Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:30

niemand die de paarden op pag 51 wil taxeren???

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:45

Mary_Andor schreef:
Nou, dit is mijn superfjord Haha!
Hij is geboren op 10 mei 2004
Vader: Bjorgard
Moeders vader: Briggen
Schofthoogte: 1,35m
Hij is beleerd voor de kar, verkeersmak Haha! en onder het zadel is hij ook erg lief maar ik men eigenlijk alleen met hem. Af en toe maak ik een buitenrit op hem. Hij heeft geen stalgebreken en is echt een allemansvriendje.
Ik ben erg benieuwd waar jullie hem op taxeren!

Afbeelding

Afbeelding

1300,- zoiets. Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:47

Thorben : €1800

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:54

En dan nu mijn fjordje. Haha!
Naam: Romy
Leeftijd: 12 Jaar
Ouders: Holmar x Isedoor
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.45
Ik rij geen wedstrijden met haar, omdat ik haar nog niet zo lang heb en het nog niet goed genoeg gaat. Knipoog
Op haar papieren staat dat ze een B-premie heeft en een stermerrie is.

Hier de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:53

oei romy is helemaal mijn type!!
mooie maat, merrie,nette leeftijd
ik taxeer haar puur op smaak rond de 1800

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:32

Romy is de tante van mijn fjord Knipoog Haar papa is Bangi's opa haha!

Ik taxeer haar rond 1600, want mooie hoogte + merrie met papieren en stermerrie Lachen

Ik zie wel iets van haar bouw terug in Bangi Tong uitsteken

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 00:29

Ik zou mijn Lindia graag ook nog eens willen plaatsen als dat mag Haha!
ik ga nu eerst zelf even taxeren vanaf pagina 51 Knipoog

Oja het is gewoon wat ik voor de fjord zou betalen Lachen dus vat het niet persoonlijk op haha..

Bo_tje : Bonny
- Opzich een mooie stokmaat alleen ben ik meer een liefhebber van de brede types Knipoog maar de stokmaat is wel een mooie maat Lachen
ze loopt trouwens wel heel netjes
ik zou haar taxeren rond de € 1500 ze moet natuurlijk nog wel ingereden worden, en ik denk dat de prijs dan ook zeker wel zou gaan stijgen ik vind het inelk geval een mooie fjord om te zien.

Kelum : Beauty
- De wat korte nek spreekt mij juist weer wel aan Lachen
vind het alleen jammer dat ze niet echt breed en bespierd is maar dit komt natuurlijk nog wel aangezien ze nog jong is en nog maar licht ingereden.Qua stokmaat heeft ze een prima maat vind ik..
ik zou haar taxeren rond de € 1250 en hetzelfde als bij Bonny ik denk dat ze zeker nog wel in waarde zal stijgen.

Bellie2 : Kirsten
- Ze is al wat ouder maar dat zou voor mij totaal niet uitmaken heb zelf ook een merrie van net 17 en ik weet hoe energievol ze nog kunnen zijn Knipoog
Ze springt netjes hoor, en die 2e foto phieuw ben meteen verkocht Haha! Ze is qua stokmaat normaal maar ik vind dr een hele mooie fjord en ze spreekt me echt aan, ik weet niet hoe verkeersmak ze is enz? maar neem aan dat ze het wel is en dat zou voor mij al heel belangrijk zijn! ik zou haar rond de € 1000 taxeren dit omdat ze al wat ouder is maar een super leuk recreatiepaard zou zijn!

Aafje87 : Barlo
- Mooie stokmaat en wat heeft hij een super leuke uitstraling lekker stevig paardje daar hou ik van Knipoog
heerlijk ook dat hij zo werklustig is daar hou ik wel van dat heeft mijn merrie ook Haha! ik zou hem taxeren rond de € 1550 tis een lekkerding Lachen

Linda2008 : Thorben
- Allereerst wat een leuke naam Knipoog
wat een grote maat heeft hij, hij ziet er wel schitterend uit moet ik zeggen ookal hou ik niet van de wat slankere paardjes Lachen
Verder heeftie een leuk koppie en kan die zo te zien van de foto's ook erg leuk lopen, ik zou hem taxeren rond de € 1800 denk dat je nog ver kan komen met hem.

