[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:35

Hier een weather beeta op de fjord :D heb ze vandaag maar op gegooid. Ze zagen er niet uit en stonden alleen maar binnen..

Afbeelding
Afbeelding

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:42

Mijn fjord heeft nu een Nika deken op, hij staat 24/7 buiten nog zonder schuilgelegenheid. Er staat een gure wind dus toch even iets tegen de nattigheid. Verder heb ik Rambo en Bucas dekens, van m’n vorige paard nog maar die passen prima.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:50

Olaf had vorig jaar een simpele deken van de Epplejeck, geen idee of hij die nog past eigenlijk haha want hij is flink gegroeid :+ Voor nu staan ze nog zonder deken, ze hebben al best een lekker vachtje allebei en staan nog comfortabel :) Ben al die regen wel nu al zat, bah..

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:05

Oh 36,5 valt echt nog mee hoor kwa punten voor Rixx, super fijn!

Hier viel t toen ook tegen. Taar had als veulen 37,5 op de keuring en werd toen veulenkampioen. Nu scoorde ze net 35 dus vond ik ook even zuur. Voor mij is ze uiteraard geweldig he, sommige commentaar had ik ook oprecht iets aan. Maar zeker niet alles. Blijft een momentopname natuurlijk. Volgend jaar neem ik Unola mee naar de keuring, eens zien hoe zij het doet onder al die prikkels :')

De keuringen in Nederland zijn veel toffer eerlijk gezegd. Veel meer sfeer, de commentaar is vaak ook echt leuk en nog eens grapjes erbij. Hier zijn we te serieus. Daarom zou ik veel liever naar Nederland gaan en verhuizen, haha.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 17:55

Hier zit ik al een tijdje in tweestrijd mbt Odje. Niet door zijn schuld zeg ik er gelijk even bij, Odje is geweldig, de eeuwige clown.
Maar mijn lijf blijft niet meewerken, ik ben nu met een van mijn andere pony's het mennen ingeslagen en heb Od inmiddels (op 1x in april na) al een jaar niet gereden. Hij wordt wel gereden door de bijrijdster maarja, heb je daar een paard voor.
Ik heb het zo druk en heel eerlijk, ik mis het rijden helemaal niet.

Dus ik zit al een tijd te dubben, houd ik hem of gaan we zoeken naar een plekje bij iemand die lekker met hem bezig gaat. Hij doet graag wat, wat dat is maakt hem niet zoveel uit zolang het maar niet teveel van hetzelfde is :)).

Mocht iemand hier toevallig op zoek zijn naar een hele grote vriend mag je me altijd een berichtje doen. Wie weet als het perfecte plekje voorbij komt dat dat de keuze wat makkelijker maakt... :\

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 19:16

Ahhhh :(:) het is dat ik er al 1 heb. Wat heeft hij een lieve uitstraling!

Ik heb zo’n dag dat ik denk, waarom heb ik paarden.. eerst band van aanhanger lek en daarna kom ik op stal..

Afbeelding
Zucht!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 06:26

Ohh wat jammer van Odje! Het is dat wij onze 2e Fjord nu ook hebben gevonden, anders had ik zeker interesse gehad! Hopelijk vind je een fijn huisje en anders een andere goede oplossing voor hem :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:46

Dankje. De juiste keuze doet zich vast vanzelf aan :j

We hadden laatst een poging gedaan om zijn manen te laten groeien. Maar ik vond dat echt geen porum met zijn dikke bos :)) nu moest alles er dus weer af := ziet er ook niet uit maar gelukkig groeit het snel :+
Afbeelding

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:21

MarjanB schreef:
Ik heb zo’n dag dat ik denk, waarom heb ik paarden

Ik heb dat gevoel al een week of 3...

Heb echt moeite om de motivatie te vinden wat met Heidi te doen...
Had 2 weken geleden de cross in Lisse, dat vind ik dan wel weer leuk, maar was ook blij dat het weer voorbij was...

