Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ldev

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:54

@Bon_bon, hih, als dat toch kon, soms mis ik het beetje pit toch wel in Basco hoor, maar daarnaast zou ik niet met je willen ruilen.. daarvoor veel te blij met basco! :D

Dan moet je mij en Basco maar eens komen meeten(moet gewoon :D), dat is toch wel een heel ander type fjord als ik jou zo hoor!
Ja, zal daar dan wel weg komen..

Vervelend zeg, misschien belonen als ze komt? Af en toe leuke dingen doen als je haar ophaalt.
Dat ze buiten niet zo vervelend doet, is toch al een hele stap voorwaarts, daar is waarschijnlijk toch wel meer afleiding enz.
Nu nog in de omgang..
Hoop ook voor je dat het nog even mooi/droog weer blijft!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:30

Miss elke dag paar keer door middel van snoepje hem flink laten buigen maar ontspannen, dus ernaast staan en met snoepje naast zn buik even laten buigen, miss helpt t iets, Bon is/was ook een stijve plank. Ben nu al paar maanden niet meer in een bak geweest maar als ik nu buiten stilsta dan gaat ze altijd aan mn tenen snuffelen :p aan beide kanten haha
Dus ze is wel wat soepeler geworden :D
Volgende maand hopelijk een bak :)

Ja ben hem nu flink aan het trainen, veel soepelmaak oefeningen doen.
Dit doe ik gewoon zonder snoepjes, als je het wel met snoep doet dan kan je het niet meer zonder vragen en worden ze heel schooierig.

wat betreft het 'vangen' van je fjord, staat ze in de bak?
Je moet haar dan zeg maar zo lang 'opjagen' tot dat ze er zat van is, dan komt ze wel.
En het beste is dan als je haar niet voorbij jou laat rennen, maar dat ze voor de B-E lijn moet blijven.
snap je het een beetje? :o

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:49

@ Kelum: Leuk beestje heb je !

@ MiSs_vOsj wat een uber schattige foto van die pup op je fjordje ! :~ :+:

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:53

Nou zoals ik had gezegt heb ik even foto's gemaakt en hier zijn ze ,, ze zijn niet heel mooi geworden maar toch ,, !:D

de is heel wazig maar vond het wel een goede sprong dus vandaar
Afbeelding

en deze ! :D
Afbeelding

& deze had ik een poos terug al gemaakt maar wou hem er toch nog even bij zetten.. *D
Afbeelding

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:56

@Kelum ze staat 24/7 op het land :p dus dan kan ik heel lang heel hard rennen maar zo veel conditie heb ik niet :p plus daarbij was het dit keer een samenzwering waar ik stiekem wel om moest lachen, 1 pony en een shet gingen elke keer voor me staan, en Bon kroop dan achter de tinker :')
Hopeloos zeg maar :p
Om moe van te worden haha

@Miss Vosje: volgens mij woon je stukje uit de buurt hahahah :p ik woon in haarlem anders was ik met alle liefde keer langsgekomen en jij hier :p eens uitproberen hoe een ander type fjord is :D
Over het algemeen is ze met rijden lief alleen af en toe beetje 'jong' dus lekker etteren enzo hahaha en ze is heel erg hangend naar anderen paarden, hinneken niet bij paarden weg willen etc..
En eigenlijk altijd als ik haar uit het land haal krijgt ze een snoepje of worteltje :p en 9 van de 10 keer wandelen we een rondje heel af en toe rij ik op dr en dan nog alleen buiten rondje stappen of ze krijgt alleen dr eten, dus ik denk vanuit het oogpunt van een paard kan dit alles toch niet heel vervelend zijn.
Soms denk ik wel eens dat ze zich een beetje verveeld, ze hoeft niks te doen behalve aan lang teugeltje buiten stappen of een rondje wandelen, dus ze hoeftniet echt op te letten of na te denken.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:34

leuke springfoto's hoor! Hij doet t leuk :)
Die manen staan hem :~ goed

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:15

Echt mooie foto's :D Hij vind het leuk, of niet?

Gaan jullie naar de hengstenkeuring? Ik wil heel graag, ga proberen of ik wat kan regelen :)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:46

@MRLN90 wanneer is die? en waar?
Is het een beetje grote of drie keer struikelen en je ligt van het terrein? :p

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:54

Mrln90 schreef:
Echt mooie foto's :D Hij vind het leuk, of niet?

