[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:09

Ik vind slokdarm verstopping wel zo verschrikkelijk erg he.
Daar ben ik bijna mijn Fries aan verloren. Die heeft op de kliniek gestaan en daar heeft hij echt gevochten om.te blijven leven.
Hij is nu van een stal genoot en doet het heel erg goed.

En idd, voor het merk HKM.

MarjanB

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:17

Slokdarmverstopping is zo naar om te zien! Gelukkig is het vaak te verhelpen met massage en komen ze er zelf door.

Hier een bucas gewonnen via Instagram :+
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:55

Mooie deken wel, altijd leuk als je wat wint.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:48

Slokdarmverstopping is naar, ja. Mick heeft het 1x gehad, toen iemand een spoor gemorste bietenpulp had laten liggen in het paadje waar hij los mocht lopen. Ze had daar gelopen om de zakken van de auto naar de opslag te brengen, maar er was er één stuk. Ook bij Mick is het gelukkig opgelost zonder echte tussenkomst van de veearts.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:56

Vandaag dan eindelijk zijn maatje erbij gezet, omdat Loki hengst is wilden we geen risico lopen.
Hij heeft in de tijd hier op stal naast de ruinen en merries gestaan. En nu staat zijn grote vriend bij hem in.
Afbeelding

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:02

Bah slokdarmverstopping. Heb ik ooit met m'n vorige pony gehad, doodeng ziet het eruit!

Mooie deken Marjan! Staat chique hoor!

En fijn dat Loki weer een maatje heeft! Toch altijd fijn als ze samen kunnen ipv alleen.

Vandaag heeft m'n zoontje weer gereden op Heidi. Hij wilde graag naar het crossbos. Prima knul, doen we dat!

Hij heeft het lijntje ook nog in draf gereden, maar toen heb ik hem voor de zekerheid even aangeklikt. Maar filmen, zelf rennen en springen en kind in de gaten houden gaat niet helaas haha
Had niet verwacht dat Heidi in draf "echt" zou springen, maar dat deed ze dus wel, en de kleine man? Die vond het fantastisch en lachte zich rot!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:07

Haha geniaal! Wat is Heidi toch een topfjord!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:09

Wat leuk! Ook super braaf zeg!! Dat je zoontje wil paardrijden is echt heel tof, ik vind dat zo stoer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:37

Wat leuk zeg! Altijd fijn als ze nog zo lekker onbezorgd en onbevangen zijn :D en lieve Heidi!

Fijn dat loki samen staat nu :)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:24

Ah heerlijk filmpje! Heel leuk :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:07

Haha heerlijk! En wat stoer!

En wat een brave Fjord <3 zo horen ze ook te zijn.

Ofira is helaas weer gevoelig op de voeten na het bekappen. Gisteren eigenlijk nog niks aan de hand maar vandaag was het weer flink mis. Voor haar een paar dagen vrij en even van het gras.

Morgen heb ik met Udith en een stadgenoot een buitenrit op de planning staan. De vorige keer was het erg gezellig dus ik kijk er zeker naar uit.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:45

Ik zag crossbos en dacht die kan wel eens bij ruitje staan :D en ja hoor.
Stoer mannetje.

Prachtig ik wil ook een crossbos.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:42

Oh slokdarmverstopping :brr: dat had mijn leasepaard die ik had voor ik Gritthe kocht. Ik had ook de optie tot koop met dat paard, maar dat is éen van de redenen dat ik dat niet heb gedaan.

WonkeyDonkey: wat gaaf! Hoe gaat zo iets? Via een oproepje op social media? Benaderen ze jou?

Wat doet Heidi dat knap <3 en die beentjes zien er koddig uit zo versneld :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:44

monsera schreef:
Ik zag crossbos en dacht die kan wel eens bij ruitje staan :D en ja hoor.
Stoer mannetje.

Prachtig ik wil ook een crossbos.

