[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 11:19

Veel grijze in de topic en dan vele ook nog familie van elkaar haha :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:22

mvdbijl schreef:

We moeten een keer een reünie organiseren :')

Ik heb vandaag voor de tweede keer op Sepp gezeten, eerste keer was een staprondje aan de hand in de bak en nu zijn we los het bos in geweest. Het was een interessante buitenrit met best wat ‘enge’ of gekke dingen, waaronder een hond letterlijk aan z’n achterbenen aan het snuffelen :')
We hebben 10 pasjes draf gedaan en ben bijna terug afgestapt omdat ik voelde dat het genoeg was. Dit was z’n 5e keer dat er een volwassene op zat en 4e keer ‘serieus’ iets doen (tel die ene keer 2 rondjes in de bak dan niet mee).

1 oortjesfoto en 2 recente foto’s omdat iemand erom vroeg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:32

Ja, mijn grijze merrie die we hebben gekocht (nouja, bijna dan. Als de keuring goed is) is een Rudsmo Rune. Sepp ook volgens mij, toch? Ik kom wel naar de reunie dan, haha.

Wel knap hoor hoe hij het oppakt! Moet vast fijn gevoeld hebben om op je eigen fjordje buitengereden te hebben? :D Nu heerlijk km's maken

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:38

Sepp is prachtig, wat heerlijk dat hij zo braaf is <3 Echt een knapperd!

Haha ja, veel grijze die familie zijn hier idd! Roos is een Lyckangs Tempo x Brijol <3 Die van Furst is iig sowieso close familie want dochter :+

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:39

Wat leuk! <3

Misschien een rare vraag maar ik zie op de foto’s dat hij wat dikkere klieren / luchtzakken (?) heeft. De mijne heeft dit al sinds ik hem heb maar er is verder niks mis.. Ik ken dit niet van mijn vorige paarden. Dat kan toch niet iets typisch fjord zijn, toch?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:47

@NorwayFjord, zou gaaf zijn als moeder en dochter ooit eens terug meeten en samen gaan buitenrijden? O:)

@Kalea, voel je de klieren of zie je ze bij jouw Fjord? Abel heeft ook iets dikkere klieren. Die zijn oke gelukkig.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 18:36

theadora99 schreef:
mvdbijl schreef:

We moeten een keer een reünie organiseren :')

Ik heb vandaag voor de tweede keer op Sepp gezeten, eerste keer was een staprondje aan de hand in de bak en nu zijn we los het bos in geweest. Het was een interessante buitenrit met best wat ‘enge’ of gekke dingen, waaronder een hond letterlijk aan z’n achterbenen aan het snuffelen :')
We hebben 10 pasjes draf gedaan en ben bijna terug afgestapt omdat ik voelde dat het genoeg was. Dit was z’n 5e keer dat er een volwassene op zat en 4e keer ‘serieus’ iets doen (tel die ene keer 2 rondjes in de bak dan niet mee).

1 oortjesfoto en 2 recente foto’s omdat iemand erom vroeg:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Knappe Sepp <3
Jaa, dat zouden we doen idd. Ik dacht even het mooiere weer af te wachten :j

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:16

Furst schreef:
@NorwayFjord, zou gaaf zijn als moeder en dochter ooit eens terug meeten en samen gaan buitenrijden? O:)

@Kalea, voel je de klieren of zie je ze bij jouw Fjord? Abel heeft ook iets dikkere klieren. Die zijn oke gelukkig.

Ze zijn inderdaad altijd wel zichtbaar, zal van de week eens een foto maken. Vallen gewoon harder op dan bij mijn vorige paarden denk ik..

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 20:18

Ik zal morgen eens voelen bij Abel, maar volgens mij heeft hij ook altijd een beetje opgezettere klieren. Je zou het anders eens aan de dierenarts kunnen vragen. Ik zie dat je van Belgie bent, weet niet waar je woont, maar ik heb wel een fijne dierenarts!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:28

Sepp en Rixx zijn volle broers, Udsie de Neef, naast vaders zijn ook hun moederlijnen familie.

Afbeelding

In 2023 kwamen Rixx (rechts) en Sepp (links) ellkaar al een keer tegen :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:42

Oh wat leuk! Knapperds zijn het!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:09

mvdbijl schreef:
Sepp en Rixx zijn volle broers, Udsie de Neef, naast vaders zijn ook hun moederlijnen familie.

