[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:41

Die persoon lijkt mij prima qua verantwoordelijkheid maar het feit dat ze hem niet aan het been kreeg staat mijn niet helemaal aan.
Dit omdat ze in haar advertentie zo'n mooie tekst heeft staan. Met andere woorden praten gaat haaar beter af.
Nu moet ik wel vermelden dat hij super sloom was vandaag en hij haar behoorlijk aan het uitproberen was en ze ook nog eens de handicap kreeg dat er 2 mensen bij kwamen rijden waar ze eigenlijk wel last van had. Vandaar de 2e kans zeg maar.
Krijg bij die persoon als mens wel een goed gevoel.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:43

Hoiii ben ik weer. Haha!

Vandaag zijn de mensen waar radar van veulen tot ze 4e levensjaar heeft gestaan wezen komen kijken.
Die vrouw heeft ook gelijk ze manen geknipt, ben de foto's nu op de computer aan het zetten en dan plaats ik wel een fototje van ze nieuwe kapsel. Haha!
Heb vandaag ook ng halfuurtje gereden, en dat meisje die mee was met haar moeder die heeft er ook even op gereden.
xx

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:15

zie dit topic nu pas, net op het punt dat ik af wil sluiten om laatste dingen voor disneyland in te pakken, uuuh meesten ken ik wel en andersom ook, maar anders, zie mijn profiel en tot over 4 dgn!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:53

Veel plezier in Disneyland !!!!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:19

Carolinef schreef:
zie dit topic nu pas, net op het punt dat ik af wil sluiten om laatste dingen voor disneyland in te pakken, uuuh meesten ken ik wel en andersom ook, maar anders, zie mijn profiel en tot over 4 dgn!

Veel plezier met Hen en de kids! En vertel niet te veel als je terug bent erover Knipoog

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:21

Ik meld me aan Haha! ( als dat mag. )
Ik ben Eva, ben 15 jaar en heb een hele lievee verzorgfjord ,
afstamming weet ik niet..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:34

Flurk schreef:
Nou vandaag kwam dus mijn 'onbekende' kennis maken en even rijden. Het was een keurig iemand maar het rijden ging niet zo goed als ik had gedacht aan de ene kant werd mijn ego gestreeld want ik dacht ach zo gek doe ik het toch nog niet maar aan de andere kant baalde ik wel beetje want haar manier van praten schepte bij mij een verwachting die op dat moment niet werd waargemaakt. Ga dus voordeel van de twijfel geven en geef haar nog een kans. Kan natuurlijk toch voor haar spannend geweest zijn. Zouden jullie dat ook doen als je een bijrijder zoekt? Of direct afkappen? Weet niet of dit vrouwtje bekend is op bokt of bij andere dus breng het een beetje voorzichtig. Ze was in ieder geval wel reuze vriendelijk dus die klik zat goed.

Ik zou gewoon een kans geven Ja Zolang ze niet zaagt, trekt/ slaat oid Knipoog
Als ik foto's van mij zie toen ik Vita net reed, ben ik ook best verbaast dat ze mij hadden 'aangenomen' Nagelbijten / Gniffelen

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:50

flurk: wat simone zegt (xSiep) zou ik der idd nog een 2de kans geven Lachen
heb ook een bijrijder gehad een goedevriend van me 1 keer in de week toen zwaan toen ik der net had rijden elke donderdag naar buiten en die 2 paste goed bij elkaar Ja had nergens last van hij ging elke week lekker naar buiten bvond ik wel fijn Ja
nu heb ik zo iets van wel niet wel niet... maar mijn schoonouders wil niet iedereen bij huis hebben voor mijn pony wel jammer... maarjah tot mijn vriend nog geen werk heeft in drenthe en omstreken dan heeft ze gewoon 5 dagen door de weeks vrij in de weekenden rij ik der en proberen lange wekenden te maken en af en toe een weekje die kant op te gaan Lachen tot we der wonen en vriend heeft werk dan kan ik elke dag gewoon rijden en trainen voor de werdstrijden Lachen
nu doe ik ook wedstrijden maarjah ik merk als ik vaker kan rijden dat de wedstrijden beter gaan... maarjah hoop in 2009 ergens in dat jaar kunnen verhuizen Ja als vriend lief werk heeft Lachen

Anous_Bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:57

Ook ik meld me hier!
Ik ben Anouska, 28 jaar, en in het bezit van de 3,5 jarige ruin Bjørn. Ik heb hem nu ruim 3 jaar en het is een Orsta x Havstad x Barstad.

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:04

welkom Anoeska Lachen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:20

@ Anous_Bjorn wat leuk een halfbroertje van m merrie :p da sook n Orsta Haha!

