[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 21:11

Het Belgische jubileum is inderdaad wat ver, anders was ik komen kijken.

Ivm het jubileum wat normaal gesproken elke 5 jaar is, is er geen centrale keuring.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:52

2 vragen:

1 hebben jullie voorbeeldfoto's van je geschoren Fjord? Ik twijfel wat over het model.

2 Als ik een Gra hengst op mijn gewone merrie zet heb ik denk ik 0% kans op Gra. Maar als daar een merrie uitkomt en ik zet daar weer een Gra hengst op, hoeveel procent kans heb ik dan :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:01

Nu is ie kaal :')
Afbeelding
Daarvoor alleen buik en borst
Afbeelding
Vorig jaar race streep _O-
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:03

Ik twijfel ook om de borst van Abel te scheren nu hij vaker word gereden.

Bij die combinatie heb je dan 50% kans op een gra veulen.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:20

Roxana, afgelopen woensdag volledig geschoren, enkel de benen niet:

Afbeelding

Roxana vorig jaar, jachtmodel:

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:34

Vandaag mijn pensionado weer eens opgezadeld.

Zo te zien was ie blij :')
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 21:43

Gritthe met d'r blote borst :D (en een klein stuk oksel, maar dat is bijna niet te zien)
Afbeelding

Mijn grondwerkinstructice had laatst een winactie voor trouwe klanten, waarbij je kon een gratis les winnen. Die heb ik gewonnen, vet leuk :D dus Gritthe en ik gaan ons binnenkort wagen aan lange lijnen. Ik ben zeer benieuwd naar hoe ze het vindt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 22:03

Leuk hoor! Pypsa vind lange lijnen heel leuk, bij een ervaren iemand kan ze dat heel goed. Ze word ook een keer per week ofzo ingezet om stagiaires die het nog niet kunnen voor het eerst te laten werken met lange lijnen en dan ga ik echt stuk:

' Sorry, je staat 30 centimeter teveel naar voren, ik kan nu ECHT niet lopen'

' Oh, jij weet niet zeker of we echt naar links gaan, ik ga ff kijken of ik naar rechts mag'

' Hoezo ik ben nog niet klaar? IK ga HIER stilstaan'

' Ff grasje meepikken aan de bakrahaaand'

Ze doet nooit gevaarlijk, vertrouw haar voor 100 % , maar ze verteld iedereen precies wat ze niet goed doen hahaha.

Ze doet het voor de kar zo goed, ze doet nu ook de galop, maar we willen haar daarom wel gaan scheren.

Eerst ABOP oktober, daarna hopen dat de wedstrijden door gaan want de vorige werd geannuleerd.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 23:00

Ja ik gok dat het met Gritthe ook ongeveer zo zal gaan :')

Leuke plannen!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 03:03

Roos was vorig jaar kaal op de benen en stukje onder het zadel na, dat is nu weer het plan :)
Afbeelding

Leuk vikawiek lange lijnen, ik vind dat echt heel leuk om te doen! Leuke variatie om mee aan het werk te gaan :D

Roos is zo stoer in haar western outfit <3
Afbeelding

Kan niet wachten tot al het haar eraf gaat, ze zweet nu al met alleen stappen...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 06:25

ruitje schreef:
2 vragen:

1 hebben jullie voorbeeldfoto's van je geschoren Fjord? Ik twijfel wat over het model.

2 Als ik een Gra hengst op mijn gewone merrie zet heb ik denk ik 0% kans op Gra. Maar als daar een merrie uitkomt en ik zet daar weer een Gra hengst op, hoeveel procent kans heb ik dan :D

Als je gewone merrie geen grijs draagt dan idd 0% kans. Als daar een merrie uitkomt en je zet er een gra hengst op heb je 50% kans!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 17:37

Lando is officieel idioot proof :') ging met m’n oude lijf zonder zadel rijden

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 17:47

Kan me voorstellen dat dat anders voelt dan 20 jaar geleden :D Een stal uitmesten is ook al zwaarder dan vroeger..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 21:04

Alles is zwaarder dan vroeger :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 10:26

Hahaha ja ikzelf ook helaas _O-

Sta net op en denk waarom doet m’n heup zeer? Nou goed misschien moet ik vaker oefenen..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 11:08

Wahahaha helemaal niet herkenbaar hoor. Ik ging, bij gebrek aan paard dus, afgelopen voorjaar een keer op een manege rijden. Ik dacht dat het een probleem ging worden erop te komen. Ik kreeg echt een model tank en RedBull was maar een kleine fjord dus ik dacht dat wordt wat. Nee erop lukte prima dankzij de mooie opstapjes die ze daar hadden. Lekker beetje rondgehobbeld, ging ook allemaal prima en toen....moest ik eraf! Dat bleek een dingetje te worden :') Dan denk je...hoe moeilijk kan het zijn?? Nou mijn lichaam dacht er duidelijk anders over. :') :') Met een beetje gedoe is het gelukt :o
Tja ik ben duidelijk ook geen twintig meer... := :))

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:05

Nou hier weer even een flinke update

Udith is verhuist naar haar nieuwe stal. Flink ontwennig, veel lopen ijsberen dus haar maar snel tussen de anderen gezet. 2 paarden kent ze nog en dat was direct goed. De nieuwe zijn wat meer paarden die de confrontatie aan gaan. Ze hadden dus ook flinke mot. En zoals een echte onhandige Fjord viel ze wat in het draad en was de boel stuk. Het stroom was er gelukkig net afgehaald dus geen schade aan Udith. Het op stal staan gaat erg goed! Ze is wel duidelijk even veel tijd nodig. Ik kan nu wel heerlijk in de zon voor de wei zitten kijken! Aangezien het nu met mij niet zo goed gaat zijn de paarden heerlijke therapie voor mij.

