[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:51

Bedankt allemaal voor de lieve reacties <3

Mvdbijl er zijn alleen foto's gemaakt van het been waar ze de dag ervoor licht onregelmatig op was, die waren helemaal schoon. Ze was toen ook gewoon weer rad dus we vonden het niet nodig om verder nog foto's te maken :)

Heerlijk dat jullie in een omgeving wonen waar je fijn buiten kan rijden, wij staan aan best een drukke weg dus ik vind het niet heel relaxed om naar buiten te gaan maar ik doe het wel want ik wil Olaf wel graag verkeersmak hebben :)

Hier begon de liefde toen ik 12 was met mijn verzorgpony Pieta, dat was een Fjord <3 2 jaar met enorm veel plezier verzorgd en toen werd ze helaas verkocht (daarna ook nooit meer foto's van haar gezien helaas, ze schijnt nog wel te leven). Maar de fjordenliefde is altijd gebleven :D

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:01

Leuk al die verhalen! Mijn favo manege paarden waren altijd fjorden. Toch nooit los kunnen laten!

Vanmiddag voor het eerst vrijgesprongen! Luuk verbaasd mij enorm met hoe erg hij z’n best wel niet deed! Foto’s zijn even een screenshot. Springen die van jullie ook zo hoog?

Afbeelding
Afbeelding

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:15

Oskarrino, leuke Luuk! Erg fanatiek :D

Marjan, netjes hoor! Wat was jouw angst dan, als ik vragen mag?

Leuk om al die verhalen te lezen over hoe de fjordenliefde is begonnen, haha! Bij mij is het begonnen met een fjord hier op Bokt. Volgens mij zat ze ook op een online paardenklikspel hoor, maar herinner het mij niet heel goed meer. Dat was fjord Unique. En haar veulen Evita. Zo leuk vond ik ze toen! Ik weet zelfs nog dat ik haar toen der tijd een mailtje had gestuurd waar ze haar fjord had gekocht want later wilde ik er ook 1 :')

En toen kwam ik eerst thuis met een warmbloed _O-

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:23

Ik met mijn zwarte hengst, een Fries. Daar heb ik 13 jaar lang heel veel plezier van gehad. Die is nu van mijn oud stalgenoot en zij geniet met volle teugen van zijn nuchtere karakter.
En ik begin weer van voor af aan met het beleren.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:27

Oh wauw Oskarrino hij maakt idd een knappe sprong! Olaf kan ook best leuk springen maar ik heb het nog maar 2x gedaan omdat hij natuurlijk nog super jong is. Dit was het hoogste dat ik met hem heb gedaan, hij kon nog wel hoger maar dat wil ik niet, dit was ook de enige keer zo hoog (dus hang me aub niet op aan een boom, dit doet ie niet dagelijks :+).
Afbeelding

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:38

Zo, Luuk en Olaf kunnen goed springen :D Finnea ook maar ik niet :') Met Sølfin heb ik het nog niet geprobeerd, hij kan wel over 1 balkje draven haha.

Wat leuk al die verhalen over 'vroeger' <3 Ik heb met het ras kennisgemaakt op de plaatselijke manege. Daar was 1 doodbrave Fjord en 1 met een gebruiksaanwijzing }:0 Ben die laatste wel enorm gaan waarderen toen ik in de gaten kreeg dat ie gewoon een duidelijke leider nodig had. Ik kreeg daarna een verzorg Fjord die toevallig dezelfde vader had als de Fjord-met-gebruiksaanwijzing van de manege. En na een aantal jaren ben ik voor een andere fokker een Fjordenmerrie gaan rijden met wederom dezelfde vader :D En daar heb ik uiteindelijk een dochter van gekocht (Finnea). Ik geloof dat ik na 15 jaar ook haar gebruiksaanwijzing begin te snappen _O-

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 19:51

Ik hou ook altijd een zwak voor Fjorden, ben er opgegroeid met een. Die hebben we 22 jaar gehad. Was een luxe type van 1.52cm en altijd super snel en fanatiek en ondeugend. :+

Dus ik lees af en toe een beetje mee.

De nieuwe grijze aanwinst is echt een prachtig dier.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:21

Wat een leuke spring foto’s! En herinnering :D <3

Furst, heb een ongeluk gehad met een bijrijdpaard paar jaar terug en daarna nog een paar keer heel lelijk gevallen. Sindsdien bang voor paarden die gaan vluchten of een soort van onzeker gevoel geven. Verkramp dan gewoon of ga erg in de strijd stand. Met Lando zeg ik gewoon, braaf we kunnen dit samen. En hij denkt dan okeeejj baas dan doen we dat toch? En hij twijfelt echt wel eens maar gaat niet over de zeik

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:47

Ik had vroeger niks met Fjorden , nu heb ik er inmiddels al bijna 3 :')

Bij mij is de liefde voor het Fjordenpaard gekomen via mijn stageplek , al heb ik altijd meer met koudbloeden gehad dus het had wel mijn voorkeur. Ik was nogal laat met een stageplaats en kwam toen bij een Fjordenfokkerij ( nu mijn huidige stal) terecht. Ik ben er dus eigenlijk nooit weer weggegaan. Inmiddels zijn we alweer 10 jaar verder.

Ik kwam al snel tot de ontdekking dat een Fjord eigenlijk heel goed bij mij paste omdat ze vaak braaf en betrouwbaar zijn. Ik hield toen al niet van drukke paarden die hoog in het bloed staan omdat ik daar te onzeker voor ben.

