[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:28

En komt hij daarna dan niet terug?
Als hij eerst van je weg loopt.

Kun je de bak ook door de helft doen?
Dan blijft hij ook al wat meer in jou ruimte.

Ik roep maar wat hoor :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:32

Ik hen ook jaren gedacht dat mijn jonge Fjord en ik geen klik waren , ondanks dat ik haar vanaf dag 1 ken.

Is helemaal goedgekomen het is wel echt mijn vriendinnetje nu aan het worden. Heeft flink wat jaren en strijd gekost.

Ik zie het nu vooral met de nieuwe bijrijder, dat Ofira naar mij eigenlijk wel heel goed luistert en ze dus ook respect voor mij heeft en mij ziet als een leider ipv andersom. Ze doet zelfs een beetje eenkennig :')

MarjanB

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:29

Paarden hebben natuurlijk ook allemaal een andere manier van reageren en band opbouwen. Zo heb je er zat die altijd wat afstandelijk blijven en ook die het liefst ‘s avonds bij je op de bank zitten om tv te kijken. Zo is lewie gek op aandacht en die wil het liefst de hele dag knuffelen en kriebelen. Lando vind t fijn maar wel voor een bepaalde tijd en dan is t genoeg. En dat zal ook niet anders zijn bij een ander mens. Lewie vind ook echt iedereen leuk en is gewoon net een grote enthousiaste hond. :+

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:37

Ja dat is ook zeker waar.
Ollie is ook veel minder knuffelig dan Banjer.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:45

Dankjewel voor de berichtjes! Voel me al veel beter! Mijn merries zijn super knuffelig, Abel ook niet

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:29

Vraagje :o ik kon bij mijn kwpners altijd goed het kopijzer inschatten en vervangen.. maar goed die aardappel heeft geen schoft dus kom er niet uit wat ik moet doen met het kopijzer. Is er hier iemand die daar meer kijk op heeft?

Dit is de 2xw

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de w

Afbeelding
Afbeelding

De xw zit nu in het zadel en heb veel ruimte tussen de plek waar het kopijzer zit en dan lijkt ie lager zeg maar er in te prikken. Ene kant denk ik smaller er in en andere kant juist de wijdere..

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:34

De W lijkt me ook te prikken. Misschien handig om een zadelpasser er bij te halen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:37

Furst schreef:
De W lijkt me ook te prikken. Misschien handig om een zadelpasser er bij te halen?

Ja wil morgen even iemand bellen voor een afspraak. Vind t een lastige want hij is zo rond :') maar ook enorm afgevallen. Weet alleen niet zo goed wie.. dus mocht iemand een tip hebben voor noord oost Brabant?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:52

Heb je geen foto van de XW? Ik vind precies de XXW veel te groot.

Ik ken verder geen zadelpasser in NL buiten Boomloos in Balans helaas!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:11

Furst schreef:
Heb je geen foto van de XW? Ik vind precies de XXW veel te groot.

Ik ken verder geen zadelpasser in NL buiten Boomloos in Balans helaas!

Ja heb idd ook een boomloze passer hier om de hoek die ik fijn vind maar heb nu een boom zadel -O- zal van de xw nog ff een foto maken

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:27

Ben benieuwd! Kan wel even vragen aan wat Nederlandse kennissen wie zij laten komen!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 11:51

Ik kreeg Zadel Logisch door van een vriendin! Misschien kan je haar eens sturen?
Www.zadel-logisch.nl

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 14:36

Dank je!

Dit is de xw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: met 2xw
Afbeelding
Afbeelding

Anderen zeggen dat dit de verkeerde soort boom is voor zo’n ronde ton

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:28

Mijn motivatie is nog steeds sky high , de staleigenaar zei al ben je er nu al weer, ik hou je niet bij :')

En het harde werken wordt beloond <3 Het hangen is weg en dat rijdt toch een partij beter dan voorheen. Daarnaast zakte ze af en toe uit zichzelf , het zijn hele korte momenten ze lijkt het nog wat lastig te vinden. Dat merk je wel in het terugzakkende tempo. Het buigen gaat redelijk, dat vind ik zelf ook nog wel lastig om dan niet als een zak aardappelen te zitten.

Voor de galop een compleet nieuwe aanpak. Overgestapt vanuit een soort ronde hoek naar op de volte. En ik merk dat dit veel rustiger gaat zonder een grote bok en een harde aanloop. Ze reageert op mijn hulp , maar galoppeerd nog niet echt door. Maar als ze maar reageert ben ik al blij, ik had namelijk het idee dat ze de hulp niet begreep. Nu zelf nog even goed gaan zitten want ik ga alle kanten op :')

Gisteren met Udith en Ofira een buitenrit gemaakt. Ik heb voor Ofira een nieuwe bijrijder en beloofd dat we nog een rondje naar buiten gaan en ze het dan verder wel op kan pakken. Ofira gedroeg zich keurig , we kwamen een trekker met aanhanger tegen. Normaal wordt ze daar gespannen van , dus ik zat al in de stress. Maar de bijrijder bleef heel rustig. Udith vond het wel een moment om te grazen en het ging dus ook perfect! Langs de varkens ook, totdat Udith een bak zag en dacht ja dikke doei , daar ga ik niet langs. Voor ik het wist ging ik de andere kant op ( in slow motion). Ofira moest haar 20 jaar oudere moeder helpen om erbij langs te gaan :') Ik dacht dat ik op het brave paard zat , maar gisteren was Ofira echt veel makkelijker. Viel mij wel op dat ze één keer bijna over een steen heen viel. Dat vind ik dat meer een Udith actie om eerlijk te zijn. Maar op dat soort momenten moeten we haar nog wat beter bij de les houden.

