Gezocht 35 plus fjorden eigenaren....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:14

leuk zeg Naat, ja Mees was overal bij he, en dan toch maar op jouw verjaardag zeggen dat t JOUW hobby is he, maar stiekem ;)

Jankeke

Re: Gezocht 35 plus fjorden eigenaren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:23

anita45; wat een prachtige foto. Die foto zegt werkelijk alles.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:27

*\o/* hier nog een 35plus
bijna 39 jaar. Mijn merrie fjord heet Filou
we hebben ook een paint maar die is meer van mijn dochter.
Wat leuk om nog meer 35+ fjorden dames te zien.
Zou zeggen sluit jullie aan op de http://www.fjordenwereld.nl erg gezellig.
er is zelfs een fjordenwereldhyves.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:39

ja maar fjordenwereld.nl ligt er momenteel effe uit

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:31

Leuk een fjordenwereldhyves, ik ga kijken!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:31

hey desyma, zie in jouw profiel dat je ook bruine laarzen hebt, ik wil ze binnenkort laten aanmeten bij lipica, want vind t geheel plaatje erg gaaf, staat bij jou ook super!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:13

Hallo dames, ik kom hier ook maar weer eens langs...
Zal wel meer meelezen zijn dan schrijven, maar het idee is er ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:51

nou schrijf er maar op los Yvette, tis beetje stil hierzo

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:32

Met toeval iemand een fjord gekocht van fjordenfokkerij Jonker of er ooit stage gelopen?

Reyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:54

Ik ben bijna 47 jaartjes jong en in het bezit van de fjord Reyna (dochter van de hengst Larsto).
Ik rijd lekker door het bos met haar

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:23

desyma schreef:
Met toeval iemand een fjord gekocht van fjordenfokkerij Jonker of er ooit stage gelopen?

Hoezo? Ben er vaak langs gereden.

Heb even in je profiel gekeken, leuke Fjord heb je. Hoe heet hij/zij en wat is de afstamming?

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:24

Reyna schreef:
Ik ben bijna 47 jaartjes jong en in het bezit van de fjord Reyna (dochter van de hengst Larsto).

Ben wel benieuwd naar een foto van haar.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:37

Anita45 schreef:
desyma schreef:

Hoezo? Ben er vaak langs gereden.

Heb even in je profiel gekeken, leuke Fjord heb je. Hoe heet hij/zij en wat is de afstamming?

Malvin is van Fjellwin. Ik heb hem 9 jaar geleden bij Jonker gekocht. Malvin was toen 8 jaar oud.
Jonker heeft veel stagieres gehad. Misschien dat er iemand is die Malvin heeft gekend?
Malvin is ooit een keer eerder verkocht en weer terug gebracht. Misschien kan er iemand wat meer over hem vertellen?
De aankoop van Malvin was ook heel bijzonder. Bijzonder leuke ervaring! Wat een aardige man was Dhr.Jonker.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:03

Ik heb heel vaak gedacht als ik daar langs reed, goh ik zou er wel eens willen kijken maar durfde dit nooit om zo maar bij wildvreemde mensen het erf op te gaan. Als ik nu lees dat het zo'n aardige man was heb ik daar toch wel een beetje spijt van. Helaas kan het nu niet meer. Hij is een flink aantal jaren geleden geëmigreerd naar Tjechië en leeft ook al een aantal jaren niet meer. Misschien was er al wel sprake van die emigratie toen jij Malvin kocht.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:55

Anita45 schreef:
Ik heb heel vaak gedacht als ik daar langs reed, goh ik zou er wel eens willen kijken maar durfde dit nooit om zo maar bij wildvreemde mensen het erf op te gaan. Als ik nu lees dat het zo'n aardige man was heb ik daar toch wel een beetje spijt van. Helaas kan het nu niet meer. Hij is een flink aantal jaren geleden geëmigreerd naar Tjechië en leeft ook al een aantal jaren niet meer. Misschien was er al wel sprake van die emigratie toen jij Malvin kocht.

