Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ldev

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:19

Wat een leuke foto's allemaal.. schattig :D
@ Marleen, sorry ik heb het boekje niet.. maar als je hem hebt.. kan je mij dan even een pb sturen? :)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:57

Jammer! Ja is goed, dan laat ik het je weten.
Gatsie ik wil rijden maar er komt iemand kijken voor mn scooter, vanmiddag.. Maar die heeft geen tijd genoemd dus ik ben al 2 uur aan het wachten totdat hij er is en weer weggaat zodat ik kan rijden :Y)

Die veulenfoto's zijn echt zo schattig he! Vooral Bjorn, die kijkt echt zo lekker suf :D

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:43

Leuk al die veulenfoto's! Ben ook wel benieuwd hoe ze er vroeger uit zag en hoe ze was enzo..
Was vandaag ook wel weer erg blij dak een fjord heb :D ik lekker aan het rijden in de binnenbak, komen ze eerst naast de bak het zand wegblazen. Reageerde ze niet op :) Toen waren er mensen bezig met het alarm dus stonden op t trap en aan t boren en met van alles te zwaaien.. en mevrouw ging er gewoon netjes langs.. daarna nog iemand met tassen en andere 'enge' dingen en ze keek niet eens op. Braaf paard!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:08

Ja heerlijk is dat he :D Benthe maakt dat ook allemaal geen zak uit!
Ik ben blij!!! Ten eerste omdat ik vandaag heb gehoord dat ik in de zomer Benthe mee kan nemen naar Vlieland!!! Ga daar werken op een manege (stal Edda voor de geinteresseerden) en Benth mag mee! :D
Ten tweede omdat ik binnenkort ga beginnen met lessen vrijheidsdressuur! Jeej!!
Mijn dag kan niet meer stuk! (die duurt ook niet echt lang meer trouwens :P )

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:13

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:40

@ evi_sammy, wat erg voor je ! heel veel sterkte !

,,
ik heb vandaag op bjorn gezeten,, hij was harstikke braaf ..

Afbeelding

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:58

evi_sammy, ontzettend veel sterkte, wat vreselijk zeg! Y;(

Leuke foto IniminiLover, mag ik vragen waarom je hem met mexicaanse neusriem rijd?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:25

evi_sammy : ben er wel van geschokken, nog zo jong en een heel leven voor zich...
*Moge hij rusten in de paardenhemel*
Sterkte!

IniminiLover : Ahh leuke foto! wat een mooi kleurtje heeft hij.
Mooi dat het rijden zo goed gaat.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:04

Jeeeeeeej! Ik heb veulenfoto's van Benth ontvangen! Jippie! Ik zal ze zo ff plaatsen :D

edit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een lekkerding, of niet :~

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:21

@ kelum, braaf paard :D

@ Iniminilover, leuk :D heb je nog nooit eerder op Bjorn gezeten?
@ Marleen, leuke foto's van benthe op de keuring, super leuk veulentje :D
Had je nog wat van dat boekje gehoord?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:34

Nee deze foto's had ik via mail van iemand persoonlijk. Boekje wordt ingescand als het goed is.
Leuk zijn ze he :D Ben helemaal verliefd op die eerste foto!

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:00

Mrln90 schreef:
Nee deze foto's had ik via mail van iemand persoonlijk. Boekje wordt ingescand als het goed is.

Dit was op de keuring in Ruinen. Ze haalde daar 39 pnt. en werd veulenkampioen.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:03

@ Marleen, ook okee.. nou ik hoor het dan nog wel van je :)
Ja ze zijn echt leuk, hih.. benthe is gewoon leuk :D ik heb geen keuringsfoto's van Basco.. :oo

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:19

Helaas was ik toen nog niet zo'n uitgebreide keuringsfotograaf, dus het was toevallig dat ik ze had hoor Marleen.

Wel jammer ergens, want zo ben ik ook altijd nog benieuwd naar Binkie als veulen (Was in Emst toen). Bink hier vandaag weer aan het werk gehad, maar die doet het zo heerlijk...stap, draf en galop...Zondag voor het eerst een buitenrit..ben benieuwd.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:58

@ Marleen,, Dankje ! nou dan heb ik iets meer grip op hem ! :D
& wat een supper leuke foto's van bentee !! :D wat een schatje ! :~ :+:

@ MisS_vosje,, nou ik had er wel al eerder op gezeten maar niet echt heel erg rijden enzo want op moment staat hij ergens anders dus kan ik er ook steeds niet op rijden , maar dat gaat straks wel gebeuren !! :D

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:13

Bente heeft vandaag even in het tuig gelopen.. Ehm ,wel zonder kar hoor.. Met kar doe ik nog niet zelf..
Ze is vreselijk aan het verharen op het moment..

Later in de wei ging ze zo heerlijk bij mij staan slapen..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:52

Anita45 schreef:
Mrln90 schreef:

Dit was op de keuring in Ruinen. Ze haalde daar 39 pnt. en werd veulenkampioen.

Klopt :)

@miSs_vOsj: Ik weet het, ze is gewoon geweldig! O:) Ik heb vandaag zo'n dag dat ik helemaal trots en happy en vrolijk ben met mijn Benth! Vanmiddag gereden en ze sprong zomaar op links én rechts in de goede galop, in (bijna) één keer! :D

@Bella: Ja ik ben echt superblij dat je ze nog had, echt superleuk!

