[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 18:35

Wat heerlijk ruitje, fijn dat het zo kan! Volgens mij is Pypsa echt een mega fijn dier <3

Hier ging het vandaag eindelijk weer een beetje klikken met rijden, ik heb een hele tijd ontzettend gestoeid met de draf want ze gooide dan gewoon haar neus eruit en succes ermee :wave: Uiteraard lag het aan mij en dat wist ik wel :+ Hard gewerkt tijdens de lessen en nu kan ik zeggen dat we hopelijk weer de goede weg uit gaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:43

Ah fijn dat het zo goed ging met Pypsa!

Knappe Rozie! Wat doen jullie het ontzettend goed!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:02

Zo dat ziet er netjes uit! Start jij al?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:27

Dank jullie wel! :D

Nee ik start nog niet! Eerst wil ik de draf beter bevestigd hebben en een beetje fatsoenlijk in galop de baan door kunnen, dat gaat namelijk nog heerlijk ongecontroleerd en plat door de bocht :+ Ik hoop rond september ofzo en als het eerder lukt is het leuk meegenomen :) Ze is nu een half jaar onder het zadel ongeveer en ik heb best wel mijn tijd genomen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:34

Wat goed Ruitje, ziet eruit als een heel braaf dier <3

Lekker bezig met Roos! En herkenbaar wat je schrijft, kan mijn merrie ook heel goed, doen alsof ik niet besta :')

Mijn jonkie heeft zijn eerste buitenrit ook al achter de rug. Is bij ons wel iets meer een ding want buiten is direct ook met (groot) verkeer. Gelukkig is ie verkeersmak geboren en al heel wat gewend met fietsen :D

Kijk nou hoe knap <3
Afbeelding

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 22:40

Iedereen goed bezig hier!!

Altijd een heel avontuur met de jonge(of oudere, net aangereden)paarden.

Afgelopen zondag weer eens een oefencross gereden met Roxana. We kwamen wel netjes rond, maar toch met de nodige ‘oeh’ en ‘aah’ s van mijn kant. Ik vond het een behoorlijk pittig parcours. Danku Roxana!!

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren wilde ik nog eens een fikse buiterit rijden, dat was best lang geleden. Paard op de trailer, naar het bos toe, kom ik ter plaatse aan, blijk ik mijn zadel vergeten :o
Dan maar aan de hand op wandel. Vond Roxana ook best leuk, kon ze onderweg hier en daar wat ‘snacken’ :D

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 22:54

Iedereen is hier zo goed bezig seg! Knappe Solfin ook al buiten geweest.

Je zadel vergeten, das idd wel stom. Maar zo te zien hebben jullie je ook geamuseerd!

Hier ben ik ook weer goed aan de slag met Abelini. Ik heb nu al enkele keren zonder iemand er bij gereden en ben duidelijk m’n grenzen aan het verleggen, waar ik trots op ben. En ook op Abel natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 23:31

Leuk al die nieuwe avonturen voor de jonkies.

Rixx is nu 2x in het bos geweest, zaterdag mag hij mee naar het strand. We gaan met een clubje fjorden, ik hoop dat hij het leuk vindt.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 06:59

Heerlijk al die foto’s! Wat gaat het goed met allemaal zeg. Het kriebelt bij mij zo erg om weer te gaan rijden.
Sepp heeft laatst zijn eerste buitenritje gemaakt met mijn vrouw en dat ging ook super goed. Gewoon achter een braaf ander paard geparkeerd en gaan <3
Sepp bloeit ook uit tot een fantastisch gezinspaard. Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 07:42

Oh Ruitje wat een heerlijke foto's! Wat fijn dat je jonkie ''zich laat plakken'' aan een ander!

@norwayfjord: wat een fijn beeld zo samen! :+: Zeker als je daarna nog typt dat dit is met half jaar onder het zadel. Ziet eruit als fijne samenwerking zo! (en wat is je boog netjes geknipt, zo met zwart wit gescheiden ook nog. Wáuw )

@finnea ook al zo'n gezellig buitenplaatje :+:

@Feelsoproud: kanonnen :oo jij hebt lef. En je paard ook :D
Moest wel lachen om het vergeten zadel :))

@furst: wat stoer dat je grenzen verlegt en zo lekker bezig bent :+:

@mvdbijl: heel veel plezier morgen op het strand!

