Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Re: Fjorden uit 2005?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:56

MiSs_vOsj - Steenwijk (overijssel)
Bodan - Groningen (Groningen) (heeft een trailer Haha! en een niet verkeersmak peerd Clown )
Bon_Bon - Velserbroek (Noord-Holland)

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:36

Bodan schreef:
spreken we in drenthe af, lekker centraal :>
who's next?

Hmm.. ik ben totaal niet topografisch.. maar noord holland, overijssel en groningen, ligt dat redelijk dicht bij elkaar?
En @ bon_bon, heb jij vervoer?
Waar in drenthe kan je rijden, ook nog een vraag.. Bloos!
En ik heb dus géén vervoer.. Boos!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:54

Ik heb geen vervoer, ik mag niet met trailer rijden en mn mini autotje kan dat ook niet aan :p

Ennuh volgens mij wonen we niet echt dicht bij elkaar haha :p

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:07

overijssel /Groningen dan ligt drenthe wel centraal.
Maar idd noord Holland ligt een beetje uit de richting hihi

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:31

Hmm.. dat wordt dan moeilijk, aangezien ik dus ook geen vervoer heb en als ik dat zou hebben, diegene alsnog niet helemaal naar/richting noord-holland zou willen rijden.. Bloos!
@ Bodan, jij woont dan daarentegen wel weer redelijk in de buurt, even afwachten waar de rest woont en of ze mee willen, anders met zijn 2e meeten, haha Tong uitsteken

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:09

Ik woon in Gelderland dus das ook niet in de buurt Knipoog Bovendien is mijn paard buiten niet te vertrouwen! Gister lekker in het bos wezen wandelen en we wilden omdraaien om weer naar huis te gaan en mevrouw kwam met 4 hoeven van de grond! En stijgeren :S Heb t ff gehad met die steken van haar, toen ik dr wilde longeren had ik ook al 2 hoeven in m'n buik :S Rijden gaat weer wel goed, heb al een keer in een manegeles meegereden;) zal wel moeten want bij ons is de longeerring en buitenbak bevroren op het moment :S Hoe gaat het met jullie knollies?

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:39

Hmm.. tjah.. even afwachten maar, zal wel niks worden als zo'n beetje de helft niet in de buurt woont van elkaar.
Jeetje, wat een vervelende fjord zeg, ze zijn hartstikke lief enz,, maar dit zijn dus ook voorbeelden van lekker vervelende fjorden.. weet niet hoe je met haar omgaat, maar zeer zeker aanpakken hoor, ze hoort zich niet zo idioot te gedragen.
Hier gaat het eigenlijk hartstikke goed, meneer staat lekker 24/7 buiten, lekker actief, gaat ook goed in het bos, we rijden lekker onze rondjes, longeren ben ik de laatste tijd weer actief mee bezig, en dit gaat desondanks het feit dat de bak nu niet rond is, (normaal longeer ik in de longeerbak, maar die is nu keihard en die is dus wel rond) longeer nu in de kleine vierkante binnenbak, ook hartstikke goed, hij snapt gewoon dat hij rond moet lopen zeg maar, en dat doet hij ook, dus ik ben helemaal trots! Haha!
En tjah, met het lessen, ik ben geen bak-mens, ik hou er niet van, maarja, het moet wel.. dus dat gaat opzich ook wel goed.. heb alleen zelf heel lang niet gereden (gelest) dus, beetje moeizaam nog, maar hij doet het hartstikke goed! Nog geen streken weer gehad.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:49

balen heb ik weer
wil ik 2 wormspuiten betalen via agradi, zie ik op mijn banbkrekening dat er alleen de verz. kosten er zijn afgehaald Rolleyes
zijn dit neppers ofzo?
Heb gelijk fftjes een mailtje gestuurd

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:24

Heb al 4 weken neit gereden tot januarie heeft ze enigzins vrij :p
Aankomende zondga gata waarschijnlijk n vriendin van mij er even een buitenritje op maken, fiets ik er gewoon achteraan, gister gign andere vriendin mee, die ging lekker op Bon zitten en zo hebben we even rondje gewandeld met halstertje ze was heeeel braaf.
Alleen na een tijdje kwamen we langs ene huis waar bovne uit het raam ene vrouw dr kussne aan het uitkloppen was (naja meot ook gebeurne he) en toen besloot Bon nou dit zou ik wel eens eng kunnen vinden :p
Dus die gedroeg zich weer even als een arabier in een fjordenpakje *ben nog steeds op zoek naar de rits* :p
Maja even flink aangepakt en toen kon ze weer normaal doen :p

Vriendin zei ook al dat ze flink veranderd was :p zowiezo ietsje dikker :p (ze was nogal schraal op vorige stal) en ze lijkt gewoon wat lekkerder in dr vel te zitten... maja lekker kriebelen met andere paardjes wat wil je als paard zijnde nog meer :p

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:51

Klinkt goed, waarom rijd je zelf niet?

