[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 17:15

Ah, beetje jammer ja! Mick heeft af en toe ook van die ideeën.

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:17

Wat een prachtige paarden komen hier voorbij! Ik zou hier geloof ik ook graag aanhaken, maar zoek nog mijn fjord….. iemand nog tips waar een leuke merrie te kopen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:24

Op Facebook gekeken? Fjorden zoeken baas

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 21:44

Wat leuk Zazaza :) Veel succes met je zoektocht.

Wij staan ondertussen al enkele weken op een pensionstal. Even wennen maar wel leuk om faciliteiten te hebben :D
Ik ben begonnen met wat grondwerk en longeren. Vorige week heb ik er twee keer een paar rondjes stap en draf op gedaan. Het inrijden is alweer 1,5 jaar geleden dus heb dat als excuus om nog een paar keer in de longeerpiste te rijden _O-
Heb ook besloten om er geen druk op te leggen voor mezelf, als het niet goed voelt ga ik er niet op. Andere dag dan maar..

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 07:30

Leuk zazaza, er zijn ook Fjorden groepen op FB waar ze regelmatig leuke Fjorden verkopen.
Kaela, ziet er toch goed uit. Jouw Fjord heeft ook een enorme manenkam, Loki ook!! Een drama om dat netjes bij te houden het gaat ook snel alle kanten op.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:10

De manen zijn inderdaad een uitdaging :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:20

Afbeelding

Pypsa vond vaardigheid echt fantastisch! Meedenken, hard gaan, ze deed zelfs wissels in galop( serieus, we kunnen nog niet eens een B proef galop doen thuis :') )

Helaas elk parcour 1 bal en 1 stuurfout dus geen winstpunt, maar wel een pony waarvan ik weet dat ze het super kan!

Uur erna 2 keer L dressuur gestart, 2e proef was ze wel op( terecht ook) , 2 keer 1 winstpunt.

Dus mijn gouden aardappel van 1.37 is nu L+2 :') . Ik vind het helemaal fantastisch!

Ik ben niet degene die rijd hoor, ik zit achterop. Maar dat vaardigheid had Pyps nog nooit gedaan en degene die stuurde al 10 jaar niet meer: wat was dat tof! Dat wil ik echt gaan doen :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 21:14

ruitje schreef:
[ Afbeelding ]

Pypsa vond vaardigheid echt fantastisch! Meedenken, hard gaan, ze deed zelfs wissels in galop( serieus, we kunnen nog niet eens een B proef galop doen thuis :') )

Helaas elk parcour 1 bal en 1 stuurfout dus geen winstpunt, maar wel een pony waarvan ik weet dat ze het super kan!

Uur erna 2 keer L dressuur gestart, 2e proef was ze wel op( terecht ook) , 2 keer 1 winstpunt.

Dus mijn gouden aardappel van 1.37 is nu L+2 :') . Ik vind het helemaal fantastisch!

Ik ben niet degene die rijd hoor, ik zit achterop. Maar dat vaardigheid had Pyps nog nooit gedaan en degene die stuurde al 10 jaar niet meer: wat was dat tof! Dat wil ik echt gaan doen :D

Super cool! Ik zei tegen Karin al "wat nou moeite met galop? Haha"

Denk dat jij (en Pypsa) marathon ook echt fantastisch vinden!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:01

Haha ja ze ging uit zichzelf zeker 1/3e van het parcours in galop alletwee de proeven. Volgens Karin is ze hier goed in omdat ze als ze eenmaal ziet welke poort ze moet hebben zelf gas geeft, daardoor trek je de kar recht door de poort. En omdat ze doorloopt hoef je minder bezig te zijn met tempo en kun je je richten op het sturen.

Er zijn 2 ballen afgegaan en dat waren logische fouten omdat de bocht te kort gereden werd.

Maar voor mij ging er een hele wereld voor me open joh! Echt grappig zo'n nieuwe tak van sport ontdekken!

Ik ben echt benieuwd naar de marathon inderdaad!

