[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:15

Bij ons deden de waterbakken het gewoon. Nu weet ik niet hoe dat 's ochtends is hoor.
Vykan mocht vandaag lekker eventjes de wei in met zijn vriendje.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:17

Goedenavond Lachen Wat gaan jullie hard zeg!!

@ Amber gave foto's zeg haha Lachen

@ xxbm ook leuke crossfoto's van je scheurijzertje haha Lachen

De twee nieuwe mensen welkom:)

Nou gister les gehad. . . . ging echt heel erg super Lachen Hij kan al schouderbinnenwaarts Lachen haha. En ik moet nog B starten haha. We zijn hard aan het trainen en dat werpt ook zeker zijn vruchten af Lachen

Heb net te horen gekregen dat onze trainingsweek in friesland door gaat. . JEEEEEJJJJ !!!!!!!!!!!!!!! Heb der nu al zin in!!

Vandaag was Askor beetje zielug ga zo nog ff bij hem kijken. . .meneer is naar de smid geweest maar zijn nieuwe schoentjes zijn net iets te klein Boos! Hij is dus beetje gevoelig op de voetjes, maar dat moet wel weer bij trekken. Hij liep vandaag dus op eieren ahhhhh arme Assie.

Djarne was daar en tegen gister erg vervelend en druk haha Lachen En vandaag heeft hij zich even lekker mogen misdragen en rennen in de grote bak Lachen Lekker los rond racen en bokken haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:28

Hoi,
Nou bij ons is er gelukkig bijna nog overal water op 1 stallencomplex na dus die paarden hebben we maar geëvacueerd.(waren er 4)
Verder is natuurlijk buiten alles bevroren maar sneeuw hebben we gelukkig niet. Wel hebben we een onder de maatsae binnenbak waar een ieder nu gretig gebruikt van maakt.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:34

Het koste me even een half uur om alles bij te lezen hier Knipoog Wat een mooie foto's allemaal!
Ga straks nog even de andere topics die hier vernoemd werden even bekijken Tong uitsteken Logeer momenteel ergens anders en heb daar geen internet dus kan niet zoveel mee kletsen helaas..
Vandaag niet naar m'n paardje, door de vorst kan ik niks doen (alleen stappen en knuffelen natuurlijk maja ze staat ook niet om de hoek helaas..)dus deze week wordt ze voor me gereden Knipoog Is ook wel een keer goed, mensen erop die wel kunnen rijden Knipoog
Vrijdag deed ze zo gek dat ik dus beetje bang was geworden. Zaterdag alleen met dr gewandeld en zondag eerst iemand anders erop laten rijden en daarna ik nog even. En gisteren galoppeerde ik zonder zadel rond.. Eh ja.. Stom he Tong uitsteken Domme ik had dekensingel te strak vast gemaakt waardoor ze bult op dr buik had Boos! (heb m nu maar weggelaten..) Dus dacht kan niet rijden.. Vriendje even zonder zadel erop en ik ermee stappen. Maja toen mocht ie even op een ander paard. Dus hij erop, gaat dat paard er meteen in draf vandoor whaha Haha! Jaaa zijn 1e keer draven op een paard!!! (als ik met m'n rijbewijs begin, wat ik deze maand ga doen, gaat hij een paardrijles nemen Knipoog ) Maar goed hij dus op dat paard dus ben ik maar even op m'n knollie gesprongen Haha! En ze was zo braaf! Lovers

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:37

Afbeelding
zo zag Flurk eruit toen ik hem kocht
hieronder een foto van paar maanden later
Afbeelding
later ging hij tanden wissellen
Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:45

hieronder een foto ruim 1 jaar geleden toen hij net voor de kar stond
Afbeelding
deze hieronder is van vorig jaar of eigenlijk al weer 2 jaar geleden was toen 6 aug 2007 en hij was in de sloot gevallen
Afbeelding
hier de stapmolen die toen nog niet overdekt was
Afbeelding
1 van de eerste buitenritjes hieronder
Afbeelding
oefenen in de bak
Afbeelding
mei 2008 eerste sprong
Afbeelding
zo loopt hij tegenwoordig voor de kar
Afbeelding
en hieronder de laatst recenste foto genomen 30-8-08
Afbeelding
Hoe vinden jullie hem?
Hij is stukkie zwaarder geworden he?