MiSs_vOsj - Steenwijk (overijssel)
Bodan - Groningen (Groningen) (heeft een trailer en een niet verkeersmak peerd )
Bon_Bon - Velserbroek (Noord-Holland)
Mrln90 - Kerkenveld (Drenthe) (geen trailer)
JAjajajaa! ik ben dus voor Drenthe Vork
Hier in de buurt kan je leuke buitenritten maken!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:54

Yeah.. dat zijn er 3! Clown

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:23

Ik heb Bente vorige week eens meegenomen naar de binnenbak. Ik wil er binnekort toch weer op, maar buiten is dat niet te doen. Dus eerst maar eens kijken hoe ze reageerd op de binnebak.
Ze liep superbraaf de trailer op, ze twijfelt altijd even, maar als ik op de klap ga staan wandelt ze er ook zo in..

Bij de binnenbak eerst even flink snuiven en kijken, maar geen pas verkeerd hoor!!
Er was niemand aan het rijden, er was uberhaupt niemand, dus eerst even los in de bak.. En telkens ging ze een stukje van me af en kwam dan snel terug draven. Ze vond het spannend en zocht echt zekerheid bij mij.. Toen ging ik door de bak lopen en volgde ze me als een hondje.
Ze vond het wel leuk geloof ik..

Spulletjes uit de trekker gehaald en moest ik haar dus even alleen in de bak achterlaten.. Ze stond echt helemaal in het dichtstbijzijnde hoekje op me te wachten en hinniken toen ik weer in zicht kwam..

Daarna met het touwhalster, leadrope en cane wat parelli gedaan. Ze deed het supergoed. Ze bleef best geconcentreerd en op mij letten. Ze was wel eens even afgeleid als er werd gehinnikt, maar dat vind ik niet meer dan normaal.. Ze deed het echt super voor een drie jarige in een vreemde omgeving.

Op een gegeven moment draaide op de radio het nummer van Ilse de Lange, Incredible, toen had ik het wel even moeilijk. Bente is te koop, ik kan haar niet houden, maar we hebben zo'n band en het is zo'n leuk paardje!! Ze vertrouwt me volledig en is zo lief..

Na het werken aan de leadrope nog even los en even spelen. Beetje rennen e.d.
Toen ging ik de spulletjes opruimen en ontdekte Bente dat je vanuit de bak stro van de baal kon vreten. het blijft een fjord..

Ze heeft ook nog even op de wasplaats gestaan. tussen twee touwen in, dat kende ze nog niet, dus ze probeerde eerst door te lopen, kloink.. Dat kon dus niet.. daarna bleef ze gewoon mooi staan..

Ze liep ook weer braaf de trailer in.

Ik ben echt trots op haar, het is zo'n lieverd!!
Hopelijk kan ik nu ook snel de tijd en energie vinden om er weer op te stappen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:33

nou ik ben nogal n scheiterd :p helemaal met buitenrijden,zelfs in de bak vind ik het op haar altijd nog beetje freaky :p

MAARRRRRRRR

Gisterrrrr (even de spanning erin houden) :p ben ik erop gesprongen (lees: 10.000x bon naast een hekje gezet ik op hekje liep ze weer weg naja duurde zo'n 10 minuten dus) zonder zadel een buitenritje gemaakt door het dorp van denk 10 minuutjes Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Eerste paar minutne zat ik helemaal verstijfd erop dus zij ook beetje hyper doen en halverwege gewoon losteugeltje Haha! paar keer stil gezet en weer verder gestapt, ze was zooo braaf.

Normaal met wandelen ging ze altijd stil staan omdat ze eerst neit bij stal en toen niet bij het weiland weg wilde, nu heb ik dit met wandelen er redelijk uit,en met rijden slingert ze heel even maar ze loopt wel door Haha! ben zo happyyyyyyyy Haha!

