Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjuli

Re: Taxatietopic Fjorden (max 2 foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:32

Waar ik hier een beetje moe van wordt is dat bepaalde mensen er alleen op uit zijn om een zo hoog mogelijke prijs voor hun eigen fjord te horen Slapen Ik denk dat de mensen waar het hier over gaat zichzelf wel aangesproken voelen en andere mensen ook wel weten over wie ik het heb Knipoog Prima dat je eigen poonie geweldig vind, maar laten we hier astublieft eerlijk taxeren ipv andermans paard minpunten op te zoeken en "lekker laag" te punten. Ik word er een beetje moe van eerlijk gezegd Slapen

Tommie, correcte ruin (=geen fokwaarde), mooie maat, jammer dat er geen papieren bij zitten maar omdat het een ruin is doet dat er weinig toe, is leuk meegekomen in de sport: €1750

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:32

die discussie was al lang over hoor.
als je dat zonodig moet zeggen,noem dan ook namen.

edit: ik voel me niet aangesproken,maar je reactie is nogal kinderachtig.
het is namelijk al uitgepraat

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:40

maar om het weer gezellig te maken Knipoog

ik heb tommie wel wat laag getaxeerd zie ik,sorry.

nou heb ik nog een keertje gekeken,ik ga nu voor de €1300

papieren rij je niet op,maar schroeft wel de prijs voor een paard op

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:45

Laatst bijgewerkt door iloveiwan op 05-06-08 22:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:48

wat is iwans stokmaat,en is het een ruin?

zijn koppie spreekt me wel aan

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:50

zo even geeddit Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:52

oke,hij heeft een goede hoogte,en ja qua persoonlijke smaak,ik vind zijn uitstraling erg leuk,ook een aardige dressuur aanles.
hij is wel wat ouder al,ik geef voor Iwan €1200

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:45

oke Haha!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:51

het maakt mij niet uit of mensen laag of hoog doen.
Tom is voor mij onbetaalbaar maar was gewoon nieuwschierig hoeveel jullie voor hem overhadden Lachen
kan inprencipe ook niet 100% want jullie weten zijn karakter ect. niet tog?

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:51

Iwan, hij is al een beetje aan de oude kant, ziet er nog wel erg jong uit..

1250

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:52

dat is wel waar wat jij zegt Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:54

zeker is karakter heel bepalend,ieders smaak is ook daarin verschillend!
mijn pony is eigenwijs en pittig met rijden,wel super betrouwbaar en schrikt bijna nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:12

1100, omdat hij a wat ouder is, mocht hij jonger zijn had ik hoger getxeerd Lachen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:11

Iwan, ik vind hem een leuk koppie hebben! Alleen zie ik ze liever íets groter, en wat jonger. Vandaar dat het geen hoofdprijs is. Wel goed dat hij M mocht starten zeg! Jammer dat je zijn ouders niet weet. Heeft hij verder nog prestatie's?
Voor nu: 1200 euro.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:43

Slotty schreef:
heeft tommie predikaten? liep hij officieel L1 dressuur?
nu, tommie: 1400 vanwege geen papieren/predikaten enz. Tegenwoordig heeft bijna elke fjord papier dus vandaar Knipoog

Tom staat nog steeds in het hulpboek van het Fjordenstamboek, keuringen zie ik het nut niet van in met een ruin.
Is DNA- getest ,ouders zijn onbekend gebleven door een onbegrijpelijk rapport. V is Sverre of Blinken, M is Ligrid, maar een combi van VxM is niet mogelijk volgens rapport, maar er wordt niet getwijfeld aan V Sverre... Verward Tja, dat kan gebeuren met een Natuurmonument-Fjord!
KNHS dressuur L1 + 3 en springen B + 0, FNRS NK carousselrijden en momenteel in de leer voor western.
Desperado_ kan dit allemaal nog niet weten, maar nu wel. Haha!

Om de onderstaande bedragen van de gequote post kan ik enkel lachen. Ik bepaal wat ie waard is en da's door niemand te taxeren! Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:00

daar gaat dit topic om,het taxeren van andermans fjord

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:12

In dit geval de mijne, aangedragen door Desperado_ , die niet alle info heeft.
Ik zie sowieso de (on)zin niet in van deze topic. Gaat het om marktwaarde, dagwaarde, emotionele waarde of hoe moet ik dit zien?

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:22

ehm, je hoeft ons niet aan te vallen/je aangevallen te voel hoor! We proberen allemaal, denk ik, een zo realistische taxatie te geven. Ik iig wel.
De ene kijkt meer naar de maat en de andere naar de kleur oid, maar dat houd je altijd. Ook in de echte markt Knipoog
Ik kon dit ook niet weten met mijn taxatie, vandaar dat ik er om vroeg. Het is belangrijk om alle informatie te geven om een zo goed mogelijke taxatie te kunnen krijgen.
Het is gewoon bedoeld om te kijken wat andere nu voor jouw fjord zouden geven, dus geen emotionele waarde.

Gelukkig zie je hier de onzin niet van in, dus zie je dat het zin heeft Tong uitsteken (grapje)

Trouwens, ik vind dat je altijd de predikaten moet geven,ookal is het een ruin. Datmaakt namelijk wel degelijk verschil, want dan weetje of hij correct is gebouwd enz. En karakter ed speelt daarin ook mee, dus het is niet overbodig. Alhoewel het inderdaad geen fokwaarde heeft, maar dat is iets anders.
Ik heb zelf voorkeur voor ruinen, maar dat is ook weer persoonlijk.

