[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:10

Ik ben even niet zo actief geweest, er valt ook weinig te melden.
Loki staat nog lekker op de weide met zijn maatjes.
Iets knaagt aan mij, de mensen waar ik nu sta wonen op de meest geweldig mooie plek, aan een natuurgebied met ellenlange ruiterpaden.
Alleen hebben deze mensen geen bak of round-pen om Loki dadelijk te beleren.
Ik mis een bak en ik mis de mogelijkheid om te longeren.
Loki is hier echt happy... Maar ik wil graag wat meer voor mezelf.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:18

Is er ook geen mogelijkheid om een stuk van de wei af te zetten, zal dan waarschijnlijk pas het voorjaar worden voordat je echt wat kunt doen. Maar als het begin er is zijn de ruiterpaden natuurlijk heel fijn. Eventueel lid worden van een rijvereniging in de buurt met faciliteiten. Wel heel veel plezier samen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 17:58

Ik heb eindelijk weer een blije Fjord in de wei staan.

Gelukkig valt de kreupelheid mee, Udith loopt weer goed. Het wondje zit er nog wel maar geneest goed.

Gisteren voor de tweede keer de luizen aangepakt maar eigenlijk was ze na 1x wassen al jeuk vrij.

Nu pas viel mij op dat ze toch niet helemaal zichzelf was de afgelopen tijd. Ze gedraagt zich momenteel als een jonge blom :') stalgenoten viel het ook al op hoe levendig ze ineens weer was. Oude paardjes moet je ook zuinig op zijn.

Ofira loopt nog niet echt gestaag. Ik heb nog niet weer gereden na de val van mijn bijrijder. De dracht verloopt goed ze krijgt een buikje <3 maar qua gedrag is ze niet altijd even leuk. Ze houdt andere paarden graag op afstand. Ze bijt ook weer wat vaker en met name haar hals is ze heel gevoelig op. Maar weer even wat meer op opvoed kamp. Maar door het slechte weer is het niet altijd mogelijk om wat te doen. Ze moet ook wel wat meer uitdaging krijgen.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:02

Dat is een mooie update, Udith die weer opknapt. Ofira komt hopelijk ook weer wat meer in het normale doen. Maar inderdaad met dit weer, regen en wind, is het niet makkelijk.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:35

Wonkeydonkey is er geen vereniging of buren met een bak in de buurt waar je gebruik van kan maken? Fijne stallen zijn goud waard imo, al kan ik me wel voorstellen dat een bak toch wel fijn is :)

Zebrastreep wat fijn dat het weer zoveel beter gaat met Udith! Goed om te horen. Kan me wel voorstellen dat je niet zo gemotiveerd bent om op Ofira te stappen na de val van je bijrijder. Wanneer is ze uitgerekend? :)

Hier gaat alles heel goed eigenlijk! Olaf speelt heel veel in de paddock en met Roos ben ik lekker aan het rijden en die pakt het zo braaf op :D Gister na een week niet rijden opgestapt voor wat Kerst foto's, de foto zegt wel genoeg hoe poepie braaf ze is...

Afbeelding
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:45

Geen mogelijkheid om toch een bak te maken ook niet? Of zijn er nog meer stalgenoten die er 1 willen?

Wat fijn dat het weer goed gaat met Udith zeg! De hormonen spelen ook op bij Ofira zo te lezen.

Wat een leuke foto’s van Olaf en Roos! Zo jaloers haha.

Hier gaat het ook wat minder. Het weer maakt me moe, prikkelbaar en zorgt er voor dat ik weinig buiten kom. Morgen heeft mijn vriend weer rijles met Abel en vandaag heeft m’n bijrijder gereden. Was super veel wind, pfoe. Ik heb afgelopen woensdag gereden met les en dat ging ook goed. Ik ben hard aan het werk met mijn angsten en ben trots! Gaat nog niet in een stijgende lijn zoals ik wilde, maar toch trots. Fijn team rond me nu!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:49

Ik zit niet echt heel erg dicht bij een vereniging helaas.
De eigenaar van de stal die zegt dat ik gebruik kan maken van het weiland, maar met een onbestuurbaar paard is dat geen optie natuurlijk.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 16:32

Volgens de eigenaar van stal zijn er dus meerdere mensen die een bak hebben die ik zou kunnen huren.
Loki is zijn blije ik gewoon, als het weer wat beter wordt dan beginnen we langzaam met het wennen aan een longeersingel en het bit en tzt aan de lange lijnen.
Hij is vooral heel erg fluffy.
Afbeelding

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 22:04

Ik heb mijn fjorden beiden gewoon op de wei zadelmak gemaakt. Met wat prikpaaltjes een stuk afzetten en gaan. Galop is wat moeilijker(iets met fjorden en weinig balans)maar zodra je een beetje controle hebt kan dat best op een lang bospad.

Intussen ben ik wel bij een vereniging waar we 3 binnenbakken en een buitenbak hebben. Wel op een half uurtje (auto)rijden.

Zaterdag weer eens wat anders gedaan: extreme cowboy race. Beetje het principe van working equitation maar dan in western stijl.
Roxana was niet echt onder de indruk.
Spijtig genoeg weinig foto’s van de hindernissen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:27

Wat leuk!!

Ik wens jullie een hele fijne kerst. {:)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:47

Ziet er echt gaaf uit Feelsoproud!

