[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:32

Klinkt als een goede dag.
Ik zag ook mooie filmpjes voorbij komen, heel jammer dat Loki niet mee heeft kunnen doen, maar goed. Het zij zo.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

Wij hadden in de ochtend wedstrijd, ik ging alleen, vergat mijn cap, uiteindelijk 10 min losgereden, allemaal niet ideaal maar we reden 3 winstpunten met een eerste en tweede plek. Ik vond het zelf mega slecht gaan, misschien ook door de rommelige start maar ik kon wel janken na de tweede proef :+ Doet de jury zijn raampje open of ik even langs kom, denk nou die gaat zeggen, meid wat was je allemaal aan het doen!? Nee complimenten, wat een leuke pony en ik had hem netjes voorgesteld, daar werden ze blij van. Ik heb denk ik achterom gekeken of ze ons bedoelde :')

Zaterdag starten we nog een keer en daarna zijn we wellicht wel de B door, dan gaan we de zomer lekker doorhobbelen en oefenen voor het L, daarvoor moet er nog veel beter.

18 April is er wel een koudbloeden wedstrijd in Lexmond voor wie dat leuk vinden, georganiseerd door het stamboek. Misschien rijden we twee proefjes of pakken we fjordsport mee, even kijken :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

De hengstenkeuring zie ik veel beelden voorbij komen, blij dat ik me niet gehaast heb en naar Lunteren ben doorgereden want het was best betijd klaar en er waren niet heel veel nieuwe jaargang hengsten. Filmpjes die ik zag verpletterde me niet, zag twee hengsten die naar mijn inzien al niet zuiver liepen maar hoog eindigde. We zitten het laatste jaar niet helemaal op één lijn waarvan ik eerst dacht, het stamboek is een goede weg ingeslagen..

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:53

Ik werd ook niet heel erg warm van de beelden moet ik toegeven, ik ben ook blij dat ik niet vanuit Belgie gegaan ben. Doorgaans vind ik de Nederlandse keuring wel leuker dan die van Belgie.. En er zijn mensen die het niet eens zijn met hun punten en dat dan willen aanvechten dan denk ik "waarom wil je je energie daar in steken?". Ik begrijp dat soms niet. Als eigenaar ben je al helemaal niet subjectief en soms moet je durven luisteren naar de commentaar die zij geven. Dusja.. 14 maart aanstaande die in Belgie. Ben benieuwd of het bij ons beter gaat zijn :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26 min geleden

Furst schreef:
Ik werd ook niet heel erg warm van de beelden moet ik toegeven, ik ben ook blij dat ik niet vanuit Belgie gegaan ben. Doorgaans vind ik de Nederlandse keuring wel leuker dan die van Belgie.. En er zijn mensen die het niet eens zijn met hun punten en dat dan willen aanvechten dan denk ik "waarom wil je je energie daar in steken?". Ik begrijp dat soms niet. Als eigenaar ben je al helemaal niet subjectief en soms moet je durven luisteren naar de commentaar die zij geven. Dusja.. 14 maart aanstaande die in Belgie. Ben benieuwd of het bij ons beter gaat zijn :D

Nou, het is wel zo dat je vaak een herkeuring kan aanvragen. Dit kan niet bij het Fjordenpaarden Stamboek. Als je echt geen vertrouwen in de uitslag hebt is dat wel iets wat belangrijk is. Niet bij een merrie of ruin, dan ga je het jaar erop weer maar een hengst welke je eerst jaren opfokt wel vind ik zelf.

Nu ligt het wel aan de situatie maar, als je uitleg echt kant nog wal slaat met het resultaat kan ik mij voorstellen dat je het er niet bij laat zitten.

Zelf vind ik het belangrijk dat je als jurycorps vertrouwen wekt bij de leden, je bent in dienst van het stamboek en dus de leden. Wat nu veel gebeurd is de hengsten in het buitenland laten keuren want daar komen ze er makkelijker doorheen. Zo help je een stamboek natuurlijk om zeep.. Maar ik kan ook begrijpen dat men dit doet als er geen vertrouwen is?