Gaan jullie naar de hengstenkeuring? Ik wil heel graag, ga proberen of ik wat kan regelen :)

dankje ! Ja hij vind het zeker mooi!

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:23

@ Daphne: ik ben idd blij dak het niet zelf hoef te knippen want ik kan het echt niet haha :p Mijn 'kapper'laat weten dat hij ook tegen de juiste vergoeding in te huren is.. haha ;)
@Linda: Tja die boog.. kan niet alles hebben ;) Wat fijn dat Basco zo braaf is! Beauty is buiten juist heel druk! Maar vandaag was ze wel braaf met wandelen buiten.
@Manon: Dank je, vind jouw paardje en foto's ook super! Erg gaaf die lange manen!
@Florien: succes met soepelmaakoefeningen :) Zal ook eens gaan proberen!

Ik was afgelopen vrijdag Beauty kwijt.. D'r stal stond open, maar pas hadden ze haar ook een keer verplaatst omdat drinkbak stuk was dus ik alle stallen langs, maar nergens een fjord te zien.. Dus ik weer naar binnen en tegen de mensen die daar stonden: ben m'n paard kwijt, hebben jullie haar gezien. Iedereen lachen van hoe raak je nou je paard kwijt :p En toen bedacht ik me dat de staldeur moeilijk dicht ging.. Dus ik in het donker door de blubber in de wei kijken en ja hoor, mevrouw stond heerlijk te eten haha! En snuiven en zich niet laten vangen! Uiteindelijk wel gelukt met z'n drieen :D Heeft ze toch even lekker buiten kunnen staan ;) Ben wel blij dat ze niet de andere kant op en het bos is ingegaan..

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:13

@ kelum ,, haha.. maar wel mooi dat je haar wel weer gevonden heb voor het zelfde geld loopt ze weg !

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:32

@Kelum hahaha alleen de KM vergoeding is al een fortuin haha :p

*lig nu al in mn bed hele dag gigantisch vrkouden en probeer een griep te ontlopen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:36

haha das banketstaaf, gelukkig heb je haar wel kunnen pakken.
Als er gras is lopen ze heus niet weg hoor ;) *ervaring*

he bah niets aan, gaat ook erg rond, iedereen in mijn omgeving is ziek.

Vandaag even naar bodan geweest, flink aan het werk gezet.
Gelongeerd met balkjes, ging echt lekker.
hij tilt zijn benen steeds beter op en zet zijn achterhand er beter onder :)
daarna nog even laten springen, naja poging tot... hihi
En erop gezeten zonder zadel en met halster, gaat steeds beter (met mij haah) :D
kon zelfs beter meekomen in de draf normaal was het stuiter stuiter. :+

edit:
lijkt mij wel erg leuk om naar de keuring te gaan, maar waar is het?
Als kunar komt, kom ik zeker, wil toch een keertje bodans paps in het echie zien :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:54

Ik heb een verzorgfjord uit 2005. Hij heet brum (Holmar x Volly) Hij is nu ongeveer een half jaar onder het zadel en het gaat goed. Alleen met buitenrijden is hij nog wat schrikkerig en soms met rijden gaat hij bokken. maar verder is het een sgat :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8U6Q433.j

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 22:47

Welkom hier :D
ahh wat een leukerd, wat is zijn afstammeling?

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:50

zijn vader is holmar en zijn moeder is volly
kent iemand die fjorden??

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:18

lovebrum schreef:
zijn vader is holmar en zijn moeder is volly
kent iemand die fjorden??

Vader Holmar staat al een aantal jaren in Frankrijk en Volly staat in Zeeland.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:06

okee leuk :D en waar in zeeland staat volly weet je dat miss ook?¿

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:17

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:06

Hoi Lovebrum, welkom!
Wat een leukerd is Brum zeg :D

Volgens mij is het ontsnappen aanstekelijk!!! Ik krijg zonet een smsje van mijn zusje, dat Benthe was uitgebroken! :x

Dat heeft ook wel een reden, want ze staat nu in de uitloop met stal, wat ze echt vreselijk vind, maar het kon even niet anders, de buurman wilde haar uit het weiland hebben.
Omdat ze daar voorlopig ook niet weer in kan, heb ik even gevraagd bij de manege in de buurt (500 m van huis) of ze daar kan staan, en dat kon! *\o/* Dus vanavond gaat Benthe verhuizen!