Vanavond ff weer rondje zonder zadel gemaakt op Bonnepon, hoop gesnork onderweg Huilen van het lachen haha Dat rare knorrende geluid wat paarden kunnen maken als z iets spannend/gek/eng vinden :p

Een of andere buurjongen was hier in de straat zn auto aaan het wassen (terwijl het donker is maargoed :p) dus dat vond Bon zeer verdacht Lachen aanstellertje :p dus nog een keer er langs gestuurd Huilen van het lachen toen werd het pas echt verdacht Huilen van het lachen

Aanhangers waren vanavond ook verdacht :p
Verders was ze lief en hebben we zelfs klein stukje gedraafd op de weg, beetje jammer dta het richting weiland was en Bon steeds enthousiaster werd Huilen van het lachen dus maar omgedraaid en nog een rondje gemaakt :p

Krijg toch wat meer vertrouwen op dat wollige bolletjes Lachen hoop van de zomer uren lange ritten te kunnen maken samen met een vriendin wiens bijrijdpaardje vlakbij komt te staan Haha!
Dat meisje heb ik trouwens via bokt leren kennen toen ik mn vorige paard nog had en zij haar eigen fjord Haha!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:21

zo he, even een hele hoop moeten bijlezen.. das wel veel te veel om op te reageren.. Bloos

flurk: zou haar idd nog een kans geven. je moet toch aan ieder nieuw paard wennen en elkaar een beetje leren kennen.

anouska: welkom!

ik las een pagina terug dat er onweer op komst is.. bokkende en errug vrolijke fjordjes...
nou ik heb vanmiddag de lemelerberg onveilig gemaakt. we zijn weer rustig begonnen met trainen voor volgend seizoen dus rijden nog niet zulke lange afstanden op het moment. maar roëla heeft een beetje energie over en we gingen dus in vliegende vaart.. ach ze gedraagt zich wel als dat moet (van mij..) maar soms moet ze gewoon even haar ei kwijt.
vandaag was dus zo'n dag... *zucht* Haha!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:28

Trouwens nu ik erover nadenk bon heeft vanavond helemaal niet 'geslingerd' bij het van de wei weglopen Haha! Haha! Haha!
Zit ff helemaal te glunderen hier op zolder (met bevroren vingers en tenen dat dan wel : ) Haha! Haha!

@flurk: het is jammer dat ze blijkbaar hoog van zichzelf opgegeven heeft en het toch niet helemaal kon waarmaken, dat is de reden waarom ik altijd wat minder hoog van mezelf opgeef :p kan het alleen maar meevallen, maar feit is wel dat je altijd aan een paardje moet wennen.

*zit nog steeds blij te zijn Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:35

Flurk schreef:
Die persoon lijkt mij prima qua verantwoordelijkheid maar het feit dat ze hem niet aan het been kreeg staat mijn niet helemaal aan.

Zegt helemaal niks hoor Lied, Tjo was altijd supervoorwaarts. Maar met vriendinnen erop die toch echt wel kunnen rijden was ze gewoon supervoorzichtig en daarmee idd niet supervoorwaarts. Die wilde eerste even kijken wat voor vlees ze in de kuip had hahahaa.

Gewoon fkes aankijken, zal wennen zijn van beide kanten en als eigenaar ben je altijd extra kritisch Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:38

woeps tis alweer half 8, sjees maar ff snel naar stal. Louise belde te laat af dat ze niet kon dus Andy stond al op het punt naar zn werk te gaan. Dus ben ik alsnog de pineut vanaaf op mn vrije avondje Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:39

Goeden avond iedereen.
Sjol had vandaag een snipperdag.
(dat heet ik heb besloten, dat we vandaag niets gingen doen. )

Voor de menners onder ons, 7 februari indoor marathon, ook
voor niet startkaarthouders! In Alblasserdam. Nog liefhebbers?

Wat betreft verzorgers, zou diegene inderdaad nog een keer laten komen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het altijd minder belangrijk vond hoe ze reden, dan hoe ze waren.
Heb paar jaar om de week zo ongeveer een andere gehad, ze storten allemaal ter aarde,
en diegenen die konden rijden keken neer op een fjord.
Overigens heeft Sjol toen ook een paar egotrippers naar de aarde gekregen.
Vond dat altijd knap van d'r, want dat versierde ze zonder!!! te bokken of steigeren.
Loodrecht zijwaarts, en in galop vol in de ankers en je dan met het hoofd over de bakrand
razend snel omdraaien was doorgaans voldoende Haha!
Ben nu al tijden verzorgerloos, moet zeggen bevalt goed.
Na kater van 14 jarige, die beweert niets meer van je paard te kunnen leren, en dat het niet meer klikt.
(ze deed Sjol vanaf haar 12e) In het begin was ze super, maar ja, toen ontdekte
ze de paarden en die waren blijkbaar leuker, en jongens ook.
Toen heb ik heel kort door de bocht er klats boem een einde
aan gemaakt. Graag of helemaal niet, dacht ik toen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:41

Jee wat ondankbaar zeg

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:42

Kan ik me voorstellen hoor sjolvir Ja start jij eigenlijk nog wedstrijden?