[ Afbeelding ]

Andersom toch? :=

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 12:58

theadora99 schreef:
mvdbijl schreef:

[ Afbeelding ]

Haha zo ik haal rechts en links even door elkaar :') Zag gelukkig wel welk paard die van mij is :+

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:15

Geen grijze hier, maar wel familie…Tempo x Brijol, en met een grijze schijn als ze geschoren is.
Ze liep een toprondje zondag bij de oefenderby, nog steeds een beetje in de wolken :D !

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag hele dag hengsten gekeken, met een aantal mensen goed gesprek gehad, dus nu toch weer aan het twijfelen…vooral over het hoe en wat verder met mijn eigen paarden.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 15:41

mvdbijl schreef:
theadora99 schreef:

Haha zo ik haal rechts en links even door elkaar :') Zag gelukkig wel welk paard die van mij is :+

Ik vind wel dat Sepp steeds meer op Rixx gaat lijken qua bouw haha. Op deze foto was hij echt nog een puppy zeg :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 09:12

zo Feelsoproud, ik schiet al op testbeeld als ik het parcoursplaatje zie. Dát vind ik dus ook echt heel knap.
Wat staat je paard er zoet bij zo :+:

machtige foto mvdbijl twee van die trotse paarden zo tegenover elkaar!

Opgezette klieren heb ik bij Rafiki nog niet zo gezien.
Klieren kan hij dan wel weer heel goed...
Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam afgelopen weekend héél goed weg.. Zijn staart zwiepte door mijn gezicht.. Zulke uitspattingen vind ik dus echt wel heel lastig. Mijn IJslander zou zoiets niet in zijn hoofd halen. Heb hem in elk geval maar even op correcte afstand om me heen gehouden.. speelvogel. Hopelijk zaterdag of zondag genoeg fut om eens iets te dóen met hem. Begin benieuwd te worden of ik hem nog eens opgetuigd krijg (voor te wennen) :))

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:48

Leuk feelsoproud! Ik ben ook van het crossen. Geef echt zo'n lekker gevoel he!

Alshay, daar ben je goed weg gekomen volgens mij! Engeltje op je schouder!

Hier momenteel niet zo veel motivatie om wat te doen, dus Heidi viert al eve tje semi vakantie...

Donderdag zadenaker geweest beide zadels (dressuur en spring) niet meer goed... en niet aan te passen... op zoek naar iets nieuws dus...

Maarja, ik zou geen Crista heten als ik niet perse iets bijzonders wil, want ik wil perse een cognac kleurig zadel...
Alleen heeft mijn eigen zadelmaker dat niet in het assortiment, dus nu een ander benaderd en die gaat eea voor me uitzoeken...

Maar waarschijnlijk moet een eventueel nieuw zadel wel besteld worden, dus een week of 8 a 10 zijn we zo verder ben ik bang...

Gelukkig loopt Heidi ook voor de wagen, dus dat zullen we, noodgedwongen, maar weer wat op gaan pakken als ik de motivatie kan vinden...

Donderdag was Heidi met rijden stijf, vond ik al gek, Heidi is nooit stijf, écht nooit, maar oké...
Ze had ook een schaaf op d'r been, dus misschien ruzie gehad in de loopstal...
Gisteren bij m'n bijrijdster aan de longe ook stijf. En vandaag haalde ik haar uit de loopstal... echt goed kreupel... maar heel wisselend. Ene moment zag je nauwelijks iets , 2 tellen later trekt ze haar hele been op en laat écht ongemak zien.

Been afgevoeld, niks dik, niks warm geen gevoeligheid...

Vermoeden voor nu is dus een hoefzweer...
Voor nu zeiknat ingepakt en hoefschoen er omheen gedaan. Morgenochtend even kijken hoe ze loopt... heb m'n smid al gebeld voor eventueel maandag of dinsdag te snijden, afhankelijk van goe ze loopt...

Zul je altijd zien, morgen zit ik de hele dag in Arnhem (familie concert van de snollebollekes) maar gelukkig lieve stadgenoten die haar gedurende de dag in de gaten houden en aan de bel trekken als ze écht slecht gaat lopen, want zeker in een loopstal met 10 anderen moet ze wel weg kunnen komen, ondanks dat ze vrij hoog in de rangorde staat...

Ik ga maar weer een rib en een nier verkopen denk ik.. ow, en kleurspoeling kopen voor m'n extra grijze haren hahaha

Leuk hoor, paarden...

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:00

Ik ga denk ik een Only Paws starten voor de paarden. Ik was zo ontzettend goed bezig met Abel en gisteren tijdens het draven in mijn les vond mijn instructrice hem wat stijfjes lopen op een been. Nu is donderdag wel de dierenarts geweest voor de tanden dus was hij gesedeerd en wellicht toen misstapt, maar baal er wel van. In mijn hoofd is het 100 keer erger en moet ik naar de kliniek en is het artrose en einde verhaal enzo. Ik kan wel echt janken hoor.