Al met al weer een mooi paardenweekend! Morgen weer in de planning om in de bak te rijden. Daarna heeft ze denk ik 1 a 2 dagen vrij. Is ook belangrijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:02

@MarjanB, in Oostelbeers zit Libertad (Marjolein van den Hoeven). Zij is wel goed, heel grondig en een prettig mens!

Wij hadden gisteren een schriktrainingsdag op stal. Superleuk maar nutteloos met een Fjord, althans met de mijne :') Die weet helemaal niet wat dat is, schrikken :)) Liep overal zo doorheen en overheen. Lekker ding.

Afbeelding

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 20:16

MarjanB schreef:
Furst schreef:

Ja wil morgen even iemand bellen voor een afspraak. Vind t een lastige want hij is zo rond :') maar ook enorm afgevallen. Weet alleen niet zo goed wie.. dus mocht iemand een tip hebben voor noord oost Brabant?

Wij hebben deze vrouw laten komen: https://zadelpasserbrabant.nl/zadelmaker-brabant/

Wel zuid-oost Brabant, maar fijn consult gehad. Ze probeerde ook niet het duurste zadel aan te smeren maar was gewoon eerlijk (het zadel van paar €100 meer lag net zo goed, maar ik zat daar niet goed in).

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:27

Altijd lastig een goed passend zadel te vinden. Hopelijk kun je snel weer verder.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:11

Dank jullie!

Heb zadelpasser Brabant even een berichtje gedaan. Vind t wel fijn om gelijk ook zadels te kunnen vergelijken enz.

Heb het kopijzer gisteren maar weer verwisseld en even een klein rustig rondje gemaakt en lag zo na het rijden dus lijkt prima.
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:46

Zebrastreep fijn dat het zo lekker gaat! Leuk dat je weer lekker gemotiveerd bent :)

Blue_Eyes haha wel heel chill zo'n paard die van niks schrikt! Leuke foto van jullie :D

Zadels is lastig idd, ik had mijn zadel een boommaat groter gedaan dan met de KWPN maar ze heeft gewoon dezelfde boommaat dus kon weer terug switchen :+ Vond het niet helemaal logisch in m'n hoofd maar hij ligt nu gewoon goed dus prima haha!

Vandaag voor de 3e keer erop gezeten en voor het eerst gedraafd, ze was echt weer super braaf <3 Als ze zo doorgaat stappen en draven we volgende week los :D

Afbeelding

Afbeelding

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:30

Super leuk dat ze zo braaf is NorwayFjord!!

Met Udsie gaat het ook goed. Hij lijkt nu toch wat rustiger te worden na zijn castratie, maar hij gaat nog steeds in galop zijn stal in ‘s avonds :D Binnenkort ga ik hem weer even meten, want hij lijkt weer wat gegroeid.

Mooie appeltjes en net geknipt <3
Afbeelding

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:36

Wat is hij toch leuk! Die appeltjes zijn mooi op een grijze, hij heeft een beetje de kleurstelling als Rixx. Vind lang niet alle grijze mooi, ze hebben als ze te vaal of donker zijn soms een beetje te weinig uitstraling..

Over Rixx, deze is tijdelijk uit logeren. Hij staat een maand bij de gene op stal waar ik samen mee train. De weg naar stal gaat op de schop waardoor ik er slecht kan komen, nu gaat zij hem een maand trainen. Een goede leerschool voor hem, volgens de eerste berichten doet hij het goed en vinden ze hem daar allemaal leuk :) Natuurlijk mis ik hem wel maar het is tijdelijk..

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:48

Ja, super leuk!

Spannend voor Rixx! Fijn dat de eerste berichten goed zijn :)

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:22

Zo leuk om jou met Roos bezig te zien, NorwayFjord!

Fijn dat het ook goed gaat na de castratie!

Oh jammer dat je hem moet missen. Was hier ook zo.

Hier na mijn val nog steeds niet gereden en de drempel is weer enorm hoog.. Baal er echt van. Maar ik denk er helaas te veel over na. Achja. 1 November weer les met de instructrice voor angst

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:25

mvdbijl schreef:
Wat is hij toch leuk! Die appeltjes zijn mooi op een grijze, hij heeft een beetje de kleurstelling als Rixx. Vind lang niet alle grijze mooi, ze hebben als ze te vaal of donker zijn soms een beetje te weinig uitstraling..

Over Rixx, deze is tijdelijk uit logeren. Hij staat een maand bij de gene op stal waar ik samen mee train. De weg naar stal gaat op de schop waardoor ik er slecht kan komen, nu gaat zij hem een maand trainen. Een goede leerschool voor hem, volgens de eerste berichten doet hij het goed en vinden ze hem daar allemaal leuk :) Natuurlijk mis ik hem wel maar het is tijdelijk..

aaaahw :(:) Wel een goede leerschool. En een maandje is zo voorbij gelukkig.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:57

Ja, het is voor hem ook hartstikke leerzaam en gelukkig krijg ik hem gewoon weer terug :')