Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:34

@Bodan, Ja Bon is het luxe smalle type :p nit de ouderwetse stevige fjorden knol :D
Vind ze persoonlijk beide mooi ze hebben beide hun charme, de brede boerenfjord ziet eruit alsof ze met orkaanwind nog niet om te krijgen zijn, de smallere fjord toont indd luxer en iets eleganter.

Wil niet zeggen dat ze alle hieraan voldoen hoor :p

@Miss_vosje het ging helemal pefect !! was de tijd helemaal vergeten en t ging zo lekker, Bon was ook heerlijk vrolijk en lekker aan de wandel dus zijn zo'n 2,5 uur weggeweest hahaha
Eindelijk heerlijk gegaloppeerd :D niet zo lang stuk maar toch lekker soepeltjes vorige kerne ws het houterig en stijf maar dit zat lekker, in draf nam ze nu een wat rustiger tempo aan dus hoefde haar niet telkens in te houden in het begin nog wel maar naarmate ze wat meer gelopen had werd ze wat relaxter.
Ben ook blij dat met rijden Bon niet zo op huis gericht is met wandelen is ze dwarsig als ze bij het weiland weg moet, dit heeft ook aardig wat tikjes geduurd maar zodra ik erop stap en dr beetje voorwaarts laat lopen loopt ze zonder problemen mee,terwijl ik dr van dr ochtend hooi weggeplukt had.
Ook bij het naar huis gaan dramt ze niet, ze onthoudt de weg ook niet :p haha sommige paarden als je die de weg laat kiezen gaan ze rechtstreeks naar huis :p Bon slingert wat rond en loopt rustig de hele andere kant op haha :d ze gaat ook niet drukker doen , voor ik bij het land ben moet ik altijd 1 weg oversteken en daar kan ik dr ook makkelijk stilzetten.Alleen als het te lang duurd gaat ze lopen drammen maar dat doet ze overal :p

Kortom ben vandaag even weer helemaal verliefd op mn moppie :D merk ook dat ik zelf wat meer vertrouwen in haar krijg :D en zij blijkbaar ook in mij haha dooie bomen loopt ze nu iets rustiger langs : al houdt ze ze goed in de gaten haha
Ze wilde alleen het water niet in :( haha hopen dat ik van de zomer keertje met iemand kan gaan rijden wiens paard dat juist leuk vind dan kan die voorop :)
Maja ik ga mn moppie maar ff verwennen met lekker avondje maaltje :D

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:40

@ Bodan, ja die bedoel ik.. flauw hoor.. had er zo mijn best op gedaan.. en dan kraak jij het af.. ;( :P
@ Bon_bon, mooi zeg dat het daar zo goed gaat! :D Basco is de laatste tijd ook weer wat actiever geworden, maar goed die is ook alweer wat kilo's kwijt, dus dan gaat het ook allemaal wat makkelijk he.. :P
Vanmiddag heerlijk gereden, voor het eerst helemaal alleen met Basco naar huis gereden, ging helemaal goed, alleen wou Basco eerst niet mee.. :o
Thuis nog even meegeweest de hond uitlaten samen met Basco.. op een gegeven moment Basco ook los.. nou die liep mooi vooraan.. oortjes naar voren.. en zelf 'helemaal alleen' als een 'grote jongen' over het bruggetje.. terwijl alle mensen je raar aankijken.. :+
Was echt weer leuk :D

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:01

Florien: veel plezier op je nieuwe stalling!