Geen idee ook waar dat gevoel vandaan komt. Zit verder best oke in mijn vel maar moet mezelf momenteel echt een schop onder mn hol geven om naar Heidi toe te gaan, en helemaal om dan ook nog echt wat met dr te gaan doen... -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 11:41

Christa, druk met werk en gewoon even behoefte aan niks?

Heb de paarden aan huis en soms dan denk ik echt hoe heb ik dit kunnen bedenken dat het leuk is _O- vooral als het dagen regent, modderig en donker is. Niks aan!

Denk dat iedereen dat wel eens een periode heeft.

Cp dat groeit wel aan, al interesse?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:02

cp, ik had al even gereageerd op je FB-bericht maar wat een leukerd is dat <3

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:39

Ik denk dat iedereen zo'n periode weleens heeft inderdaad. Zelf ga ik slecht op veel regen dus zoals vorige week heb ik ook zoiets van gatver laat maar zitten... En ik doe niet alleen mijn eigen paarden maar ook nog 9 van mijn beste vriendin (vrijwel altijd samen met haar maar het is alsnog veel werk) dus je bent zo al 2 uur bezig met alleen stront scheppen en hooinetten vullen en dan heb ik nog niks met de paarden gedaan verder. Maar ze staan er fantastisch dus het is het me wel waard, alleen af en toe denk ik: misschien kan ik beter gaan schaken :+

Vandaag is Olaf 1 jaar de mijne <3

Afbeelding

Hij was zo'n klein smurfje haha!
Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 09:18

MarjanB schreef:
Ahhhh :(:) het is dat ik er al 1 heb. Wat heeft hij een lieve uitstraling!

Ik heb zo’n dag dat ik denk, waarom heb ik paarden.. eerst band van aanhanger lek en daarna kom ik op stal..

[ Afbeelding ]
Zucht!

Oooohhh wat zonde van je deken.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:45

Zondag is wandeldag, dus zijn we weer een rondje bos geweest.
Afbeelding
De koeien onderweg vond hij maar raar en hij wilde er van tussen. :')
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:10

Ik heb weer gereden deze week, twee keer zelfs! *\o/*
Lekker gestapt, niets meer. Hoefde ook niet. Kleine stappen.

Afbeelding

Vandaag is de bekapper ook geweest. Vond Unola wel lekker want ze kreeg veel kriebels. En Tara vond ‘t ook wel gezellig! Ik vind haar zo knap worden. Dat is echt m’n beste vriendin geworden. Mijn knapste meisje!

Afbeelding

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:18

Ik zit ook weer in een actieve fase. Samen met de nieuwe bijrijder enorme gemotiveerd om veel te rijden.

Ofira gaat ineens met sprongen vooruit we zitten echt in een hele fijne periode met rijden, het kwartje begint te vallen het is echt genieten nu.

Afgelopen week heeft ze 5 dagen wat gedaan. Het is ook wel een heerlijk dier.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:12

Wat goed om te lezen dat iedereen weer wat meer onderneemt. Het is ook gewoon lekker weer om wat te doen, geen regen en een klein zonnetje. Ik hou van dat weer.

Vraagje, Loki heeft de overstap van stal/paddock naar 24/7 buiten met een schuilstal super overbrugd. Nu merken we alleen dat hij kort loopt op straat, gras en zandpaden zijn echt geen probleem.
Voor we zijn verhuisd is hij bekapt en ik was eerst bang dat hij te kort stond, maar het korter lopen valt op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:43

Goed bezig allemaal!

Wonkydonky, ik heb hoefschoenen voor buiten. Werkt erg goed. Misschien is dat ook wat voor jullie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:51

Wonkeydonkey schreef:
Wat goed om te lezen dat iedereen weer wat meer onderneemt. Het is ook gewoon lekker weer om wat te doen, geen regen en een klein zonnetje. Ik hou van dat weer.