@isabel: ahw! :+:

Ik begin langzaam maar zeker wel ''doelen'' in gedachten te krijgen met Rafiki. We gaan, als het dit weekend een beetje rustig wil zijn op straat, maar eens proberen wat er gebeurt nu wanneer ik hem een stukje meeneem. Helaas wil hij niet geplakt aan een braverd..

Twee weken terug wel nog eens het tuig op gelegd (stills uit een filmpje, lekker bagger kwaliteit :P )
Afbeelding
En nog even zonder tuig wat gewerkt aan ''kalm blijven en je laten sturen''
Afbeelding

Ze mogen intussen elke week een keer of 2 in de tuin om te grazen en de boel te vernielen. Ligt een stapel rijplaten aan de kant. Daar loopt hij dus zonder na te denken overheen, kortste route immers.
Gisterenmiddag gebeurde er bij onze buurman voor de deur een ongeluk, politie en ambulance met sirene récht langs zijn hoofd. Geen reactie. Of nouja, hij keek even waar ze heen reden :)) Wat dat betreft is hij dus wel mister cool :+:

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 08:13

Wat leuk dat jullie allemaal weer zo actief zijn en al die foto’s plaatsen :D echt zo mooi om te zien dat ze allemaal zo cool in de kop zijn en het zadelmak maken zo oppakken. Ik ben wel echt om nu qua fjord, ik hoef niks anders meer!

Las iets over een vergeten zadel na een stoere dag met hindernissen. Wat er overigens echt uitziet alsof jullie pro’s zijn
Ruitje haar fjorden imperium is uitgebreid? En jonkie doet t ook goed
Mvdbijl veel plezier op het strand
Rafiki gaat langzaam de wijde wereld in :D

Hier laatst weer wat nieuws uitgeprobeerd :')

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 08:40

Leuk zo een handpaard!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:56

Bedankt voor de complimentjes over Roos, ik ben echt trots op haar! Hopelijk kunnen we de stijgende lijn vasthouden :)

Finnea wat heerlijk dat Sølfin het zo goed doet, kijk hem nou gaan <3

Feelsoproud ahh wat een mega vette foto's, ziet er echt zo tof uit! Roxana lijkt me ook echt een fijn paard. Balen dat je jouw zadel was vergeten maar wandelen is ook leuk :D

Furst goed dat het beter gaat met rijden! Elk stapje is er 1 :D

Mvdbijl wat tof, veel plezier morgen op het strand!

Isabel heerlijk dat het zo goed gaat, goud als je met je gezin van je paard kan genieten <3

Akshay wat leuk, lekker langzaamaan aan de slag! Heerlijk he als ze zo cool in het hoofd zijn :D

MarjanB wat tof zo met je Welshje als handpaard! Dat doen ze echt mega braaf zeg, heerlijk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 17:48

Udith heeft een nieuwe functie op stal gekregen: oppas oma :o

Ze is vandaag intern verhuist naar de net geen 1 jarige veulens.

Wel grappig om te zien. Oudere paarden verkoopt Ze altijd best harde klappen. Maar met dit jonge spul was ze streng maar ook heel voorzichtig. Alleen het hengstje moest volgend haar een cursus hoe ga je met een oud paard om hebben.

Ze rennen, springen en zitten continue om haar heen en Udith vindt het fantastisch! Toen ik later nog even ging kijken had ze glimmende oogjes en leek ze zo tevreden. Ze is gek op veulens en als oud fokmerrie doet ze niks lievers dan dit.

Helaas is haar oude kudde nu wel volledig weg. Maar volgens mij is ze er niet van onder de indruk. Ze is nu automatisch de leider geworden en dat is geen straf.