Ik wil 100 Fjorden in pension, dus wees welkom :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:50

Hahaha als ik ooit verhuis _O-

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:06

ruitje schreef:

Hahaha dat zou wel grappig zijn! Wij sturen nu elke keer foto's rond in de groepsapp van de merriestal bij ons op stal, van de 4 Friezen die in de merrieloopstal staan. Liefst van 4 billen naast elkaar met koppies in de ruif.

Ik kan je vertellen, zelfs de eigenaren zien het niet altijd goed! :')

Ben als klein meisje met mijn zus en moeder (en de hond) op huifkartocht geweest een week lang in Drenthe. Kreeg je een week lang een fjord mee voor de huifkar, en wij hadden er dan ook nog 1 los bij gehuurd om op te rijden.
En dan kreeg je een lijst met adressen waar je kon overnachten en verder was het "succes en tot over een week", maar al die fjorden liepen bij zo'n overnachtingsplek dus met z'n allen in 1 weiland!

Hebben ons rot gelachen om al die "niet paardenmensen" die elke fjord er hetzelfde uit vonden zien en dus echt naar de naamkaartjes aan de halsters moesten kijken :') die waren gewoon een kwartier aan het zoeken naar "hun" fjord haha

Wij hadden er dus 2, kregen alleen wel het nadrukkelijke verzoek niet onze "rijd fjord" per ongeluk in te spannen, want dat zouden we erg hard gaan en snel terug zijn bij hun op het erf.

Dat is echt een van de leukste vakanties geweest van vroeger!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:12

Ooh daar heb ik vaak over gehoord die vakanties. Wij namen dat altijd als voorbeeld van wat voor type Fjord je wil fokken: zo'n brave dus!

Hilarisch jouw verhaal :')

Er zijn gewoon niet zoveel Fjorden heb ik het idee, procentueel gezien hebben we een altijd weinig.

Overigens zijn het heus niet altijd makkelijke pensionpaarden, wel altijd makkelijke eigenaren.
Elk ras heeft een type eigenaar vind ik :D

Er komt een haflinger bij in de loopstal, zal geen Friezen meer aannemen :+

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:33

Crista schreef:
ruitje schreef:

Hahaha dat zou wel grappig zijn! Wij sturen nu elke keer foto's rond in de groepsapp van de merriestal bij ons op stal, van de 4 Friezen die in de merrieloopstal staan. Liefst van 4 billen naast elkaar met koppies in de ruif.

Ik kan je vertellen, zelfs de eigenaren zien het niet altijd goed! :')

Ben als klein meisje met mijn zus en moeder (en de hond) op huifkartocht geweest een week lang in Drenthe. Kreeg je een week lang een fjord mee voor de huifkar, en wij hadden er dan ook nog 1 los bij gehuurd om op te rijden.
En dan kreeg je een lijst met adressen waar je kon overnachten en verder was het "succes en tot over een week", maar al die fjorden liepen bij zo'n overnachtingsplek dus met z'n allen in 1 weiland!

Hebben ons rot gelachen om al die "niet paardenmensen" die elke fjord er hetzelfde uit vonden zien en dus echt naar de naamkaartjes aan de halsters moesten kijken :') die waren gewoon een kwartier aan het zoeken naar "hun" fjord haha

Wij hadden er dus 2, kregen alleen wel het nadrukkelijke verzoek niet onze "rijd fjord" per ongeluk in te spannen, want dat zouden we erg hard gaan en snel terug zijn bij hun op het erf.

Dat is echt een van de leukste vakanties geweest van vroeger!

Ohh geweldig dit _O- en snap het voor 'de leek' ook wel. Je moet het maar net zien die verschillen :D

Ik sta op een IJslander stal en we hebben wel eens veel zwarte/heel donkerbruine IJslanders gehad. Die werden ook regelmatig door elkaar gehaald.