Mary_Andor : Amber (beetje vreemde naam voor een ruin)
- Wat ik jammer vind is dat hij zo klein is gebleven echter hou ik wel van een fjord die een allemansvriendje is..en wat een scheetig koppie heeft hij zeg! super leuk dat hij zo voor de kar loopt ziet er netjes uit, ik zou hem taxeren rond de € 1350 dit is meer omdat hij zo klein is maar ik vind het een lekkertje om te zien Haha! en hij doet het zeer netjes, het is trouwens niet van belang als je alleen ment dat hij wat kleiner is, als je rijd is het misschien wat minder vandaar dat ik hem lager getaxeerd heb.

Princesje : paardje zonder naam?
- Jammer dat zijn naam er niet bijstaat Tong uitsteken
leuke stokmaat en een lekker koppie, op de 2e foto heeft hij wel iets weg van mij Lindia (ben benieuwd naar de ouders) ik vind het een leuke fjord om recreatief mee te rijden hij is nog lekker jong dus je kunt nog alle kanten uit. ik zou hem taxeren rond de € 900 dit vooral omdat hij eigenlijk nog niets kan Haha! maar tis een poepie om te zien.

Winsel : Ravina
- ik meende dat ze rond de 1.45 was toch? dat vind ik een leuke maat ze is lekker stevig (momenteel een beetje te dik maar dat is mijn merrie ook tja zomer en gras en fjorden een moeilijke combi) ik vind het fijn dat ze goed verkeersmak is dus niet gauw zal schrikken van dingen, erg fijn bij het recreatief buitenrijden Haha!
ik zou haar taxeren rond de € 1100 dit meer omdat het type qua kleur enz mij ook niet echt aanspreekt maar misschien vertekend het heel erg op de foto's? inelk geval is het een leuke recreatie pony Haha!

Yubi : Romy
- mooie maat, op de 2e foto lijkt ze een beetje te dik maar dit kan ook komen doordat de foto een ander beeld geeft.
ze heeft een aparte lichte kleur op die foto.. ik zou haar taxeren rond de € 1400 er zit een leuk koppie op.

Zo dit waren ze allemaal hopelijk willen jullie mijn Lindia ook even taxeren en het liefst een beetje onderbouwend zoals ik dat zelf ook bij jullie fjordjes heb gedaan vind het wel fijn om te weten wat mensen er op het eerste gezicht van een foto over te zeggen hebben, en ik ga dr ook vanuit dat het taxeren puur op je eigen smaak is gebaseerd Tong uitsteken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:33

SecretLIN schreef:
Ik zou mijn Lindia graag ook nog eens willen plaatsen als dat mag Haha!
ik ga nu eerst zelf even taxeren vanaf pagina 51 Knipoog

Linda2008 : Thorben
- Allereerst wat een leuke naam Knipoog
wat een grote maat heeft hij, hij ziet er wel schitterend uit moet ik zeggen ookal hou ik niet van de wat slankere paardjes Lachen
Verder heeftie een leuk koppie en kan die zo te zien van de foto's ook erg leuk lopen, ik zou hem taxeren rond de € 1800 denk dat je nog ver kan komen met hem.

bedankt voor je taxatie. Inderdaad leuk om er zo veel "kritiek" bij te zetten.
Welke pagina staat Lindia? Dan zal ik haar ook taxeren met commentaar Haha!

en mijn taxatie over Romy Ik vind haar zeker 1600 euro waard. Ze heeft eigenlijk alles mee, merrie, mooie stokmaat, mooi koppie, persoonlijk vind ik haar alleen niet sportief genoeg gebouwd.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:52

ik zet Lindia er zometeen op Haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:22

Oke dan nu Lindia Haha!

Naam : Lindia
Geslacht : Merrie
Leeftijd : 17 jaar
Stokmaat : 1.45
Vader = Halstor / Moeder = Enna
MV = Myrstein
Kleur : Donker-Isabel

Premies/Bekroningen :
1991 = B Premie
1992 = A Premie
1993 = A Premie
1994 = 1e Premie
1995 = 1e Premie