Ofira gaat na dit weekend uit de groep. Ze moet nog 1,5 maand dus het begint wel tijd te worden om haar in te scharen bij de andere drachtige merries. Heel spannende tijd!

Rijden doe ik eigenlijk al een tijdje niet meer. Ofira gun ik rust, ze slaapt veel en oogt ook wat vermoeid. Met Udith af en toe een ritje.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 22:06

Afbeelding
Voor het eerst in 18 maanden, van het erf af!

Even met "dubbel handvat" blauwe touwtje zit aan het bit (kneveltrensje) leadrope aan het halster. Ging heel fijn. Was gelukkig fijn rustig op de weg.
*glundert nog na*

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 22:39

Zebrastreep schreef:

Wel grappig om te zien. Oudere paarden verkoopt Ze altijd best harde klappen. Maar met dit jonge spul was ze streng maar ook heel voorzichtig. Alleen het hengstje moest volgend haar een cursus hoe ga je met een oud paard om hebben.

Ze rennen, springen en zitten continue om haar heen en Udith vindt het fantastisch! Toen ik later nog even ging kijken had ze glimmende oogjes en leek ze zo tevreden. Ze is gek op veulens en als oud fokmerrie doet ze niks lievers dan dit.

Helaas is haar oude kudde nu wel volledig weg. Maar volgens mij is ze er niet van onder de indruk. Ze is nu automatisch de leider geworden en dat is geen straf.

Ofira gaat na dit weekend uit de groep. Ze moet nog 1,5 maand dus het begint wel tijd te worden om haar in te scharen bij de andere drachtige merries. Heel spannende tijd!

Rijden doe ik eigenlijk al een tijdje niet meer. Ofira gun ik rust, ze slaapt veel en oogt ook wat vermoeid. Met Udith af en toe een ritje.

Ze doet inderdaad duidelijk, maar voorzichtig naar de veulens! Net lekker nieuwe grasjes!
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 14:25

Jets schreef:
Zebrastreep schreef:

Ze doet inderdaad duidelijk, maar voorzichtig naar de veulens! Net lekker nieuwe grasjes!
[ Afbeelding ]

<3

Helemaal in haar element haha. Ik heb nog even staan lachen om Vlor, die heel dapper aan Udith haar staart zat. Udith accepteert de merries iets beter dan de hengstje/ruinen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 17:18

Wat leuk zeg, zoveel leven in het topic, de zon gaat schijnen en alle Fjordjes worden weer van stal gehaald!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 07:20

Akshay heerlijk, super fijn dat het goed ging! <3

Zebrastreep wat goed dat Udith nu de kleintjes kan opvoeden, mega fijn voor de veulens ook want daar worden het echt fijne paarden van. Spannend van Ofira, het komt dichtbij nu :D

Mijn lieffies <3
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:09

Wat een mooie foto Norwayfjord!
Ze kijken heel lief naar elkaar :+:

Afbeelding
Rafiki zag er gisteren ineens uit als een rijpaard. Been op het zadel en eroverheen schuiven mag, hupsen met druk op zijn rug, mag ook.
Staan naast het betonblok zonder dat je mag snorkelen in de waterschaarste.. superstom! Aldus Rafiki :))

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:59

Wat zijn ze dan ineens volwassen he, als er een zadel of tuig opgaat! Staat m goed!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:16

2e keer naar buiten voor de kar, vorige week voor het eerst onder het zadel ook.

Meteen even de grindtest gedaan :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 18:44

Hoe braaf! Wat leuk :D
Askay hoe oud is ie nu?

Hier was Lando vandaag in maffe modus. Opweg naar het bos zag ie wandelaars, met de staart er op al snuivend ging ie het fietspad over _O- in het bos was er weinig houden aan dus hij moest van mij braaf en rustig draven. Nou daar had ie duidelijk een mening over hihi.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 19:12

Word hij dan sterk?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 19:33

Nee, dat valt mee. Hij wil wel eens proberen om met z’n kop naar beneden harder te gaan maar is eigenlijk altijd wel goed te houden en ho is ho. Maar hij heeft wel een mening dan _O-