[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:13

Daannvd92 schreef:
Oh wat heerlijk! Voor ons is t dichtbijzijnde 30 minuten met de trailer en dan is dat ook maar een klein rondje. Echt verschrikkelijk als je geen bakruiter bent. :n

Dat zou voor mij dus oprecht een rede zijn om mijn paard ergens anders te stallen. als ik niet buiten kan rijden wordt ik echt heel ongelukkig, en paardlief ook!

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:29

Crista schreef:
Daannvd92 schreef:
Oh wat heerlijk! Voor ons is t dichtbijzijnde 30 minuten met de trailer en dan is dat ook maar een klein rondje. Echt verschrikkelijk als je geen bakruiter bent. :n

Dat zou voor mij dus oprecht een rede zijn om mijn paard ergens anders te stallen. als ik niet buiten kan rijden wordt ik echt heel ongelukkig, en paardlief ook!

Ik kom oorspronkelijk uit Oost-Groningen waar we met 5 minuten in het bos of zandpad waren. Hier waar ik woon kan dat gewoon niet, daarnaast staan ze aan huis dus wil/kan ze ook niet zomaar verhuizen haha :Y). Enige wat ik vanaf huis kan is een rondje dorp wat grotendeels verhard is met een fietspad van 1km met een brede berm.

Het is een mindset, we pakken bijna elk weekend de trailer om naar het bos of strand te gaan. En door de week is het een kwestie van aanpassen en andere leuke dingen verzinnen, mijn vriend werkt minimaal 50 uur en ik 32 dus door de week is het al krap. Jack is gelukkig wel happy ondanks dat we niet meer zoveel buiten rijden als voorheen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 19:40

Pyps met mijn bijrijder :D

Ik zit nu de galop er op te bouwen los, pakt ze los aardig op. Als die erop zit wil ik naar buiten, kan niet wachten. Ik zou inderdaad ook gek worden als ik niet buiten kon rijden :o

MarjanB

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:05

Haha heerlijk nuchter filmpje! Ook dat ze in het begin echt zo naar de camera kijkt van moet dit?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:23

Ja, dat hoofd: ' wat hebben jullie nou weer bedacht dan? ' :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:51

Ik kom weer even binnenvallen vanaf het stukje over prachtig geknipte bogen, en zwart of wit eerst.
Ik doe maar een dotje en hoop dat hij niet voor paal loopt :))

Marjan heeft een rooie gele aardappel :+: Wat een leukerd!

En grote bosritplannings. Die lees ik vanaf de zijlijn mee want ik krijg al angst van mijn eigen hartslag vanaf de grond. Laat staan op m'n paard. En senior is niet meer buitenrit-op-locatie-fit.
Junior zit nog op de peuterspeelzaal en slijt zijn dagen met dekens van de andere paarden af scheuren (48u op een nieuwe amigo vliegendeken :') )

Afbeelding
Rafiki augustus 2023 (2jaar) en Rafiki augustus 2024 (3 jaar. Hij stond nog wat funny, want werd net vóór de foto nog lekker aan zijn kont gekriebeld door de IJslander die erachter verstopt staat).

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:21

Super leuk filmpje Ruitje! Lekker relaxed :D

Wij komen uit de kop van Noord-Holland en zijn het eigenlijk niet anders gewend. Als we naar buiten gaan, dan gaan we over de weg of moeten we idd ergens naar toe rijden. Ik ben dan wel meer van de dressuur ook :D Het strand vind ik erg leuk om naar toe te gaan. De laatste keer zijn wij bij Hargen geweest.

Udsie is volgend jaar nog niet een klaar voor een rit, maar ik kan wel ons andere paard Flash meenemen als er ook andere rassen mogen aansluiten.

Mijn zusje heeft vandaag weer foto’s gemaakt van Udsie. We wilde dit graag uitproberen en Udsie is wel gek van een sprongetje! Doen we uiteraard niet te vaak, omdat hij nog jong is. Hij maakte er helemaal niks van dat er een zwart doek naast stond <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:23

Prachtig zo die kleur, komt mooi uit op het doek!

Van welke hengst is Rafiki? Erg mooi dier zo!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:38

Wat een gave foto's! Heel mooi <3

Ofira is nog niet heel vaak op buitenrit geweest , maar ze is zo lekker braaf en nuchter. Loopt ook graag voorop. Ze is alleen erg kijkerig daar moet ik vooral aan wennen. Maar ze is niet bang aangelegd en gaat graag op onderzoek uit. Ik denk nu dat ze in totaal 5 a 6 keer naar buiten is geweest. Ik heb het idee dat ze er flink van geniet i.p.v. altijd maar in de bak. Zowel met mij als de bijrijder lekker braaf!

De bijrijder en ik vinden het meer spannend dan zijzelf volgens mij :')

Udith is ook een heerlijk nuchter buitenrij paard , je kan met haar gerust een stuk alleen naar buiten. Ze schrikt wel eens, maar zo minimaal dat het niks voorstelt. Nadeel is alleen dat ze de weg dondersgoed weet en nog wel eens om wil keren om te zeggen 'deze route is korter hoor'! Maar Udith is perfect om mee te hebben voor jonge paarden, ze laat zich niet gek maken of schiet in de stress. Ze blijf kalm en pakt haar eigen tempo.

