[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:46

Stil hier!

Hoe is het met iedereen?

Pypsa heeft vandaag haar 2e keer menwedstrijd gehad. 2 winstpunten, dus ze is nu in 2 wedstrijden L+4. Zo trots op haar. Er werd best streng gejureerd, dus ze moest het echt hebben van net rijden.

Ze ontwikkeld zo goed op het moment, ze groeit echt per week.

Weet iemand wanneer er een beetje een kalender bekend word van keuringen en Abops etc?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:18

Wat goed, gefeliciteerd met je resultaten!

Ik was vanmiddag op buitenrit, Luuk was HEET :') Hij mocht even goed losgaan op een breed galoppad maar hij bleef de hele weg aan staan. Dribbelen, bouncy…. Had wel goed een rem dat is fijn! Toch bijna 2u weggeweest. Op stal was hij achteraf wel echt moe, de schat :knuffel:

Afbeelding

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:22

Hier ook alles goed, door de kou en bevroren ondergrond hebben we niet veel gedaan.
Vrijdag komt de dierenarts om Loki te castreren. Iets waar ik heel erg tegenaan hik.
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:37

Wat een leuke foto's weer!

@wd ik snap dat je er tegenop ziet... blijft toch spannend!

--

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Ik rijd door ziekte helaas eigenlijk niet. De dagelijkse verzorging kost mij al energie genoeg. Maar ik ben blij dat ze er zijn , het helpt mij wel de dag door.

Udith heeft eindelijk haar plekje gevonden op de nieuwe stal. Het nerveuze gedrag is al een stuk verminderd. Ik vind het wel leuk dat ik haar nu elke dag zie. Ze heeft ook veel meer interesse in mij gekregen. Wel wordt het echt een oudje, de kou was wel wat veel voor haar lijf. Ze heeft begin deze week een trap gehad tegen haar oog. Gelukkig alleen de buitenkant gekneusd en geen beschadigingen op het oog zelf. Was wel even bang voor een breuk. Inmiddels is het al een stuk beter.

Ofira staat de verkoop even stil van. Over 2 weken komt de osteopaad. Ze heeft door de sneeuwval en ijzel een paar dagen op de wei gestaan. Donderdag was ze in een wilde bui. Sprintjes trekken en proberen te spelen met mij door te doen alsof ze elke keer heel erg van mij schrok om vervolgens weer achter mij aan te komen. Verder laat ik haar nu rijden en mijn zadel lijkt vooral het probleem. Maar ook dat lag weer stil door de ijzel en sneeuw.

Warian kon ik vandaag weer heen. Ook door de sneeuw en ijzel was de weg ernaar toe alleen bereikbaar met een trekker. Vandaag weer even geknuffeld. Hij is alleen wel een beetje bazig naar de rest van zijn vriendjes. Het is soms net meer een merrie. Ook hij was even te grazen genomen had wat wondjes op zijn hoofd maar niks ernstigs. Hij wou ook gecastreerd worden, maar weigerde de wei uit te gaan (lijkt wat verlatingsangst) ook met verdoving lukte het niet. Dus helaas niet gelukt.... maar goed we gaan binnenkort trainen. Zit wel een beetje haast achter aangezien hij niet moet gaan dekken natuurlijk.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:42

Hier gaat het ook wel super goed eigenlijk!

Abel en ik gaan lekker met het rijden. Ik geniet er van en ben wat meer uit mijn comfortzone aan het gaan. Vind ik spannend, maar wel leuk!

Willeke die ontwikkelt zich goed. We zijn nog steeds met het grondwerk bezig. Wel al met zadel er op. Vandaag deed ik de vlag er bij.

Ook Tara mag wat meer gaan doen en oefen ik steeds vaker met het zadel. Gelukkig heb ik wel hulp daarbij.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:05

Wat goed ruitje, gefeliciteerd!

Hier al een tijdje niks gepost, omdat Udsie heel erg ziek is geweest. Rond kerst en oud en nieuw is hij in totaal ongeveer 2 weken in quarantaine opgenomen geweest op de kliniek, vanwege een virus. Zijn koorts liep ondanks koortsremmers op naar 39,9 en hij kreeg daarbij meerdere heftige koliek aanvallen. Onder andere verstoppingskoliek en later krampkoliek aanvallen. Door het virus en de kliniek opnames heeft hij ook nog maagzweren ontwikkeld. Wat voor virus hij heeft gehad gaan we waarschijnlijk nooit achter komen. Hij is onder andere getest op corona en salmonella, maar deze waren negatief.

Het was een ontzettend heftige periode, waarbij we meerdere keren hebben gedacht dat hij het niet zou halen. Gelukkig heeft hij inmiddels weer flink wat praatjes en was gisteren de laatste dag van de maagzweer kuur. Hij gaat nu tijdelijk een supplement krijgen. Ondertussen is hij ook bezig met tanden wisselen en aan het verharen. Van de week viel er zomaar een dop uit zijn mond :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Verdorie Maartje, dat klinkt wel heel erg heftig zeg!!
Wel prettig dat hij nu dan wat beter ervoor staat. Wat zal je geschrokken zijn.