[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:03

Ik vind een boog het mooist, en dan vooral als je het zwarte net wat langer laat dan de witte manen. Dan zie je mooi het kleurverschil en het staat erg netjes.
Ik heb het een paar jaar volgehouden om het zo te knippen. Inmiddels heb ik het toch laten groeien. En dat heeft ook wel wat. Ik ben wel benieuwd hoe lang ze worden. En als het niet meer bevalt dan kunnen ze er weer af.

mvdbijl

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:43

1.38 met twee is toch prima. Ik snap niet dat iedereen zich altijd zo druk maakt om de schofthoogte. De bouw doet namelijk ook heel veel, type zadel wat je erop legt, jouw eigen bouw..

Iedereen wilt er nu één van 1.50 maar het is echt kolder. Ik heb er een van 1.56 gehad, rank gebouwd en mijn Moby is 1.36 oude type. Je zag toch echt geen wereld van verschil..

Rixx was met 2 rond de 1.40, hij was bij stamboekopname met 3 1.44 en nu met bijna 5 1.48cm.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:06

Datzelfde gebeurde destijds bij de Friezen, daar wilde iedereen langere benen een een modern model. Ook bij Friezen gaat mijn voorkeur uit naar barok.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:56

Ik heb me er wel druk om gemaakt maar met name omdat mensen zeiden dat hij te klein voor mij zou blijven. Ik ben zelf 1.81m maar wat je zegt, breedte doet ook veel en breed word hij sowieso wel. Roos is 1.45m en dat is voor mij perfect, dat gaat Olaf ook wel halen denk ik :)

De echte sporttypes spreken mij minder aan maar dat kan ik ook echt niet hebben met mijn lengte :+

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:11

Mijn jonkies zijn nog kleiner en ik had gehoopt dat ze beiden toch 1.45 zouden halen. Abel is 1.40,5 gemeten op de keuring namelijk.
Tara is 1.34 en Unola 1.28, dus ik maak me ook wel zorgen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:40

Het duurt ook wel ff tot ze uit gegroeid zijn. En beter een met goede stevige botten en fundament dan een slungel. De eerste kan veel meer hebben

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:48

Afbeelding

Stagiare had haar gevlochten, dus geen goed beeld, maar hier wel hoe lang het al is. Zou het ook wel tof vinden om te zien of het echt zo mega lang word, als bij een Fries of Tinker ofzo weet je wel :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:55

Wat schattig die vlechtjes! Ze staat er ook zo chill bij

Gisteren heb ik gereden met het heerlijke weer. Oh wat ga ik blij zijn als de temperaturen beter worden <3

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:16

Ohhh maar die zou ik ook niet afscheren Ruitje! Dat staat echt heel schattig <3 Zeker met die mooie, lange voorpluk erbij!

Zo leuk dat je weer lekker aan het rijden bent Furst! Echt fijn voor je :D

Hier vandaag Roos aan de lange lijnen/dubbele longe gehad, ze ging echt lekker <3 Dit ga ik zeker vaker doen want ik vond het echt heel leuk en Roos pakte het ook fijn op!
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:10

Ik heb vandaag met Abel en Tara los in de bak gespeeld. Wat een fijne dag! En ik ben er achter gekomen dag Tara nog mooie gangen heeft ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:52

Furst: wat een schatjes zeg! En heerlijk hè dit weer, we mogen niet klagen.

Al een tijdje stil vanaf mijn kant maar met Luuk gaat alles goed. Vandaag een ritje alleen gedaan (vind ik altijd erg spannend en Luuk neemt dat haarfijn over haha). Hij had mega veel zin wat resulteerde in een rondje met alleen maar dribbelen. Ik vraag mij soms af of hij vergeet dat hij een luie fjord was van de zomer :+ .Het was is het bos mega druk, dus niet veel de ruimte gehad om te draven en een galopje te doen. Ik wou echt alleen een klein rondje. Als ik verder ga wel minder wandelaars/hondjes maar wou klein beginnen.

Zoals je op de foto ziet zijn te blije oortjes :) en een dikke voorpluk die door de harde wind wegwaait haha

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:07

Ja heel heerlijk! Heb zo genoten!

