[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:10

Is idd een professionele stal.
Ik heb net bij een boertje gekeken, even afwachten, hij gaat overleggen met de andere stallers

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:19

Pff vervelend wonkeydonkey, hopelijk vind je snel iets wat naar het zin in. Ik heb ze nu 2 jaar bij mn schoonouders staan, ik dacht dat ik op een leuke pensionstal stond daarvoor maar dat eenmaal bekend was dat ze bij ‘huis’ kwamen werd ik ineens massaal overal vanaf gegooid of zelfs geblokkeerd. Niks meer over van wat wij dachten dat het leuke contacten waren, heel jammer..

Ik zou ook wel een Gra willen of een rooie :'). Jack is nu 18, topfit en we hopen dat hij nog jaren mee kan maar goed je weet het nooit. Mn andere is 6 maar wordt denk ik nooit een paard waar ik alleen lekker mee weg kan. En op mn Welsh kan ik niet rijden, heb ik stiekem ook niet echt een klik mee. Maar ben er ook nog niet helemaal aan toe om hem te verkopen..

Morgen zouden we ze meenemen naar het strand/duinen, maar amper gereden deze week door het weer en het was vandaag eind van de ochtend ook alweer onwijs benauwd. Dus morgen maar een rondje bos, niet zo zwaar voor ze.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:23

Wat bizar wonkydonky!

Hier de rooie weer mee naar t bos gehad, echt zo braaf! Hij heeft gevoelige zolen dus schoenen gekocht en daar is ie erg blij mee :D

Afbeelding

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:40

Lekker Marjan! Nog even genieten met dit mooie weer zolang het nog duurt. Gave hoefschoenen! Heb je ze aan laten meten? Luuk loopt ook gevoelig op dennenappels in het bos, vind ik een beetje sneu dus was ook al aan het rond kijken. Bevallen deze?

Afbeelding

Luuk met z’n nieuwe vliegenkap! Nu zit z’n voorpluk netjes in een vlecht hoor. Helaas speelt z’n eczeem erg op dus heeft hij z’n oor stuk geschuurd…. Stond met een nieuwe eczeemdeken waar blijkbaar knutten doorheen steken, ach…. Zo sneu om hem te zien met zoveel jeuk!

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:41

Lekker Marjan! Welke maat scoots heeft die van jou?

Ik heb voor Jack ook scoots (alleen voor), maar gebruik ze nu alleen nog als we een rondje over t harde gaan. Vind t hele fijne dingen.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:50

Lastig Wonkeydonkey!
Ik heb altijd al mijn paarden in eigen beheer gehad, maar ik vrees voor het moment dat dat niet meer kan.
Waar ik sta is niet mijn eigen grond, en ooit zal er gebouwd worden. Dit sleept al 25 jaar aan, maar ooit ga ik er toch weg moeten.
Ik ben zowiezo niet de meest ‘sociale’ persoon, kan het niet hebben dat anderen aan mijn paarden zitten en ik geloof nog altijd dat ik de enige ben die goed voor hen kan zorgen :D ;)

Ik wil een hengst!!
Dat is altijd mijn kinderdroom geweest: de sport in met een fjordenhengst. Liefst een héle donkere brunblak met héél donkere benen.
Mijn 2 eerste fjorden waren ruinen, daarna jaren warmbloedpaarden gehad, allemaal merries, en nu ook weer 3 fjordenmerries.
En aangezien het héél moeilijk is om een hengst een paardwaardig, sociaal leven te bieden, denk ik dat mijn kinderdroom nooit waarheid zal worden.
Maar hé, dromen mag toch?
Laatst bijgewerkt door Feelsoproud op 07-09-24 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:16

Ik heb de scoots via equischoen, super service en hulp via de app. Voor heeft hij 4 met een zooltje, want 3 te klein en 4 net te ruim. En achter 3slim. Maar goed je kan bij equischoen een paskit bestellen en meerdere maten passen. En met een testkit een weekend uitproberen. Werkt echt ideaal!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 17:20

Wonkeydonkey wat ontzettend balen zeg! Hopelijk vind je snel een fijne nieuwe stal, kan me voorstellen dat je daar nu niet lekker meer staat. Mijn vriendin is vorig jaar met toen haar paarden ook met spoed moeten verhuizen. Was nog niet makkelijk met 10 maar wel gelukt (sterker nog, ze woont nu op dezelfde boerderij als waar de paarden staan :D).

Ik hoop ook nooit te hoeven verhuizen, we staan zo enorm fijn en de paarden hebben het super goed. Ze staan in eigen beheer maar de boer denkt enorm mee (heeft op eigen initiatief extra land gehuurd zodat hij meer hooi voor ons heeft).

Marjan wat heerlijk, echt leuk hoeveel plezier je van hem hebt want het straalt van je posts af!