Kortom: een taxatie is gedeeltelijk gebasseerd op je eigen smaak/voorkeur en ook op de feiten (als we die weten).

ik had nog een vraagje: hoe kon hij bijna M starten als hij 'pas' L1+3 heeft? *typefoutje misschien?*

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:58

Slotty schreef:
ehm, je hoeft ons niet aan te vallen/je aangevallen te voel hoor! We proberen allemaal, denk ik, een zo realistische taxatie te geven. Ik iig wel.
De ene kijkt meer naar de maat en de andere naar de kleur oid, maar dat houd je altijd. Ook in de echte markt Knipoog
Ik kon dit ook niet weten met mijn taxatie, vandaar dat ik er om vroeg. Het is belangrijk om alle informatie te geven om een zo goed mogelijke taxatie te kunnen krijgen.
Het is gewoon bedoeld om te kijken wat andere nu voor jouw fjord zouden geven, dus geen emotionele waarde.

Gelukkig zie je hier de onzin niet van in, dus zie je dat het zin heeft Tong uitsteken (grapje)

Trouwens, ik vind dat je altijd de predikaten moet geven,ookal is het een ruin. Datmaakt namelijk wel degelijk verschil, want dan weetje of hij correct is gebouwd enz. En karakter ed speelt daarin ook mee, dus het is niet overbodig. Alhoewel het inderdaad geen fokwaarde heeft, maar dat is iets anders.

Kortom: een taxatie is gedeeltelijk gebasseerd op je eigen smaak/voorkeur en ook op de feiten (als we die weten).

ik had nog een vraagje: hoe kon hij bijna M starten als hij 'pas' L1+3 heeft? *typefoutje misschien?*

Aan(ge)vallen? Welnee joh! Ik quote jou, omdat jij tenminste nog wat zinnigs vraagt/zegt en Desperado_ die info niet wist/ kon weten! Knipoog
Marktwaarde doet mij persoonlijk niets. Ik heb Tom gekocht voor veelsteveel en bijna 7 jaar onderhoudskosten krijg ik er toch niet uit!
Het is maar net wat de gek ervoor geeft! Knipoog

Ben je misschien in de war met Iwan, die mocht M starten...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:03

dat is zeker,het is maar net wat iemand ervoor uit wil geven.
mijn fjord is me ook dierbaar en onbetaalbaar Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:31

Iwan €1200 erg mooie fjord met een mooie uitstraling, alleen jammer van de leeftijd

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:08

MarvanTom schreef:
Slotty schreef:

Aan(ge)vallen? Welnee joh! Ik quote jou, omdat jij tenminste nog wat zinnigs vraagt/zegt en Desperado_ die info niet wist/ kon weten! Knipoog
Marktwaarde doet mij persoonlijk niets. Ik heb Tom gekocht voor veelsteveel en bijna 7 jaar onderhoudskosten krijg ik er toch niet uit!
Het is maar net wat de gek ervoor geeft! Knipoog

Ben je misschien in de war met Iwan, die mocht M starten...

oh ja, ik heb ze door elkaar gehaald!
ik begreep je opmerking niet met die quote Knipoog maar nu dus wel. Vond het al zo vreemd dat ik een vraag stelde en zoiets te horen kreeg Tong uitsteken haha sorry!

emotionele waarde is altijd hoger! Tingvar gaat nog niet weg voor 5000 euro hoor! Knipoog

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:53

iwan, 1400,- mooie fjord, goeie hoogte alleen inderdaad de leeftijd ( alhoewel het niet ana hem te zien is)

tommie, 1450,- leuke fjord, mooie hoogte, papieren maken mij niet heel veel uit bij een ruin.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:42

Ten eerste, ik heb écht geen verstand van fjorden dus ga niks taxeren omdat ik dan simpelweg verkeerd taxeer...ik weet niks van afstammingen en bouw van fjorden Lachen Toch ben ik benieuwd hoe jullie deze fjord zouden taxeren:

Fjord
- Zidar x Fjellwin
- 5jaar
- merrie
- 1.40
- beleerd onder het zadel
- correct gebouwd
- goede gangen
- verkeersmak
- Is een erg aanhankelijke pony, komt altijd knuffelen. Is niet echt merrie achtig, niet gemeen of raar naar andere paarden toe. Leert erg snel. Haar stap en draf zijn ruim, galop vind ik te vlak. Maakt een leuke sprong, maar is geen topper. Dressuur gaat haar makkelijk af, ze word getraind op B nivo, recreatief. Beheerst de knoppen stap,draf en galop en een rem en achterwaards. Ze kan ook het een en ander van vrijheidsdressuur: Kusje, nee schudden en flemen.

Afbeelding
Afbeelding

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:54

Diana
Merrie
7 jaar
Ongeveer 1m49
Sinds een jaar dressuurmatig gereden, beheerst nu net het wijken
Verkeersmak
Geleerd voor de kar
Heeft papieren, weet vader niet uit men hoofd
Laatste keuring: dagkampioen

Afbeelding
Afbeelding

In zomervacht:
http://img131.imageshack.us/img131/1575/foto017dp3.jpg

@Sisco4life: Ik doe een poging maar heb dus net als jij geen vestand van fjord schatten Haha!
1750 euro. Jong beestje, papieren, goed gereden. Lachen