@ flurk: Ik weet niet of ze gewend is om op fjorden te rijden? Dat is natuurlijk altijd even wennen Tong uitsteken Sowieso, aan elk paard moet je even aan wennen, dus kan me voorstellen dat het de eerste keer nog niet zo geweldig ging Ja

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:55

Hallo!
@ Flurk, juist als je zo'n goed gevoel heb als mens zou ik haar nog een kans geven, wat je zelf al zei, ze had wel een beetje pech dus dan zal ze misschien wel wat onzeker zijn geweest.

Ik had vandaag echt geen zin om te rijden, ze zijn hier al flink aan het knallen buiten, dus een buitenritje vond ik niet zo verantwoord. De binnenbak was al vol, dus bleef de buitenbak over. Toch maar even opgestapt en Ziack was zo braaf! Hij liep echt heerlijk!
Dus ben blij dat ik toch even doorgezet heb Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:01

Wat een ontzettend leuk filmpje xSiep! En wat een leuk setje, ook leuk te zien
wat Marcella ook al zegt, dat er meer vreemde kapsels door Nederland lopen!
Je hebt echt een leukerd.

Ja, hoor, deze maloot heeft afgelopen zaterdag nog gestart, met
een trainings status om van te janken.
resultaat 197 en 199 pnt, had ze me verdikkeme net van de week bedacht
dat je bij keertwendingen achterwaarts kunt gaan. Deed ze nooit, ik ben
het antwoord aan het verzinnen. Maar dat leverde me dus in beide proeven al
2 3en op. grom... Verder ging het wel redelijk.
(uitgestrekte draf, ook 4en, maar dat kunnen we ook echt niet)
Pony die ipv eenvoudige wissel, wissel wou. (verwarring alom bij Sjol)
En een appyement waarbij ze bij de inzet in galop sprong.

Ach is ook niet erg. Als we straks weer braaf trainen zal het wel weer beter gaan.
Na jaar klungelen vind ik dit allang braaf!

Verdere planning?
4 jan, springparcours onofficieel Zwartewaal, oliebollen concours
7 febr, indoor marathon, onofficieel
zondagen jan/febr. opgegeven voor wintercross training Moordrecht, mits data me schikken.

dressuur, huh, wat is dat? (ben in startkaartgat gevallen, aangezien ik van ene naar andere vereniging
ben gegaan, heb dus nog geen coupons! en kaart voor 2009, heb toch echt me in oktober
al gemeld bij oude vereniging om uit te schrijven en bij nieuwe voor inschrijven, overgang 1 jan.)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:12

Nou met 2en,3en en 4en toch nog 197/199 halen vind ik nog hartstikke netjes Ja ik weet wp=204

het is toch wat met verenigen, startkaarten en courpons! Tong uitsteken
Wel leuke planning!

En dankjewel trouwens Lachen Ze wordt zaterdag als het goed is voor de 2e keer geschoren Lachen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:15

de mijne is al 3x geschoren, zal ook nog wel een 4e x komen.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:18

Nou had me lang in een ander topic niet mee gemeld
dus zal me opnieuw voorstellen

Ik ben Charell 15 jaar oud (bijna 16)
In bezit van een 14 jarige fjorden ruin(knabbel) die tot zijn 9e de jaar in het wild heb gestaan met andere fjorden.
Ik heb hem nu 4 jaar hellaas had die vorig jaar een peesblessure gelukkig is die er weer helemaal bovenop en zijn we weer overnieuw begonnen met wedstrijden we rijden B met 5 winstpunten. Ik heb ook nog een 3 jarige kwpn ruin van Oscar.

hoop dat jullie genoeg weten.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:24

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:25

zwaantje niet die laat ik nu zo Ja en simone dat wist ik al Tong uitsteken haha hoop een beetje in de middag Tong uitsteken want wil wel dat je foto's maakt Haha! moet weer eens nieuwe foto's hebben van het rijden om te kijken of er verbetering in zit of niet Knipoog

nog 2 nachtjes slapen en dan naar zwaantje Haha!