Ofira krijg ik binnenkort kijkers voor. Ik heb ook door omstandigheden besloten zo niet de winter in te willen. Binnen een uur kreeg ik al contact met mensen waar ik een zeer goed gevoel bij heb. Als het allemaal klikt laat ik haar dan nu toch echt letterlijk en figuurlijk los. Het gaat mij meer rust geven en ik gun haar ook het beste. Het contact verloopt fijn en goed , alleen dat al maakt het heel veel minder verdrietig.

Warian gaat goed, hij groeit maar is nog wel wat onzeker. Gistermiddag kwam hij eindelijk weer even knuffelen. Binnenkort moet hij worden gechipt dus wel even werk aan de winkel zodat hij zich wel laat chippen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:25

Roerige tijden Zebrastreep! Fijn wel dat alles op zijn pootjes terecht lijkt te komen.

Ik ben lichter dan vroeger maar ook ouder en rijden gaat echt amper met mijn rug.

Ik heb ook eigenlijk helemaal geen tijd voor mijn eigen paard, ben blij met een bij-rijder en een bij-menner.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 17:58

Verhuizen is ook spannend..
Ik heb een tijdje geleden besloten om eens een winter geen paarden aan huis te hebben. Het gedoe met modder, weinig licht en hooi wil ik wel een keertje overslaan. Kleine pony kan bij een vriendin terecht en mijn fjord gaat op pension twee straten verderop. Stuk duurder dan thuis maar heb wel piste en longeercirkel om hem eindelijk eens wat meer aan het werk te krijgen. Alleen thuis komt het er niet van.. Hopelijk leer ik wat mensen kennen om mee buiten te kunnen rijden (en hervind ik wat lef). Heel spannend om de zorg een stuk uit handen te geven ook al is het zo dichtbij :o dit weekend breng ik hem..

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:06

Spannend Kalea! Ik kan aannemen dat dat iets is wat je spannend vind. Ik zou dat ook wel eens willen, haha. Maar 4 paarden in pension is onbetaalbaar helaas. Dus we tobben verder. Gelukkig nu nog geen modder *Klopt hout af*

Ben je bang buiten dan? Want dat begrijp ik. Ik zoek ook nog lef. Maar ben Abel terug zelf aan het beginnen rijden nu na mijn operatie. Best wel trots op mezelf eigenlijk.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:01

Bang van rijden over het algemeen. belachelijk eigenlijk want kan gewoon netjes rijden..Moeder worden, ouder worden en geen druk meer om te ‘moeten’ rijden hebben allemaal niet geholpen. Maar wil nog niet opgeven. Dit topic inspireert in ieder geval ;)

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:08

Oh ik struggle daar ook enorm mee hoor, je bent echt niet alleen! Je mag mij altijd een PB sturen hoor. Ben zelf een Belg, maar heb het afgelopen jaar heel wat bergen verzet :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:49

Kalea schreef:
Bang van rijden over het algemeen. belachelijk eigenlijk want kan gewoon netjes rijden..Moeder worden, ouder worden en geen druk meer om te ‘moeten’ rijden hebben allemaal niet geholpen. Maar wil nog niet opgeven. Dit topic inspireert in ieder geval ;)

Ik ben ook echt een schijterd, die van ons is echt poepie braaf, heb er 1 buitenrit mee gemaakt (zijn eerste) waarbij er letterlijk honden tussen zijn benen door aan het rennen waren al blaffend, een grote vogel uit de bosjes kwam, een trekker, wapperend zeil en hij gaf er niks om. Ik daarentegen :+ ik doe nu heel veel grondwerk met hem, longeren, dubbele longe, maar ook oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers kent hij al vanaf de grond. Als hij daar aan toe is onder het zadel is het een kwestie van koppelen aan wat hij op de grond al kent. Ik vind mezelf sowieso te zwaar (maar afvallen vind ik moeilijk :') ) maar ik vind het ernaast werken eigenlijk veel leuker dan erop. Ik ben veel minder onzeker en zeker aan de dubbele lijnen kan ik eigenlijk bijna alles wat ik ook erop kan, maar dan zonder die angst en onzekerheid die ik wel heb als ik erop zit.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:41

Ik wil inderdaad ook andere opties bekijken, ben daar niet bekend genoeg mee. Ernaast heb ik geen angst dus daar maar eerst mee aan de slag. Die van mij is ook echt braaf, daar zal het niet aan liggen :+ Had gewoon sneller aan een koudbloed moeten beginnen :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:46

Weet je ook waarom je bang bent, Kalea?