Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:03

Yeah right. Lang niet wijs ;)

Ik kon het niet bij één foto houden toen ik eenmaal bezig was, dus ik heb meteen een heleboel foto's geupload :o

Benthe in de zomer (ze was heel hard aan het rennen, kwam een ander paard langs geloof ik):
http://img147.imageshack.us/my.php?image=moooiba6.jpg

Benthe vanmiddag na het rijden (jeeej hengstenpluk groeit hard!):
http://img147.imageshack.us/my.php?image=270109eo0.jpg

Samen met Felien, in december geloof ik. (eerste keer sneeuw!):
http://img147.imageshack.us/my.php?image=sneeuwoa8.jpg

Samen met Donja in de achtertuin van Stephanie (stunning@bokt) na een buitenrit:
http://img147.imageshack.us/my.php?imag ... njaxh3.jpg

Nog steeds in de achtertuin van Stephanie, nu alleen Benthe (zie die boscrossmodder-benen!):
http://img147.imageshack.us/my.php?imag ... ritvu5.jpg

Samen met Felien nieuw setje!
http://img147.imageshack.us/my.php?imag ... nthla0.jpg

Nieuw setje waar we heeul trots op zijn! (Zie dat koppie :+: )
http://img407.imageshack.us/my.php?imag ... tjedf6.jpg

Mijn zusje en Benthe @ work!
http://img147.imageshack.us/my.php?imag ... 713uo9.jpg

En tot slot haar heeeeerlijke harige kont *D
http://img407.imageshack.us/my.php?imag ... terny5.jpg

Zo. Dat was eerst wel even genoeg geloof ik (A) :Y)

edit: how typeFOUT :x

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:50

ahh wat een leuke foto's, de 7e foto is leuk. :D
Vandaag weer les van mijn NH lesgeefster, heb er zin.
Hoop toch een paar leuke foto's te kunnen maken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:53

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:09

Wat een leuke foto's allemaal :D Ik ook zoeken naar leuke foto's maar heb alleen maar oude foto's :o Toch eens nieuwe gaan maken ;)
Deze foto hangt boven m'n bed :)
Afbeelding
@Mrln90:Mooie dekjes/setjes!
@Bodan: hoe is je les gegaan?

Ldev

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:18

Leuke foto's weer!
Knappe Benthe, Bodan en Beauty! :D

Hier gaat het niet zo heel goed, ben al vanaf zaterdagavond ziek.. overgeven, koorts.. :( maarja, je hoort het meer de laatste tijd..

Verder gaat het met Basco gelukkig weer helemaal de goede kant op, met zijn beentjes dan! :)
Met het rijden ook weer helemaal, en Basco zelf.. sjaa,, die vermaakt zich met eten.. is wel aan hem te zien.. :P

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:27

Leuke foto's allemaal! Mooi dat het goed gaat met alle Fjordjes! :)
Met jou zelf iets minder MiSs_vOsj :(:) Beterschap!

Met Bob gaat alles ook prima, met rijden gaat alles zijn gangetje, we zijn niet met moeilijke dingen bezig. Zaterdag gaat ie verhuizen naar een andere stalling, waar binnen niet al te lange tijd een binnenbak komt. :D
En ik heb samen met mijn zus een nieuwe pony erbij gekocht, een Shetlander!
zie: [ITP] Onze nieuwe aanwinst, Bandito!
:D

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:28

oeh leuke foto hoor :D
ja goed, zeer goed.
Ben er zonder zadel en halster opgegaan, misterie opgelost dacht dat t aan mij lag dat ik zo wiebelig op Bodan zit maar heeft een gewoon errug bewegelijk huidje hihi
Maarja we hebben heb schouderbuitenwaarts geleerd, hij snapte t vrijwel meteen, komt ook omdat hij de schouderbuitenwaarts op de grond al kent.
We zijn veel bezig met hem soepel te maken, want het is me toch een stijve hark. :Y)

oja ik ben hem ook iets nieuws aan het leren, ik zag t op youtube en kon t niet laten om mijn lesgeefster te vragen hoe ik dat moest aanleren.
Het is de bedoeling dta je tegen zijn kaak/hals duwd en dat hij dan een rondje gaat lopen en weer met zijn hoofd bij je komt staan.
kon het filmpje helaas niet vinden op youtube

MiSs_vOsj : ohh vervelend he ben gelukkig weer beter het is echt niets aan :Z
Mooi dat t rijden zo goed gaat :D

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:30

_Eveline : ahh wat een schatje :+:

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:49

@ _Eveline, dankje,.. ;)
Beter, een andere stalling, deze bevalt je niet? En zeer leuke shetlander, ze hebben toch wel wat hoor, die kleintjes.. :D

