[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:30

XxXchaXxX schreef:
ik ben rijden en longeren!

ik is jarloers Knipoog , heb je een binnenbak?

Misschien dat ik zo Par ff pak, we wonen aan het bos, en hij heeft geen yzers daar is het niet glad wel veel sneeuw gewoon ff lekker stappen, heeft hij ook weer een keer beweging.
We wilde Caz onze 3 jarige fjord binnenkort gaan inrijden maar dat zit er voorlopig helaas niet in met dit weer.
Ik durf ook nu niet met de trailer naar de binnenbak van de rijvereniging te rijden, te glad, neem geen risico.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:36

nee hier nog 1, heb ze maandag beiden in de binnenbak gereden, toen lag r alleen nog maar verse sneeuw, gleden ze minimaal, maar nu dat t paar nachten heeft gevroren is t spekglad en laat ik ze gewoon staan deze week, rijden komt wel weer als het sneeuw weg is.

ga naar de autodealer, s kijken wat er nog staat

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:39

Carolinef schreef:
nee hier nog 1, heb ze maandag beiden in de binnenbak gereden,

Ik ben ook maandag ff met Bjorn naar de binnenbak gereden, was idd. verse sneeuw, maar vond het toch eng rijden met de auto en trailer, toch vanaf hier een half uur rijden, tja en met Bjorn moet ik toch rustig aan doen dus komt wel weer. Voor de kids is de sneeuw wel super!!!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:56

Carolinef schreef:
nee hier nog 1, heb ze maandag beiden in de binnenbak gereden, toen lag r alleen nog maar verse sneeuw, gleden ze minimaal, maar nu dat t paar nachten heeft gevroren is t spekglad en laat ik ze gewoon staan deze week, rijden komt wel weer als het sneeuw weg is.

ga naar de autodealer, s kijken wat er nog staat

Succes met het kijken voor een andere auto.

Ook wij zijn even door het weer uitgereden. Ik heb ze nog wel los lopen en strooi 2x per dag zout op de plaaten waren ze lopen. In de bak lopen ze ook nog, maar volgens mij vinden ze dat zelf ook niet echt prettig.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:58

vraagje voor degene die fanatiek dressuur rijden of hebben gereden:
Ik moet binnenkort M2 starten, op de uitgestrekte draf en de keertwending om de achterhand na gaat het best goed, al heb ik heel weinig kunnen trainen met Bjorn(heb al een half jaar geen wedstrijden gereden, Bjorn had moeite op links door ongeluk enz.). Ik heb door omstandigheden weinig kunnen lessen helaas, nu kan het ook niet door het weer, mijn vraag:

*hoe rijd je nou een goede keertwending om de achterhand?

Ik heb t tijdje geleden in de les geoefend maar toen deed hij het vaak om de midden of voorhand, later ging het wel beter, ik heb ook het idee dat linksom beter gaat dan rechtsom, iemand tips/uitleg? Alvast bedankt Knipoog Haha! .

Haha nu we toch niet kunnen rijden door het weer even wat theorie Knipoog Knipoog .

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:07

Ik heb het hem geleerd door een grote volte steeds kleiner te rijden. Elke volte een meter kleiner, net zolang dat ie niet kleiner kan. Zondag heb ik voor het eerst M2 gereden en ik had er zevens voor.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:09

Rianne87 schreef:
Ik heb het hem geleerd door een grote volte steeds kleiner te rijden. Elke volte een meter kleiner, net zolang dat ie niet kleiner kan. Zondag heb ik voor het eerst M2 gereden en ik had er zevens voor.

Dank je, wat goed!!!met de achterhand naar binnen?

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:17

uh, als ik linksom ga, vraag ik in de laatste voltes heel iets meer stelling. goed om me linker been, ga ik heel iets meer op me linkerzitbeen knobbel zitten. Dan doe ik iets me rechter been naar achter en dan gaat ie Haha! Toen hij eenmaal snapte, heb ik links om het nog langs te hoefslag geoefend omdat hij soms linksom te veel 'loopt'

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:19

Rianne87 schreef:
uh, als ik linksom ga, vraag ik in de laatste voltes heel iets meer stelling. goed om me linker been, ga ik heel iets meer op me linkerzitbeen knobbel zitten. Dan doe ik iets me rechter been naar achter en dan gaat ie Haha! Toen hij eenmaal snapte, heb ik links om het nog langs te hoefslag geoefend omdat hij soms linksom te veel 'loopt'

Ok, thanx, dit kreeg ik ook als tip, wat vind je daarvan?
ik lees dat ie vooral om de voor/middenhand draaide, dus niet genoeg schaarde achter?
Dat zou te corrigeren moeten zijn met je been: goed achter de singel leggen en als ie er niet genoeg voor aan de kant gaat moet je hem daar even duidelijk maken wat daar de bedoeling is. Staat er bot zo...maar...dat is altijd moeilijk over het beeldscherm . Echt even goed bijpinnen en direct belonen als hij het goed doet. En nogmaals: eerst een kwart en dan langzaam uitbreiden.

