Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(en een klein stuk oksel, maar dat is bijna niet te zien) 
dus Gritthe en ik gaan ons binnenkort wagen aan lange lijnen. Ik ben zeer benieuwd naar hoe ze het vindt 

ruitje schreef:2 vragen:
1 hebben jullie voorbeeldfoto's van je geschoren Fjord? Ik twijfel wat over het model.
2 Als ik een Gra hengst op mijn gewone merrie zet heb ik denk ik 0% kans op Gra. Maar als daar een merrie uitkomt en ik zet daar weer een Gra hengst op, hoeveel procent kans heb ik dan
Een stal uitmesten is ook al zwaarder dan vroeger..
Dan denk je...hoe moeilijk kan het zijn?? Nou mijn lichaam dacht er duidelijk anders over.
Met een beetje gedoe is het gelukt
dit weekend breng ik hem..
Kalea schreef:Bang van rijden over het algemeen. belachelijk eigenlijk want kan gewoon netjes rijden..Moeder worden, ouder worden en geen druk meer om te ‘moeten’ rijden hebben allemaal niet geholpen. Maar wil nog niet opgeven. Dit topic inspireert in ieder geval
ik doe nu heel veel grondwerk met hem, longeren, dubbele longe, maar ook oefeningen als schouderbinnenwaarts en travers kent hij al vanaf de grond. Als hij daar aan toe is onder het zadel is het een kwestie van koppelen aan wat hij op de grond al kent. Ik vind mezelf sowieso te zwaar (maar afvallen vind ik moeilijk
) maar ik vind het ernaast werken eigenlijk veel leuker dan erop. Ik ben veel minder onzeker en zeker aan de dubbele lijnen kan ik eigenlijk bijna alles wat ik ook erop kan, maar dan zonder die angst en onzekerheid die ik wel heb als ik erop zit.
Had gewoon sneller aan een koudbloed moeten beginnen