Had maandag les trouwens, ze was niet vooruit te branden!! Ik had het er gewoon warm van! Constant aan moeten sporen, niet grappig meer! Hebben jullie fjordenbeesten dat ook of ligt dat gewoon aan Benthe? Ze heeft het niet altijd, trouwens. Soms is ze heel snel en soms ben ik gewoon constant bezig haar vóóruit te laten lopen..

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:29

lovebrum schreef:
Ik heb een verzorgfjord uit 2005. Hij heet brum (Holmar x Volly) Hij is nu ongeveer een half jaar onder het zadel en het gaat goed. Alleen met buitenrijden is hij nog wat schrikkerig en soms met rijden gaat hij bokken. maar verder is het een sgat :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8U6Q433.j

Welkom ! :D

Leuk beestje ! *D

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:04

Mrln90 schreef:
Had maandag les trouwens, ze was niet vooruit te branden!! Ik had het er gewoon warm van! Constant aan moeten sporen, niet grappig meer! Hebben jullie fjordenbeesten dat ook of ligt dat gewoon aan Benthe? Ze heeft het niet altijd, trouwens. Soms is ze heel snel en soms ben ik gewoon constant bezig haar vóóruit te laten lopen..

Toevallig, zondag was Bob ook niet vooruit te bránden! Normaal moet ik em juist inhouden, omdat ie zo snel gaat, maar zondag was ie nogal lui. :+

Leuke Fjord lovebrum, welkom!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:05

Haha grappig, is toevallig!
Nou Benthe staat sinds gisteren op de nieuwe stal, vannacht nog alleen in een stal gestaan, vandaag is ze op de wei in de groep gekomen, 's avonds staat ze nu in de grote loopstal met de rest van de groep.
Ze vond het wel fijn om weer op de wei te staan, maar de rest van de paarden doen nog niet echt lief tegen haar... Komt wel tzt, hoop ik :)

Heb haar zonet even gelongeerd en daarna zonder longeertouw 'freestyle'. Ging écht goed! Ze luisterde wanneer ik zei 'hooo' of 'stappen' of 'draf'! :D
Nice!

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:27

Welkom lovebrum, leuk beestje, meer foto's graag ;) :D

Beterschap Bon_bon!

Beauty is geloof ik liever lui dan moe :P Soms is ze wel voorwarts en sprintjes trekken doet ze ook graag ;) Dinsdag had ik vrij dus kon ik 's ochtends even rijden. Had de bak voor mezelf en op stal was het rustig. Echt geweldig:D En ze was zo super braaf! Was helemaal trots op mijn meissie :D Eerst was ze li9nksom moeilijk, nu begint ze die hand beetje in te zakken en loopt ze rechtsom te klieren.. Zucht.. Kan niet alles hebben he ;) Gisteren ook gereden, weer de bak voor mezelf :D maar toen was het druk op stal en ze waren aan het voeren enzo.. Dus als ik langs te bakdeur kwam bokjes geven en sprintjes trekken haha!
strak even lekker longeren (als het droog blijft..) samen met m'n vriendje.. Durf zelf de longeerbak niet meer in met haar aangezien ze me een keer geraakt heeft :(

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:01

@ IniminiLover : Ik wil nog even op je topic reageren die ik toevallig tegen kwam. [TAO] wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?
Ik heb de reacties niet allemaal gelezen, dan ben ik morgen nog niet klaar :D

*ik wil graag springen en dan kom ik nooit ver met een fjord ,, en tis ook een klein fjordje *
Ik denk als je echt wil dat je erg ver kunt komen met een fjord, kijk amber en fjordy hier op bokt.
Haar fjordje is ook maar 1.40 en die springt even hoog als hij groot is, en dat ging ook niet in 1 dag ze heeft er waarschijnlijk jaren lang voor moeten oefenen trainen etc.
Bodan is ook maar 1.42 maar kan wel springen, de basis zit erin.
http://nl.youtube.com/watch?v=MGpLHGkt8h0
http://nl.youtube.com/watch?v=KrqJ1lbPRUQ
Probeer het eerst kijk hoever je komt, en als je alles er uit hebt gehaald en je wilt verder kan je altijd nog overwegen om een overstap naar de paarden te maken.
Ik zeg dit omdat je later geen spijt moet krijgen van je beslissing, denk er goed over na. :j