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:53

Ik neem het terug dat jullie niet meer zo snel gingen haha

Flurk lekker ding is het hoor en gave foto die dat die in de sloot was gevalllen haha.

Amber, was je niet bang dat fjordy uitgleed Tong uitsteken?
Wel gave foto's!

hier heb het nog niet gesneeuwt, net in een keiharde bak gereden en hij was weer sterk hoop dat ik het deze week er nog uitgereden krijg.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:55

als ik jullie karakter trekjes lees ga ik steeds meer van Flurk houden alleen heeft hij alles wat jullie hier opnoemen.
is sterk, bokt en gaat ook plat door de bocht

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:16

en toen was het stil

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:19

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:54

zo avond allen

Hier ook waterleidingen bevoren maar goed die was vorige week ook geknapt dus afgesloten .
Nu gister een ton water neer gezet Tank zeg maar en daar met emmers alle paarden van water geven ..je moet wat he .
Erf is een ijsbaan ende paddock en bak ook maar vandaag toch spark en jolit de paddock ingedaan .

Verder amber weer hele mooie foto's !

@flurk oo man wat is die heerlijk opgedroogd ! mooi dier echt super !

ehm ik weet het allemaal echt ff nie meer o ja kirsten heeft een week in friesland die doorgaat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:25

Goede avond allemaal,
Heb weer een hoop mooie Fjordjes voorbij zien komen.

Had vanavond weer les, moest een week overslaan vanwege vakantie van me instructrice.
Baco was wat aan de drukke en drammerige kant vandaag. was wel blij dat hij dat nu ook me les heeft gedaan, weer tips gehad om hem hier doorheen te helpen en met super resulaat. Daarna liep hij als een zonnetje en super nageefelijk.
Me instructrice had Baco nog niet in de galop nageefelijk gezien, ze viel bijna om van verbazing en trots dat ze was, hahahaha ik ook op kleine Baco.

Ons streven is begin maart voor onze eerste onderlingen wedstrijd te gaan starten.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:46

leuk allemaal doe foto's zeg... leuk fjordje die flurk:D

xxxxxx

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:09

Wat een kanjer is die Flurk ook! *LOL*

Ik heb ook nog enkele leuke foto's:
Afbeelding

Ik hoop dat jullie mij dit kunnen vergeven, ik heb gewoon op mijn 2,5-jarige gezeten Nagelbijten / Gniffelen ( Haha! )
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:11

Foei Flurk!!! Die is wel heel vroeg ingereden Knipoog
En wat een viespeuk, met al die blub erop.
Leuk om ze zo te zien groeien!
pracht wagen trouwens (stinkie jaloers!)

Mazzel met waterbakken hoor ik al.

En nog mee winterfjordjes! Vind ze op FW ook zo leuk!
Fjorden horen in winterlandschap!

En welkom aan onze nieuwelingen.

Sjol vind het best heeft ijsvrij, ga morgen maar iets mafs doen op het beton,
als bezigheids therapie. Volgens Sjol is dat niet nodig, die heeft bergen kuil!
En vind dat amusement genoeg.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:36

@Askor_Djarne dankjewell +:+

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:38

nou mensen ik ga slapen morgeen weer vroeg op !! Gaaaap gaapp

totmorgeenn !!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:44

Goedenavond allen,

Ben weer ieniemienie beetje opgeknapt en na lange dag werken :p Bon dr voedsel geserveerd, ze vond het balen dat ze van het betegelde stk afmoest door het bevroren weiland heen, heel voorzichtig vietje vor voetje en zoeken hoe ze het beste kon lopen, en daarna van het betegelde stuk waar ik dr altijd voer naar dr vriendjes vond ze ook niks.
Dr sokken zitten vol met bevroren stukken modder (neit op dr vel zelf) en dr koten zijn erg droog zit te twijfelen of ik zal smeren of gewoon aankijken/dr zelf laten oplossen...
Ze wilde wel even n knuffel :p

Hoorde van mn pa dat ze vanmiddag allemaal tegenelkaar aan stonden onder het afdak Haha! 1 tinker 2 fjorden en 3 shetjes :p

En lekker nieuws op mn werk krijg april/mei een dertiende maand extra en in mei nog eens (ons vakantie geld is gewoon extra maand is volgens mij ook 8%) das altijd fijn nieuws :p

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:50

@sjol hah ja dat geloof ik graag dat die het wel lekker vind met het kuil die vermaakt hem best whaha

@bon kijk dat noem ik nou nog eens mooi meegenomen Haha!
en schattig beschutting tegen elkaar zoeken kon je paps geen foto maken

trusen xbbm

jilly-hayco ooo wat een droppie !!!

