[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:36

Whaha oeps! Bij mij ook stal staan ook veel Fjorden, ik moet elke keer toch weer even goed kijken.

Wat is Solfin al groot geworden! Ik zie hem nog voor mij als 1 jarige? ( dacht ik) op de keuring. Wat leuk dat jullie nu zo aannde slag zijn.

--
Ofira is helaas weer erg gevoelig door het bekappen ze heeft even een paar dagen vrij.

Gisteren met Udith en een stalgenoot een staprit van 10 km gemaakt. Udith mag dan 25 zijn, ze draaide toch echt een paar keer om omdat ze zogezegd wat vreemds zag (mensen op een bankje zijn not done uiteraard)

Afbeelding

Vandaag niet echt een paarden activiteit gehad. Tenzij voer + supplementen en een voerton ophalen ook meetelt. De prinsesjes zijn in ieder geval weer voorzien. Gelijk even doorgepakt en alles naar stal gebracht.

Nu nog op zoek naar een deken voor Udith. En voor Ofira nog wat supplementen besteld. De winter kan toch echt gaan beginnen.... :(

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:53

deedee19 schreef:
Gewoon kopen Marjan O:) :D

Nou ik maak me ook een blunder...paard 23 jaar gehad en zaterdag ben ik op De Paardenkamp gaan kijken. Ik werd naar het weiland gestuurd waar hij stond, maar dat is echt enorm!

Op een gegeven moment hebben we hem gespot. Ook helemaal niet meer verder gekeken. Hij stond te slapen in het zonnetje met de kont naar mij toe. Ik roepen, nou niet een één oor die bewoog. Prima dan niet...goed nieuws je vindt het fijn daar.

Kom ik thuis en kijk eens goed op de foto's (lees stipje want hij stond echt ver) en ik zeg tegen mijn man: goh ik weet waarom hij niet reageerde...dat is helemaal niet RedBull! Mijn man verklaarde me voor gek, maar ik zei: kijk dan...de fjord op de foto heeft zijn manen naar de andere kant hangen. Wahahaha wat een bak.

Ook helemaal niet verder naar achter gelopen om te kijken wat er nog meer aan fjord stond dus waarschijnlijk stond hij gewoon een eind verderop. Echt wat een actie :')

Ow nee, wat een bak! Dan moet je snel nog eens langs haha.

MarjanB

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:56

Whaha zou mij ook kunnen gebeuren _O-

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:01

mvdbijl schreef:
deedee19 schreef:
Gewoon kopen Marjan O:) :D

Nou ik maak me ook een blunder...paard 23 jaar gehad en zaterdag ben ik op De Paardenkamp gaan kijken. Ik werd naar het weiland gestuurd waar hij stond, maar dat is echt enorm!

Op een gegeven moment hebben we hem gespot. Ook helemaal niet meer verder gekeken. Hij stond te slapen in het zonnetje met de kont naar mij toe. Ik roepen, nou niet een één oor die bewoog. Prima dan niet...goed nieuws je vindt het fijn daar.

Kom ik thuis en kijk eens goed op de foto's (lees stipje want hij stond echt ver) en ik zeg tegen mijn man: goh ik weet waarom hij niet reageerde...dat is helemaal niet RedBull! Mijn man verklaarde me voor gek, maar ik zei: kijk dan...de fjord op de foto heeft zijn manen naar de andere kant hangen. Wahahaha wat een bak.

Ook helemaal niet verder naar achter gelopen om te kijken wat er nog meer aan fjord stond dus waarschijnlijk stond hij gewoon een eind verderop. Echt wat een actie :')

Ow nee, wat een bak! Dan moet je snel nog eens langs haha.

