[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:29

Jep dunne zolen en kwalitatief slechtere hoeven. Mijn oude Fjord van 25 heeft veel betere en stevige voeten dan de Ofira.

Ik denk met fokken ook wel iets om rekening we te houden. Net als dat er niet te dunne beentjes moeten komen. Ik kiezen de hengst daar wel wat op uit.

En het te kort bekappen speelt ook zeker een rol.

--

Ik heb vandaag weer heel fijn gereden. Ondanks dat de hengst ook werd gereden in de bak. Ofira was wel een beetje de boze zure merrie als hij maar enigsinds op 5 meter afstand kwam , werd Ofira al boos.

Wel samen buiten uitgestapt, voor een hengst is hij zo braaf. Ze konden op den duur even leuk naast elkaar lopen :j

Maar 2x geschrokken en tegenwoordig kan ik er wel om lachen als ik eerlijk ben.

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:33

Ah fijn! Wat doet ze dan als ze schrikt?

Ik vind goede hoeven ook belangrijk, maar is ook iets om mee rekening te houden vanaf veulen af. Abel heeft veel flares en zijn hoeven groeien niet zo mooi rond zeg maar. Tara’s hoeven wel. Van alle 3 heeft zij de beste hoeven denk ik. Dan Unola. Maar we zijn er ook al goed vroeg genoeg bij!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:37

Ze springt opzij maar ze kalmeert daarna direct weer. Was wel elke keer als de hengst ook schrok. Ze reageert vaak op het andere paard wat mee is. Vindt de ander wat eng dan doet ze gezellig mee.

En inderdaad vanaf jongs af aan kundig laten bekappen. Die fout heb ik ook wel gemaakt. Maar je denkt dan ook ach de smid zal het wel weten. Maar helaas is dat toch niet altijd zo. Ofira heeft in een van haar voeten al vrij lang een bacterie zitten maar dan ben ik pas achter gekomen met mijn huidige smid toen ze 3 was. Dan loop je al achter de feiten aan zeg maar.

Gelukkig heb ik nu al flink wat jaren een hele kundige en fijne hoefsmid.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:18

Afbeelding
Ook fijn om te lezen dat iedereen zo eerlijk is over even iets minder rijden. Denk ook dat iedereen daar wel een keertje, of langer last van heeft. De dunne zolen herken ik ook goed. De ene bij ons stampt overal overheen en de ander merkt elke andere ondergrond op. Maar het blijft genieten met de fjorden. Het rijden, verzorgen en gewoon lekker samen iets doen is leuk. Wij zijn nu bezig met een stukje speeltuin in de wei. Een berg met zand, tractorbanden gevuld met zand, een bomen zigzag en wat natuurlijke hindernissen.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:04

Ik heb de mijne op voorijzers omwille van dunne zolen en paden met veel stenen.

Die heuvel ziet er leuk uit :) Wil ik thuis ook ooit..

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:26

Wonkeydonkey wat heerlijk, lekker samen wandelen! Hij ziet er goed uit <3

Furst ik ben trots op je! Lekker zo door :)

Zebrastreep wat fijn dat je zo lekker aan het rijden bent!

Saksiafjord wat tof die heuvel! Dat is wel echt heel leuk :D

Hier zit ik op een roze wolk <3 Veel sneller dan verwacht maar Roos is echt súper braaf en het voelde goed! Wilde haar eigenlijk alleen op de foto zetten met m'n mooie set maar ineens zat ik erop :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:31

Die heuvel, super leuk! Hoe is die gemaakt?

Wauw, NorwayFjord! Dat gaat lekker! Jullie zijn geweldig

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:36

Afbeelding
Eerst een keerwand ingegraven, daarachter ligt nog een greppel waar wij wilgentakken om willen plaatsen, zodat dit een onderdoorgang wordt. Daarna aangevuld met grond, goed aangereden met de trekker. Bomen glad gemaakt en die ingegraven. Iets met een man die met de Vut is en weer een jonge fjorden ruin heeft. Genieten lekker samen met de fjorden.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 17:45

Nog wat meer foto's van waar wij druk mee zijn. Afbeelding

Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:33

Wat een fantastische heuvel. Gewoon prachtig, maar het lijkt ook dat ze om die boom heen moeten. Dat vind ik ook geniaal als dat zo bedacht is.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 20:16

Om de boom is het vlak omhoog lopen, via de andere kant opstappen over de boomstammen. Dus 1x op en af met bomen en 1x zonder.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 07:58

Ik moest ineens weer heel veel bij lezen. :)
Wat ontzettend fijn Norway, dat je zo op kan stappen en weg stapt. Ook mooi dat je dat zelf kan en niet uit handen hoeft te geven.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:03

Super gaaf Saskiafjord!