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:28

Ja staat er wel bot ja, weet niet kan er niet zo veel over zeggen. Als hij niet snapt wat de bedoeling is kan je hem natuurlijk niet 'straffen'.(even bij pinnen) Dan snapt hij er straks helemaal niks meer van. Je moet wel duidelijk wat je wilt natuurlijk. Lastig is dat om het zo via beeldscherm uitteleggen..

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:30

Rianne87 schreef:
Ja staat er wel bot ja, weet niet kan er niet zo veel over zeggen. Als hij niet snapt wat de bedoeling is kan je hem natuurlijk niet 'straffen'.(even bij pinnen) Dan snapt hij er straks helemaal niks meer van. Je moet wel duidelijk wat je wilt natuurlijk. Lastig is dat om het zo via beeldscherm uitteleggen..

Dat is natuurlijk zo maar iig bedankt Knipoog .
Hoe heb jij hem travers geleerd? dat gaat naar mijn idee bij Bjorn best goed, we zullen zien op de fjordcup wat de jury ervan vind als ik kan komen i.v.m vervoer en of Bjorn het aankan, ga jij?

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:35

uh ff denken hoor.

eerst hem geleerd dat ie zijn achterhand naar binnenmoest doen. Dat vond hij in het begin heel lastig. Heb dit geleerd door heb uit de volte zijn achterhand naar binnen te zetten. En toen dit goed ging de stelling, buiging enzo. Duurde wel lang voordat het goed ging hoor!! Nu gaat ie soms wel is op 3 sporen of is zijn stelling niet helemaal goed, maar dat komt vanzelf wel. Zondag in de proeven ging het ook niet goed maar dat kwam door mij want ik maakte er een zooitje van Knipoog

Ik ga ook Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:44

Ok thanx,

Deze uitleg van Joske vond ik ook goed:
Ten eerste is de inzet belangrijk. De stap moet goed verzameld zijn, anders wordt de keertwending te groot.
Dan kun je hem het beste een heel klein beetje schoudervoor zetten. Vervolgens zet je de keertwending in door te begrenzen met je buitenbeen en teugel, en je binnenbeen er goed aan te houden, zodat hij daaromheen kan buigen. Je telt de stappen die hij met zijn achterbenen maakt en dan moet je op ongeveer 5 uitkomen. En ondertussen moet er natuurlijk ook nog stelling en buiging blijven tijdens de oefening..
Knipoog Knipoog Knipoog Haha! .
en, zorg er ook voor dat ie genoeg om je binnenbeen buigt. Zet je keertwending in vanuit een lichte buiging: bijvoorbeeld vanuit een kleine volte, of een schouderbinnenwaarts...
Of om hem niet optimaal in de buiging te vragen, in het begin een schoudervoor...
Ik ga ook Doei, doei .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:04

zo kom t topic weer binnen rollen hahah zo met de taxi naar mn kinderen ( lees paarden ). haha vriendjelief is werken, allebij de scooters moeten gemaakt worden en de fietsbanden zijn lek, en nee die gaak nie plakken. haha dus blijft er maar 1 optie over en das taxi Haha! hahaha

Heb zin om lekker te rijden!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:34

Cinnepin schreef:
zo kom t topic weer binnen rollen hahah zo met de taxi naar mn kinderen ( lees paarden ). haha vriendjelief is werken, allebij de scooters moeten gemaakt worden en de fietsbanden zijn lek, en nee die gaak nie plakken. haha dus blijft er maar 1 optie over en das taxi Haha! hahaha

Heb zin om lekker te rijden!

Doe maar luxe! Wat een sjiek vervoer naar je paarden.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:37

Hallo,

Kan iemand mij help hoe ik hier foto's op kan zetten want ik heb leuke foto's van Larix.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:05

Vippie schreef:
Troelaatje schreef:
inmiddels een fitte pony ( renkum 2007) en het bewijs dat ro vippie heeft ontmoet!! Haha! Haha! (ff slijmen bij de jury.. Knipoog )
.

Moet volgens mij 2008 zijn want in 2007 was ik nog geen zjuurie Haha!
In 2007 reden we zelf mee met Tjo.

haha oeps foutje. was natuurlijk in 2008...

Amber_ schreef:
Morgen Haha!

