[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:21

De kleur staat haar leuk!

Volgende week begint hier het seizoen van keuringen met het andere ras dat ik heb.
Ik weet nog niet of ik dit jaar ook naar de keuring ga met Rixx, als we ervoor nog een ABOP kunnen rijden met goed resultaat, anders heeft het weinig zin..

Wie van jullie heeft er iets op de planning? Het jubileum staat hier sowieso gepland, ik heb evt. vanaf ZH een plekje in mijn vrachtwagen om mee te rijden :-)

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:24

Ik zelf ga met mijn paarden geen keuringen doen dit jaar. Misschien volgend jaar afhankelijk of onze nieuwe merrie word goedgekeurd zou ik haar willen meenemen. Onze ruin misschien ook wel weer. De andere 2 merrie’s zijn nog te lelijk :') Dus wil die eerst uitgegroeid hebben enzo _O-

Zaterdag is het hier wel hengstenkeuring daar gaan we heen en in September is het hier ook een jubileumweekend. Al moet ik zeggen dat dat nogal tegenvalt tegenover die van Nederland…

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:27

Heel mooi Crista! <3

Hier staat het jubileum in principe op de planning en qua keuring Lexmond of Lunteren. Verder de ABOP op 25 oktober in Lexmond :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:39

Ik zou liever voor de keuring nog een abop rijden maar mijn agenda zit een beetje vol :+

De keuringen zijn altijd leuke dagen maar het moet wel iets toevoegen.
Op de keuring moet hij er toch anders voor staan dan ik hem zelf graag heb :o
Misschien gaan we wel gezellig naar Lexmond of Lunteren voor het bestgaand.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 14:49

Ik zou heel graag eens met Heidi naar een merrie keuring gaan, maar het is er nog nooit van gekomen...

Wanneer zijn de datas dit jaar? En waar?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:22

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:15

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 00:37

:')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:16

wat een prachtige set Crista! En een heerlijke knalkleur!

Ik zag dat filmpje inderdaad ook ergens voorbij komen en mijn eerste gedachte was hetzelfde ''jahoor.. de clowns voorop :Y) ''

Keuringen klinkt ook wel heel leuk. Wie weet ooit nog eens voor de lol :)) Als ik Rafiki mee op pad kan nemen, en hem ook gewoon kalm bij me kan houden :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:34

Dat roze is echt leuk!
En die draken voorop op dat filmpje :') gelukkig is alles goed gegaan en zijn ze heel terug gekomen.

Hier geen ervaring met keuringen maar met een ruin is dat ook niet zo van toepassing.

Ruitje, wat leuk dat jullie gaan mennen!

Lando doet het ondertussen erg goed en we scheuren steeds harder door het bos. We hebben ook een nieuw zadel waar we beiden erg blij mee zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:11

Leuk Marjan! Hij ziet er goed uit!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:17

Proficiat met je ‘bijna’ nieuwe aanwinst Furst. Hopelijk gaat alles zoals gepland en heb je eind van het jaar een topper erbij!

Dat mennen, het steekt me vaak de ogen uit . Lijkt me zo leuk! Maar ik ben altijd in men eentje met mijn paarden op pad, en dan is onder het zadel toch net wat veiliger…en haalbaar! Maar wie weet ooit….

Qua keuringen heb ik ook niet echt plannen.
Misschien als ik er tegen dan zin in heb, maar niets moet.
Hier wel behoorlijk wat plannen qua wedstrijden. Zondag staat er een derbyop het programma, maar vanochtend opgestaan met een rug die niet mee wil, dus dat wordt nog even bekijken of het lukt om zondag te rijden.
Heb ik eens een paar dagen verlof, heb ik dat weer.

Sowieso morgen hengsten kijken, dat kan wél met een zere rug!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:25

Dankjewel Feelsoproud! Ik ben echt aan het aftellen. Binnenkort nog eens bij haar langs, maar ben toch nog bang dat ze de keuring misschien niet haalt ofzo en dat t allemaal niet doorgaat.

Wij gaan ook morgen naar de hengstenkeuring! Had wel wat meer hengsten verwacht die al goedgekeurd waren omdat het dit jaar jubileumjaar is, maarja. Alsnog benieuwd! :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:27

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:43

Nog nooit van gehoord, maar wel intrigerend. Ik zie dat je het zowel met als zonder stijgbeugels kan gebruiken. Het ziet eruit alsof er meer drukverdeling is dan met een standaard barebackpad, maar als dat tegen valt zou ik dat wel spannend vinden. Sommige pagina's doen het niet, dus kan helaas niet verder kijken :(

Gritthe is vorige week weer begonnen met diëten zodat ze met iets minder vet de wei op kan en er dus wat speling is mocht ze aankomen.
En toen het zulk mooi weer was heb ik m'n camera meegesjouwd naar stal om Gritthe op de foto te zetten. Zo blij met de resultaten <3
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:15

Marjan ik vind het leuk dat jullie elkaar zo gevonden hebben, hij ziet er idd echt goed uit!