Vraagje, Loki heeft de overstap van stal/paddock naar 24/7 buiten met een schuilstal super overbrugd. Nu merken we alleen dat hij kort loopt op straat, gras en zandpaden zijn echt geen probleem.
Voor we zijn verhuisd is hij bekapt en ik was eerst bang dat hij te kort stond, maar het korter lopen valt op.

Krijgt mijn Fjord ook als ze te lang op het gras staat , ze gaat dan echt wel een week van het gras. Alleen op het harde inderdaad op het zachte niks aan de hand. Soms tegen het kreupele aan.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:56

Hij staat er nu een week of drie, er is geen zand paddock, hij heeft de weide en hij heeft zijn schuilstal.
Ik wil niet weer verhuizen, hij is zo happy hier.
Hij is 2,5 en we wandelen alleen nog maar. Hoefschoenen komen er tzt wel, als hij beleerd is en we buiten gaan rijden.

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:01

Zebrastreep schreef:
Wonkeydonkey schreef:

Krijgt mijn Fjord ook als ze te lang op het gras staat , ze gaat dan echt wel een week van het gras. Alleen op het harde inderdaad op het zachte niks aan de hand. Soms tegen het kreupele aan.

Dit ken ik niet. Enig idee waar het van komt? Heeft de hoefsmid er ooit iets over gezegd?
Zijn er meer fjordeneigenaren die dit zien bij hun paarden?
Puur uit belangstelling en om er van te leren, uit eigen ervaring weet ik zo langzamerhand dat 'fjorden houden' iets anders is dan 'paarden houden'.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:13

CP12 ik zag je leuke fjord op FB voorbij komen. Ik kan geen paarden meer houden helaas, maar oh wat is het een leuk dier <3

MarjanB....oeps! Nog een reserve op voorraad? -O-

Wat betreft motivatie...dat herken ik ook volledig. Ik heb ze 23 jaar in eigen beheer gehad op ongeveer een km bij huis maar af en toe dacht ik ook "moet ik echt weer?" De laatste jaren was ik er ook alleen nog maar te vinden voor de verzorging (2 tot 3x per dag) voor de rest was simpelweg geen tijd over. Nou was mijn fjord toen ook al bejaard en stond lekker 24/7 buiten dus ik denk dat ik er af en toe meer last van had dan hem eerlijk gezegd.

Wat een liefie die Olaf <3 Op naar nog meer mooie jaren.

Furst lekker genieten van de stapritjes op je mooie fjord <3

Wonkeydonkey in de 23 jaar dat ik een fjord heb gehad nooit meegemaakt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:39

Ik denk dat het meer is dat ze kort gaan lopen omdat ze een dunne zool hebben. Kan door kort bekappen, verkeerd bekappen of lang in de nattigheid staan waardoor de zool zachter wordt. Lando had ook erg gevoelige voeten door dunne zool, die proberen we nu weer goed te krijgen met goed en regelmatig bekappen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:36

Hier ook 2 met dunne zolen.
We hebben ze in het voorjaar op ijzers gezet.
Nu zijn ze daar af en gaan we met een natuurlijk bekapper en hoefschoenen aan de gang om ze weer beter te krijgen.

2 bucas Irish Turnhout big necks 50 gr besteld. Hoop dat ze passen.
En een meetlint om te kijken of en hoeveel cm we er af gaan krijgen.

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:06

Dank jullie wel voor de antwoorden. Die dunne zolen komen dus vaker voor. Sterker nog; ik heb er zelf ook een! Voor is hij heel snel gevoelig. De bekapper houdt er nu rekening mee en dat heeft veel verbeterd.
En op (vochtig) gras kunnen ze dus extra gevoelig worden omdat de zool dan wat week wordt. Weer wat geleerd!
Zal er bij Sjoko ook wat beter op letten, tot nu toe lijkt nattigheid geen merkbare invloed te hebben, maar zeker weten doe ik dat niet.