Mijn duo ook wel trouwens. Tot ze tussen de achterbenen kijken :') (en er is er nu 1 geschoren, helpt ook)

Afbeelding

Sølfin maakt ook vorderingen als rijpaard in wording <3 vandaag voor het eerst met een zadel op zijn rug gedraafd. En longeren doen we eigenlijk nooit maar hij loopt alsof hij het al jaren doet <3
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:52

Crista dat klinkt als het Lamoen, je omschrijft namelijk precies de vakanties die wij ook hebben gehad haha! Mega leuk was dat, ook waar oa m'n voorliefde voor Fjorden vandaan komt <3 Mega leuk zo Heidi met je zoontje! En jaloers op jullie crossbos, echt tof.

Haha ruitje ik kan me er wel iets bij voorstellen ja! Hoe is het met die van jou? :D

Haha Finnea ik reageerde toevallig op Insta van de week op die foto dat je echt duidelijk kan zien dat ze familie zijn, zo leuk <3 Echt zelfde koppie en uitdrukking! En wat doet Sølfin het goed! Ziet er super braaf uit :D

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:50

In deze tijd van het jaar hebben veel paarden slokdarmverstoppingen, vaak in de overgang van gras naar ruwvoer. Wij voeren ze in deze overgang geen brok naast het ruwvoer maar een balancer en slobber.

Rixx doet het erg goed, we hebben afgelopen week les gehad en hopelijk aankomende dinsdag weer. Het is gek hem niet thuis te hebben maar, hij leert er zoveel en heeft het gelukkig naar zijn zin. Nog eventjes..

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 07:59

Ah wat een leuke verhalen en foto's zie ik voorbij komen zeg!

Wat doet Solfin het al super knap! Hier ben ik met Tara nog bezig om een mooi cirkeltje te maken, haha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:07

Wat grappig zo’n duo! T is heel gek maar moet echt moeite doen om er niet een leuk fjord veulen bij te kopen :+ ben zo gek met Lando dat ik er nog wel 1 van zou willen. Maar goed, te druk, 2 paarden is al duur zat en vriend doet me wat als ik er 1 bij koop _O-

Verder rijden we nog steeds lekker door het bos, vaak alleen en dat gaat goed! Moet wel lachen om hoe slim ie is, hij heeft het openen van poortjes ondertussen helemaal onder de knie en bij 1 poortje hoef ik zelf niks meer te doen want die opent hij zelf. De andere poortjes zijn groter en hoger dus dat red ie net niet.

Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:35

Gewoon kopen Marjan O:) :D

Nou ik maak me ook een blunder...paard 23 jaar gehad en zaterdag ben ik op De Paardenkamp gaan kijken. Ik werd naar het weiland gestuurd waar hij stond, maar dat is echt enorm!

Op een gegeven moment hebben we hem gespot. Ook helemaal niet meer verder gekeken. Hij stond te slapen in het zonnetje met de kont naar mij toe. Ik roepen, nou niet een één oor die bewoog. Prima dan niet...goed nieuws je vindt het fijn daar.

Kom ik thuis en kijk eens goed op de foto's (lees stipje want hij stond echt ver) en ik zeg tegen mijn man: goh ik weet waarom hij niet reageerde...dat is helemaal niet RedBull! Mijn man verklaarde me voor gek, maar ik zei: kijk dan...de fjord op de foto heeft zijn manen naar de andere kant hangen. Wahahaha wat een bak.

Ook helemaal niet verder naar achter gelopen om te kijken wat er nog meer aan fjord stond dus waarschijnlijk stond hij gewoon een eind verderop. Echt wat een actie :')

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:23

Je woont nou niet echt naast de deur en Oh ja ik heb ze aan huis staan.
Maar geweldig idee 100 fjorden in pension <3

Wordt er nou veel gebruik van gemaakt dat crossbos?
Je hebt volgens mij wel veel recreatie ruiters toch? Niet dat die nou allemaal durven te springen :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:38

Oooh Ruitje, je woont zo ontzettend uit de richting. :D
Wat hebben jullie weer veel geschreven, ik vind dat zo leuk om al jullie verhalen te lezen.