Wel goed dat je t probeert zeg! Knappe Luuk!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:23

Hier ook weer een fijne dag op stal gehad.
Ik heb de deken gewisseld, nu heeft Loki een 100 grams zonder hals. De hals heeft er wel voor gezorgd dat hij platte manen heeft. Dus na de rui moeten die ook weer er helemaal af.
Hij is een dikke knuffel.
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:34

Wat een heerlijke foto's weer, als je dit toch ziet snap je niet wat iedereen op zijn andere ras doet he :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:39

Nou echt! Heerlijke plaatjes! En paardjes :D

Hier ook genoten van het weer en we zijn twee uur op pad geweest :D

Afbeelding
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:40

Oh leuk om te zien! Daar droom ik toch echt van hoor! Lekker op pad gaan

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:00

Oh wat heerlijk allemaal <3 Echt genieten!

Toevallig ben ik vreemd gegaan van ras vandaag, we zijn 1,5 uur op buitenrit geweest met mijn moeder op Roos en ik mocht de KWPN merrie van mijn beste vriendin lenen. Maar ik prefereer toch echt de bolle Fjord :+

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:51

Leuk dat iedereen genoten heeft van de paardjes en het goede weer!

Hier iets minder, werken, wedstrijd op de club dus ook daar moeten gaan helpen en zondag had ik een ticket gewonnen voor flanders horse expo en daar hele dag heen geweest.

Enkel zaterdag namiddag tijd voor mijn eigen paarden…lees:”mesten, water en hooinetten vullen, opruimen “ :D :( :( .
Toch ook nog eventjes wat gespeeld met kleine Batida <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 16:28

Jongens, ik ben zo trots op mijn aardappel!

Pypsa heb ik laten beleren bij Hestegaarden toen ik haar liet dekken. Daarna 2 keer voor de sulky gezet( waarbij ze 1 bok gaf, ik haar een tik, ze 5 meter ging rennen en toen dacht: word ik moe van laat maar :') )

Toen kreeg ik kinderen en was mijn leven voorbij :+

Nu 3 jaar later heeft een mennende stalgenoot een paard met een bekkenbreuk en dus tijd over. Dus zondag 5 minuten met tuig op in de binnenbak gelopen, hup kar erachter en 20 minuten gestapt en gedraafd of ze nog nooit anders had gedaan.

Deze stalgenoot wil haar nu zo'n 2 x per week gaan mennen, ze rijd zelf Z dus ben er zo blij mee.

Heb zelf 0 ervaring met vierwielers, maar lijkt me zo leuk straks met mijn gezin op pad te gaan!

Zitten er hier ook meer menfjorden?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 16:43

Feelsoproud te leuk die foto's met Batida, ze zijn zo lekker makkelijk he <3

Ruitje wat tof! Super leuk dat je stalgenoot even met je paard aan de gang gaat, kan ze alleen maar veel van leren en ideaal voor jou :D Zelf men ik niet, Roos is wel voor de wagen beleerd.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 17:29

Ruitje, wat leuk.
prutsmuts is de bedoeling tzt om ook te gaan mennen. Maar we willen Loki eerst goed bevestigd hebben onder het zadel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 17:42

Oh wat leuk ruitje! Heb ooit m’n menbewijs gehaald en zit te denken om lewie voor de kar te laten zetten.

Maar met Lando houd ik het lekker bij er op zitten _O-
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:01

Wat een heerlijk weer weer <3 Wij zijn op pad geweest met team boog
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 14:06

Team Boog :')

Ja ik ben zo blij met een pensionstal waar iedereen alles voor elkaar doet. Zit zelf al sinds mijn zwangerschap af en aan met rugklachten en kan behalve mijn werk niet iets erbij hebben.

Rijd dus amper zelf, maar ik begeleid een hoop stagiaires erop, heb een fijne bijrijder al jaren en nu dit.

Dus dan is ze straks beter dan wanneer ik er zelf met mijn dikke reet op had gezeten :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:33

Oh mennen is echt heerlijk. RedBull heeft ook voor de wagen gestaan. En met sneeuw sleetje erachter. Gouden tijden.