Algemene informatie :
Lindia heeft in het verleden 2 veulen gekregen en ze is beleerd voor de kar, dit hebben we laatst weer geprobeerd en ze vind het nog steeds erg leuk! en doet het super voor de kar.
Ze is 200% verkeersmak en Bomproof.Ook is ze nergens bang voor en kan ze goed samen met andere paarden of andere dieren.
Ze heeft nog de echte ouderwetse bouw lekker breed/stevig goed gespierd iets waar ik zelf heel veel van hou maar anderen misschien minder of niet Knipoog
Verder is ze altijd netjes op tijd bij de hoefsmid geweest en ook krijgt ze jaarlijks dr entingen en wordt haar gebit nagekeken.
Ik ben benieuwd wat jullie van dr vinden ondanks dat ze 17 is heeft ze de energie van een 8 jarige Knipoog
Hier de foto's ik heb een van de zomer gedaan en een van afgelopen winter, in de zomer is ze namelijk altijd wat dikker haha in de winter heeft ze een prachtig figuurtje al zeg ik het zelf Haha!
Ze heeft en houd een beetje een hangbuikje door de 2 veulentjes volgens mijn VA

Afbeelding

Afbeelding

abba87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:28

super mooie fjord zeg secretlin en wat een mooie foto´s zeg

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:56

Ik wil Bangi ook eens opnieuw laten taxeren nu hij onder het zadel is en wat vorderingen heeft gemaakt enzo Lachen

Maar ik zal eerst eens even zelf taxeren! Lachen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:05

Lindia zou ik 1700 euro voor betalen, ze is bomproof verkeersmak ziet er leuk uit, is niet zo klein, ze is dan wel een ouder paard maar ze toont leuk en haar karakter is zo te lezen goed en wat bij een wat ouder paard hoort.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:12

Superfjord 1450,- super mooie pony, spreekt me erg aan! Mooie ranke bouw en n koppie om verliefd op te worden. Helaas wel erg klein..

Princesje, zoals ik eerder al gezegd heb de max. is echt 950,- tenzij jij er mee voor WIL geven natuurlijk Lachen

Ravina 1250, opzich mooie maat, goede afstamming en merrie, dat is een pluspunt, wel vind ik dat ze wat flink oogt Bloos vandaar dus dat ik op dit bedrag kom..

Romy heb ik al getaxeerd Knipoog

Lindia, 1400, opzich mooie maat, goed afstamming, merrie en premies máar ze word al wat ouder Knipoog Dus zou er daarom minder voor geven..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:25

Kga vaker mee taxeren want vind t best leuk Ja

Oke nu Bangi;

Stamboeknaam: Brucht
Roepnaam: Bangi (= ijslands voor 'held')
Stokmaat: 1.47 ongv.
Leeftijd: 3 (24-04-05)
Geslacht: Ruin
Vader: Reitze
Moeder: Vrouke
Moeder's vader: Holmar

Bangi is dus 3 jaar, en ben nu bezig met het beleren. Hij pakt alles heel netjes op, hij heeft nog nooít een pas verkeerd gezet met mij erop.. Hij is nu 8x ohz geweest ongeveer en mn buurmeisje van 7 kan er op wegstappen. Hij loopt dan heel voorzichtig!
Hij heeft laatst ook voor het eerst vrij gesprongen, ook dit deed hij netjes Lachen We rijden dus nog geen niveau omdat ik nog bezig ben met inrijden/doorrijden. Wel is hij dus erg braaf en hij schrikt niet.

Foto's:

Afbeelding
éen van de eerste keren onder het zadel Lachen Helaas beetje n donkere foto..

Afbeelding

Nog meer;
http://i33.tinypic.com/2nhibko.jpg
http://i34.tinypic.com/2w7ptnp.jpg
http://i33.tinypic.com/n316p4.jpg
http://i26.tinypic.com/10sbxau.jpg (oude foto, nog met korte manen)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:32

Yubi rond de 1500 mooi beestje!
Lindia rond de 1700 euro

Nou de mijne Tong uitsteken
Naam: Berna (B146)
Premie's: Is veulenkampioen geweest, heeft een a premie. Ze kan alleen helaas geen veulens krijgen, en is daarom geen kampioen meer.
Leeftijd: 27 jaar Tong uitsteken maar lijkt rond de 10 Haha!
Niveau: Ik denk L ongeveer
Stokmaat: 1.38 Bloos
Wat kan ze:Is super mak, kan ieder kind mee weg rijden. Nou dressuur rond de L, springen mag niet meer wegens peesklap van 5 jaar terug (ze kon super springen), buitenrijden is no problemo, ze kan voor de kar, bomen slepen kan ze ook, en beetje western ook nog en ze kent bitloos rijden.
Papa: Fordin
Mama: Riena
Afbeelding

