[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:39

Ja dat dacht ik al, prachtig zadel. Helaas hebben de dealers in mijn buurt dit zadel niet. Heb nu een berichtje gestuurd naar boomloos in balans en heel toevallig is zij hier morgen in de buurt, dus wie weet. Misschien is dit het lot..... Ik zie wel dat jouw fjord ook goed breed is, dus ik heb goede hoop!

loesje4600

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 14:36

Afbeelding

Ik heb even een vraagje, wellicht hebben jullie hier meer ervaring mee.

Ik moet een nieuw halster voor dit knappe koppie kopen, de lengte kan die nog wel in groeien maar de breedte van de neus niet meer, echter zit er zoveel verschil in maten van veulen halsters, shetland. Mini shetland dat ik het niet meer weet. Jullie suggesties?
Hij is nu 10 weken oud

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 14:37

Het is een drama met veulenhalsters inderdaad := Vind je de gouden tip dan hoor ik het graag!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 14:38

Mijn tip, koop er 1 waarvan de neusriem te verstellen is. Denk dat je bij een veulen halster gewoon voor volbloed kan gaan? Want ze hebben toch vaak wel maat full als grote versie :

Edit, ik had voor mijn veulen toen gewoon een pony halster gekocht die op de neus te verstellen was. Dus zou niet perse 1 voor veulens kopen

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 14:50

Wat een schatje! Udsie had met 5 maanden een Eskadron halster maat P2. Deze kan je bij het kopstuk aan 2 kanten verstellen en bij de neusriem.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 15:16

MarjanB schreef:
Mijn tip, koop er 1 waarvan de neusriem te verstellen is. Denk dat je bij een veulen halster gewoon voor volbloed kan gaan? Want ze hebben toch vaak wel maat full als grote versie :

Edit, ik had voor mijn veulen toen gewoon een pony halster gekocht die op de neus te verstellen was. Dus zou niet perse 1 voor veulens kopen

Ik heb idd een halster gekocht die op de neus ook te verstellen is,maar helaas niet meer genoeg haha. T is al een aardige vent met een grote kop (hoofd :D ) voor z'n leeftijd

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 15:26

Maartje7 schreef:
Wat een schatje! Udsie had met 5 maanden een Eskadron halster maat P2. Deze kan je bij het kopstuk aan 2 kanten verstellen en bij de neusriem.

Hij is zo ontzettend lief! Vandaag voor het eerst naar de smid geweest. Netjes stilstaan met bekappen en vijlen, heerlijk dier!

Afbeelding

En ja moeders staat achter mij en die vind alles helemaal prima! Is voor de eerste keer moeder :o

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 20:43

Wat een cutie! Wie is de moeder en de vader? Knap koppie!

Ik zou een pony halster kopen dat je overal kan verstellen. Mijn 2 jaarse past nog steeds in haar ponyhalster dat ik 2 jaar geleden kocht :D

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 23:17

Dank je :o

Moeder is waliena vn koldenhof ( dochter solar)
En vader is lasko van hengstenhouderij hestengaarde.

Ik heb nu een halster gekocht, ben heel benieuwd of die gaat passen als het binnenkomt. Vind het erg lastig met die kleintjes haha

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:50

Ik moet ook nog een nieuw halster voor Warian, ze groeien echt al kool!

Valt mij ook op hoe lekker braaf een Fjordenhengst is. Hoefsmid geen enkel probleem. Maar dan benoem ik maar niet dat hij daarvoor onder een draadje doorkwam omdat moeders 2 meter verderop stond. Hij stond daarna bij ons te slapen en oogde heel tevreden.

Hij is nogal gek met een vriendin van mij. Als ik iets niet met hem kan bereiken dan zij wel :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Wauw ehct gave set op Roos.

En top dat Odje goed niuew plekje heeft gevonden

Veulenhalsters, ik had die overal verstelbaar waren, dan gaan ze het langste mee, dus neus ook verstelbaar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:55

Nou, Pypsa is officieel gemeten hoor voor de men wedstrijd. Heb mezelf altijd voorgehouden dat ze zeker wel 1.40 was.

Ze is dus 1.37 :D

'Herhaalt 100 x dat dat een prima maat is voor een kinderpony'

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

ruitje schreef:
Nou, Pypsa is officieel gemeten hoor voor de men wedstrijd. Heb mezelf altijd voorgehouden dat ze zeker wel 1.40 was.

Ze is dus 1.37 :D

'Herhaalt 100 x dat dat een prima maat is voor een kinderpony'

:') met Toobs ooit hji meten.. 1.565, dus ik, ehct? Hji, ja, nog net een E pony :+ }> , voor het rjiden. ( er v uitgaand dat ie blijkbaar voor kind was ) ik heelbdroog, maakt weinig uit dat is voor mji met rjiden paard en met mennen ook paard :+ daar doen ze niet aan E pony's. :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

simoneeee schreef:
Ja dat dacht ik al, prachtig zadel. Helaas hebben de dealers in mijn buurt dit zadel niet. Heb nu een berichtje gestuurd naar boomloos in balans en heel toevallig is zij hier morgen in de buurt, dus wie weet. Misschien is dit het lot..... Ik zie wel dat jouw fjord ook goed breed is, dus ik heb goede hoop!

Leuk, hou me op de hoogte! :D

Bedankt voor de complimentjes over Roos haar optoming, er komen nog wat spulletjes aan die het nog meer af gaan maken denk ik *D

Haha Ruitje, voor een kinderpony een super mooie maat! En voor mennen ook wel denk ik :)

M'n knapste kind ook nog even delen hier (dat kan ik zeggen want Roos is officieel van mijn moeder :') ) <3

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

Super mooie foto van Olafje, awhh! Die lucht er bij ook, jeetje! <3