Kleine overwinning voor mij :p

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:36

Wow goed zeg! Ik zou dat niet durven hoor zonder zadel Tong uitsteken
Durf nu dus ook niet zo goed de longeerbak meer in.. Gister deed ze weer zo achterlijk toen ik het hek door liep dus toen ze uitgeraasd was meteen bak weer uit en weer in en dan doet ze het dus niet.. Weet me dus echt geen raad Boos! neem vanavond vriendje mee, die kan haar miss beter houden Knipoog Maja voel me wel enorm klote hierdoor Boos!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:49

Woeiii, vanavond iets verder gegaan ondanks wat vuurwerk in de buurt (weer zonder zadel is meer uit luiheid dan uit durf hoor :p )

De eerste vuurwerk klap schrok ik me kapot dus hing gelijk aan de teugels waardoor zij begon te hyperen Huilen van het lachen handig weer!!

dus ik met knikkende knietjes toch verder die straat ingereden daarna rustig stilgestaan nog iets verder gestapt en rustig omgedraaid, dus 2 keer een weg oversteken daar, 2x bleef ze braaf staan (het duurd alleen altijd even voordat ze stilstaat dus 10 meter van de weg af laat ik haar de eerste keer even stilstaan en dan 5 meter voor de weg weer waarbij ik kan kijken of er verkeer aan komt, toen het rondje verder afgemaakt, en als ik me straat uitrij kan je rechtsaf richting land en linksaf weer pnieuw het rondje, en dacht omdat ik de eerste keer zo gespannen was van we doen het rondje nog maar een keer :p dus nogmaals lekker relaxed het rondje gereden!
Na tijdje vraag ze zelf een langere teugel dus die krijgt ze dan ook Haha!

Kwamen nog een ander paardje tegen, ze keek wel maar hinnekte niet en wilde er ook niet sneller naartoe lopen, dus dat is ook al een vooruit gang Haha!

@Kelum: Bonny was in het begin overal drammerig met stal inlopen uitlopen bak in bak uit paddock in en uit, na tijdje ben ik gewoon met zweepje gaan lopen zodra ze te hard wilde stil laten staan en 2 passen achteruit, wilde ze alsnog door me heen lopen een tik geven, ik kan nu met halster heel het bos doorwandelen wegen oversteken ze luisterd stukken beter, wil ze toch weer te hard laat ik haar even stilstaan stapje achteruit tot dat ze op mij let en dan pas weer verder.
Heb bij me vorige stal soms wel half uur over het erf vooruit en achteruit gelopen voor ze normaal mee de stal inliep.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:19

Bente was vandaag weer mee naar de binnenbak. Was wel heul spannend, er liep iemand anders met een paard door de bak en dat was heel interessant!!
Moest wel even streng optreden om haar aandacht te krijgen..

Daarna ging het super..

Ook weer eens aan de longe geweest en dat deed ze ook keurig, hebben we nog niet eens zo vaak gedaan.

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:06

Gister heeft m'n vriendje haar gelongeerd en die kon zo de bak in en uit lopen met haar.. En paar keer achter elkaar ook nog.. Dus ligt aan mij denk ik.. Of zou het te maken met de appeltjes die hij in z'n zak had Knipoog Dacht misschien moet ik het zo proberen als ze netjes meeloopt de bak in belonen met een appeltje..
Als ze in het bos zo druk is doen we dat ook: stil laten staan en paar passen achterwaarts, ze blijft alleen zo druk Tong uitsteken
Vanmiddag maar weer rijden, heb vakantie hoera! Haha!
Mooi dat Bente zo braaf is! Beauty vond andere paarden eerst zo interessant dat ik er niet mee samen in de bak kon rijden Tong uitsteken

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:11

Heb ook alle zeilen bij moeten zetten om de aandacht bij mij te houden hoor, met Bente..