@ Bodan, haha, dat was dus het gene wat ik vergat, hoe je les ging, dus jij bent bezig met NH?
Wat een vertrouwen toch allemaal in die jonge fjordjes, top! :)
Ben benieuwd naar je filmpje! Als je hem kan vinden.. :P

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:39

Bodan ziet er super uit zeg! Lekker ding wordt het toch ook!
Had de foto van Beauty al eens in je profiel gezien, is leuk! Gaaf dattie boven je bed hangt! :D

Gatsie, ziek? Niets aan. Het heerst inderdaad.. Op stage is het ook lekker rustig :x

Eveline, wat een ontzettend lief drolletje zeg, die Bandito! :D Echt een knap ding! Wat leuk dat je binnenkort een binnenbak hebt! Is wel super luxe en lekker natuurlijk!

Wat gaaf dat Bodan dat al kan zeg! Ik ben nu het overdreven stelling naar binnen aan het oefenen, ook inderdaad omdat Benthe zo stijf als een plank is(was). Ze pakt het al lekker op en loopt nu (in stap) al heerlijk in de stelling en is veel buigzamer dan ze was.

Hebben jullie ook problemen met de goede galop? Benthe springt áltijd in de linkergalop aan. Echt heel vervelend, ik hoopte dat het door het oefenen met stelling e.d. zou verbeteren, maar ze vertikt het gewoon om in de goede galop aan te springen. Aan de longeerlijn doet ze het wel trouwens. Ik denk dat het ook te maken heeft met balans nog, ze is nog jong natuurlijk.

Oh en trouwens, ik vind het irritant om steeds de nicknamen te gebruiken, dus bij deze: noemt u mij gewoon Marleen :P

Weet niet zo goed hoe de rest heet :Y) , heb ff profielgespiekt:

Bodan - Florien
kelum - Tessa
miSs_vOsj - Linda
_Eveline - Eveline

Goed plan ? *\o/*

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:44

Haha nou Marleen, top plan! :P

En dat van de galop, sjaa.. hier hebben we dat probleem ook, maar het is niet zo dat hij nou expres/altijd in de verkeerde galop aanspringt.
Wel lastig van Benthe.. :oo

Gaan jullie trouwens dit jaar nog met jullie monsters naar de keuring? :D

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:19

hihi idd dit praat wat makkelijker, nu kijken of ik jullie namen kan onthouden O:)
dankje marleen, Benthe mag er ook wezen :wow:

Ja wat doen jullie eigenlijk allemaal tegen die stijfheid van al die fjorden behalve stelling, miss elkaar wat tips uitdelen?
Misschien hebben jullie hier wat aan, veel schouderbinnen/buitenwaarts rijden.
longeren op hele kleine volte zodat als je fjord wta naar buiten kijkt je met de overgebleven longeerlijn even naar de flank/buik zwaait.
zodat ze meer gaan buigen vanuit hun hele lichaam.
En voor het rijden als je erop zit, kijken of je ze met hun hoofd naar je schoen kan krijgen.

Bodan heeft eigenlijk nooit last van verkeerd aangalloperen gehad, 9 van de 10x springt hij goed aan.
meetsal helpt op een volte aaspringen ook wel eens.

ja zeker, heb er nu al zin in.
Gaan jullie je fjorden nog extra voorbereiden en wie gaat er dit ja de ABOP doen? :D

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:27

Haha, nou bij mij heb je maar zo kans dat ik je alsnog bij je nickname noem, ben er aan gewend.. :P

Ik doe er weinig aan, opzich merk is basco niet heel stijf, maar ik doe met zo af en toe ook wel wat vrijheidsdressuur/grondwerk met basco waardoor hij ook al wat losser word.
Verder doe ik inderdaad ook met rijden dat kijken of hij met zijn hoofd bij mijn benen kan komen.. hals buigen.. maar dit doe ik ook gewoon aan de hand.
Verder heb ik geen tips, maar ga die van jouw in ieder geval wel proberen!

Naar welke keuring ga je?
Haha, ja zeker, mijne is tientonner, dus dieet.. veel rijden.. oefenen op het lopen.. knippen.. en ABOP, sjaa.. daar zit ik nog over te twijfelen, waarschijnlijk niet dit jaar! Jij wel?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:36

Waarschijnlijk roden maarja als er weer iets tussen komt dan heb je weer pech, volgens mij kan ik beter naar een keuring in het begin gaan.
ja aan de hand kan je het ook doen.
oh oh ik heb er nog 1
vandaag ook gedaan, je gaat naats hem staan in het midden, je pakt zijn staart.
niets te hard trekken en je houd een 'pluimpje' over.
dan vraag je je fjord met zijn hoofd een beetje na je toe te komen en dan 'begeleid' je hem met je hand tegen zijn kaak naar zijn staart.
rechterkant kon bodan bij zijn staart en de linkerkant zat er nog ruim 40 cm tussen.