Hihi Feelsoproud dromen mag zeker! <3 Wie weet komen ze uit :D

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:29

Hoe klein kan de wereld zijn…
Ik kreeg deze namiddag een bericht van de moeder van een vriendin van mij:
Kennissen van haar uit nederland gaan morgen naar een gra fjordenmerrie kijken in herenthout…of ik soms iets meer weet over die merrie? ;) (herenthout is niet zo ver bij mij vandaan, en ik ken J.L inderdaad, maar het paard zelf ken ik eigenlijk niet)

Succes morgen NorwayFjord, hopelijk is het wat voor jullie, dan kan je ook een droom waarmaken!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:02

Spannend NorwayFjord. Succes morgen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:17

Afbeelding
Afbeelding

Ik kwam deze oude foto,s nog tegen, Misschien vinden jullie het leuk om te zien. Is de ggk hengst Sverre. Foto,s zijn van zo,n 25 jaar geleden.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:24

Feelsoproud schreef:
Hoe klein kan de wereld zijn…
Ik kreeg deze namiddag een bericht van de moeder van een vriendin van mij:
Kennissen van haar uit nederland gaan morgen naar een gra fjordenmerrie kijken in herenthout…of ik soms iets meer weet over die merrie? ;) (herenthout is niet zo ver bij mij vandaan, en ik ken J.L inderdaad, maar het paard zelf ken ik eigenlijk niet)

Succes morgen NorwayFjord, hopelijk is het wat voor jullie, dan kan je ook een droom waarmaken!

Oh dat is wel echt mega toevallig haha :+ Ja m'n moeder vind het helemaal spannend en is enthousiast, zo lief.

Dank jullie wel, ik laat het jullie weten morgen! :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:41

Wat leuk! Succes morgen.
Sverre zit achter Gjövik, de vader van Loki.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:01

Mijn droom is om met Unola de eerste gulblakke merrie in Belgie te fokken. En uit haar wil ik een rode merrie fokken. Uit Tara dan een Uls en wil ik van buitenaf een grijze merrie aankopen. Maar wel met een andere bloedlijn. Niet alle grijze vind ik mooi. Die van J. nu wel, van bouw en kleur. Maar bloedlijn vind ik absoluut niet interessant meer. Daar zijn er al veel te veel van. :')

Dus ja, dromen mag zeker :D

Herenthout komt Abel vandaan. Of toch zijn eigenaresse, maar hij stond er ook ergens op een weide in het bos :D

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 13:58

Voor mijn verjaardag gisteren heb ik van mijn zusje een prachtige tekening van Udsie en een mok met eigen ontwerp gekregen <3

Van mijn tante heb ik een mooi halster gekregen voor Udsie. Het halster komt super van pas, want Udsie is uit zijn andere halster gegroeid.

17 september wordt Udsie gecastreerd. Hij is super braaf als hengst, maar ik ben niet van plan om hem hengst te houden en hij wordt een beetje vervelend naar de andere paarden toe.

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:06

Leuke foto!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:30

Wat tof die foto's Elisa! Leuk om te zien :D

Gaaf Maartje, dat halster staat hem echt prachtig! Je zus is zo creatief, leuke cadeaus <3

Ik ben verliefd geworden vandaag <3 Morgen even rondbellen voor een klinische keuring (na Olaf met z'n hartaandoening wil ik dat toch even getackeld hebben) en hopelijk zijn we dan een prachtige gra merrie rijker! <3 Mijn hoofd kan er nog steeds niet helemaal bij, zo lang gedroomd van een eigen paard en misschien heb ik binnenkort binnen een jaar tijd 2 droompaarden :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:45

Zo gaaf NorwayFjord! Hopelijk word ze goedgekeurd <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:53

Hier komt m’n fjord binnenkort te koop. Hoop dat ik iemand net zo blij met haar kan maken zoals ze mij blij heeft gemaakt

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:06

Oh serieus? Waarom?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:17

Wat goed Norway Fjord! Alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Selina, ziet er uit als leuk dier! Had al even een berichtje gestuurd naar Joyce hier op bokt. Die zoeken een fijn recreatie paard.
Maartje, nog gefeliciteerd!

Wij zijn gisteren voor t eerst met andere paarden naar het bos geweest. Nou die gingen op standje maximaal op die kwpn en Lando hield het gewoon niet bij. Vond t ook niet eerlijk voor hem om hem nu al zo over z’n tempo te jagen. Dus gelukkig ging het op een gegeven moment wel rustiger. Waar hun paarden op keken, gingen wij gewoon vol belangstelling met de oortjes er op er langs :D
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:17

Altijd genieten van jouw upates Marjan!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:29

Ik zag haar op fb passeren Selina, mooie merrie, die gaat vast snel een leuk huisje vinden!

Leuk Marjan! Ik ga de komende weken ook eens terug wat meer tijd maken voor buitenritten. Afgelopen maanden veel wedstrijd gereden, nu even terug naar wat minder prestatiegericht rijden.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:48

Wat super leuk NorwayFjord! Duimen dat ze wordt goedgekeurd :D

Dankjewel MarjanB. Wat een mooie omgeving hebben jullie daar!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:38

Echt jammer Selina dat je haar moet verkopen! Maar je gaat er ongetwijfeld een fijn huisje voor vinden, het is een leuke merrie.

Marjan heerlijk <3

Ik heb vandaag de foto's van de fotoshoot met Olaf binnen gehad, ze zijn echt waan-zin-nig <3 Zal jullie niet helemaal vol spammen want ik had al extra foto's besteld omdat ik niet kon kiezen:+

Bokt upload doet wel af van de kwaliteit helaas...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even stiekem een foto van de merrie, ze word waarschijnlijk woensdag gekeurd :o

Afbeelding