Hopelijk hebben jullie allemaal fijne dagen gehad :)

Hier hebben we Roos vandaag geschoren want die was elke keer zo bezweet met rijden, zelfs met alleen stappen al... Heel andere Fjord hebben we nu :+

Nog even ter vergelijking:

Wolharige mammoet
Afbeelding

En nu :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:52

Zo lijkt het bijna of zij gouden manen heeft op de foto. Jullie lijken samen te genieten.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:07

Haha ja ik moet de manen en staart nog ff een keer wassen, die steken nu heel erg geel af :+ Ja dat doen we zeker, dank je wel!

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:33

Mooi goud past goed bij de fjorden, schoon houden is een opgave. Soms denk je dat ze extra in de smeriger stukken gaan liggen. Ze staan hier in een inloopstal van 6x12m, die zeker 2x per dag uitgemest wordt en toch liggen ze dan nog in hun eigen drol.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:42

Haha ja is ook zo! Hier valt het met Roos gelukkig wel mee maar Olaf is gigantisch ranzig momenteel :+

Ben zo trots op de merrie, ze word ruig <3 Dit is haar met m'n beste vriendin
Afbeelding

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:51

Daar zit een goed achterbeen in. Ziet er goed uit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:46

Leuk dier , je ziet echt dat er Tempo bloed in zit , het hoofd is zeer herkenbaar!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:56

Wat een mooie krachtige foto!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:45

Wat wordt Roos gaaf @NorwayFjord!

Nog voor op de groei, maar ik vind deze kleur erg mooi staan bij Udsie <3
Afbeelding

De laatste tijd had ik het idee dat het voer van Udsie niet helemaal meer voldoende voor hem was. Vanuit mijn opleiding dierfysiotherapie krijgen wij ook lessen over voeding en daar werd mijn gevoel eigenlijk bevestigd. Sinds enkele weken overgestapt van Metazoa naar Voermeesters Opfok. Ik vind Udsie er op het moment erg goed uitzien en hij is veel meer aan het spelen met onze Shet Pino!

Afbeelding
Afbeelding

In mijn vakantie hebben wij in 1 week met 2 paarden op de kliniek gestaan, dus ook even met Udsie het trailer laden geoefend.
Afbeelding

En nog een foto in de mist *-:) Hiervoor moesten wij een stukje over de weg. De auto’s waren nog wat spannend, maar hij was super braaf! Zo heerlijk die Fjorden :D
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 06:42

Dank jullie wel <3 Ben ontzettend blij met Roos, het is echt een geweldig dier. Er zit inderdaad een goed achterbeen op, dit is haar met mij (ik ben een wat minder goede ruiter haha):

Afbeelding

Afbeelding

Maartje Uds ziet er super goed uit! Word echt al een bink, knapperd <3 Die set staat hem fantastisch!

Wat zijn eigenlijk jullie plannen/doelen voor dit jaar met de Fjorden? :D

Met Olaf zou ik heel graag een keer naar het strand willen dit jaar, verder gezond houden haha. Oh en meenemen naar de keuring!

Afbeelding

Met Roos ook naar het strand, ik zou graag B willen starten en naar een keuring en ABOP gaan. Verder gewoon heerlijk genieten van m'n knappe paarden <3

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:04

Wat een knapperd is Udsie zeg!

En Roos ook! Ook mey jou een goed achterbeen hoor!

Mijn doelen dit jaar zijn vooral weer leren genieten. Aan de slag met mijn geweldige instructrice die me echt ondersteunt bij m’n angst en daarna andere psychische hulp. Dus met Abel wil ik voorlopig even focussen op het rijden. Mijn plan was ook om Tara stilaan op te pakken, maar eigenlijk vind ik haar nog te veel baby. Dus we gaan het heeeeel rustig aan doen met haar. Unola mag nog een jaartje baby zijn en mag af en toe wat mee ik de bak met Tara of Abel.

Als ik echt mag dromen? Buitenritje maken of de strandrit met het stamboek meerijden. Maar ik wil mezelf geen druk opleggen.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:09

Dat ziet er ook goed uit NorwayFjord! Jullie gaan lekker :D
Leuke foto van jou en Olaf! Wat een wintervacht heeft Olaf trouwens! Udsie begint wat wintervacht te krijgen := Vorig jaar had ie ook al zo’n dunne wintervacht. Toen stond ie nog zonder deken.

Mooie doelen Furst! Fijn dat je hulp krijgt bij het rijden.

Als Udsie 2 jaar is, dan lijkt het mij leuk om de grondwerk lessen wat op te gaan pakken. Naar de keuring gaan staat bij mij ook op het lijstje. Toevallig van de week gekeken op de website van het stamboek waar de keuringen plaatsvinden, maar in de agenda stonden alleen de hengstenkeuring en het 70 jarig jubileum. Het jubileum in september heb ik alvast in mijn agenda gezet. Dronten is voor ons goed te bereiken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:18

Doel voor dit jaar is dat er hopelijk een gezond en mooi veulen op de wereld komt, en Ofira dit allemaal goed doorloopt.

En dit jaar met veulen en Ofira naar de keuring. Al moet ik nog even kijken welke, Rolde gaat afvallen omdat ik dan op vakantie ben.

Ik hoop voor Tolbert, maar eerst even kijken of het veulen er dan al klaar voor is.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:11

Dit jaar gaan we een abop rijden, een keuring heeft niet zoveel meerwaarde maar wellicht bestgaand onder het zadel, gewoon voor de gezelligheid.

We gaan binnenkort voor het eerst naar het bos en als dat goed gaat wil ik hem eens op de auto zetten en naar het strand gaan, al is het even lekker wandelen.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:52

Eindelijk wat zon, de modder blijft jammer genoeg..
Afbeelding