Mensen zeiden 3 keer vandaag: wat leuk! Een Fjord! Vond ik ook leuk :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:16

Ik zag je al voorbij komen op Instagram!
Niks te klagen toch? Het ging super mooi, en oefening baart kunst.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:24

Wat leuk ruitje!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 22:12

zazaza schreef:
Wat een prachtige paarden komen hier voorbij! Ik zou hier geloof ik ook graag aanhaken, maar zoek nog mijn fjord….. iemand nog tips waar een leuke merrie te kopen?

Zoek je een ouder/beleerd dier of een jonkie? Fokkerij van den Berg heeft nog een aantal jonge dieren te koop, waaronder ook merrie's.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 07:29

Pypsa is gisteren meegeweest met verkleed springen bij een andere stal. Ze had iets spanning met inrijden. Stonden 2 hindernissen en er reden ongeveer 8 kinderen met pony's in, wat coachende ouders, kindjes die eraf vlogen, 1 paard wat meereed die uithaalde naar anderen, muziek, applaus van degene die in de bak ernaast hun parcours reden. Mijn bijrijder kreeg daar spanning van ook.

En toen sprong ze dus een over in en die balk nam ze een stuk mee met haar achterbenen en toen was haar emmer even vol :+ . Ze trok een sprint en gaf een bok, bijrijder eraf -O-

Die stapt weer op, rijd verder en klaar. Inspringen afgemaakt, 2 x parcours gesprongen van 40 cm en weer naar huis.

Uiteindelijk super trots op haar, ze springt niet zo vaak en ze is ook nog nooit echt in zo'n drukke entourage als dit geweest. Maar ze moet nog wel even de laatste 10% mak worden zeg maar, dat ze ook in situaties als dit niet de spanning van de omgeving overneemt maar af kan vloeien. Ik bedoel ze doet niks vreselijks, blijft opzich te regelen en is het erna ook kwijt, maar zou fijn zijn als ze het niet meer heeft, vooral voor haar.

Hebben jullie dit ook en hoe oefen je dat dan? Ik denk maar gewoon veel gaan doen?

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 07:44

Ik werk met spingponies en paarden, wij nemen ze mee op oefen parcours. Ook gaan de jonge beesten soms ook gewoon mee op concours en worden ze alleen gereden tussen de het gespring om zo te wennen.
Soms is het nogal een circus rondom de inspringbak en dan is afvloeien niet makkelijk.
Ze wennen vanzelf meestal wel.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:56

Ah jammer van de val, wel goed dat ze nog gereden heeft. Lekker rustig opbouwen en de tips van Wonkey zijn ook wel goed.

Ik ben zaterdag op buitenrit geweest. Ik vond het retespannend want ik ben echt wel een schijterd, maar ik ben zo trots! Uiteraard op een fjord gereden. Was erg leuk, mooie plekken gezien en mezelf een schouderklop gegeven :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 13:46

Wat leuk! Waar heb je gereden? Fijn als je zo'n overwinning haalt he voor jezelf!

Ja het was inderdaad best hectisch zo'n springwedstrijd, snap wel dat springpaarden braver zijn dan dressuur paarden :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 14:00

Ik heb gereden bij een kennis! Zij heeft toen Unola vervoerd omdat we bij dezelfde fokker een paard kochten. Nu mocht ik op dat paard rijden, haha.

Oh ja? Zijn spingpaarden minder heet?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 19:10

Ofira heeft vandaag trailer training gehad. Ging hartstikke goed! Ze gaat waarschijnlijk binnenkort weg. Vond het een leuke training en leerzaam.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 19:21

@Furst wat fijn dat je een buitenrit hebt kunnen maken *\o/*

In een inspringpiste rijden is inderdaad spannend, zeker voor jonge paardjes. Ze zal in ieder geval iets geleerd hebben ;)

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 16:06

Vandaag de stap gemaakt om Loki dan toch in te schrijven voor de hengstenkeuring.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 18:49

Spannend zeg! Ik wil komen kijken naar de Hengstenkeuring in NL :)

Hier gaat het trouwens echt fijn! Heb daarstraks gereden ondanks dat ik me niet helemaal fit voelde. En werd ook wat erger. Willeke die leert wel heel snel op de grond gelukkig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:07

ruitje schreef:
Pypsa is gisteren meegeweest met verkleed springen bij een andere stal. Ze had iets spanning met inrijden. Stonden 2 hindernissen en er reden ongeveer 8 kinderen met pony's in, wat coachende ouders, kindjes die eraf vlogen, 1 paard wat meereed die uithaalde naar anderen, muziek, applaus van degene die in de bak ernaast hun parcours reden. Mijn bijrijder kreeg daar spanning van ook.