Daphne: braaf paard! :D

MiSs_vOsj (sorry, ben je naam vergeten :P ) : dat je em los kan laten, ben je niet bang dat ie wegloopt? :+

Onze binnenbak is in aanmaak! 8-) Het zand ligt er al.
Op de stalling waar ik nu sta hebben we ook hindernismateriaal, dus we gaan morgen springen! :P
En vorige week was er een boktmeeting op de Rucphense Heide, was best leuk. :j Was Bob's eerste keer op de heide en hij was echt superbraaf! Alleen de groep was eigenlijk te groot om lekker te kunnen rijden (21 man), op een gegeven moment is de groep ook helemaal uit elkaar gevallen. Dat was wel jammer, maar desondanks een leuke rit van 4 uur gehad. :)
Zoek mij!
Afbeelding

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 23:09

@ Eveline, haha dat maakt niet uit --> Linda, enne.. nee.. ben niet bang dat hij wegloopt, hij loopt zo ongeveer bijna altijd los als ik met hem wandel.. de rust zelve.. :)
Ik zie je, Ik zie je.. daar voor dat meisje met die fel roze rijbroek :)*
Wel lang zeg, een rit van 4 uur.. en eerste keer op de heide,, wel een brave Bob :D die van mij is strondvervelend en hyperactief als ik met zo'n grote groep ga rijden.. :P

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:34

@ Bon Bon (daphne?) : Ja ik ook, daarom heb ik voor een fjord gekozen.
Maar mooi dat het rijden zo goed ging!
oef ben erg slecht in namen onhouden kan er weer zo lijstje komen :')
@ MiSs_vOsj : Knap en leuk hoor dat je hem los kan laten, gaat hij niet gelijk naar het gras toe?
@ Eveline dat ziet er erg gezellig uit, mooie omgeving ook.
Zo 4 uur dat is een flinke rit, super dat hij zich zo goed gedraagde.
Rijd jij voor dat meisje met die roze paardrijdbroek? :D

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:43

Hehe, er is iemand wakker.. :P
Ben erg blij dat Basco los kan lopen,.. en nee hij gaat niet gelijk naar het gras.. sterker nog wij liepen over een fietspad langs het water.. mijn vader met de hond (die ubergek was.. grommen, tanden bloot.. terwijl hij eergisteren ook mee geweest is naar de paarden en toen was er niks aan de hand, gelukkig geeft Basco er niks om.. ) en ik op Basco.. maar Basco liep zo snel, dus toen ben ik afgestapt.. teugels over de nek.. en lopen maar.. nou toen ging Basco op kop.. naast ons is water.. en daarnaast een dijkje.. en weer water.. en weer land.. dus die mensen die op het dijkje liepen zaten echt raar te kijken en vooral toen Basco in zijn eentje over beide bruggen liep en niet omkeek naar het gras.. toen liep meneer de woonwijk in.. en tot onze verbazing liep hij niet rechtdoor naar een grasveld.. nee meneer ging met de bocht mee.. en liep naar ons huis.. hoe gek is dat paard.. :+

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:47

Bonbon is Daphne ja :p maar op Bonbon reageer ik ook prima hoor haha :p

@ MissVosje: ik hoef Bon echt neit los te laten :p die trekt dan echt dr eigen plan haha :p

Zow hey heb me een spierpijn in mn rug woehie :p niet normaal nu moet ik zeggen dat ik net na t rijden altijd beetje houterig sta met pijn in mn rug (ooit eens door mn rug gegaan sindsdien drama haha) maar dit ken ik niet :p blijkbaar moet mn oude versleten lichaam *23 jaar oud ja :p * er weer even aan wennen haha

Zo maar ff lekkere wandeling met Bon maken komen we beide weer beetje los haha

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:50

Hahaha, ach.. Basco is zeer rustig.. die is liever lui dan moe.. over het algemeen, dus ben niet bang dat er wat gebeurd.. :)

Dat is minder.. vaker rijden daphne.. :P ben ik even blij dat is bijna nooit spierpijn heb..

Lekker! Ik ga vandaag niks doen --> veel regen.. kans op onweer.. harde wind..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:51

hahah Bon is liever druk dan lui :p
Wil alles zien, maakt zich overal druk om ahaha :p
tuttebel tis wel eens irritant maar het heeft ook wel weer wat

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:55

Tegen overgestelde van Basco dus.. :P
Basco ziet het meeste niet.. maakt ziich nergens druk om.. maar dat is ook niet altijd even leuk.. maar soms wel handig.. :P

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:01

We moeten toch echt even wat sneller gaan met dit topic zeg.. :P
Wie heeft er van jullie veuelnfoto's van die lieve fjordjes..?

