Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:47

Vjestagirl schreef:
Eerlijk is eerlijk, als jij weet dat je paard slaat zou ik er echt niet gelukkig van worden als ik bij jou in de groep zit. Je rijdt ook met zijn allen in de bak in, je zadelt met meerdere paarden tegelijk en je doet de buitenrit met zijn allen. Bij het zadelen en inrijden heb je kans dat ze een ander paard kreupel slaat, terwijl diegene misschien wel maanden heeft geoefend om die dag te kunnen rijden. Met het buitenrijden breng je andermans cijfers in gevaar... Je mag er vanuit gaan dat er altijd wel een drukker paard tussen zit, en ja, die kunnen weleens in de buurt komen...

Met andere paarden in een bak is geen probleem meer, dat weet ik eigenlijk wel zeker, rij regelmatig met vreemde paarden in een bak namelijk. Buitenrijden doe ik niet zoveel en dus zeker niet met andere (vreemde) paarden, vandaar dat ik het vraag, want ik wil inderdaad niet dat ze naar andere paarden gaat lopen slaan.

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval. :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:15

Nies_ schreef:
En nog een vraagje, met dat buitenrijden, hoe gaat dat in z'n werk? Mijn pony is namelijk heel lief, maar met veel vreemde (drukke) paarden in de buurt wordt ze bang en gaat ze slaan.

Dan zou ik ook niet blij zijn als er zoeen in mijn groep meerijdt. Zowizo kun je het voor een ander verpesten. Als die van jou uithaalt en een de ander springt weg om een hoef te ontwijken krijgt die ander ook een onvoldoende voor karakter tijdens het buitenrijden bijvoorbeeld.

Waarom doe je geen fjordsport diplomaproefjes dan, dan heb je dat probleem niet (of naja anderen dan).

Bind zowizo een rood lint in de staart, dan is iedereen gewaarschuwd.

Nies_

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:36

Nou, dat zal allemaal wel meevallen hoor. Heb nu 2x officieel wedstrijd gereden en 2x niet-officieel, waarvan 1x losrijden binnen, 2x losrijden buiten in een ring en 1x losrijden gewoon op een grasveld, ja, ook dan komen paarden heel dichtbij en op wedstrijd heeft ze zich wat dat betreft altijd keurig gedragen, anders zou ik er niet mee op wedstrijd verschijnen.

Ik vroeg het omdat toen wij puzzelrit hadden met de club en er dus allemaal vreemde paarden meeliepen ze alsmaar ging bokken en trappen, maargoed, dat was in het bos. Vandaar dat ik het vraag, maar als het op een weiland is zal het geen probleem geven denk ik. Voordat je denk dat ik die gok maar gewoon ga nemen, nee, ik wil er eerst zeker van zijn.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:40

Zou toch voor de zekerheid dat rooie lintje erin knopen, een gewaarschuwd mensch telt voor 2.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 10:42

Vippie schreef:
Zou toch voor de zekerheid dat rooie lintje erin knopen, een gewaarschuwd mensch telt voor 2.

Zou dat mogen? Ik kan me voorstellen dat als jij aangeeft dat je paard slaat dat je minder punten krijgt...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 10:48

Dat lijkt me ook inderdaad.

Maargoed, heb nog tijd zat om te zorgen dat madam zich gedraagt, ik wil pas volgend jaar of het jaar daarna meedoen namelijk.

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:02

Wel handig dat ik het ook even weet van stemhulpen!
Vooral met springen roep ik na de sprong van enthousiasme; JAAA BRAAAF! := dat gaat echt automatish. Vanaf nu zal ik er even goed op gaan letten..
Succes iedereen met het voorbereiden :D

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:37

Kan gelukkig wel naar Roden 23 november :D !!!!!! Nu druk bezig met oefenen van de proef en met springen!!! en ook nog trainen voor de wedstrijden :P . druk druk druk dus. Wie gaan er nog meer naar Roden?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:42

Nies_ schreef:
Even een vraagje tussendoor he, stel je verpest de abop/ibop helemaal, paard gaat in de staak, gaat aan de kletter, verzin maar een horrorscenario, kun je dan gewoon opnieuw of blijft dat slechte resultaat staan? :')
en stel dat je de 2e keer slechtere cijfers krijgt, welke telt dan?

En nog een vraagje, met dat buitenrijden, hoe gaat dat in z'n werk? Mijn pony is namelijk heel lief, maar met veel vreemde (drukke) paarden in de buurt wordt ze bang en gaat ze slaan.

Helaas hier ervaring met het horrorscenario, heb dus een mooie D voor de trekproef en had een D op de menproef.
Menproef is inmiddels verbeterd naar, jawel, een C.. Maar je mag het zo vaak doen als je wilt en het beste resultaat blijft staan dacht ik..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:43

ik ben ook wel een beetje huiverig,maar goed om te horen dat je gewoon het jaar erna opnieuw mag proberen

stel,Ravina haalt een A(ze is al model)en ze doet mee aan de keuring volgend jaar,loopt ze dan mee in de rubriek aspirant ster?