Wat is Flurk mooi donker zeg ! Ja

Roela is ook mooie merrie zeg Troelatje, ga je dit jaar weer meedoen in Renkum ?
Ik ben er hoogst waarschijnlijk met Fjordy Haha!

das wel weer de planning ja. als klesse 2 goed gaat start ik die waarschijnlijk ook in renkum. dus dan kom ik je vast en zeker tegen!! hoe meer gele bolletjes hoe mooier!! Haha!

moniquelucky: mooie kerel zeg die bjorn! volgens mij is hij ook aardig aan de maat of niet?!

ook hier alles wit helaas. kan niet wachten tot het weer gaat dooien en we weer lekker buiten kunnen gaan trainen..
vanavond weer dressuren in de binnenbak. ook dat moeten we bijhouden... maar het word wel eentonig zo! Haha!

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:23

moniquelucky schreef:
XxXchaXxX schreef:
ik ben rijden en longeren!

ik is jarloers Knipoog , heb je een binnenbak?

.

nee hellaas niet ik krijg mijn bak in maart , geen zware en een paddock/longeerbak.
Rijd nu altijd bij me buren in een zware bak maar die slepen ze steeds
voor het vriezen en dan heb ik een toppie bak!

Azet was braaf aan´t hoofdstelletje, en knabbel was aan het begin beetje aan het drammen
met zijn kop weer steeds omhoog te gooien, dus ik heel veel stappen om hem in een gelijke
aanleuning te houden met overgangen daarna liep die heerlijk.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:42

en ook mijn scooter is overleden vandaag ....moest op de fets naar de apotheek ga zo wel ff naar spark met auto

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:43

alweer???
Dat gaat snel bij jouw.

Heb die van mij nog niet gestart,mss vrijdag...al; zit ik erover te denken om met de bus te gaan

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:35

@laxif moet je even paar blz terug toen heb ik anemar. uitgelegd hoe je foto's moest plaasten.
korte samenvatting. foto's moeten online staan. Dus bijvoorbeeld in mijn album of picasa.
Dan op de foto gaan staan en op rechter muisknop klikken.
Dan staat er onderaan eigenschappen (properties) daar klik je op met linker muisknop.
Dan krijg je allerlei gegevens, maar je copieerd de URL!!! Je krijgt dan een maffe combi die je
met Ctrl C kan copieren en met Ctrl V kan plakken op bokt .
Je moet het dan wel tussen [img] ...... [/img] zetten. (img staat voor image)
Die knoppen staan in de balk als je tekst typt.
Succes!

Hoe komen ze er bij dat dwaze stamboek bij om op 4 april de HK te doen! scheld! dan heb ik een demo, nou die ga ik dan maar zo snel mogelijk afzeggen. Want tja, wil toch de heren die ik op het oog heb voor mijn meisje live! zien.

@ MoniqueL. Wanhoop niet. Sinds kort heeft Sjol besloten om haar keertwendingen gruwelijk te vernachelen! Door achterwaarts te gaan.
Ik heb ze geleerd vanuit een SB en travers.
Traver en dan groot inzetten om de achterhand actief te houden en te laten doorstappen. (weet niet waar bij jou het probleem zit, kan dus niet zeggen wat voor jou de manier is)
En als voorbereiding stelling naar binnen eventueel klein beetje sb en dan inzetten. Is maar net wat lekkerder aanvoelt bij je paard.

Ik ga ook (WbD).
Hoop dat mijn paard haar brug vandaag ontdooid is, dan kan ik weer rijden.

Wel heerlijk! geschaatst!!!

@Spark snert van je scooter!

TENTENKAMP!!! is er weer, nu niet bij hippodrama!
Sjol en haar mobiele tent!
Nieuw, eenvoudig op te bouwen, stokken niet nodig.
Tent beweegt vanzelf mee als je je verplaatst!
Afbeelding

Het bewijs! Ik heb geschaatst! Beter dan dit gaan jullie het niet te zien krijgen Vork
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 07-01-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:58

akci schreef:
alweer???
Dat gaat snel bij jouw.

Heb die van mij nog niet gestart,mss vrijdag...al; zit ik erover te denken om met de bus te gaan

ja die staat al een tijdje stil en het modder spul en alles is in me kick gaan zitten die blijft nu hangen ....moet hem ffkes schoonmaken maar dat doe ik nu niet ivm vorst .... Haha!
bus gaat moeilijk hier hebben geen halte bij stal Clown

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:12

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:16

Gaaf Sjol. Alleen is dat weer te ver voor mij en dan is mijn zoontje jarig.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:17

Hier is het gewoon weer 'warm' geworden. Denk dat de les morgen ook wel weer door kan gaan Haha!