Afbeelding
^Basco als iniminie :+:
Afbeelding
^Op de keuring 8-)

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:46

Ja, ik ben degene voor de roze rijbroek! :D

Linda, wat een lieve foto's! :+:

Ik zal zo eens wat veulenfoto's opzoeken van Bob.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:03

Ghehe, ik wist het wel 8-)
Dankje, vind Basco echt herkenbaar op de 2e foto :D
Leuk Leuk, ben benieuwd, vind Bob echt gaaf namelijk!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:09

ahhh wat een schatje :+:
Helaas heb ik geen foto's van bodan.
Er was iemand die contact met mij had opgenomen die wel foto's had, Maaike.
Ze had wel foto's van bodans moeder en volle broer gestuurd maar heb helaas niets ontvangen van bodan.
Ik denk dat jullie het verhaal wel kennen... Y;(
Maar ga binnenkort wel even op FW vragen.

Edit : even wat toegevoegd

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:18

@ Florien, oow dat is wel jammer, deze foto's heb ik van basco's fokker.. wel blij mee.. :)
Dat is ook leuk, ik zou wel graag eens een foto zien van d moeder van Basco maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden..

Welk verhaal? :o
Is wel handig, daar zitten meer fjordenkenners.. vind je wel wat foto's denk ik.
Althans volgens mij heb ik wel ergens een foto gezien van Bodan en zijn moeder op een keuring? Kan dat kloppen? Of staat die in je je profiel? :Y)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:29

MiSs_vOsj :je hebt pm.
Dat is de volle broer van Bodan die op de keuring naast Woza staat, columbus.
Zit nu ook op fjordenwereld

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:39

Florien, je hebt weer pm terug, nu snap ik het wel.. maar wat erg zeg..

Oow.. op die manier.. vandaar.. ;) ik dacht al, ik wist zeker dat ik die foto dus gezien had..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:09

Heb geen baby foto's van Bon :(

Zo lekker gewandeld door t bos met Bon, hebben 2 12 jarige meisjes opgezeten (omstebeurt dan haha) en op de terugweg ik nog ff n stukkie :)
Eindelijk foto's ervan mn laatste op Bon foto's stammen uit augustus vorig jaar super gespannen ik en super gespannen Bon nu toch wel wat beter.
Lekker zonder zadeltje stapperdestap in het zonnetje :D

Afbeelding Madam wilde niet stilstaan haha dus meisje telkens met mn mobieltje vooruit rennen haha

Afbeelding
In t echie is dr neus nog n klein stukje langer :p

Afbeelding

En nog ff apart kleurtje foto lol de instellingen stonden nog beetje krom haha

Afbeelding

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:42

leuke foto's hoor :D ziet er gezellig uit
Wel jammer dat ze wat wazig zijn.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:58

Ja klopt zijn met mn mobieltje gemaakt helaas camera niet meegenomen :( :P

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:58

MiSs_vOsj : wat een leuke lieve foto´s !! :D

ik ga ook even baby foto's van bjorn zoeken ,, haha

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:03

Afbeelding

Baby bjorn , :D

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:34

Mini Bob!
Afbeelding

Afbeelding

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:57

Ik ontzettend veel foto's van Bente, ze is ook bij mij geboren.. Maar die staan niet meer op de pc..

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:09

aaaah ik wil ook babyfoto's van benth! Heeft iemand het fjordenstamboek boekje van de keuring in 2005 nog? (Die van winter 2005 dus, waar de uitslagen instaan??) Benthe was veulenkampioen, dus die zal er wel instaan.
Ik open wel ff een topic :7