Wij moeten ook een stukje langs de weg , met name doordeweeks geen probleem dan is er vrij weinig te doen. In het weekend vind ik het wat minder prettig met veel fietsers en verkeer. Al doet ze het goed hoor, maar trekkers en vrachtwagens met vooral iets wat klappert is nog niet helemaal bevestigd dat het niks doet.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:50

@akshay; rafiki is mooi modern gebouwd! Toont ook groot, hoe groot is hij nu?

@maartje; mooie foto’s, vind dat altijd wel wat hebben zo donker. <3

Hier regende het nogal hard, ze wilden wel even het land op, met de nadruk op even want ik was binnen wat dekjes op de foto aan t zetten voor op marktplaats en hoorde ineens hoef getrappel. Ja hoor liep het olijke trio door de kas, had het hek niet dicht gedaan want ik dacht ze blijven wel op het land :+ . Gelukkig lopen die andere 2 achter Jack aan dus ze stonden zo weer buiten, maar in de kas wandelen vinden ze altijd fantastisch.
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:56

@akshay wat een knap ding zeg!
@daann :+ heerlijk zo nuchter
@maartje hele mooie foto’s!

Ik heb lol _O- dacht dat dikke gele beest moet een maat kleinere dekens Hera. Dus ff haar oude deken er op gegooid

Nou ik denk dat t past
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maat 191

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:01

Haha echt zo Marjan, wat kan je je daar op verkijken hè! Scheelt wel weer.

Jack heeft 195, geloven mensen ook nooit maar t is toch echt zo.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:10

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij!!
Die deken past prima!! Mooie kleur ook.
Loki heeft zijn soepjurk weer aan, hij vindt de vliegen op stal heel erg, dus dan maar ingepakt.
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:26

ruitje schreef:
Prachtig zo die kleur, komt mooi uit op het doek!

Van welke hengst is Rafiki? Erg mooi dier zo!

Zijn vader is Gjøvik en zijn moeder is er een van Havik IV
Het zegt mij verder niet heel veel :o Vriend van me verzekerde me dat het twee hengsten met een fijn karakter waren :))

Hoe groot hij is durf ik écht niet in te schatten. En we hebben zelf geen meetstok. Ik wil binnenkort een vriendin eens vragen om te meten. Ik vermoed dat de IJslander ongeveer 1.40 zou zijn, dat maakt Rafiki dan al vlug 1.45?

Rafiki is officieel Simba overigens O:) (zo heette de kat al, dus vandaar same movie, different name).

@Marjan, deken past goed! Watvoor maat is dat? Hier voor Rafiki dus 185 besteld (vliegendeken), maar hij komt borstomvang tekort om dat op te vullen :)) In een 175 staat 'ie strak om zijn kont :+

@Daannvd92; heerlijk als ze je in je mooie droge hide-out komen opzoeken :)) :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:30

Mooie soepjurk hierboven!

Askay dit is een weatherbeeta in maat 195 :+ hij is wel lang zeg maar qua hij hangt op z’n knieën maar qua lengte van ze lijf zit ie precies op z’n staart aanzet. En hoe de hals valt is ook perfect.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:05

Wat een leuk stukje, MarjanB!!
Die oude foto's zijn altijd zo leuk.
Toen niemand nog keek naar passende zadels en je cap was maar een stukje plastic.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:14

Udsie’s touwhalster is vandaag binnen gekomen <3 We doen af en toe wat grondwerk en hij is dan super fanatiek!

Haar zit een beetje wild, maar het waaide hier flink haha
Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:23

Staat leuk <3 . Waaide echt hard ja, vanochtend nog harder maar vanmiddag was het ineens weer warm.

Wat een week was dit, 45u gewerkt (normaal 32) maar wel beide paarden net gereden. Morgen de fysio voor ze en zondag hooi halen, ze houden je bezig. :')
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:39

Dat roze staat gaaf zeg!! Knallende kleuren staan Udsie goed denk!

Ik moest 2 keer kijken, ik dacht dat er een veulen bij lag, denk wat is die donker dan, is het een hond :+

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:14

Vandaag weer een heel eind gewandeld met Loki, hij is zo niet onder de indruk van alles wat er om hem heen gebeurt. Zo braaf, echt heel fijn.
Hij is zo opgeknapt van de buitenstal, veel vrolijker lijkt wel.
Afbeelding
Ik had brokjes :') Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:30

Hij heeft echt een guitige kop :D

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 23:11

Het is ook een "best jonk".
Wel weer iets uit verhouding, hij lijkt echt nog wel bij te trekken steeds.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:13

Fijn dat de stal goed bevalt Wonkeydonkey!

Via een foto wedstrijd heb ik een prachtig PS of Sweden hoofdstel gewonnen :D Kon het niet laten om hem ook even bij Udsie te passen. Eigenlijk zit ie bijna nog mooier bij Udsie, dan bij mijn andere paard Flash. Udsie heeft dus alvast een mooi hoofdstel voor over een paar jaar <3
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:30

Wat leuk, mooi ook met dat lak. Het is altijd leuk als je wat wint.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 15:09

Mooi hoofdstel!

Wat is het hier rustig, t is hier al 2 weken chaos op het werk (lang leve de zorg :') ).
Amper de paarden kunnen rijden, maar het is bijna weekend. Al vinden de paarden hun lui lekker leventje wel best zo haha.