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:27

In de bak heb ik nooit echt problemen gehad om met andere paarden te rijden, de eerste keer dat er een grote fries op dr af kwam galopperen en net 1 meter voor haar afwende vond ze het wel eventjes griezelig maar verde rheeft ze er nooit op gereageerd, ja hoogstens als ze een paardje voorbij moest draven , zo hard door blijven draven tot ze er weer acher liep Huilen van het lachen hahaha

Vanmiddag weer ff klein rondje gereden ditmaal met licht :p (vond bonny toch allemaal ff vreemd) normaal loop ze langs een aanhanger en heeft ze het niet door omdat het donker is en nu zag ze m :p
haha
Maar ging helemaal goed verder Haha!
Zat er dit keer in een keer op :p

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:59

Ik heb gister ook een klein stukje buiten uitgestapt Knipoog Kwam wel een enorme trekker langs maar het ging wel goed! Ze vind het echt helemaal geweldig om buiten te rijden, je ziet haar helemaal stralen dan! Wil eigenlijk ook leren om met haar te mennen denk dat ze dat ook wel leuk vind Lachen Maar aanleg voor dressuur heeft ze geloof ik ook wel! Wissels springt ze makkelijk, wijken kan ze (nog niet op commando allemaal hahaha) En nu in de galop gaat ze heel traag en verzameld galopperen maar wel goed opwaarts springen.. heel raar maar gaaf gevoel haha!'Kreeg al complimenten over m'n galopje, maja ik wilde meer voorwaarts Tong uitsteken Vandaag was ze wel weer ondeugend hoor! Zitten in de buitenbak slecht stukken op de hoefslag waar ik niet doorheen wil en mevrouw gaat er dan extra hard toch doorheen crossen.. wat ik dus eng vind.. Zucht, fjorden... Knipoog

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:18

Gaat dus allemaal hartstikke goed met jullie en de paardjes! Haha!
Hier gaat het rijden enz ook goed, maar met het vertrouwen weer niet zo, ik heb hartstikke veel vertrouwen in Basco, daar niet van..
Maar hij struikeld de laatste tijd zo veel.. en ben er in het begin één keer afgevallen waardoor ik van de schrik gewoon moest hyperventilleren.. nu gebeurd het dus zeg maar steeds vaker, en ik heb het vertrouwen momenteel niet om te draven of galopperen in het bos.. echt erg.. Bloos!
Maarja, komen we ook wel weer overheen..

Verder gaat het echt top, kan me geen beter paard wensen.. Haha!
Vanmiddag zelfs nog even bij een hardloopwedstrijd gekeken waaraan allemaal familie van mij aan mee deed, dan staat meneer ook heel geintresseerd mee te kijken langs de lijn.. oranje pionnen? Ach die zijn niet eng! Speakers? Die ook niet.. dus was weer even een goede training!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:14

@Kelum ja typisch fjorden iets lekker hard en griezelig doen als jij probeerd voorzichtig te zijn Huilen van het lachen hahaha

@miss_Vosje: Ik kijk al uit naar de keuring van volgend jaar hier bij de feestweek (is van het dorp naast de mijne hebben ze een week lang allemaal wedstrijden etc. en savonds feesten natuurlijk maar de paarden dingen vind ik het interesants) de dressuur spring is niet echt mijn ding :p maar de keuring lijkt me wel leuk aparte fjorden/haflinger rubriek :p muziek uit de speakers vlaggetjes etc. goeie oefening voor dr :p

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:19

Struikelen komt veelal voort uit een te slome achterhand, waardoor hij van voor gaat sloffen. Door een paard van achter sterker te krijgen (door beweging) en actiever te rijden (actief, is met meer power, maar hoeft niet harder te gaan in zijn gangen) zal hij als het goed is sneller worden van achter, waardoor zijn voorbenen niet meer blijven steken. Oftewel: Niet keutelen, maar gaan rijden Knipoog

Je kunt het ook oefenen door balkjes te gaan lopen in de bak, waar bijv. eerst 1, dan 2 en dan 3 of meer balkjes op een pas van elkaar gelegd worden. Dan moet hij zijn koppie erbij houden, evenals het gebruik van zijn benen. Datzelfde geldt voor draf of galop. Een paard die struikeld zal harder vallen als hij in draf of galop zit en let daarom vaak ook iets beter op. In stap flierefluiten ze wat sneller, helemaal een jong dier. Daarom is het belangrijk dat je zelf ook om een meedenkend paard vraagt, die kwiek en alert is in zijn stap.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:30

Tea struikelt als ze met andere dingen bezig is.. Dan komt nogal vaak voor helaas..

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:11

hoi allemaal

sorry voor laatste keer dat ik zo reageerde....
maar bonnie gaat super bij der nieuwe huisje en gaat allemaal goed daarzoo

ik heb nu 2 verzorg fjorden roza en joyce ze zijn 19 en 12 super lief en leuk....
dit is joyce:
Afbeelding
en di is roza
Afbeelding

xxxxxxjes