Wonkeydonkey ja echt bizar, ze is super braaf! Het scheelt wel dat ze al beleerd is geweest voor de wagen en dat ze het ontzettend leuk vind om samen te werken. Dit is voor mij de eerste keer dat ik het zelf doe, ik heb mijn beste vriendin (die ernaast staat) wel al geholpen met haar paarden inrijden dus we zijn wat dat betreft een goed team, dat helpt wel heel erg. En ze is natuurlijk al wat ouder (ze is 9) ipv een 3 jarige, ik denk dat dat ook wel verschil maakt. Ik vind het wel mega bijzonder dat ik de eerste ben die erop heeft gezeten <3 Kan nu niet wachten tot het zover is met Olaf maar dat duurt nog even haha!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:28

Zoo.. Ik heb vandaag weer gereden en ben er afgevallen -O-
Nou was t wel een beetje een domino effectje en eigenlijk zou ik er niet over mogen piekeren, maar dat gebeurt toch. Pony mee in de bak tegen het einde van mijn sessie. Die zat aan de achterkant, waar ook een reiger was. Volgens mij schrok de reiger van de pony en vloog weg. Abel schrok van de reiger en draaide zich om. Pony schrok van Abel en mijn val en de kleine die op de pony zat is ook gevallen. Achja.. het heeft er weer ingedeukt, maar moeten er beide weer inkomen.

Hoe gaat het met jullie fjorden?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:51

Ik heb Ofira vandaag gelongeerd met wat balkjes. Af en toe zat er echt een goede galop tussen dus ik ben blij.

Het regende te hard om te rijden helaas....

Morgen heeft ze denk ik een dagje vrij

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:39

Furst, niet pijn gedaan? Lando schrok laatst ook van een reiger en ik stond ineens midden onder een boom :') hoop dat het je niet teveel dwars gaat zitten!

Lando doet t goed :D

Bokt verkloot t filmpje zo.. via YouTube veel beter..

Had hem half geschoren :') merk dat ie meer looplust heeft nu
Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:38

Ik heb die van mij vanavond helemaal geschoren.
Morgen weer rijden. Hopelijk niet al te veel extra power. Maar gelukkig geen bezwete pony meer.

Gister die van mijn dochter al geschoren.

Nu douchen want alles prikt nu :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:45

monsera schreef:
Ik heb die van mij vanavond helemaal geschoren.
Morgen weer rijden. Hopelijk niet al te veel extra power. Maar gelukkig geen bezwete pony meer.

Gister die van mijn dochter al geschoren.

Nu douchen want alles prikt nu :D

Haha ja dat prikken ken ik :') ik twijfel nog. Vind t zo ook wel makkelijk en hoef em ook niet heel dik in te pakken zo. Zweten had ie ook niet met het rijden vandaag en t is nog vrij warm. Maar goed volgende week weer 20 graden. Echt niet te doen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 21:52

Oei furst, hopelijk geen pijn gedaan?

Ik had heel veel reacties voor Odje gehad en 2 mensen uitgenodigd maar 2 dagen van te voren sloeg de twijfel toch toe en ik heb de kijkers afgezegd :=.
Dus voor nu blijft Odje gewoon nog even. Geen idee wat de toekomst doet. We zien het wel.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 23:15

Heb me gelukkig geen pijn gedaan! Maar pieker ee wel over eerlijk gezegd. Ik heb echt het gevoel dat ik niet zo een goede band met ‘m heb. We nemen lessen, zowel rij- als grondwerkles. Maar toch… als ik dan andere zie rijden of grondwerken kan ik echt jaloers raken, haha.

Knap geschoren! Lando is echt knap!

Oh fijn dat Odje mag blijven. Als je twijfelt, zeker niet doen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 08:24

CP kan me voorstellen dat het lastig isvom afscheid van odje te nemen. Hij ziet er uit als een leuk en fijn dier!

Furst, hoe lang heb je hem al?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 10:05

Marjan hij ziet er echt al een stuk beter uit zeg, lekker afgevallen al :)

CP ahh toch wel? Kan het me wel voorstellen, hij lijkt me van de foto's echt een bijzonder paard.

Furst ahh wat vervelend dat je bent gevallen! Waarom heb je het idee dat jullie band niet goed is? Zou het niet eerder bijvoorbeeld aan je angstgevoelens kunnen liggen dat die een beetje dwars zitten? Zou zonde zijn want jullie zijn leuk samen :)

Hier nog steeds helemaal happy met Roos :D Echt een super fijn paard <3

Afbeelding

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:01

Ik heb Abel bijna 6 jaar.

En NorwayFjord, dat kan inderdaad! Maar ik wil ook zo een intense band en dat ie los kan lopen rond me. Maar als ik dat doe loopt hij van me weg, ahaha.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:14

Een fjord, blijft natuurlijk ook heel erg geïnteresseerd in eten, dus dat is extra moeilijk om ze los mee te laten lopen, een gras sprietje is altijd interessanter. En bij een ander lijkt het altijd makkelijk en goed te gaan.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:15

Bedoelde wel in de bak haha. Daar staat bijna geen geas