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:37

yubi 1400.
lindia 1600
Berna 500 (vanwege leeftijd)
maar was ze jonger geweest bv 17 dan had ik er nog wel 1300 voor neergeteld..jammer dat ze zo klein is..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:39

Berna, 650, idd door de leeftijd! Want ze beschikt over veel vaardigheden Knipoog Dus met wat meer hoogte en n jongere leeftijd zou dit 3x zoveel worden Knipoog

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:40

Willen jullie Bangi ook taxeren Bloos ?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:47

bangi
beetje donkere fotos (jammer hoor)
gezien leeftijd,geslacht, praktish onbeleerd zou ik gaan voor 900 euro,
ruin is niet fokwaardig, hij is nog niet zo lang onder het zadel, wel mooie hoogte,
na mate hij ouder en kundiger wordt zou ik er hoogstens 1400 euro voor betalen...,

ik beoordeel dit op persoonlijke keuze..
Vind dat een fjord in prijs stijgt als hij zowel onder het zadel als voor de kar staat...
als de pony dan merrie is en een geldig papier heeft ben ik wel berijd om dr 18 a 19 hondert euro voor te betalen..
ik vind dus hoe veelzijdiger de pony noe hoger de prijs...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:09

In de zomer gaat hij waarschijnlijk voor de kar Knipoog Hij kent nu het lange lijnen al heel goed.. dus hopen dat het in de zomer met het voor de kar beleren goed komt! Lachen Misschien dan nog maar n keertje hier plaatsen Schijnheilig

Bedankt voor je taxatie! Lachen

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:47

Yubi schreef:
En dan nu mijn fjordje. Haha!
Naam: Romy
Leeftijd: 12 Jaar
Ouders: Holmar x Isedoor
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.45
Ik rij geen wedstrijden met haar, omdat ik haar nog niet zo lang heb en het nog niet goed genoeg gaat. Knipoog
Op haar papieren staat dat ze een B-premie heeft en een stermerrie is.

Hier de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Hey, die laatste foto is van mij Duivel
Dat is in Udenhout in de bak.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:33

Jaime_ schreef:
Superfjord 1450,- super mooie pony, spreekt me erg aan! Mooie ranke bouw en n koppie om verliefd op te worden. Helaas wel erg klein..

Princesje, zoals ik eerder al gezegd heb de max. is echt 950,- tenzij jij er mee voor WIL geven natuurlijk Lachen

Ravina 1250, opzich mooie maat, goede afstamming en merrie, dat is een pluspunt, wel vind ik dat ze wat flink oogt Bloos vandaar dus dat ik op dit bedrag kom..
Romy heb ik al getaxeerd Knipoog

Lindia, 1400, opzich mooie maat, goed afstamming, merrie en premies máar ze word al wat ouder Knipoog Dus zou er daarom minder voor geven..

Bedankt Lachen
Ze is al wat afgevallen we zijn er druk mee bezig.
Deze fotos zijn van paar week geleden en der is al wel wat af

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:29

bedankt voor de taxaties op Lindia meer mensen mogen dr natuurlijk altijd taxeren Knipoog

Ik zal zo de nieuwe ook even taxeren Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:23

Lindia: 1300,mooie fjord,wel wat ouder
Bangi: 1000,nog onbeleerd en een ruin. later kan t meer worden.wel een lieve uitstraling Lachen
berna: 850 ziet er heel lief uit,wel ouder.

ik zou mijn Ravina nog eens willen neerzetten(vorige keer is er een beetje ruzie ontstaan vanwege de meningsverschillen over de getaxeerde prijs,dit is nu absoluut niet de bedoeling!)

Afbeelding
Afbeelding

naam: Ravina
leeftijd: 12
stokmaat: 1m41
geslacht: merrie
kleur: gra
afstamming: OrstaxBrusvein
Ze is modelmerrie,geeft het gra door aan haar veulens,voor zover ik weet heeft ze 2 veulens gehad,beiden gra.
Ik ben nog niet officiel gestart,maar we trainen denk ik op L1 niveau zo'n beetje.
Ze is super verkeersmak en met kinderen erop is ze ook super braaf.
Ook is ze betuigd.
Ze gaat binnenkort ook met een gehandicapt meisje een lesje per week doen.
Ze is qua rijden met gevorderden wel lekker pittig
En natuurlijk is ze super lief ook in de omgang.