Dit is mijn merrie in september:

Dit was enkele weken geleden:

Ze groeien nu sinds augustus 2010.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ma_ris_ka schreef:Is het echt waar? Of in ieder geval een ongeschreven 'regel' dat fjorden met een vrij korte voorpluk ook qua manen niet veel lengte verkrijgen? Anders kan ik nu net zo goed de schaar er weer in zetten
Nies_ schreef:Ma_ris_ka schreef:Is het echt waar? Of in ieder geval een ongeschreven 'regel' dat fjorden met een vrij korte voorpluk ook qua manen niet veel lengte verkrijgen? Anders kan ik nu net zo goed de schaar er weer in zetten
Hoe erg ik ook van lange manen hou, een echt korte voorpluk met een bos manen vind ik geen vertoning, knip ze dan gewoon lekker af.
Dat van bv Cas vind ik ook niet echt mooi, gewoon snoeien op de lengte dat t witte nu is, vind langer echt niet mooi bij zo'n voorpluk. Ook bij bv Fjordy vind ik een boog veel mooier. Bij een nog kortere pluk vind ik een boog toch echt de enige oplossing.
Dan is er natuurlijk ook nog te lang, zoals imo van de misschien bij jullie wel bekende Boris, de manen van Angel vind ik ook te lang worden en ze blijven maar groeien dus die gaan er dan na de winter ook deels af, ben er nog niet uit of het lang blijft of 'sport'coupe wordt. Ik denk het laatste, zoals Beauty het heeft. Lijkt me ook fijner voor het beest ipv die dikke zware bos, zeker in de zomer.