[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 14:09

Echt hè, hij zwaait gedag :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:36

Vandaag lekker Abel gelongeerd en Tara wat grondwerk. Ben wat verder gegaan en eens een dekje en barebackpad op gelegd, ze was er nog niet zi helemaal fan van en leek wel een geslagen hondje. Dus weer stappen terug en zien dat de andere dingen er al op staan. Het staat haar wel stoer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:38

Dank jullie wel <3 We zijn ook echt heel blij met haar, toffe merrie! Beweging ook zeker beter dan we dachten dus dat is ook fijn :D

Hahaha ja die laatste foto was heel grappig, daarom toch even erbij gedaan :P

Furst knappe Abel en Taartje! Leuk dat je zo lekker met ze bezig bent :D

Afbeelding

Dit was het eerste dat ik zag toen ik op stal kwam vanochtend, jullie snappen wel dat ik intens gelukkig was <3
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:07

Et dit wrede weer maar wel even een regendeken op gedaan, hij staat nu 24/7 buiten, wel met schuilstal, hiervoor stond hij in de avond lekker op stal. Ik vind de wind en regen wel heel erg heftig ineens.
De deken die ik gekocht heb zou donker rood moeten zijn...
Maar is gewoon paars.
Afbeelding
Hij had zijn vacht ook helemaal uit staan en voelde enorm koud aan.
Afbeelding

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:26

Het staat hem wel goed die kleur!!

Niet normaal hoeveel regen er is gevallen! Bij ons staat echt de hele bak en paddock onderwater. Met regen heeft Udsie ook een deken op, anders staat ie echt letterlijk te trillen :') Helaas was er een gat in zijn deken gekomen, dus was ie alsnog zeiknat. Rond 12 uur hebben we ze even op stal gezet om wat op te drogen.

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 20:45

Idd, als ze zo koud zijn moeten ze ingepakt worden.
Normaal ben ik van mening dat zulke jonkies niet echt een deken nodig hebben, maar met dit rare weer is het wel fijn dat ze iets bescherming hebben.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:57

Hij is familie van Rixx, zoals we hem hier noemen, de nep fjord..

Die heeft ook vanaf jaarling zijnde een deken op. Bij lager dan 5 graden een goed gevoerde deken waar mijn 2 andere fjorden bij min 10 in de sneeuw op hun best waren wilt Rixx überhaupt met regen al niet naar buiten :+

Lekker doen als ze het nodig hebben :j

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 00:31

Ik zie net dat Abel in uitgelicht staat! Zo leuk!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 07:24

Ach, leuk idd. Hij is ook echt wel heel knap.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:22

Welk merk deken past het beste op een fjord?
Welke maat heb je daar dan van?

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:11

Fjorden zijn een genot om te hebben, ze zorgen er voor dat elke dag een feestje is.
Voor iedereen due vandaag naar de keuring gaat, veel plezier en succes.
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:18

Ik heb deze deken bij Epplejeck gekocht, maat 165.
Heerlijk Saskia, ik moet nog even wachten tot ik op de mijne kan rijden en dan heerlijk naar het bos.
Mensen die naar de keuring gaan veel succes en veel plezier.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:36

mvdbijl schreef:
Hij is familie van Rixx, zoals we hem hier noemen, de nep fjord..

Die heeft ook vanaf jaarling zijnde een deken op. Bij lager dan 5 graden een goed gevoerde deken waar mijn 2 andere fjorden bij min 10 in de sneeuw op hun best waren wilt Rixx überhaupt met regen al niet naar buiten :+

Lekker doen als ze het nodig hebben :j

Hahaha echt hoor _O-

Udsie heeft nu een Bucas Freedom maat 120/160, maar die is nu 1,5 jaar.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:48

Rixx past Bucas het beste (alleen de vliegendeken niet).

Ik heb diverse Bucas dekens en een vliegendeken van Epplejeck.

