word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:09

Ik heb nog geen commentaar gehad, wel mensen die zeggen dat ze niet van fjorden houden, maar ze mijne toch wel een erg leuk beestje vinden.

Volgensmij hebben mensen die dat zeggen bij een fjord meer het beeld van een veul te dikke knol in modderige wintervacht. :+

kelum, dat is echt onzin hoor, het zou kunnen zijn dat ze je net wat lager punten, maar een nette proef blijft een nette proef, daar kunnen ze niet omheen.

kelum

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:46

@Nies_: Als ik een euro krijg voor iedere keer als ik dat hoor was ik zo rijk hahahaha! :P

Heb overigens van het weekend mijn B debuut gehad en had meteen 2 winstpunten met een 4e en 5e plaats van de 11 :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:11

Volgensmij krijgen de meeste mensen die 'serieus' rijden met hun fjordenbeest dat vaak te horen, ik heb het idee dat de meeste mensen bij een Fjord altijd aan een onverzorgde knol denken.

Gefeliciteerd met je punten! :D

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:09

Ze was altijd een Karre paard. Toen de eigenaresse L1 met haar reed stond ik te kijken en zei iemand: "Kijk een Fjord, Die bakken er nooit wat van." Later reed ze zelf in de ring en kon haar paard niet meer houden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:31

ik vind het allemaal best meevallen,op kwpn bv paarden is ook zat flauw commentaar..........

gewoon lekker rijden :)

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:39

je eigen paard is goud waard

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:01

Mijn dochter was door iemand vanuit onze vorige rijvereiniging verteld dat ze zouden nooit verder dan L komen.
Ze rijdt nou M2+3 (naar 4 wedstrijden) en in de regiokampionschip (feb 10) (3e M2 wedstrijd) hadden ze 8e plaats van 19. Ze hebben gisteren meegedaan aan de kringselectie en ze zijn door! 187 en 181 punten (4e wedstrijd op M2 niveau).

Hij kan ook goed springen maar ivm peesblessures doen ze het niet meer. ZE hadden ook een paar springwedstrijd gewonnen.

Fjorden / haflingers/ tinkers en ijslanders zijn hetzelfde als andere paaarden. Ja, ze zijn idd wat anders gebouwd maar met de juiste training, ruiter, tijd & oefeningen is alles te bereiken.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:32

Lachen heb ik niet mee gemaakt.

Maar ik heb wel mee gemaakt dat er dan van die arrogante meisje op het terien rond liepen
en die zeiden dan: Pfff je gaat toch niet met een fjord of haflinger op wedstrijd.

Wat word ik daar shaggie van zeg.
Ik versla die andere pony's wel af en toe hoor.xD
Zullen we eens zien wie er dan nog lacht. ~~}>

Sarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:10

Ik ben wel is op wedstrijden aangereden tijdens het losrijden...
Die mensen keken gewoon niet uit. En dan zeggen als ze je aanrijden oo ik zag je niet....

Ik kan daar echt niet tegen! Maar het leuke is dan als je van ze wint! :D

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:23

ik ben laatst vor het eerst op concour geweest, is bet el een groot concour, en kreeg juist veel leuke reacties :)

qwertyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:45

Ik had laatst een wedstrijd en toen werd ik ook echt aangekeken van, wat doe jij hier. Maar toen ik klaar was met mijn proef zeiden ze allemaal tegen mij dat ik het heel goed gedaan had... :P

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:54

Ik heb zelf geen fjord, maar ik heb bewondering voor diegene de er wedstrijden mee rijden. En vaak rijden ze in de prijzen.
Gewoon rijden en de mensen die zouden lachen zijn kortzichtig in hun meningen. 8)7 .

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:29

Uitgelachen ben ik nooit met Wodan. Na mijn laatste L2 wedstrijden zet ik toch wel mijn vraagtekens bij sommige juryleden. Jury 1 vond dat mijn paard te kort linkerstelling had. Op elke oefening naar links kreeg ik een 5. Resultaat 178 punten. 2e jury geeft daar geen enkele opmerking over en had ik ruim winst...