Freya lekker gereden Vingers aflikken

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:10

Hahaha nee die reedt alleen langs om boodschappen te gaan doen :p

Ze staat hier om de hoek :p
mn voordeur uit rechtdoor te straat uit langs euhm 5 huizen dan rechts de bocht om ong. 30 meter lopen en dan zit het hek/de ingang links :p
Super dichtbij dus :p

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:20

Wou dat ik Hay ook zo dichtbij had Tong uitsteken nu moet ik een kwartiertje met de auto... Maar dat heb ik er wel voor over, hij staat gewoon super nu Ja

Maar denk dat ik toch ook eens m'n bed ga opzoeken... Maar eerst warmwaterblaasje klaarmaken natuurlijk! Haha!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:26

Jilly_Hayco schreef:
Wou dat ik Hay ook zo dichtbij had Tong uitsteken nu moet ik een kwartiertje met de auto... Maar dat heb ik er wel voor over, hij staat gewoon super nu Ja

Maar denk dat ik toch ook eens m'n bed ga opzoeken... Maar eerst warmwaterblaasje klaarmaken natuurlijk! Haha!

wij hebben een boxspring besteld ik hoop dat die snel komt hihi we liggen al wel onder het ligimeuxe dekbed van 400 gram heerlijk !!
nu de boxspring die is wat groter , want we slapen met zijn 2 hondjes en drie katten en wij dan op bed hihi dus is krapjes nu Bloos

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:31

lol @ sparky, ik hou er absoluut niet van om met dieren te slapen :p
Vind dieren heel leuk maar hoef ze echt niet in mn bed (heb het over diere he een beest in bed is anders...) :p

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:33

Bon_Bon schreef:
lol @ sparky, ik hou er absoluut niet van om met dieren te slapen :p
Vind dieren heel leuk maar hoef ze echt niet in mn bed (heb het over diere he een beest in bed is anders...) :p

ja ik heb dieren en een beest in bed haha
ach vind het wel gezellig we hebben jack russells dus die zijn niet zo groot de katten vind ik ook minder maar dat is puur omdat ik er allergisch voor ben mja .
wie houd ze tegen uhmmm niemand zijn ze te lief voor Bloos

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:44

Zo zie dat de meeste hier sneeuw hebben?! Wij hebben last van vrieskou en zon.. ben nu wel blij dat het hier niet sneeuwt. Heb nu al aantal dagen niet gereden, gelongeerd of wat ook omdat dat niet te doen was. Paarden staan nu een beetje op de weide op de dag enz. Ben allang blij dat ik Arie nog geen ijzers heb laten aanmeten, die breekt echt benen Clown Met mn kleine fjordenmans gaat het goed, al is hij niet echt bepaald klein meer! Heb hem gemeten vandaag, hij is nu 1.34,5m en hij wordt 14januari pas 7maanden.. Clown Hij lijkt nu echt ook al een volwassen man op zijn overbouwdheid en korte staartje na dan haha. Schrik elke keer weer als ik hem zie. Heb van de week bij hem in de paddock gelegen.. Het is echt een makkelijke, hij vind echt helemaal niks erg! Als hij ligt kan ik hem zo omduwen en met mn benen om z'n buik boven hem gaan staan.. Dan slaapt hij gewoon verder.. Slapen
En nu mag het van mij wel weer gaan dooien!! Haha!
Welke plaatsen en wedstrijden zijn trouwens zeker een aanrader om te gaan starten met een jong paard? Erop lettend dat mevrouw achter elke hoek, struik, bakrand en alles wat er bij een bak staat een bakkabouter zit.. Clown