Gister de centrale keuring gehad. Wat een verschrikkelijk lange dag. Rond tien uur moest hij bij de ring zijn, tegen 5 uur was pas de prijsuitreiking. Voor een 4 jarige een te lange dag, hij loopt altijd zo de wagen op maar hij stond compleet uitgecheckt voor de laadklep. Tijdens de prijsuitreiking was hij ook erg onrustig maar verder heeft hij zich geweldig gedragen.

De punten vielen tegen en als je dan nog commentaar krijgt waar je iets mee kan maar die volgde ik even niet :+

We gaan nu lekker verder met rijden en, dan doen we volgend jaar een gooi naar een zadelproef.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:50

Oh dat is niet zo fijn! Wij hadden vorig jaar ook zo een lange dag.. toen niet met een jong paard geweest en hij gedroeg zich gzlukkig voorbeeldig. Maar voor mij… was het heel lang.

Wat was de commentaar?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 10:12

Ik vind een dag keuring ook altijd erg vermoeiend. Ik ben dit jaar ook niet geweest, normaal ga ik elk jaar in ieder geval naar Rolde.

Al is Lunteren wel een betere locatie omdat je een stal kunt huren. Dat zou mij al een hoop stress schelen. In Rolde ben je continue aan het opletten of ze hun benen niet over de ketting gooien waar ze aan kunnen staan. Al heb ik de optie ophalen , voorbrengen en weer naar huis. Maar als je eerste wordt in je categorie kun je ook gelijk de hele dag blijven...

Udith hoeft niet meer met haar elite predikaat. Misschien nog een keer voor bestgaand met de bijrijder, maar voor de rest zie ik daar geen verplichting meer in. Udith veranderd altijd in een hengst op de keuring.

Ofira gaat volgend jaar met haar veulen in ieder geval wel. Maar ik ga zeker echt meer oefenen op vreemd terrein dat ze rustig blijft want dat gedram en niet stil kunnen staan is echt 3x niks op een keuring.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 10:28

Ik vind keuringen een goede training. Dit jaar met Tara ook geweest als tweejarige en ae deed t braaf. Daar werd ze ook op beoordeeld wanr tijdens het opstellen bleef ze rustig.. te rustig. Ze moest wat wakkerder. Maar trippelen mag san ook niet, haha. Ik was wel trots op haar want achter haar werd geschoten door een demo van politie en een springkasteel enzo.
Tot het einde. Toen wilde ze met mij niet meer laden want dan was ik overprikkeld. Gaf dr dan maar aan mn vriend en stond ze er zo op, haha

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 14:38

Wat jammer dat de keuring tegenviel, ook voor de paarden niet lekker om de hele te moeten staan.
Daar wordt je zelf toch ook gaar van.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 14:45

Wonkeydonkey ik vind de deken wel gaaf staan hoor! Gaat het nu weer wat beter met Loki?

Saskiafjord wat heerlijk! Ik hoop dat ook te kunnen doen later met Olaf en Roos :D

Mvdbijl het duurde echt heel lang gister idd, voor ons zonder paard al (maar we hadden lootjes dus we konden ook niet eerder weg). Ik vond de punten voor Rixx ook tegen vallen, echt zonde! Je had hem er mooi voor staan, echt een knapperd <3 Hij was het duidelijk zat aan het einde, heel erg logisch...

Helaas waren er maar 10 stallen beschikbaar hoorde ik van iemand en er waren in de 40 paarden opgegeven voor een stal dus ze hebben uiteindelijk geloot... Dan is het echt wel een lange dag voor de paarden, zeker als ze op de trailer moeten staan.

Volgend jaar wil ik met Olaf en Roos naar de keuring, ik ben heel benieuwd! Ik vind het wel echt gezellige dagen, kan stiekem ook al niet wachten op de hengstenkeuring volgend jaar :D

Vandaag nog even foto's gemaakt nu het lekker weer is <3

Afbeelding

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:48

Ja, hij was het zat. Toen we de hal in gingen had hij een bladblazer achter zijn kont waarvan hij schrok en het applaus moest hij ook even aan wennen. Toen hij de ring in mocht had hij er geen zin meer in..