Ik ga eigenlijk nu al een beetje beginnen door tijdens het longeren balkjes neer te leggen zodat zijn achterhand sterker word.
En een mooiere stap en draf kan neerzetten
dit heeft natuurlijk ook een voordeel gewoon met het rijden.
Bodan is al goed op gewicht alleen moeten weer meer spieren bij gekweekt worden.
een paar weken van te voren ga ik beginnen met netjes lopen, knippen etc.
ABOP word voor mij ook niet dit jaar kan ik gewoon lekker doortrainen en volgend jaar een dikke AA behalen :D

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:43

Oow okee.. nou in dat geval kom ik je niet tegen.. :P
Ja dat is ook wel een goede, zal eens even proberen bij mijn heer.. :)

Dat is wel handig ja, hier begin ik wel iets eerder met een paar weken van tevoren aangezien Basco één is die niet harder loopt dan nodig is.. en het ook niet zo maar even doet..

Haha, ik denk verder niet eens zoveel aan de ABOP, we zullen het tegen die tijd wel zien.. :)

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:44

welke keuring ga jij dan?
gaan we met ze allen afspreken op 1 keuring hihi :D

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:51

Oeh das een goede tip, Florien! Ga ik proberen.
Wat ik nu doe is dus overdreven stelling. Dus veel binnenbeen en dan iets vragen met binnenteugel. Duurde even voor Benthe het doorhad, maar nu heeft ze hem echt en gaat het prima in stap. Draf zijn we nu aan het proberen maar vind ze nog moeilijk.

Keuring weet ik nog niet dit jaar, ABOP hoop ik wel, maar weet ik nog niet zeker. Ik kan alleen naar de keuring buiten de zomervakantie want in de zomervakantie ga ik werken op Vlieland op de manege *\o/*

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:51

JAAA we gaan meeten op de keuring 8-)

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:57

Haha, ja dat kan, alleen iedereen woont zo verspreid.. :oo
Ik ga dan naar Oldeberkoop!

Basco in 'topconditie' :+
Afbeelding

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:00

ik ga denk ik ook naar Oldeberkoop, moet alleen nog even kijken wanneer dat is. Afgelopen jaar was Oldeberkoop niet in de zomervakantie of wel? Ik hoop dat dat dit jaar ook zo is :D

Oeh lekker buikje heeft Basco ;) Benthe valt nu mee, ze staat nu niet meer dag en nacht in een vol weiland. Toen dat wel het geval was, was het vele malen erger dan dat haha!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:06

Kan ik jou in ieder geval meeten.. :P
Ik heb geen flauw idee.. hoop het wel, anders kan ik niet eens heen, of valt het dan in het weekend?

Haha, jawel he, en dit is niet eens een recente foto, basco dus wel.. :P achja, hij kan straks mooi met een aantal andere op 'strafkamp', ook wel dieet.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:22

whaha ja na de winter kunnen ze weer hard aan het werk :)

Volgens mij viel Oldeberkoop niet in de zomervakantie dit jaar, maar dat weet ik ook niet zeker.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:30

Goede tips voor die extra stelling! Ga ik zeker uitproberen. :)

MiSs_vOsj schreef:
@ _Eveline, dankje,.. ;)
Beter, een andere stalling, deze bevalt je niet? En zeer leuke shetlander, ze hebben toch wel wat hoor, die kleintjes.. :D

Nee, huidige stalling bevalt de laatste tijd niet zo, en wat onenigheid met de staleigenaren, dus ik ben blij dat ie naar de andere stalling kan!

Topic leeft weer helemaal op, haha! :P

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:41

Oldeberkoop is voor mij opzich ook nog te doen voor mij :D 70 km is t, wel wat verder dan roden.
maar ik zal even overleggen, zal wel erg leuk zijn om elkaar daar te meeten. *\o/*

jammer ja dat het niet gaat op je huidige stalling, veel plezier op je nieuwe stal! *D

edit: oke heel wat verder, roden was maar 23 km :=
Hoe is de keuring daar eigenlijk, groot?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:02

AAAh boeie die 47 km :D
Dat kan er dan ook nog wel bij hoor!

Whoeeei ik heb maandag les van een nieuwe instructrice, oude was er mee gestopt, baalde ik echt van. Maar ben wel blij dat ik maandag weer kan beginnen met les, hopen dat zij net zo goed is als mijn oude instructrice!