Twee weken terug rijdt ik op zaterdag 191 en 194 punten en een dag later op wijken na, identiek gereden proeven kreeg ik 173 en 174 punten 8)7 Op zo'n moment snap ik even niets van juryleden.
A.s. zondag eerste keer M1 ik ben benieuwd...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:41

Dat is echt niet omdat het een fjord is hoor.. :=
Dat heeft iedereen, elke jury is toch weer anders.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 06:46

hmm ik ben niet zo van het slachtofferen omdat je met een fjord rijdt,maar ik heb wel het idee dat dat mede komt omdat je een fjord rijdt. de ene vind het helemaal knap van je dat je met een fjord start,en de andere heeft zoiets van; waar is je kar gebleven? ik schrijf veel,dus je hoort nog weleens wat.

zelf start ik ook B,en ach soms is er gewoon geen pijl op te trekken,de ene keer rij je heerlijk,de andere keer weer prut

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:29

Ik voel mij niet benadeeld omdat ik een Fjord start ipv een kwpner....
Regelmatig ben ik met een 1e plaats en dikke winst naar huis gegaan terwijl dit bij een andere jurry weer totaal anders was. Heb niet het idee dat ik anders wordt beoordeeld (uitzonderingen daar gelaten). Je hebt altijd mensen/jury's die bevooroordeeld zijn. Ook ik schrijf wel eens bij een wedstijd en helaas hoor je dan nog wel eens wat over een koudbloed ras wat niet altijd positief is.

Een fjord zal altijd wat minder uitblinken in zijn of haar uigestrekte gangen in vergelijking met een kwpner, maar dat wil niet zeggen dat je geen winst kan rijden natuurlijk.
Haal je voor dat onderdeel een 5 of 6, dan kan je dat weer met een andere oefening compenseren.
Wat voor mij het belangrijkste is, is lol hebben tijdens een wedstrijd en er van leren.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:12

Ik heb het ook totaal niet over het benadeeld voelen door een jury, maar soms snap je er niets meer van. Op een jury curcus mag er ook niet meer dan een x aantal punten verschil zitten om te slagen voor je jury diploma. Waarom dan wel bij je proeven.......
Ik ben voorstander van twee juryleden per proef. Dat houdt juryleden onder elkaar ook scherp!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:02

2 juryleden per proef vind ik wat overdreven hoor, zie daar maar eens aan te komen zonder dat wedstrijden onbetaalbaar worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 06:32

ik begijp wel wat wodan bedoelt. een vriendinnetje van me was een keer met haar new forest op wedstrijd,2 proeven,elke proef een ander jurylid. bij de ene kreeg ze 140 punten,bij de ander 185? dat was echt heel extreem,en het was bij de andere ruiters ook zo'n enorm verschil.

inderdaad worden wedstrijden dan erg duur,maar eigenlijk zouden juryleden meer op 1 lijn mogen liggen

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:29

Snap heel goed wat je bedoeld Wodan, maar denk dat jou voorstel niet haarbaar is. Je moet het dubbele aantal jury leden regelen en zoals gezegd wordt dan wordt wedstrijd rijden wel onbetaalbaar ben ik bang. Al zou het de jury leden inderdaad allert houden.

Zo heb ik ook eens gestart 2 proeven 2 jury's en had in mijn eerste proef 165 en in mijn tweede proef (dus ook andere jury) reed ik 195 punten bij elkaar. Terwijl er voor mijn gevoel helemaal niet zo veel verschil lag tussen deze 2 proeven.
Tja het is en blijft een jury sport en elk mens heeft een andere mening.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:35

inderdaad! maar als je goede proef rijd, kan de jury daar niet om heen!

ik rijd zelf bij de paarden en ik denk dat er nogal een groot verschil is met de mensen die bij de pony's rijden.. de jongere mensen hebben wat sneller commentaar als de ouderen!

loverebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:52

Fjorden zijn gewoon op hun eigen manier elegant :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:58

T blijft een jury sport he..
Paar jaar geleden was hier in de buurt altijd wedstrijd en 3 mensen zaten daar altijd in de top 3, terwijl die normaal altijd ergens onderaan eindigde. Die oneerlijkheid hou je toch wel in de dressuur, als je daar niet tegen kan moet je gewoon neit starten..

Ik kreeg vandaag alleen maar complimenten trouwens. :)

Whisper95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:01

Toen ik altijd op wedstrijd ging met me fjord werd er natuurlijk wel altijd gekeken want op een dressuurwedstrijd waar bijna allemaal chique paarden lopen komt opeens even een fjord doorheen! Maaar de mensen vonden het altijd super leuk dat ik dat deed en lachten wel maar dan wel goed bedoelt! Ik vond het altijd wel lachen als ik daar dan aankwam en dan ook nog eens 1ste of 2de werd! :D

robyn1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:55

Haha ja Gunter is echt mijn lieverd! Ik heb ook al een hyve voor hem aangemaakt! <3