Zo lekker om de hoek ook :') Hahaha ja komt wel weer. Hij heeft het hartstikke goed daar. Zag hem twee weken geleden nog voorbij crossen op een filmpje op hun site (en ja dat was hem echt! :D )

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:08

Happy halloween van mij en mijn eenhoorn :D *pum*
Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:23

Ahhhh <3

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:52

Oh wat schattig!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:32

Oooh skattig <3

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:49

Vraagje, wat zou beter zijn voor een zandkuur psylliumzaadjes of gekookte lijnzaad? Ik wil Loki een goede kuur geven aankomende week.
Vandaag maar weer eens het zadel erop gelegd en ook maar eens het hoofdstel om geknoopt. Het bit vindt hij vooral erg vreemd, wat ik natuurlijk begrijp. :Y)
Afbeelding

Hij is zo fluffy geworden de laatste weken.

Afbeelding
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:56

Ik heb toen Ofira plots aan de diarree raakte, en ik mij zorgen maakte de psylliumzaadjes met voer gegeven. Ze at het aldoor goed op ( wat voor een Fjord ook niet gek is :')) had snel resultaat, ik ga het nu zeker elk jaar geven. Met name als ze weer zoveel op het zand staan.

Omdat het met alleen zaadjes behoorlijk nat was maakte ik het aan met voer zodat ze het in ieder geval op at.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:27

Als je het als onderhoudskur doet kan je losse zaadjes gebruiken door het voer. Ook handig is de psyllium slobber van subli.

Ik geef elke maand buiten het weideseizoen om 1 week psyllium.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:34

Ik heb de psyllium brokjes van Floris besteld. Ik had al gelezen dat je iets meer moet geven dan hun zelf aangeven.
Ik ga morgen even zijn mest onderzoeken.
Hij is 2 maanden geleden ontwormd, maar hij wordt niet vetter op de rug. Ondanks de weide, het voer en extra hooi.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:58

Wonkeydonkey hij ziet er goed uit!

De zonsondergang was zo mooi vanavond <3
Afbeelding
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:01

Oooh, wat mooi <3 Prachtige kleuren.
Loki mag wat voller op de rug. Vandaar de zandkuur. En even een mestonderzoek.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:12

Mooi zo in de mist!

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:24

Wauw prachtige foto’s zeg!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 22:26

Heel mooi zeg!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 23:19

Prachtige foto's <3

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:17

Oh mooi die zonsondergang foto's

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:25

Oh wauw zeg wat een plaatjes! Mooi hoor!!

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 23:39

Mooi die foto's met ochtendmist. Het was gisterochtend hier ook erg mooi. Helaas geen foto's van, maar ik heb met Sjoko een prachtig ochtendritje gemaakt tijdens de zonsopkomst. Sjoko bleef maar om zich heen kijken naar alle lange schaduwen en banen zonlicht tussen de bomen door. We kwamen langs een kanaal met een lekkere brede berm en ik dacht dat een drafje wel een goed idee zou zijn, maar Sjoko ging vol in de ankers en wilde niet draven. Hij staarde naar het kanaal waar mist uit opsteeg. Toen snapte ik het; hij wilde graag naar het water en vooral de mist kunnen kijken en met draven moet ook opletten waar je loopt, dat gaat niet samen! Goed jongen, dan blijven we stappen. Paardje tevreden, baasje ook!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 08:19

Goed opgelost!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:43

Heel gaaf die foto’s NorwayFjord!!

Hier geven we ze om de maand een psyllium kuur van HorseFlex. Soms met een beetje slobber, want ze eten niet allemaal de psyllium op.

Gisteren deze prachtige foto’s ontvangen van Udsie gemaakt door een vriendin van mijn zusje <3

Afbeelding
Afbeelding

Het was vorige week donderdag flink schrikken, want Udsie was hard onderuit gegaan. De schade lijkt, op het hek en wat spierpijn na, gelukkig mee te vallen!
Afbeelding
Het rode op zijn schouder is geen bloed, maar nog resten verf van mijn anatomie opdracht :D
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:59

Ach arme Uds, gelukkig geen grote schade maar wel flink schrikken

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:19

Ooh wauw dat lijkt wel hard gegaan te zijn.