Ik heb dit ook zo ervaren met mijn fjord.
Hij was 1,36 hoog en had altijd een lekkere volle buik ( zei altijd maar dat hij te kort was voor zijn buik
)Ik reed dressuurmatig wedstrijden met hem en dat was keihard knokken.. niet omdat hij het niet kon, maar omdat je meteen al punten minder zowat heb bij binnenkomst.
sommige dressuurpaarden ( Let op: Heb totaaaall niets tegen dressuurpaarden, heb er zelf ook een!! ) gingen zonder balans, bokken bij aanspringen, TDH, door de proeven heen, maar omdat ze er zo mooi uitzagen en bijv. een goede middendraf hadden een dikke winstpunt.. Dan kwam ik daarna, dan reed ik keurig mijn proefje, geen stap verkeerd en dan krijg je 167 ofzo..
1 x heb ik een klachtenbrief naar de KNHS gestuurd nadat ik een wedstrijd had gehad waar ik mij zeer gediscrimeerd voelde. Zoals ik al zei, hij reed keurig zijn proef en er was niet aans de hand. Ik kreeg bijna een minpunt. Ik vragen hoe dat kwam en eerst draaide ze erom heen en toen zei ze keihard: "omdat je geen dressuurpaard heb!" Nou ik was zó kwaad! Ze moeten niet kijken met wat voor paard je rijd, maar hoe je rijd.
En dan krijg je van de KNHS een standaardbrief met afsluiting: "als je het plezier in het paardrijden maar niet verliest".
En begrijp me niet, ik was apetrots op mijn grote vriend en we gingen ook door.. maar heb vaak gedacht, ik stop ermee.
Uiteindelijk was ik M1 startgerechtig met hem (bij de paarden!)
Ben ook NH-Kampioen geweest met hem.
Heb ook een keer gehad dan had ik boven iemand anders gescoord en die dan tegen diegene naast haar zegt: "zó slecht heb ik toch niet gereden?"'
Niet echt motiverend..

van word en daar ga ik voor; ik ben veel te blij met mijn paardjes om er ook maar één moment ongelukkig van te zijn dat een ander er een rare opmerking over maakt.
.
!
Ik kijk dus niet "onder" haar...