[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:44

Proficiat Zebrastreep, nu genieten!

Hengstveulentjes en de melkbar vinden...eerder deze week met de veearts op het werk ook nog mee gelachen. Zij zei ook: als er problemen zijn om te drinken, 90% zijn het de hengstveulens :D !

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:08

mvbijl, gefeliciteerd met je punten

Zebrastreep, hji is prachtig, fjordenveulentjes zjin zo leuk.

NorwayFjord, super gaaf met die tulpen.

deedee19

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:54

Wat een knappie! Gefeliciteerd.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:03

Wat leuk al die veulentjes die nu geboren worden.
Ik ben zondag bij de veulentjes van Rixx zijn fokker gaan kijken, zo leuk!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:17

Mijn kleine ezel word een grote ezel <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 19:56

Nog even de beloofde update, ondanks mijn vakantie had ik best veel zorgen over de kleine man.

Hij bleek helaas wat weg te hebben van wat leek op een dummy veulen. Hij kon na de geboorte niet drinken, en het vermoeden was ook dat hij geen biest heeft gehad. Hij was door het niet drinken op den duur zo suf dat het kantje boord was. Dierenarts erbij en na een flesje begreep hij wat de bedoeling was. Daarna was het gelukkig geen probleem meer. Wel had hij moeite met liggen en stond dan als een soort van Duitse herder met een kromme rug. Hij kwam wat 'dom' en kneuzig over. Ik had ergens verwacht dat hij het niet zou gaan halen. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Ben ook gelijk even genezen van het fokken :+

Woensdag heeft het veulen alsnog via een infuus, plasma toegediend gekregen om de antistoffen op te krikken. Uit een bloedtest kwam al dat het veelte laag was. Gelijk in de eerste week heeft hij kennis gemaakt met dierenartsen, prikjes, sedatie en een infuus. Ik vond het behoorlijk sneu, maar het was even niet anders.

Maar nu hebben een een vrolijk, lief en ondernemend veulen in de wei lopen. Hij is nog wel wat bang maar komt ook steeds meer op je af. Gebruikt zijn benen ook al flink richting zijn moeder. Inmiddels kan hij ook al voetjes geven haha. Ik ben aardig verliefd op hem geworden <3 hij durft in ieder geval wel. Hij loopt zo weg bij mama.

Met Ofira gaat het ook goed. Ze had voor de bevalling al beginnende mok , met een vermoeden van mijt dus dat ook maar aangepakt. Nu een beetje een snotneus dus ze kwakkelen allebei wat. Voornamelijk weerstand gerelateerd dus ik ga maar snel beginnen met brokjes en vitaminen. Maar voor een eerste veulen doet ze het super! Ze is enorm lief en vind het best dat iedereen in de wei komt. Soms mist ze wel alle aandacht voor zichzelf en drukt het veulen dan wat weg om er zelf tussen te staan. Maar ze is heel ontspannen en niet hysterisch maar wel oplettend.

Udith daarin tegen was helemaal lyrisch toen ze het veulen zag. Roepen, onrustig en ze was er niet bij weg te slaan ( zat draad tussen) ze reageerd altijd wel flink op veulens.

Dus met de fjorden familie gaat het gelukkig nu allemaal weer de goede kant op. Maar of ik tot rust ben gekomen, nee absoluut niet haha. Maar goed tegelijk geniet ik er ook zo van! Elke dag kijk ik er weer naar uit om met hem te knuffelen.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 22:43

Wat een stress allemaal Zebrastreep!!
Gelukkig gaat alles nu weer goed, duimen dat dat zo blijft.
Veulens brengen toch altijd wel de nodige zorgen met zich mee. Had ik vorig jaar ook. Hoewel uiteindelijk alles wel goed kwam heb ik toch ook een paar keer gedacht:”Waarom wou ik zo nodig een veulen???”

Ik ben vandaag weer eens op dressuurwedstrijd geweest. Dit weekend werden in belgie de nationale kampioenschappen dressuur gereden, en daar is op zaterdag en zondag ook een regionale wedstrijd.
Vorig jaar Kim daar gestart, die werd een halve meter kleiner en ik moest rijden voor mijn leven om überhaupt rond te geraken.
Dus dit jaar de gok gewaagd…Roxana mee!
Die is minder kijkerig, heeft eigenlijk meer kwaliteit, en als ze een goede dag heeft kan ze best een nette proef lopen…maar als het over dressuur gaat heeft ze zelden een goede dag :D :D .

Ik was al bij al best tevreden. Nee, het was niet goed, maar voor haar een redelijke proef, 24ste van de 32 en 62,5%.
Maar het belangrijkste…ze kijkt naar niets. Vlaggen, tentjes, regen, wind, een hoop lawaai, …ze loopt daar rond alsof ze het alle dagen doet.

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:21

Wat een zorgen maar gelukkig gaat het nu goed! Fokken lijkt altijd allemaal een roze wolk maar, helaas is dat niet altijd het geval weet ik ook uit ervaring.. Goed gedaan, hopelijk kan je nu vooral genieten!