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:46

Ik dacht gewoon bij de modellen.. Aspirant sterren is voor de paarden met genoeg punten maar zonder Abop dacht ik..
Als Ravina 37 punten of meer haalt is ze meteen ster dacht ik..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:02

oh 37 punten is best pittig............hmm ik vraag me af of ze dat gaat halen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:25

Snoevie schreef:
ik ben ook wel een beetje huiverig,maar goed om te horen dat je gewoon het jaar erna opnieuw mag proberen

stel,Ravina haalt een A(ze is al model)en ze doet mee aan de keuring volgend jaar,loopt ze dan mee in de rubriek aspirant ster?

Ze loopt komend seizoen bij de modellen en als ze 37pnt haalt wordt ze meteen ster mits ze natuurlijk een A haalt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 10:28

Vjestagirl schreef:
Vippie schreef:

Zou dat mogen? Ik kan me voorstellen dat als jij aangeeft dat je paard slaat dat je minder punten krijgt...

Ja natuurlijk mag dat en ze mogen niet beoordelen op een rood lintje, tenzij hij/zij daadwerkelijk uithaalt ten tijde van de proef. Maar het is wel zo netjes naar je mederuiters om dit zo aan te geven, iedereen weet nl wat een rood lintje betekend (neem ik aan) en dat je dan wat afstand moet houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 10:34

Vippie schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja natuurlijk mag dat en ze mogen niet beoordelen op een rood lintje, tenzij hij/zij daadwerkelijk uithaalt ten tijde van de proef. Maar het is wel zo netjes naar je mederuiters om dit zo aan te geven, iedereen weet nl wat een rood lintje betekend (neem ik aan) en dat je dan wat afstand moet houden.

Aan de ene kant wel. Aan de andere kant is dit wel een bruikbaarheidsproef, en ik kan me voorstellen dat een slaand paard als minder bruikbaar wordt gezien.

Overgens vind ik een rood lintje prima, en ik zal altijd proberen om afstand te houden, maar als de jury mij verteld dat ik daar en daar moet gaan rijden dan doe ik dat en dan ga ik ervan uit dat degene voor me haar paard onder controle heeft. Met warmrijden ook, als de hindernissen al staan dan kan die doorgang verdomd smal zijn. Als ik net in een lekker handgalopje zit, en iemand draaft er tussendoor en ik kan er precies netjes tussendoor zonder iemand lastig te vallen, maar wel wat dichter erop ga ik er vanuit dat dat gewoon kan...
Ik vind het persoonlijk gewoon asociaal om slaande paarden mee te nemen naar een plek als deze waar je niet je eigen ruimte op kunt eisen maar hem móet delen met anderen...

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:37

cecil schreef:
Wat leuk om er eens over te lezen hier op bokt van anderen :D
Ik ga dit jaar ook met Ziline, voor mij de eerste keer voor haar de tweede keer (vorige keer te weinig punten)

Kunnen jullie mij wat meer vertellen over de verschillende onderdelen?? :o

Ga jij naar Roden 23 November? :D

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:57

Ik meld me! Ik ga de 23ste naar Roden! :D
tenminste als het goed is (aa)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:27

Zorita schreef:
Ik meld me! Ik ga de 23ste naar Roden! :D
tenminste als het goed is (aa)

Oke gezellig!!!! als hoeveelste moet je?

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:10

Vjestagirl schreef:
Overgens heb ik contact gehad met het stamboek, en voor het geven van stemhulpen krijg je punten aftrek... Misschien wel handig om eventjes te weten :).

Dat is hééél goed om te weten...
Degene waar ik op rijd, loopt heel vaak voor de kar en reageert echt super op stemhulpen!!
(Dus dat wordt zachtjes hoooooo zeggen..)

En man, wat blijft die hindernis toch een gebouw..........

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:53

Ravina springt met gemak een B parcours rond,voor haar is 60 cm geen probleem,zelf vind ik het wel eng,haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 10:55

Het springen maak ik me weinig zorgen over, Vjes vindt springen geweldig. Maar ik ben zelf niet zo'n held. Als ik maar ff in kan springen is het goed...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:57

vast wel joh,het lijkt me logisch dat je wel even een oefensprongetje mag maken

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:32

allemaal helden hier met springen haha. Archy vind springen ook geweldig! kan ook makkelijk parcours springen, ik vind het zelf alleen ook eng!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:36

haha jullie zijn dapper,ik had het niet gedurfd,als ik zelf de proef had gereden,had evengoed mijn bijrijdster nog gesprongen

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:39

Dat probleem heb ik dus, bij ons op stal wil niemand met mijn fjord springen omdat hij zo eng springt op het oog! Alleen een meisje van 10 jaar wil er mee springen, maar dat vertrouw ik zelf niet, dus moet ik er alsnog zelf aan geloven!