[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 16:23

mvbijl, mooie foto en ratties4life Aploolo lijkt wel verrekte veel op een fjord, maar onbekend kan dus v alles zjin, snap dat je het niet weet bji hem niet ehct wat can te zeggen.

Jubileum, helaas te ver weg en ben nog verhuizende en heb geen rijpaard en zelf ook totaal uit training, over 5 jaar, dan!!!! :+

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 16:25

Afbeelding

Wat een leuk topic! Dat ik die nu pas tegen kom.

Sinds 2.5,/3 jaar ook helemaal in to de fjorden haha. Nooit gedacht dat ik die dieren zo leuk zou vinden :o

Kalea

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 18:19

Dat zijn ook 2 leuke <3 ik snap ook niet waarom het hier 25 jaar geduurd heeft voor ik een fjord kocht :+

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 18:54

Wat een prachtige fjorden komen hier voorbij <3
Hier sinds kort ook eigenaresse van een fjord. De wens was er al lang om een fjord aan onze kudde toe te voegen. Uitgekeken naar een leuke merrie vanaf een jaar of 6 en boven de 145. Nu zijn we thuisgekomen met een scharminkeltje van 140 van 3 jaar. Ze was hartstikke mager en ielig, maar mijn hart won het. We zijn haar aan het ‘opknappen’ (hoefsmid, tandarts, dierenarts, ontwormen etc) en ik hoop met alle goede zorgen dat ze nog wat de breedte in gaat de komende jaren. Ze heeft een fantastische inborst, dus qua dat kan het al niet meer stuk. Leuk om al jullie knapperds hier te bewonderen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:09

Hee wat leuk al die nieuwe Fjorden, welkom allemaal!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:28

Hier komt niets anders meer dan een fjordje, muahaha. Welkom allemaal mensen met de fjordjes :D

@NorwayFjord, jammer zeg! Ik zou niet weten of er zo een infoavond word gegeven hier in Belgie.. de reden dat ik de cursus wilde aanschaffen is omdat het alles omvat wat men moet weten, denk ik.. En anders vraag ik wel medefokkers wat zij er van vinden, haha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:35

Wat leuk!! Hier heeft het ook veel te lang geduurd _O- maar wil niks anders meer
Hij is eindelijk weer netjes, dit doe ik met scheerapparaat in 15 minuten _O- morgen nog ff klein beetje bij punten als het weer z’n plek gevonden heeft.

Voor
Afbeelding
Afbeelding
Tijdens
Afbeelding
Klaar
Afbeelding

En z’n knappe kop

Afbeelding
Zo lagen ze gisteren te slapen samen
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:14

Welkom allemaal, wat een leuke Fjordjes <3 Ik wil ook echt niks anders meer!

Furst wat mij/m'n vriendin veel heeft geholpen is lezen hier op Bokt, video's kijken over red bag bevallingen en zo'n info avond, ik zou gewoon eens informeren bij grotere klinieken of zij zoiets doen :) En je mag sowieso mij ook vragen en bellen, ook als het tegen die tijd zover is

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:27

Ah knappe Marlando weer mooi naar de kapper, haha. Wat is hij toch zo knap he!

Lief, NorwayFjord. Op bokt leren we inderdaad ook wel erg veel. Goeie tip ook!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:47

Kalea schreef:
Dat zijn ook 2 leuke <3 ik snap ook niet waarom het hier 25 jaar geduurd heeft voor ik een fjord kocht :+

Ja bijzonder he, was dat mijn vriendin hier al verzorgpaardje had en ik ook maar eens mee voor de gezelligheid, maar deze witte (onbeleerde 2.5 jarige) stal direct mijn hart en nu helemaal verkocht. Heeft dit jaar een veulentje gekregen en nu aan het bedenken of ik die wil overkopen :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 21:43

Ik heb die cursus van Iris wel aangeschaft toen onze merrie onverwacht drachtig bleek en ondanks dat ik geen echte fan van haar ben - ik vind haar veel te commercieel - was het wel een mooie basis. Toch nog wel wat van opgepikt. Voor mijn schoonzoon die helemaal geen idee had van veulens en bevallingen was het echt wel een goede.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 07:38

Ach, zo ben je twee dagen niet online en zo zijn er allemaal nieuwe mensen met Fjorden in het topic. Wat ontzettend leuk!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:52

