Nou wat gewoon even een fijne training had moeten worden is geëindigd met een dierenartsbezoek
Ik merkte niks aan haar, ze was juist wat sloom met stappen. Eenmaal in draf ging ze keihard, ze mag best even hard draven maar dit ging oncontroleerbaar hard. Ik probeerde naar links te sturen maar ze trok haar hoofd opzij en begon alleen maar harder. Noodrem geprobeerd , kwam ik al tegen het hek aan en daarna ging ze weer aan het rennen. Ik probeerde weer om te sturen en wederom gebeurde er niks. Ik wou haar een tikje geven op haar hals om te verduidelijken dat ik er nog was en en om even duidelijk te maken dat ze mocht luisteren. Op dat moment maakt ze een beetje een rare beweging met haar hoofd en plots staan we stil en draait ze op haar plek rondjes. Ik dacht even dat ze een hersenbloeding had omdat ze ook zo'n onbestuurbaar werd. Maar ze kwam ineens weer bij zinnen en reageerde op mijn stem gelukkig. Pas toen zag ik dat ze een enorm dik en dicht oog had. Het duurde even voordat ik veilig kon afstappen.
Oog zag er niet best uit, ik vermoed dat ik in haar wilde bui de hals niet raakte maar het oog. Een heel stom ongelukje ik voelde mij zo schuldig. Gelijk de dierenarts gebeld. Oog ging eerst ook niet meer open en kwam troep uit.
Paar uur moeten wachten op de dierenarts maar het verbeterde ondertussen ook weer wat. Gelukkig was er geen schade aan het oog en alleen aan het ooglid. Na 1 of 2 dagen moet er al verbetering zijn. Ze mag dus even op rust en lekker grazen. Eenmaal in de wei ging ze direct staan grazen. In de paddock zocht ze steeds steun bij mij het zag er ook echt zo zielig uit.
Daarnaast wel geschrokken dat ze opeens zo onbestuurbaar werd. Juist omdat dat haast niet meer voorkwam en echt iets is van maanden geleden. Het kan zijn omdat we de galop aan het oefenen zijn op de volte dat ze dacht dat we dat gingen doen. Als ze iets moeilijk vind dan kan ze wel heel dwars worden maar dan kan ik haar snel weer rustig rijden. Ik hoop zo dat ze nu geen nare ervaring heeft.... vind het ook wel weer een beetje spannend om op te stappen. Misschien was er tegelijk wat anders aan de hand hoor wat ik over het hoofd gezien heb.
Voor nu eerst naar even herstellen het rijden komt wel weer.