probleem, als ze dan maarrustig achteruit gaat.. Mijn merrie liep ook achteruit, maar heb haar gewoon eens in z'n achteruit in een heel ondiep slootje gezet, schrok ze wel even van, maar ze liep ook weer vooruit, hihi..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:00

hihihi de slootjes waar zij heen loopt zijn behoorlijk stijl :p en heb geen zin achterover klappend de sloot in te verdwijnen.
En ze gaat ook best hard achteruit, ze stampt dan ook echt en hoe meer je probeerd haar vooruit te krijgen hoe harder ze achteruit gaat :S
Tot je dr om moet zetten omdat je bijna in de sloot beland.

Zweep heeft geen nut, rij altijd met zweep gebruik m bijna nooit, maar als ze dit geintje doet reageert ze niet op de zweep.

GGrrr :p vervelend pony ding :p
Maar zelfs als ik uiteindelijk afstap wil ze niet vooruit :S terwijl normaal als ze ergens bang van is ze me wel volgt, zolang ik maar voorop ga.
Maar zelfs dat wil ze niet :s
Stap ik dan 50 meter verderop op is er niks meer aan de hand loopt ze met oortjes vooruit aan lang teugeltje weer verder :s

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:02

hoi
we verkopen een fjordenhengst voor 600 euro
stuur me een bericht als je hem wil kopen
maar niet kopen en dan terug verkopen niet astublief
groeten eliensandy

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:44

BJORN IS VANDAAG JARIG !! :+: :D

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:56

GEFELICITEERD!! GRAPPIG, BODAN IS VANDAAG OOK JARIG *\o/* *\o/*

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:02

Haha inderdaad !! Jy ook GEFELICITEERD !!!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:49

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:43

Gefeliciteerd! :D
Wat is Bonny mooi! En wat een lange sokken!

Ben vandaag druk geweest met dekens ontharen en schoonmaken ;) Volgende maand gaat Beauty verhuizen naar pensionstalling bij mij in het dorp! Spannend!
En ik heb deze week voor het eerst gegaloppeerd in het bos en helemaal alleen een buitenrit gemaakt ;) Was wel spannend! Dat gaat straks na de verhuizing niet zo makkelijk meer :(

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:00

Gefeliciteerd! :D

Waarom gaat Beauty verhuizen?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:36

Gefeliciteerd met Bjorn en Bodan! :D Benth is 11 mei jarig *\o/*

Bonny is lekker schoon zeg, als je haar niet gepoetst hebt! Ze heeft inderdaad mooie lange sokken, en een heerlijke bos manen! :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:16

ik had even een vraagje kan je met een fjord van 4 wedstrijden gaan rijden of is dat nog te jong?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:46

Ja tuurlijk kan hij dan wedstrijden rijden ,,

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 03:23

Ze heeft lekkere sokjes ja :p al worden ze wel minder hoor nu de zomer eraan komt :)

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:46

Beauty komt wat dichter bij huis te staan :) Kan ik er zo naartoe lopen ;)

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:59

okeejj:D
brum is vandaag 4 geworden
en gisteren had ik onderlinge wedstrijd en ben ik eerste geworden

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:19

lovebrum schreef:
okeejj:D
brum is vandaag 4 geworden
en gisteren had ik onderlinge wedstrijd en ben ik eerste geworden

Gefeliciteerd ! :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:16

dank je wel

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:10

Gefeliciteerd!
Wat goed zeg dat je al zo kunt rijden! Ik kan nog steeds geen volte insturen haha ;)
Mijn paardje is beetje zielig want ze heeft zeer been :( En 4 hoefijzers gekregen vandaag :)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:35

ZO vandaag heb ik een keer van Bon gewonnen, ze begon weer bij de kinderboerderij dr geintje te doen.
(tijdens het stuk daarvoor ook al keer of 5)
En ik was het zo spuug en spuug zat!!! Er was toch niemand in de buurt die ik omver kon lopen dus heb dr wat n keren om getrokken opnieuw in dr achteruit gezet vooruit gemept. Ik kan zeggen dat ik de slechtste baas ever ben geweest net... MAAR heb wel gewonnen heb daarna spaarnwoude nog nooooit zo snellll gezien :P
Bij elk recht stuk ruiterpd wilde ze met noodvart gaan , dus heb dr lekker afgemat na 2/3 weken luieren
Beetje opvoeding erin geramt zeg maar.

EN het laatste stukje naar t land mag ze altijd voer de weg draven :p dan ziet ze dr vriendjes al :p en die draven dan mee door de wei :P word ze helemaal blij van

Dus einde van de rit waren we weer vriendjes :P heb dr lekker koekkie en dikke knuf gegeven :p

WOrd denk tijd dat ik wat vaker ga rijden hahaha

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:32

haha ,, slechtse baas ever , ! haha, maar mooi dat ze luisterde en dat jullie nu weer vriendjes zyn :D

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:46

Ja ik rij ook niet echt veel, mn zadel ligt ook neit echt lekker nu

Ze is behooooorlijk gegroeid :p in d breedte hahah
Normaal zat mn singel aan rechter kant op 3e gaatje van onder en dna kon ik aan links kant tot 3e gaatje van onder aansingelen :p
Nu legde ik t zadel op kwam er niet eens bij dus rechts op laatste gezet met veel pijn en moeite kwam ik op eerste gatje :p
Uiteindelijk wel verder hoor :p stukkie lopen weer gaatje verder enzovoor t:p
Maar neit zoals die normaal zit hahah
Moet ook ff bredere boom in mn zadel markte ik vandaag hij zit beetje strakjes..
Heb nog 2 maten groter liggen hier dus paps ff lief aankijken :p