[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:06

Fijn sfeerplaatje :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:25

Gaaf plaatje Kalea <3

Mooie doelen allemaal! Het jubileum van het Nederlandse stamboek staat hier ook in de agenda, ik ben heel benieuwd :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:42

Wat een prachtige sneeuw, wij hebben hier helaas niks gehad.

Zaterdag gaat mijn vriendje voor het eerst mee naar het bos onder het zadel, erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden.

Het jubileum staat hier ook in de agenda, het wordt weet ik anders dan andere jaren maar vast heel leuk :-) Al die fjorden bij elkaar is altijd gezellig!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:41

Super leuk mvdbijl! Veel plezier zaterdag!

Ik deel deze foto’s van Udsie ook nog even hier <3 Nu is het setje helemaal compleet met het oornetje. Alleen nog even geduld hebben tot hij oud genoeg is om aan de slag te gaan :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:10

Knappe Udsie <3 staat hem goed!

Ik heb de jubileumdag even opgezocht. Dat ziet er wel leuk uit! Ik ben nog nooit naar zoiets geweest, maar ik dan ook nog niet heel lang een fjord :+ volgend week heb ik Gritthe een jaar!

Vandaag had ik weer grondwerk les met Gritthe, ging lekker! Ze is zo ontiegelijk fris de laatste tijd, zo ook vandaag dus we hebben eerst maar een paar rondjes door de bak gerend :') dat vond ze helemaal mooi en daarna deed ze het heel erg knap. Ze is heel slim en heeft het ook wel nodig om iets te doen met haar hoofd. Ik gebruik nou ook zo'n snuffelmat zodat ze mentaal iets kan doen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:21

Oh leuke tip, ik heb de jubileumdag ook alvast in de agenda gezet! Mooie sfeerplaatjes hier weer!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:27

De kleur staat hem zo knap hoor! Maar waarom al een bit in bij een nog geen twee jarige? Hij is van 2023 toch?

Hier in Belgie is het ook jubileum jaar. 50 jaar. :)

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:41

Furst schreef:
De kleur staat hem zo knap hoor! Maar waarom al een bit in bij een nog geen twee jarige? Hij is van 2023 toch?

Klopt. Bit heeft ie 2 tellen in gehad voor de foto en is van mijn andere paard.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:01

Furst schreef:

Gaat tie niet dood van hoor :+

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:15

Mag dat toch jong vinden? Heb eerder al foto’s gezien met een bit in bij ‘m en daar was die nog maar pas 1. Dus vroeg me af waarom. Mijne van t zelfde jaar hoeft dat allemaal nog niet

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:32

En zo doet iedereen het weer anders , de een vind het goed en de ander heeft een andere visie. Ik ben ook van mening dat je met een jong paard niks hoeft te doen behalve het ABC dus voetjes geven , gewend aan halster en aanrakingen en al enige ervaring met naast je lopen.

Ik heb met Ofira tot aan haar derde niks gedaan. Behalve de smid en zo nu en dan een keer verweiden. Ik heb daarbij wel het geluk gehad dat ze door de jaren heen al aardig verkeersmak daardoor was geworden.
Toen ze bijna 3 was heb ik haar een keer gewoon uit de groep gehaald en een stukje meegenomen. Was achteraf ook niet slim want zo braaf was ze niet. Maar op die manier kon ik haar wel zelf ophalen en 30 minuten alleen gewandeld om van de opfok wei naar de 'grote' paarden wei te gaan. Ik had niet het idee behalve de eerste keer dat ze moeilijk was te wachten met iets doen totdat ze 3 was. Ik heb persoonlijk geen spijt gehad van de opfok en niks mee doen. Zou ik nu ook weer zo aanpakken , en dan als ze 3 zijn nog een winter wegzetten nadat ze kennis hebben gemaakt met het zadelmak maken en er een keer opgezeten te hebben. Maar nu was Ofira ook nog behoorlijk iel toen ze 3 was, die kon nog wel een winter gebruiken zonder teveel te doen. Pas toen ze 4 was vond ik haar wat meer geschikt om verder op te pakken.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:34

Furst schreef:
Mag dat toch jong vinden? Heb eerder al foto’s gezien met een bit in bij ‘m en daar was die nog maar pas 1. Dus vroeg me af waarom. Mijne van t zelfde jaar hoeft dat allemaal nog niet

Daar was hij anderhalf. Dit is letterlijk de 2e keer dat hij een bit in heeft voor enkel de foto. Daar heeft hij echt geen last van.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:18

Eerste ritje van 2025 zit er hier ook op! Normaal had ik les, maar die was afgezegd. Dus had mijn instructrice een heel berichtje gestuurd met wat oefeningen waar ik aan kon werken. Abel vond het wel grappig!

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:26

Maartje7 schreef:
Furst schreef:

Daar was hij anderhalf. Dit is letterlijk de 2e keer dat hij een bit in heeft voor enkel de foto. Daar heeft hij echt geen last van.