Hopelijk is Heidi ook weer snel goed, Crista!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 08:04

Altijd zo vervelend als er wat is, zonder dat het duidelijk is. Mijn hoefsmid is erg fan van zolen( vind eigenlijk dat elk paard op zolen moet :D ) . Was ze ook kreupel een tijd geleden, was de kit heel erg hard geworden. Gelukkig nieuwe kit eronder en niks meer aan de hand. Had ik ook echt wel een hartverzakking.

Crista: moet jij niet gewoon voor ABOP gaan oefenen? Gaan we samen naar de keuring!

Pypsa doet het ( met uitzondering van een meningsverschil betreft bokken voor de kar wat nu goed uitgesproken is :') ) echt heel erg goed voor de kar. Een stalgenoot die Z mennen is en Crista( thanks!) mennen haar nu. Ik kan als sulky-mens niet zoveel met al die bochten en tempowisselingen enzo dus super blij dat ze zo goed opgeleerd wordt!

Ik denk dat we naar een ABOP toe gaan werken, lijkt me leuk! Carrousel deed ze de vorige keer ook echt heel erg goed. Ze doet zoveel als goed, echt blij mee.

Ursin groeit als kool

Afbeelding

Afbeelding

Moet ik het nou afknippen of kijken of ze de eerste Fjord kan worden die goedgekeurd word omdat ze manen heeft tot de grond :') . Ze is pas 2, wie weet waar het eindigt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 08:05

theadora99 schreef:
mvdbijl schreef:

[ Afbeelding ]

Hier moest ik echt heel hard om lachen hahaha :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 11:14

ruitje schreef:
Altijd zo vervelend als er wat is, zonder dat het duidelijk is. Mijn hoefsmid is erg fan van zolen( vind eigenlijk dat elk paard op zolen moet :D ) . Was ze ook kreupel een tijd geleden, was de kit heel erg hard geworden. Gelukkig nieuwe kit eronder en niks meer aan de hand. Had ik ook echt wel een hartverzakking.

Crista: moet jij niet gewoon voor ABOP gaan oefenen? Gaan we samen naar de keuring!

Pypsa doet het ( met uitzondering van een meningsverschil betreft bokken voor de kar wat nu goed uitgesproken is :') ) echt heel erg goed voor de kar. Een stalgenoot die Z mennen is en Crista( thanks!) mennen haar nu. Ik kan als sulky-mens niet zoveel met al die bochten en tempowisselingen enzo dus super blij dat ze zo goed opgeleerd wordt!

[ Video ]

Ik denk dat we naar een ABOP toe gaan werken, lijkt me leuk! Carrousel deed ze de vorige keer ook echt heel erg goed. Ze doet zoveel als goed, echt blij mee.

Ursin groeit als kool

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Moet ik het nou afknippen of kijken of ze de eerste Fjord kan worden die goedgekeurd word omdat ze manen heeft tot de grond :') . Ze is pas 2, wie weet waar het eindigt.

Je kunt gewoon met lange manen naar de keuring hoor! Hier ook drie met lange manen en ook daar geven ze een a premie :)

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:16

Ik hou zo van lange manen en je kan het mooi opvlechten of dikke knotten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:18

Joh, ik dacht echt dat ze dat niks zouden vinden :+

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 17:42

Moet je voor ABOP dan niet eerst naar de keuring? Ik heb echt geen idee he hahaha

Zou graag eens met Heidi naar een keuring oid gaan maar geen idee waar te beginnen en wat ze dan allemaal zou moeten kunnen...

Heidi net even aan de longe gehad en ze lijkt weer goed te lopen...

Morgen even rustig ritje maken en als ze dan vrijdag ook goed loopt gaan we gewoon zondag naar Loon op Zand voor de Villa Pardoes rit!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:40

Crista schreef:
Moet je voor ABOP dan niet eerst naar de keuring? Ik heb echt geen idee he hahaha

Zou graag eens met Heidi naar een keuring oid gaan maar geen idee waar te beginnen en wat ze dan allemaal zou moeten kunnen...

Heidi net even aan de longe gehad en ze lijkt weer goed te lopen...

Morgen even rustig ritje maken en als ze dan vrijdag ook goed loopt gaan we gewoon zondag naar Loon op Zand voor de Villa Pardoes rit!

We pakken het vravhtwagentje, duwen Heidi en Pypsa erin en rijden ernaartoe. Hup klaar :')

Keuren en Abop mag los van elkaar.