Wat leuk, hoe meer fjordenzielen hoe meer vreugd :D
Ik zelf ben wel echt van jongs af aan fjordenfan. Mijn opa had een van de eerste fjorden die rechtstreeks uit Noorwegen kwamen (of verraad ik hiermee mijn leeftijd hahahaha). Ik heb deze fjord zelf nooit gekend, maar mijn vader had wat foto's en allemaal wilde verhalen. Wat had mijn opa het gaaf gevonden dat zijn kleindochter ook een fjord had. En nog mooier ik ben uiteindelijk zelfs terecht gekomen op de grond die mijn opa jaren met zijn fjord Truus omploegde (grond was al wat jaartjes in bezit van andere eigenaren). Heb daar bijna 20 van de 23 jaar gestaan met Red Bull. Dus de familiegeschiedenis is weer mooi rond.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:57

Dames ik lees al maanden alleen maar mee maar ik ga jullie nu echt verlaten. Mijn reuzenvriendje Od heeft een geweldig nieuw thuis bij een vriendin van me. Die 2 zijn gek op elkaar en maken vooral veel km's in het balloërveld. Hij staat nu samen met nog een fjordenvriendje. Beste plekje zo voor hem.

De laatste foto's die ik van hem gemaakt heb, een paar maandjes geleden op het strand bij Hargen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:32

Och wat jammer dat Odje verkocht is, maar wel fijn dat zij elkaar hebben gevonden!

Hier word het spannend. Zondag halen we Willeke op.. morgen tussen 10 en 11 word ze gekeurd. Spannend! :=

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:29

Ooh, succes!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:39

Wat fijn dat Odje een goed plekje heeft!

Succes met de keuring morgen!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 00:29

cp112 schreef:
Dames ik lees al maanden alleen maar mee maar ik ga jullie nu echt verlaten. Mijn reuzenvriendje Od heeft een geweldig nieuw thuis bij een vriendin van me. Die 2 zijn gek op elkaar en maken vooral veel km's in het balloërveld. Hij staat nu samen met nog een fjordenvriendje. Beste plekje zo voor hem.

De laatste foto's die ik van hem gemaakt heb, een paar maandjes geleden op het strand bij Hargen <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nu ben ik wel even nieuwsgierig waar je vriendje heen gaat. Mijn fjorden staan ook vlakbij het baloerveld :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:07

Hij staat in Taarlo op pension :j

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:41

Willeke is goedgekeurd, dus dat betekend dat we haar zondag gewoon gaan ophalen! *\o/*

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:46

Wat fijn dat je voor Odje zo'n fijne plek hebt gevonden! :D

Jaaa Furst zo blij voor jullie, ik hoop dat jullie net zo veel plezier met haar gaan hebben als wij met haar moeder Roos hebben! <3

Roos is tegenwoordig helemaal stoer 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 11:50

Roos ziet er geweldig uit ook! <3 dat Western staat haar zo gaaf

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:38

Ohhh cool!

Gefeliciteerd Furst!

En fijn dat Odje een mooi huisje gevonden heeft!

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:19

NorwayFjord schreef:

Jaaa Furst zo blij voor jullie, ik hoop dat jullie net zo veel plezier met haar gaan hebben als wij met haar moeder Roos hebben! <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw, jij hebt het zadel waar ik deze week mijn oog op heb laten vallen denk ik. Is deze van Edix? Ik ben echt verliefd, maar ooit heeft er een barefootzadel op gelegen en door haar mega brede schouders en postuur ging deze helaas schuiven en draaien. Daar ben ik dus een beetje bang voor met boomloos. Hoe is jouw ervaring daarmee?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:44

simoneeee schreef:
NorwayFjord schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw, jij hebt het zadel waar ik deze week mijn oog op heb laten vallen denk ik. Is deze van Edix? Ik ben echt verliefd, maar ooit heeft er een barefootzadel op gelegen en door haar mega brede schouders en postuur ging deze helaas schuiven en draaien. Daar ben ik dus een beetje bang voor met boomloos. Hoe is jouw ervaring daarmee?

Ahh wat leuk, het is inderdaad een EDIX, de EDIX Tiamo :) Ik was aangenaam verrast, deze ligt echt als een huis. Eigenlijk nog beter dan mijn dressuurzadel (ook EDIX), dat had ik niet verwacht! Ik ben er echt heel blij mee, heel lekker zadel :D En lekker licht, je kan hem er bij wijze van met 1 hand op leggen. Zelf heb ik verder geen ervaring met andere boomloze zadels op de soft en flex tree zadels van EDIX na maar ik had niet verwacht dat ik zo verliefd zou worden op deze haha <3