@Iniminilover: Dankjeee!
Wat leuk Jeskim, gaat het goed met dr in het tuig? Ik heb nog geen tuig, baal ik wel van want wil daar ook wel mee beginnen met Benth. Misschien dat ik binnenkort begin aan de lange lijnen ofzo.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:14

@marleen: leuke foto's! En fijn dat het rijden zo goed ging!
@Jeskim: Leuk zeg, zou het ook wel willen! Succes ermee :)

Ben op het moment echt super blij met Beauty, heb vervelende situatie thuis op het moment en als ik dan bij haar ben kan ik alles ff los laten! Ze begint echt m'n maatje te worden nu :)
En zo rijden gaat dus ook:
Afbeelding

Zo wedstrijd kinderen jureren op de manege ;) Erg leuk om te doen :D

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:32

Leuke foto :D Fijn dat het zo goed gaat tussen jou en Beauty.

Oh leuk, kinderen jureren :D Ging het goed?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:08

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:12

Gister rit in Havelte gehad met Bink, hij was énorm onder de indruk van al die andere onbekende paarden. Wou ontzettend graag contact met de anderen, maar ze waren niet allemaal zo happig op hem (of juist wel). Maar hij moest echt even wennen dat die fjorden onder elkaar veel gemoedelijker met elkaar om gingen dan hij gewend was, dus ik week geregeld opzij als er een weer iets dichterbij kwam dan hij gewend was.

Maar hij was ontzettend braaf. Vond nog wel wat dingen eng, maar heeft zowel in stap, draf en galop (rustig en harder) zijn beste beentje voorgezet.

Ook het water in deed hij braaf, maar ik merkte wel dat zodra ik hem meer ging pushen om verder te gaan, dan werd de achteruit ingeschakeld.
En tot slot...hij snapte echt de ballen er niet van dat Iwan en Raya, de waterratten, het zo geweldig vonden om te plonzen, draven en galopperen door het water. Hij heeft met grote verbazing staan kijken wat er allemaal gebeurde.

Afbeelding
De hele groep, wat is hij dan hoogbenig he (ik sta 4e van links en rechts voor de mensen die mij niet kennen)

Afbeelding
Zo onder de indruk was ie...hij heeft het begin een hele tijd met zijn koppie op standje, oren naar voren en kop er op, gelopen

Afbeelding
Honden die achter balletjes aan racen in het water waren ook heel bijzonder..
Afbeelding
En zoals op de meeste fotos wel te zien...hij had zijn steun en toeverlaat naast/achter zijn zijde...zijn mamsie...

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:37

@Marleen: ja het ging goed de laatste tijd. Alleen met m'n bijrijdster blijkbaar niet.. Die ging d'r vrijdag voor het eerst alleen rijden en Beauty heeft haar geloof ik alle hoeken van de bak laten zien :( Maja goed kan gebeuren.. ik gevraagd of ze zondag kwam rijden dat we Beauty samen zouden doen zodat ik ook kon zien hoe het gaat, zegt ze dag zelf af omdat ze moe is na het uitgaan :S :S Heb zo m'n twijfels nu, weet niet wat ik ermee moet.. En Beauty is bij mij nu ook vervelend dus weer paar stapjes terug doen met rijden :(
Kindjes jureren was leuk, alleen de eerste viel meteen van d'r pony af :P

@Bella: Wat ontzettend gaaf zp buiten rijden! Ben jaloers ;) En wat fijn dat hij zo braaf was!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:24

Bente en haar weidegenootje mochten gisteren eindelijk weer eens op de grote droge wei en een lol dat ze hadden.. Bent eginghelemaal uit haar plaat, bokken en scheuren.. Die had het naar de zin..
Mama Jeskim, 20 jaar, deed trouwens ook vrolijk mee.. Het is te hopen dat Bente net zo lekker oud wordt als mama, daar zit nog wel pit in!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:18

Hoi mensen!

Mijn naam is Kristel en ik ben 28 jaren jong. Ik heb sinds kort ook een fjord uit 2005; Bjorn..(zo heet dit halve topic geloof ik) :P

Hij is sinds kort in mijn bezit en ik ben net begonnen met grondwerk..allemaal heel simpel en ongedwongen want in mei wordt hij 4 jaar en komt hij naar ons huis toe (vlakbij) en dan ga ik echt aan de gang..nu vooral nog wat wennen aan elkaar. Hij is dus een ruin van 1,51 en ik verwacht dat ie nog wel iets groter wordt..hij is nog wat schraal op zijn rug..net voor de winter een groeispurt gehad en dit is wat ten koste gegaan van zijn spek..hah maaarrr hij overcompenseert dat met zijn vacht; wat een haar!!!

http://krrristel.hyves.nl/album/3772741 ... 57/0/s28G/

Hier kunnen jullie wat foto's en filmpies bekijken... Enjoy!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:09

Hoi Kristel! Gezellig! ja idd, Bjorn is geen onbekende naam :P
Had je foto's in het andere topic ook gekeken, echt een mooie fjord! Mooi aan de maat ook.
btw; Jij bent familie van Ilse, of niet? Is vriendin van mij :+