En toen sprong ze dus een over in en die balk nam ze een stuk mee met haar achterbenen en toen was haar emmer even vol :+ . Ze trok een sprint en gaf een bok, bijrijder eraf -O-

Die stapt weer op, rijd verder en klaar. Inspringen afgemaakt, 2 x parcours gesprongen van 40 cm en weer naar huis.

Uiteindelijk super trots op haar, ze springt niet zo vaak en ze is ook nog nooit echt in zo'n drukke entourage als dit geweest. Maar ze moet nog wel even de laatste 10% mak worden zeg maar, dat ze ook in situaties als dit niet de spanning van de omgeving overneemt maar af kan vloeien. Ik bedoel ze doet niks vreselijks, blijft opzich te regelen en is het erna ook kwijt, maar zou fijn zijn als ze het niet meer heeft, vooral voor haar.

Hebben jullie dit ook en hoe oefen je dat dan? Ik denk maar gewoon veel gaan doen?

Gewoon veel gaan doen, dan went ze, wel sneu dat balk net bleef hangen en bijrijder viel.
En ahum Heps heeft ehct wel veel gezien, maar is heethoofd mjin wipkipskie ook wel SpeedyConPoef genaamd :+ maar daarom vind ik haar juist zo leuk.

Weer bijgelezen hier, tijdje veel te druk met weet ik veel wat allemaal.

VenteKleuter 2 jarige heeft geknipte manen, Heps is 14 en heeft lange manen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 21:06

Ik denk niet dat ik lichamelijk en geestelijk gezien weer beter ben voor de hengstenkeuring. Jammer had hengsten vanuit dit topic die mee gaan doen graag live gezien! Maar het wordt toch de foto's en filmpjes achteraf.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:28

Niks aan als het niet goed met je gaat. Ik hoop dat je snel weer wat opknapt.
Er is gelukkig meestal genoeg materiaal te zien qua fotos en videos.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 19:06

Zebrastreep schreef:
Ik denk niet dat ik lichamelijk en geestelijk gezien weer beter ben voor de hengstenkeuring. Jammer had hengsten vanuit dit topic die mee gaan doen graag live gezien! Maar het wordt toch de foto's en filmpjes achteraf.

Jammer dat het noet gaat,maar opbvfbko.em heel veel foto's en filmpjes vd keuring.
Wol ook al paar jaar,maar red het ook niet.

Dahct laat ik gaan oefenen voor VenteKleuter met kerstversiering... ja, op SinterKlaas.

Nou VenteKleuter is dus Vent met ballen, na 30 seconden beetje daar met die ballen bji Ventje freubelen wou hji ze vooral opeten.

Dus binnen 30 sec. Hingen ze om zjin nek, was niet de bedoeling want hji stond gewoon los, als ie ermee was gaan rennen was het waarschijnlijk mayhem geworden.

Dus hji ballen om, dahct maak iok v Heps foto, die kent die ballen al jaren,ja ja truttebel :+ die dacht, ik ben foetsie, ging er niet hard vandoor maar was duidelijk dat omhangen zo even los hem niet ging worden, dus Ventje weer overalballen en uiteindeljik nog fotomet ballen op zjin manenkam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had ook gen spektakel verwacht hoor sjouw erdoor met kliko's, bigshoppers en vanohctend nog met 3 vd zachte bladbakkenet ijzeren ring die ik dan eerst bji hun de omheining ingooi, dan ik erin dan die dingen over andere draad erweer uit,nou ja, 2.. de 3e moest ik bevrijden uit VenteKleuters mond :+

Moet door hun stukje met die zooi, handig oor het wennen,o handig omdat het hindernisparcours is voor mji.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding