[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:42

Wat een leuke foto’s van Ollie!! Hij staat er goed op!
Merrie ziet er ook goed uit! Beter dan op de foto’s van de advertenties <3

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 16:22

Ach Selina! Ik heb haar op Facebook voorbij zien komen en bedacht hoe jammer het is dat ik nog geen plek voor haar heb.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:07

Wat een prachtige foto's van se shoot zeg!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:10

Prachtige foto’s van Olaf! En een knappe merrie :D

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:52

Foto’s van Olaf zijn echt prachtig! Zo leuk ook om over een paar jaar van elk jaar de foto’s naast elkaar te leggen om te zien hoe hij is gegroeid.

Wij waren gisteren weer naar het bos, mn vriend wordt zo handig met Jack dat ik er geen omkijken meer naar heb. Oké soms wel, want dan vind ik eigenlijk dat hij te hard gaat, maar ja boys will be boys. :')

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:17

Oooh my, wat een prachtig mooie foto's!!!
De merrie is ook een plaatje.
Hier vandaag goed nieuws gehad, ik kan verhuizen maar de nieuwe plek.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:23

Leuk, Olaf staat in "Uitgelicht".

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:58

Mooie foto's van Olaf! En spannend, is het al zeker dat ze woensdag wordt gekeurd? Wel een knapperd hoor, zo grijs!

Ik ben voor ik Heidi kocht ook bij een grijze fjord wezen kijken, maar die werd tot 2x toe helaas niet goedgekeurd. En toen was daar ineens Heidi!

Heerlijk he, Daan, als je partner ook zo van je hobby kan genieten! Mijn man vind het mennen met Heidi helemaal leuk, alleen "leest" hij Heidi naar mijn wens nog onvoldoende, dus moet ik vaak zeggen "let op, houd dr in de gaten" en dan kijkt ie me aan alsof ik gek ben. Maar 9 van de 10 keer heb ik wel gelijk :')

Wij hebben paar weken geleden een "afscheidsshoot" gekregen van mijn verzorgster, omdat ze ging stoppen ivm aanschaf eigen paard.

Afbeelding

Afbeelding

2 weken geleden een weekend met stalgenoten naar Laag-Soeren geweest en in 3 ritten dik 70 km gereden!

Afbeelding

Afbeelding

En vorige week heeft Milan bij ons op stal weer een bixie wedstrijdje gereden!
Uiteraard moet je je paard dan ook even wassen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En afgelopen weekend ben ik op crosskamp geweest met een stalgenootje. Vrijdag en zaterdag crossles op verschillende locaties, en zondag lekker buitenrit gemaakt en gespeeld in het bos, heuveltjes, boompjes enz.

Afbeelding

Afbeelding

Zo blij met mijn veelzijdige heksje!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:09

Dank jullie wel, ik ben ook echt super blij met de foto's <3 Echt leuk dat hij in Uitgelicht staat ook (ik had een topic met de foto's gemaakt :D)

Daan wat leuk dat je vriend er zo mee weg rijdt! Ziet er leuk uit :)

Wonkeydonkey wat fijn dat je kan verhuizen! Dat gaat vast rust geven, per wanneer gaan jullie?

Crista ja als het goed is wel! Dus ik ben al helemaal zenuwachtig haha. Wat jammer dat de grijze niet werd goedgekeurd maar volgens mij heb je een wereldpaard aan Heidi, heerlijke foto's <3

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:59

Super leuk Daannvd92!

Fijn dat je kan verhuizen WonkeyDonkey. Hopelijk pakt het daar beter uit!

Wat een heerlijke veelzijdige Fjord is Heidi! Super leuke foto’s.

Van de week Udsie zijn boog weer eens geknipt. Dit keer het zwarte wat langer gelaten, dan het witte. De witte haren lijken ook sneller te groeien.

Ondertussen ook mooi aan het oefenen met Udsie (en de andere paarden) voor mijn opleiding voor dierfysiotherapie :D

Afbeelding
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:08

Ik heb hier in het verleden wel eens wat gepost dus dit topic blijft omhoog komen. Mijn fjord staat sinds mei van zijn welverdiende pensioen te genieten op de Paardenkamp. Ik heb hem 23 jaar gehad, het was/is moeilijk maar wel de beste keuze. Hij heeft het enorm naar zijn zin daar dus dat maakt veel goed. Ik vind het leuk om hier nog lekker mee te kunnen genieten van al jullie leuke kanjers. Het fjordenbloed blijft kruipen waar het niet gaan kan tenslotte :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:21

Knappe Uds! Staat hem goed zo dat wit onder zwart :)

Gezellig deedee, kan me voorstellen dat je het niet helemaal kan missen haha :P

Hier nog niet in de feeststemming, de merrie was licht positief op de buigproef. Ze moet ook nodig naar de hoefsmid dus het kán daarvan komen. De dierenarts gaat morgen terug voor een foto van het been, is die schoon dan kopen we haar :)

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:54

Ach, duim met je mee dat de foto's goed zijn! :o

Maartje, Udsie ziet er weer knap uit! Hier groeit het witte ook altijd sneller.
Mocht je ooit nog oefenpaarden nodig zijn voor je opleiding.. :9

Gisteren nog maar even gereden, goed ingeschat met de weersverwachtingen van vandaag en morgen. Het wordt hier inmiddels goed nat helaas.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:01

Oeh Norwayfjord dan is het maar te hopen dat er niks uit komt en dat je straks een leuke fjord rijker bent :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:14

Wij gaan rond de 20e verhuizen, vervoer is geregeld.
Waar we heen gaan heeft hij zijn eigen weide, naast de andere paarden. Nu gaat hij van 's avonds op stal naar een inloop stal, dus hij kan zelf kiezen waar hij staat.
Ik hoop dat het niet zo erg gaat regenen de komende tijd.
Is een regendeken dan aan te raden?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:53

Heidi staat ook in een inloopstal en houd ik zonder deken. Maar het is echt afhankelijk van je paard Wonkey, de ene gaat wel schuilen, de andere niet. De ene heeft veel huidvet de andere niet.

Mijn vorige pony stond ook in een inloop stal maar ging nooit naar binnen en maakte zelf geen huidvet aan, dus die móest ik met deken zetten als het ging regenen...

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:15

Hij kent alleen binnen staan (in de avond) en het heeft niet veel geregend de afgelopen tijd.
En als ik kijk hoe het nu afkoelt en dan die dikke buien weer.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:09

Wonkeydonkey schreef:
Hij kent alleen binnen staan (in de avond) en het heeft niet veel geregend de afgelopen tijd.
En als ik kijk hoe het nu afkoelt en dan die dikke buien weer.

Gelukkig maken paarden vacht aan op het korten en lengen van de dagen, en niet op temperatuur. Zou het gewoon even aankijken.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:44

Dank je wel voor je reactie.
Denk dat dat idd het beste is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:16

Mijn oude Fjord draagt in de winter ook nog geen deken , ze staat 24/7 buiten. Wel eens gehad dat ze stond te bibberen , toen het wel overwogen maar het is wel het soort paard wat iets om haar lijf buiten het rijden om niet prettig lijkt te vinden. Ik heb haar ooit een dagje met een vliegendeken gezet, en ze had toen duidelijk geprobeerd de deken af te schuren. Ze heeft nu al toch weer een beste vacht, vaak in september zie je heel duidelijk de overgang. Maar ik denk ooit dat ze in de winter wel wat nodig gaat hebben, maar het is ook meer mijn gevoel dat ik denk goh ik heb het koud, dan hun vast ook. Maar ik denk vaak dat het allemaal wel meevalt mits je je paard scheert natuurlijk dan is een deken wel een must.

Ofira gaat in de nacht op stal, maar ook zij draagt geen deken ze heeft een behoorlijk dikke wintervacht. In de zomer staat ze ook 24/7 buiten. Ik denk ook dat een deken snel stuk gaat in de groep waarin ze staat. Maar ze is het ook niet nodig.

---

Ik heb Ofira nog een keer laten scannen ,ik twijfelde een beetje omdat ze laatst wat hengstig leek en 'vreemd' gedrag liet zien. Gelukkig is ze nog drachtig , de dierenarts kon het hartje al horen kloppen <3

Helaas is Ofira wat licht kreupel op het harde, oorzaak eigenlijk geen idee? Of een beetje tegen hoefbevangen aan, maar dat lijkt mij sterk of iets van een hoefzweertje. Vandaag even weer gekeken en na 2 passen onregelmatig liep en draaide ze eigenlijk wel weer goed. Voor de zekerheid nog maar even niet in de wei. Tot grote teleurstelling van Ofira , ze hinnikte mij nog even na toen ik weer naar huis ging. Maar goed dit keer gezondheid even voor gelukkig voelen. Ik heb liever niet dat het erger gaat worden. Als ze vrijdag goed loopt mag ze wat mij betreft wel een dagje op het gras.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:21

Bij mij krijgen ze voorlopig geen deken op, maar ze kunnen wel ten alle tijden binnen en buiten.
Binnenkort wel terug scheren…ze hebben al best lange haren.

Hopelijk is het inderdaad enkel een gevolg van te lange voeten NorwayFjord.
Maar toch weer even onzekerheid, niet leuk!

Netjes geknipt Maartje! Ik twijfel of ik voor zaterdag(keuring) nog een poging doe om 2 lagen te knippen. Ik heb het wat te lang laten worden en de manen vallen wat open, misschien beter laten zoals het is nu.

Gewoon lekker meekletsen deedee19,
Enne, oude foto’s én foto’s van oudjes zijn natuurlijk ook altijd leuk ;)

Vandaag kwam de smid nog langs voor de 2 merries, Batida stond er nog netjes bij dus hoefde niet, maar ze kwam toch een kijken wat er allemaal gebeurde :D !

Afbeelding

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:37

Leuke foto's van Olaf, en leuk dat jullie er een bijzoeken.
Het is al een oudere merrie?

Bij mij hebben ze beide een deken op, mijn oudje (33) heeft snel last van de kou en Rixx is een mietje..
Daarnaast wil ik hem graag strak in pak houden tot de centrale keuring, hij schoot al redelijk in zijn vacht.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:42

Gaat er een van je hengsten naar de keuring?
Hier schiet hij redelijk in net haar, het is niet het wollige veulenhaar van vorig jaar.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 21:33

Wonkeydonkey schreef:
Gaat er een van je hengsten naar de keuring?
Hier schiet hij redelijk in net haar, het is niet het wollige veulenhaar van vorig jaar.

Nee mijn ruin gaat eind deze maand naar de centrale keuring. Hij werd kampioen op de regionale keuring dus ik vind het wel leuk te kijken hoe hij het daar gaat doen.

Ook zijn er bestgaande rij rubrieken maar zover zijn we nog niet haha.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:18

Wat leuk!! Best spannend ook wel.