Punten die nu lager waren als op de regio keuring (40) zaten op rastype en beweging en bouw. Rastype snap ik niet net als bouw die veranderen niet in een paar weken tijd!? Beweging kan natuurlijk, die kwam er nu ook minder uit. Hij scoorde nu 36,5.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:16

Blijft toch een jury dingetje.
Heb je met de jury kunnen praten?
Als de energie op is door alle indrukken is dat extra zuur.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:55

mvdbijl schreef:
Ja, hij was het zat. Toen we de hal in gingen had hij een bladblazer achter zijn kont waarvan hij schrok en het applaus moest hij ook even aan wennen. Toen hij de ring in mocht had hij er geen zin meer in..

Punten die nu lager waren als op de regio keuring (40) zaten op rastype en beweging en bouw. Rastype snap ik niet net als bouw die veranderen niet in een paar weken tijd!? Beweging kan natuurlijk, die kwam er nu ook minder uit. Hij scoorde nu 36,5.

Het is gelukkig maar een momentopname, belangrijkste is dat je lol met je knol hebt en zelf blij bent met je paardje. Dan vindt ik een oordeel van een ander eigenlijk helemaal niet belangrijk :')

En dit jaar zag ik wel meer lage punten bij de veulens maar er valt nog niks te zeggen over een jonkie. Die gaan nog zo veranderen over 6 jaar kan die zomaar eerste worden.

En nadeel van een jurysport, en aan de stemming van de jury...

Ik vindt 36,5 nog echt niet zo gek trouwens hoor!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 20:37

Nee, ik heb niet met de jury gesproken. Ook om de reden dat ik het zelf het leukste paard vind en er niks vanaf hangt verder := :o

Het is een ruin, ik heb hem om lekker mee te gaan rijden en dat komt wel goed :D

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:47

Ze leren inderdaad héél veel van zo'n keuring. Zeker de jonge paarden.
Daarom ben ik ook met Batida geweest.

Naar de nationale keuring in belgie ben ik wel gaan kijken maar geen paarden meegehad.
13 paarden waren er aanwezig, 5 toeschouwers op de tribune, om 10u begonnen en om 14 was alles afgerond |( |( , in plaats van het hoogtepunt van het jaar, eerder het laagtepunt!
Wel heel erg spijtig voor de mensen binnen het stamboek die er toch veel tijd en energie in steken.

Dan was Lunteren gisteren wel héél wat anders. Véél, én goede paarden, veel publiek, sfeer, ambiance, ik heb er écht van genoten.
Naar het einde toe werd het inderdaad wat langdradig...nog een kampioen, én nog een kampioen, en nog...ik kan me best voorstellen dat je het als deelnemer(zowel paard als begeleider)dan wel gehad hebt.

Het systeem van eerst alles keuren en dan pas alle uitslagen vind ik toch niet ideaal. Reeks per reeks vind ik toch makkelijker te volgen. Tenzij je notities maakt(maar dat had ik niet gedaan), weet je toch niet meer exact wat je 's morgens gezien hebt(enkel de uitschieters, die herinner je je wel).

Ik vond hem er ook heel goed voorstaan mvdbijl. Zoals gezegd, het is een momentopname, elke jury heeft toch zijn eigen voorkeur en ze zijn nog heel jong. En 36,5 is inderdaad helemaal niet zo slecht, maar ik begrijp best dat je een beetje teleurgesteld bent als hij een paar weken eerder nog een pak meer scoorde.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 07:19

monsera schreef:
Welk merk deken past het beste op een fjord?
Welke maat heb je daar dan van?

Ik kwam na lang zoeken uit op de Master dekens van Hypostore. Maar het ligt heel erg aan de bouw van je fjord. Maar heb je een fjord met veel hals en borst dat zijn dat hele fijne en betaalbare dekens.

Voor de liefhebber trouwens. Ik heb nog een gloednieuwe 100 grams waterdichte deken van Master liggen die weg mag gezien Red Bull nu op de Paardenkamp staat. maat 175. Bij interesse mag de liefhebber een pb sturen.