mvdbijl schreef:Dan is Udsie een beetje in dezelfde groeicurve als Rixx, die had die maat ook op zijn leeftijd.
Rixx zijn wolftanden zijn verwijdert, daar had hij wel even last van, we mochten 14 dagen geen bit in doen. Ook is vrijdag zijn vriendin op stal overleden, daar is hij wel even sip van.
Bijna vakantie, dan gaan we even wat leuke dingen doen, hij is er even aan toe..
Ach wat sneu voor Rixx dat zijn vriendin is overleden, het doet toch wat met ze. Wolftanden kunnen er altijd beter maar uit, krijgen ze er geen last meer van.
--
De pech zet deze week wel een beetje door. Gisteren even de zorg voor Udith uit handen gegeven en een fijne update gekregen dat de kreupelheid niet erger is geworden. Dus dat is goed nieuws
Ofira heeft het alleen weer veel te bont gemaakt zaterdag. Mijn bijrijder was aan het rijden in de bak. Ofira ging er vandoor (geschrokken van een stuk wapperend zeil) en gaf een paar gemene bokken waar de bijrijder niet op berekend was. Helaas gevallen en de bovenarm gebroken...
Ik voel mij best schuldig, al geeft ze zelf ook aan het is een jong dier,het hoort erbij en ik was te laat met ingrijpen.
Is ook wel zo maar ik ben wel een beetje boos op Ofira. Al jaren trainen we juist dat voorwerpen die lawaai maken geen reden is om gelijk door het lint te gaan. Maar misschien de combinatie van kouder weer , wind , minder op de wei. En soms heeft ze nog wel eens een bui waarbij ze even gek doet.
Bijrijder ligt er in ieder geval 6 weken uit en moet misschien nog een operatie. Echt even heel erg balen, ze begonnen net ook wat te wennen aan elkaar. Ik vind het nu ook wel een beetje spannend om te gaan rijden, maar goed dit zal niet elke keer zo gebeuren.