Toen ik Malvin kocht was er al sprake van een emigratie. Dat was ook een van de redenen dat er fjorden verkocht moesten worden.
Tientallen heb ik er aan huis zien staan. Dhr. Jonker was een bijzonder aardige man. Ik ben twee keer bij hem geweest om te rijden op
Malvin. Als ik wilde mocht ik ook blijven slapen. De tweede keer dat ik er was stond ik in de keuken soep op te warmen en aten we met andere kopers uit Duitsland aan de keukentafel. Overal aan de muur hingen kaarten en foto's van fjorden met of zonder hun eigenaren. Opvallend was dat wanneer Dhr. Jonker Malvin uit het land ging halen, hij een aantal keren zijn naam riep en Malvin naar het hek kwam rennen. Bijzonder voor iemand die zoveel fjorden heeft!
Hij is Malvin zelf komen brengen met de trailer. Ook om te zien waar zijn fjorden terecht komen. Hij zei nog dat z'n vrouw Margot die ochtend tranen in haar ogen had toen Malvin vertrok. Alle leuke fjorden gaan als eerste weg!
Verschillende keren heeft hij gebeld om te vragen hoe het met Malvin ging. Als we het niet samen konden vinden, zou hij hem weer komen ophalen. Gelukkig is dat er nooit van gekomen.
Malvin heeft op een flank wat littekens en een soort vouw in de huid op de lendenen. Vraag me nog steeds af hoe dat gekomen is?
Gelukkig heeft hij er nooit last van gehad. (dit komt tevoorschijn als hij in zijn zomervacht komt)
Malvin was acht jaar oud toen ik hem negen jaar geleden kocht. Hij was al een keer eerder verkocht en weer terug gebracht?
Het zou leuk zijn als er iemand is die Malvin ook gekend heeft. Of ook een verhaal heeft over fjordenfokkerij Jonker.

Reyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:22

Anita45 schreef:
Reyna schreef:

Van Reyna bedoel je dan, neem ik aan he? Moet nog even kijken hoe dat hier allemaal werkt :(

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:41

Ik ben 41 jaar. Heb 17 jaar geleden mijn fjord Keljan v Toddy gekocht bij Carree in Zeist. Hij is nu 19 jaar oud. Het is een boef en ik zou hem voor geen goud willen missen. Heb daarna nog wat fjorden gehad. Onder andere Woddy v Toddy, gefokt door Jakob Reinders uit Anderen. Heb hem verkocht aan Kim, weet niet meer hoe ze verder heet, dus ben hem helaas uit het oog verloren. Als iemand iets van hem weet hoor ik het graag.

Hier een fotootje van Keljan en mij verleden jaar tijdens een buitenrit.

Afbeelding

Ik fok nu met andalusiërs.

Reyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:06

Lisenka schreef:
Ik ben 41 jaar. Heb 17 jaar geleden mijn fjord Keljan v Toddy gekocht bij Carree in Zeist. Hij is nu 19 jaar oud. Het is een boef en ik zou hem voor geen goud willen missen. Heb daarna nog wat fjorden gehad. Onder andere Woddy v Toddy, gefokt door Jakob Reinders uit Anderen. Heb hem verkocht aan Kim, weet niet meer hoe ze verder heet, dus ben hem helaas uit het oog verloren. Als iemand iets van hem weet hoor ik het graag.

Afbeelding

Da's ook toevallig. Ik heb mijn fjord Reyna ook van ene Carree gekocht, namelijk van Daphne Carree. Weet niet meer precies de plaats maar het was ergens in Limburg

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:15

Dat zijn vader en dochter.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:19

Van Reyna bedoel je dan, neem ik aan he? Moet nog even kijken hoe dat hier allemaal werkt.

Uiteraard van Reyna maar jij mag er best bij op staan hoor.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:20

ja komt mijn Ubie ook vandaan, de meeste fjorden , baasjes (en daphne carree) zitten op fjordenwereld.nl

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:24

Lisenka schreef:

Afbeelding

Is die foto misschien in het militaire gebied bij zuidlaren gemaakt? Het pad komt mij zo bekend voor. Ging jaren elk jaar op vakantie daar in de buurt en heb vele uurtjes daar gereden.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:10

Nee, ik weet wel welk gebied je bedoelt. Daar heb ik ook veel gereden. Deze foto is in het Drents Friese Woud gemaakt, bij Appelscha. Je hebt daar eindeloze ruiterpaden, echt fantastisch.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:11

Ik heb Keljan inderdaad van de vader van Daphne gekocht.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:32

Leuk foto's! Mooi ruiterpad zeg! Helaas hebben wij geen bossen maar parken in de buurt met ruiterpaden.
Gebied De VLietlanden. Rit van ongeveer uur en drie kwartier rondom groot recreatie meer met mogelijkheden om met je paard het water in te gaan.
Buytenpark. Een klein park met heuvels en ruiterpad. Leuk voor een ritje als je niet veel tijd hebt.
Westerpark. Ook een rit van ongeveer twee uur.
Binnenkort wordt er start gemaakt met aanleg van 8 km ruiterpad in nieuw aan te leggen gebied. Deze ligt naast Westerpark en Buytenpark.
Het is voor hier in het drukke westen (Den Haag) dus goed buiten te rijden. Natuurlijk niet zo ideaal als in het Drents Friese Woud bij Appelscha. Helaas! Daar droom ik wel eens van!