Breed onderzoek in Australië in de rensport laat zien dat paarden die eerder aan het werk zijn veel beter en langer presteren :)

Mijn merrie gaat binnenkort meedoen met carrousel bij ons op stal, ben zo benieuwd hoe ze het vind! Zit zelf nog steeds met de naweeën van een hernia dus helaas met mijn bijrijder, maar ook dat vind ik al leuk :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:38

Waren hier nog meer mensen met drachtige Fjorden dames?

Ofira is nu flink over de helft, en ze begint echt een veulenbuikje te krijgen <3

Ze is uitgerekend ongeveer tussen 10 en 20 mei, ik heb dit wel wat ruim genomen.

Leukste zou 15 mei zijn dan is Ofira jarig haha. Maar vond het wel leuk om daar ergens op te gokken :o

Ik ben al bezig met namen kiezen, dit jaar is de letter W aan de beurt. Voorkeur heeft voor iets Scandinavisch.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:54

Zebrastreep schreef:
Ik ben al bezig met namen kiezen, dit jaar is de letter W aan de beurt. Voorkeur heeft voor iets Scandinavisch.

Had je Wodan al op je lijstje staan? Dat is een Noordse god, leuk voor een hengstje :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:57

vikawiek schreef:
Zebrastreep schreef:

Had je Wodan al op je lijstje staan? Dat is een Noordse god, leuk voor een hengstje :D

Nog niet, maar ik zit wel aan die naam al langer te denken. Een tante van mijn vader had altijd honden die allemaal Wodan als naam hadden omdat ze niet kon wennen aan een andere naam :')

Die tante is vorig jaar overleden, dus ik zat wel te denken aan Wodan.

Vond het eerst geen leuke letter, maar dat had ik ook met de O. Als ik eenmaal wat namen heb kan ik er wel wat meer aan wennen.

Eventueel is een stamboek naam en een roepnaam ook nog mogelijk.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:21

Geen veulentje hier dit jaar(en de komende jaren staat het ook niet meer op de planning :D ).
Maar ik ben ook altijd lang tevoren bezig met de naam. In 2020 had ik een veulen, belgie dus toen hadden wij de W, dat werd Wabi Sabi(een japanse levensfilosofie die de schoonheid van de imperfectie, vergankelijkheid en volledigheid waardeert).

Voor het komende jaar heb ik niet specifieke plannen. Gewoon plezier maken met mijn paarden, zoals afgelopen jaren. Ik hoop met Roxana tegen het eind van de zomer over te gaan naar L2, Kim mag nog minstens een jaar M1 blijven, we zien wel hoe het loopt.

En keuringen...de merries zijn beiden ster, dus heeft het nog weinig meerwaarde. Misschien als ik met Batida ga dat ik wel eentje meeneem. Maar batide is jaarling, en dat hangt toch ook een beetje af van hoe ze groeit of het zin heeft om naar de keuring te gaan. Een jaarling volledig uit proportie kan beter nog een jaartje thuis blijven.

Wat een knappe grijze fjorden passeren hier(hoewel ik helemaal geen fan ben van kleurtjes :o ).
Dat typische Tempo achterbeen herken ik wel...en het stoere voorkomen!

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:36

Leuke foto van Abel Furst! <3

Hier ook geen veulen dit jaar maar Wodan is idd een leuke naam! Wel een lastige letter, de W.

Feelsoproud oh ja inderdaad, ook echt een knappie die van jou <3 Als ik dan deze eronder zet is het best duidelijk :P
Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:34

Rixx is voor het eerst mee naar net bos geweest vorige week. Hij liet zijn aanleg voor piaffe en passage de eerste 2 paden zien maar dat stoer doen was snel voorbij en zo konden we aan een lange teugel een prachtig rondje bos doen :-)

3 dagen later gingen we naar de les, hij rende bij de wagen op, sorry Rixx, nu gaan we dressuren.. Maar ook daar heeft hij veel plezier in, hij doet enorm zijn best! Op de planning staat om in mei te gaan starten.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 07:30

Fijne Valentijnsdag van Olaf en Roos <3

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:19

Een fijne Valentijnsdag. <3
Leuke foto.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:54

Hoe gaat het met iedereen en de Fjordjes?

Hier een foto van Abel met zijn nieuwe hoofdstelletje en bitje

Afbeelding

En onlangs was het lekker weer dat ze erbij gingen liggen

Afbeelding

Voor iedereen die morgen naar de Hengstenkeuring gaat, veel plezier!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:34

Knappe Abel <3 wat heeft hij een lange voorpluk trouwens!

Gritthe geniet hier van de sneeuw, kan ze eindelijk haar vacht gebruiken voor de temperatuur waarvoor die is gemaakt :+
Afbeelding
Ze is ook weer lekker naar de osteopaat geweest. Ze zat een klein beetje vast bij een paar wervels. Dat is losgemaakt en je kon gelijk de spieren eromheen soepeler zien bewegen als je er op drukte. Heel interessant vind ik dat altijd :j

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:20

Super leuke foto NorwayFjord!

Heerlijk vikawiek! Zelf ben ik bezig met de opleiding dierfysiotherapie en ik vind het ook altijd mooi om de reacties van paarden hierop te zien.

Udsie heeft van de week ook genoten van het kleine beetje sneeuw dat hier in Noord-Holland is gevallen :D
Afbeelding