Morgen mag Rixx mee op een mini vakantie, erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden.
We gaan naar de Cantharel in Apeldoorn, 2 dagen lekker in het bos rijden.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:22

@Norwayfjord, leuke foto's, mooi zo bij de ondergaande zon.
Het wordt een mooi stevige fjord!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:35

Veel plezier op vakantie Machteld! Rixx zal zijn ogen wel uitkijken. :D

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:28

Wat een stress allemaal Zebrastreep! Blij dat het nu goed gaat met de kleine <3 Volgensmij zag ik ook een foto voorbijkomen van hem aan het infuus bij de dierenkliniek op fb, klopt dat? Wel een heftige start voor zo’n kleintje :knuffel:

Hier een feestje gevierd voor mijn merrie haar 4e verjaardag en ze was zo stoer met de ballonnen. Zo stoer dat ze daarna erdoorheen walste en er eentje is weggevlogen :') Maar nog zo blij met haar elke dag

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:37

Gefeliciteerd! Wat een mooie merrie!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:57

Wat een stress Zebrastreep, gelukkig gaat het nu weer de goede kant op!

Machteld, hoe vindt Rixx het op vakantie? :)

Kincses gefeliciteerd met je merrie! Wat stoer zo van haar bij de ballonnen!

Met Sepp gaat het super goed, ik heb nog nooit zo’n braaf paard meegemaakt. We zijn nu het rijden wat meer op aan het pakken en hij doet alles zo voorbeeldig <3

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:37

Ah Seppje! Wat word ie steeds knapper en knapper!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:51

Awh Sepp geniet helemaal van de aandacht!

Rixx vond zijn vakantie super, hij was heel braaf en we hebben ondanks de regen mooie ritten kunnen rijden.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:53

Aaah wat knappe Sepp! Wat ziet hij er mooi uit <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:31

Sepp is de lucht ingegaan :D

--

Hier alles goed , Warian krijgt praatjes. Het ene moment is het een stoer veulen en het volgende moment neemt hij de benen. Hij begint nu wat met spelen als in tikkertje spelen en zo hard mogelijk wegrennen. Hij gaat binnenkort kennis maken met zijn halfzusje dan kunnen ze samen spelen.

Ofira gaat nu nu ook weer de goede kant op. Ze had een flinke snotneus. Warian werd gebruikt als zakdoek, maar gelukkig heeft hij niks gekregen. De mok neemt ook al wat af dus dat is ook fijn.

Ik geniet zo erg van ze. Ik kan vreselijk om hem lachen hoe hij alles uitzoekt en probeert. Het is zo leuk om te zien hoe hij de wereld aan het ontdekken is.

Hij groeit toch best wel snel. Het begint wel echt mijn vriendje te worden. Hij volgt mij in de wei en komt graag voor een kriebel.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:10

Afbeelding

Had al vaker gelezen dat dekens moeilijk zijn maar hoopte toch iets sneller te slagen.. Eerst wat goedkopere optie geprobeerd, duurder blijkt toch iets beter te passen maar ook hiermee zou hij niet comfortabel aan de grond kunnen. Is een goede vliegenspray een snellere optie of moet ik (zoals iedereen?) een lange zoektocht doen? 8)7 Tips voor vliegendeken zijn welkom!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:17

Mensen uit ons topic die naar het jubileum gaan?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:24

mvdbijl schreef:
Mensen uit ons topic die naar het jubileum gaan?

Ik vind het te ver weg.. zou met de trailer dan zo’n 3 uur onderweg zijn, we hebben dan een baby van 2 maanden.. dus wij slaan over.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 19:48

Ik ga! :)

Met Roos ingeschreven voor lange lijnen en WE clinic, met Olaf voor grondwerk en horse agility. Voor allebei ook een stalletje gereserveerd want we moeten wel even rijden :)

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:21

Wij gaan ook! Udsie heb ik ingeschreven voor het grondwerk, maar ik moet nog wel een bevestiging ontvangen. Voor hem heb ik ook een stalletje gereserveerd. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen (als er nog plek is)!

Afbeelding

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:23

Heel veel plezier alvast allemaal!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:28

Leuk! Kunnen we in ieder geval een grijze meeting houden :D

Ik heb Rixx opgegeven voor de dressuur les van Jolanda Adelaar, Agility en einde dag het defilé.

Het is voor mij 1.5 uur rijden maar Rixx is reizen gewend en we gaan de dag ervoor, kan hij rustig wennen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:52

mvdbijl schreef:
Leuk! Kunnen we in ieder geval een grijze meeting houden :D

Ik heb Rixx opgegeven voor de dressuur les van Jolanda Adelaar, Agility en einde dag het defilé.

Het is voor mij 1.5 uur rijden maar Rixx is reizen gewend en we gaan de dag ervoor, kan hij rustig wennen.

Ja Sepp staat zelden op de trailer, zouden er dan ook eentje moeten huren/lenen etc.
We gaan misschien wel naar de keuring, wordt dan Beek en Donk, maar ligt er ook een beetje aan wanneer onze kleine geboren wordt :')