Ik zou nu niet meer zonder willen , al heb ik ook zwak voor bonte paarden.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:49

Heerlijk, al die verhalen! Hier is de fjordenliefde ook op de manege begonnen.

Heidi kan heel goed springen! Alleen is mijn eigen max 90 cm haha

Heidi springt los met gemak 1.10m.

Hier een stille uit een filmpje
Afbeelding

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:26

Ik ben als kind bij een fjordenfokker in de buurt terechtgekomen.
Op mijn 16 mijn 2 eerste eigen fjorden gekocht.
Op mijn 18 op een springstal beginnen werken als groom, en toen de fjorden verkocht…want je wil met de ‘échte’ :o ruiters mee en wedstrijden rijden etc. Eerst wat gesprongen, maar blijkt dat je geen springruiter word omdat je een springpaard hebt :D :D . Dan maar gaan dressuren, maar dat vond ik al snel nogal saai. En buitenrijden was met mijn toenmalige paard niet écht ontspannend.
20 jaar geen fjorden gehad, maar het is altijd wel blijven kriebelen, dus 8 jaar geleden de knop omgedraaid, dressuurknol eruit en terug vol voor de fjorden.
En hoewel het in 1ste instantie de bedoeling was om gewoon bosruiter te worden, zijn we nu toch terug vrij actief op wedstrijden.
Maar….op laag niveau, zonder verwachtingen, echt voor de fun.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:18

Vandaag was het zover voor Udsie.. Hij is gecastreerd :(:)

Afbeelding
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:22

Leuk om al die verhalen te lezen he!

Oh arme Udsie! Lekker knuffelen en verwennen hoor, nu zijn mannelijkheid er af is

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:02

Citaat:
hey jij ook hier :D
Rixx gaat het vast heel goed doen op de CK *D Het is zo'n knapperd!

Hij is nog jong, het is even afwachten hoe hij met het reizen, spanning en drukte om gaat.
Als hij zich zo laat zien als in Lexmond ben ik meer dan blij.
Gelukkig wordt hij weer door dezelfde persoon voorgebracht, die kent hem nu een beetje :D

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:13

Furst schreef:
Leuk om al die verhalen te lezen he!

Oh arme Udsie! Lekker knuffelen en verwennen hoor, nu zijn mannelijkheid er af is

Gaat goed komen! Hij had vanmiddag alweer aardig wat praatjes :D Hij heeft voor 24 uur pijnstillers gehad. Morgen mag ie weer lekker naar buiten. We houden hem nog even apart van de andere paarden en moeten morgen zijn temperatuur in de gaten houden.

Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:03

Wat leuk al die verhalen over hoe jullie bij de fjorden terecht zijn gekomen. Mijn verhaal is ook wel een leuke. Mijn opa was boer in de tijd dat het land nog met een paard en ploeg bewerkt werd (om mezelf maar meteen heel oud te laten klinken hahaha). In die tijd werd het fjordenpaard geïntroduceerd in Nederland. Mijn opa had dus een van de eerste fjorden in NL. Ze zal vast een of andere Noorse naam gehad hebben, maar hier heette ze gewoon Truus :D

Nou is mijn opa al overleden toen ik negen was. Maar mijn vader zit altijd vol over de verhalen van opa en Truus. In de kamer hangt een foto van opa met Truus op het land. Altijd als ik naar die foto keek dacht ik...ZO EEN WORDT HET!

En 23 jaar geleden was het dan eindelijk zo ver. Het mooie is ook nog dat ik per toeval een weiland vond die echt exact grensde aan de percelen waar opa en Truus dus dagelijks te vinden waren. Zo heeft de geschiedenis zich herhaald. Wat zou mijn opa dit prachtig hebben gevonden.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:04

Oh en over springen. Ja RedBull kon ook zo hoog. Hij is maar 1m43 maar wij sprongen gerust over hindernissen van 1m10 samen. De laatste jaren natuurlijk niet meer. En nu is hij 28 en hoeft hij lekker niks meer dan lekker chillen en de weilanden van De Paardenkamp kort houden.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:46

Ik doe later even een bijleespost maar ik zit er momenteel zo bij <3
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:42

Ooooh heerlijk genieten <3

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:53

Schattig <3

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:18

Mag ik even inbreken in jullie topic? Ik rij een fjordenmerrie bij en wil graag een eigen fjord kopen. Op marktplaats en Facebook zie ik alleen maar jonge ombeleerde fjorden,drachtige merries en sporttypes. Hebben jullie tips waar ik een leuke beleerde niet drachtige fjordenmerrie kan vinden
van het bredere type ?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:40

De fokker van mijn merrie heeft nog 2 leuke beleerde staan!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:54

Dat is wel zoeken naar een speld in een hooiberg. Die van mij was binnen een dag ‘weg’ :o

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:11

Heide83 schreef:
Mag ik even inbreken in jullie topic? Ik rij een fjordenmerrie bij en wil graag een eigen fjord kopen. Op marktplaats en Facebook zie ik alleen maar jonge ombeleerde fjorden,drachtige merries en sporttypes. Hebben jullie tips waar ik een leuke beleerde niet drachtige fjordenmerrie kan vinden
van het bredere type ?

Ik heb een oproepje in een Facebook groep voor verkoop van fjorden gezet. Ik zocht ook een merrie maar heb nu een geweldige ruin :) Fjorden Zoeken Baas heet hij geloof ik. Ik zie daar ook best wat aanbod langskomen: wel veel jong indd en onbeleerd. Maar wie weet heeft iemand net wat staan!

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 20:14

Dank voor de tip