Wonkeydonkey ik ken het in de zin van dat EDIX er sinds kort ook 1 heeft: https://www.edixsaddles.com/product/edi ... backpad-2/.

Gritthe is ook een knappe merrie zeg vikawiek <3

Hier gaat alles z'n gangetje, lekker veelzijdig bezig met Roos. We rijden dressuur, ze word bij gereden door mijn beste vriendin en die springt ook met haar, we hebben afgelopen woensdag onze eerste lange lijnen/dubbele longe les gehad wat super leerzaam was, we rijden buiten, we hebben met neckrope gereden... <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olaf is gewoon Olaf, die speelt met z'n vrienden en we doen lekker (buiten) wandelen en knuffelen, meer hoeft ie niet :D

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:31

Leuke Fjorden beiden,echt mooie types! Die van mij is vandaag voor het eerst mennend de weg over gegaan, super braaf was ze, echt leuk!

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:38

Dat eerste blauwe dekje staat haar heel mooi!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:42

Ik ben altijd weg geweest van Signum. Ook de gewone zadels vind ik super mooi.
Ik vind de Paddle wel mooier dan die van Edix.
Dus overweeg om de bruine te halen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:31

We zijn hier wat serieuzer bezig met Sepp zijn opleiding tot rijpaard, maar wat gaat dat goed! Hij is zo braaf en zet geen stap verkeerd. Vandaag voor het eerst ook een galopje meegepakt en zoooo braaf *\o/*

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 21:54

Isabel schreef:
We zijn hier wat serieuzer bezig met Sepp zijn opleiding tot rijpaard, maar wat gaat dat goed! Hij is zo braaf en zet geen stap verkeerd. Vandaag voor het eerst ook een galopje meegepakt en zoooo braaf *\o/*

Fijn om te horen, de mijne was ook zooo braaf met zadelmak maken vorig jaar. Nu mijn moed nog bij elkaar rapen om dit jaar te starten met buiten rijden.. bij een ‘stoerder’ iemand was hij daar al lang mee bezig, ligt volledig aan mij -O-

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 22:01

Wat heerlijk Ruitje, lekker van genieten!

Isabel wat leuk, heb je recente foto's van Sepp? Ik was heel erg verliefd op hem als veulen <3

Kalea joh dat maakt toch niet uit?! Roos zou al veel verder in haar dressuur opleiding zijn als ze niet bij zo'n kneus als ik had gestaan :+ Maar ze moet het toch met mij doen, paard weet toch niet dat ze al veel verder had kunnen zijn en de jouwe niet dat hij buiten kan rijden :) Lekker genieten, dat is het belangrijkste!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:04

@norwayfjord

Wat leuk dat je voorop het Fjordenboekje stond. Ik herkende je Fjord direct :D

--

Udith is weer helemaal opgeknapt. Voor een oud paard verwacht je toch dat het wel langer gaat duren als het gaat om herstel. Maar Udith is een taaie en is na een week enorm goed hersteld. Ze staat weer helemaal happy in de wei.

Nu Ofira weer 24/7 buitenstaat hoef ik niet meer elke dag naar stal. Nu wel even heerlijk Nu ik zelf druk aan het verhuizen ben.

Ik zit nog steeds te denken aan het verkopen van Ofira. Nu ik het eenmaal in mijn hoofd heb, zou ik mits het een enorm goed huisje is. Er wel vrede mee hebben. Ze kan nu gelukkig blijven tot in ieder geval het veulen geboren is. Ook daarna is er gelukkig nog ruimte voor Ofira en het veulen. Ik hoef dus zeker geen overhaaste beslissing te nemen. We praten dan pas over oktober.

Maar nu zag ik dat de hoefsmid zijn prijzen (terecht uiteraard) verhoogd heeft. Het wordt steeds duurder allemaal.... en als iemand die alleen een huis huurt en alles betaald, moet ik ook na gaan denken wat financieel nog haalbaar gaat zijn.

Ik heb wel bijrijders, maar vind het lastig om de prijs omhoog te doen.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 23:05

Wat leuk ruitje en Isabel! Heerlijk zulke brave Fjorden :D

Met Udsie gaat het ook goed! Hij begint al wat meer paard te worden <3

Afbeelding

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 08:02

NorwayFjord schreef:
Wat heerlijk Ruitje, lekker van genieten!

Isabel wat leuk, heb je recente foto's van Sepp? Ik was heel erg verliefd op hem als veulen <3

Kalea joh dat maakt toch niet uit?! Roos zou al veel verder in haar dressuur opleiding zijn als ze niet bij zo'n kneus als ik had gestaan :+ Maar ze moet het toch met mij doen, paard weet toch niet dat ze al veel verder had kunnen zijn en de jouwe niet dat hij buiten kan rijden :) Lekker genieten, dat is het belangrijkste!

Bedankt voor de tip :D Zo zou ik het inderdaad ook moeten bekijken..