[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:59

Hier heeft het dan weer vrij veel geregend, hoewel dat niet voorspeld was.
Had vannacht de paarden op het stukje wei vooraan, maar daar hebben ze geen schuilmogelijkheid.
Heeft het van 03u tot 07u volle bak geonweerd en gegoten…vanmorgen dus uitgeregende paardjes.
Ze hebben het gelukkig overleefd

Afbeelding

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:50

Ze zijn gelukkig niet van suiker, maar leuk is het niet.
Een WE les, leuk. Ik zit er serieus over na te denken om dit mijn main doel te laten worden.
De dressuur, hoe die nu is trekt me steeds minder. En met WE vind ik het wat vriendelijker en ook echt voor het paard.
Loki is verhuisd naar een buiten stal, het was me niet verteld en ik was hem kwijt, staat hij heel blij over de deur te kijken. Het is zo'n lekker ding ook.
Die stal waar hij nu in stond helemaal leeg gehaald en er nieuw stro in gedaan, het zijn potstallen, daar ben ik niet zo van. Ik hou van schoon.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:53

Ik was jullie al een paar dagen aan het volgen omdat ik een fjord op het oog had. Omdat ik volgens ruitje nu ook lid ben van de gele aardappelclub :') kom ik toch even buurten. Ben niet altijd even goed om alles bij te houden en op iedeeen te reageren maar ga het proberen.

Sinds vandaag eigenaar van Marlando <3
8 jaar oude ruin van Hermansen x Tunar.

Hoop veel kilometers met hem door het bos te kunnen maken en wat dressuur op te pakken. Hij is veel te vet, dus wat op dieet nu en beweging oppakken.

Afbeelding
Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:58

De Gele Potato club moet hoe dan ook de nieuwe naam van het volgende topic worden. :')

Wat super gaaf Marjan!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. *\o/*

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:59

MarjanB schreef:
Ik was jullie al een paar dagen aan het volgen omdat ik een fjord op het oog had. Omdat ik volgens ruitje nu ook lid ben van de gele aardappelclub :') kom ik toch even buurten. Ben niet altijd even goed om alles bij te houden en op iedeeen te reageren maar ga het proberen.

Sinds vandaag eigenaar van Marlando <3
8 jaar oude ruin van Hermansen x Tunar.

Hoop veel kilometers met hem door het bos te kunnen maken en wat dressuur op te pakken. Hij is veel te vet, dus wat op dieet nu en beweging oppakken.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Jaaa leuk dat je je meldt, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hij is echt heel knap :D

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:26

@feelsoproud; nou ze zijn in ieder geval lekker afgekoeld :'). Maar voor je eigen gevoel is het niet fijn.

@wonkeydonkey; in ieder geval prettig dat Loki blij is met de nieuwe stal, maar wel ff raar als je je paard kwijt bent. WE is echt heel leuk, Jack wordt er altijd lekker fanatiek van en hij wordt ook steeds handiger. Hij heeft alleen geen sterke galop (nooit gehad ook), dus alles in snelheid en galop nemen we dan maar voor lief.

@marjan; wat een knapperd!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! <3

Het heeft hier inmiddels goed geregend, bak is lekker verzadigd en het regent nog steeds. Dus dat wordt zometeen toch maar een rondje in de regen rijden.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:08

Proficiat Marjan! Ziet er een leuke uit *\o/* fijne leeftijd ook, kan je zo mee verder.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:41

Afbeelding

Gisteravond nog eventjes fijn kunnen rijden, niet lang want vond het benauwd; maar hij was super los dus dat is een fijn gevoel voor de les morgen. En zijn rechterkant nog geknipt want dat moest nog.

Voor de liefhebber is er morgenavond 8u nog plek vrij in mn WE les (Venhuizen), mocht het voor iemand in de buurt zijn haha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:37

Dank jullie! En WE lijkt mij t.z.t. ook leuk om op te pakken. Woon alleen in noord oost Brabant dus weet niet of dat hier ook in de buurt zit?

Zijn die van jullie ook zo relaxed? Echt ik sta versteld, net of hij hier altijd al woont.

Afbeelding
Afbeelding
Mijn kwpn ging echt over de pis als dit zo zat, hij komt aanlopen van ja baas kan je ff helpen?
Afbeelding

Dus nu maar even de lewie proof versie omgedaan

Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:42

Nou bereid je maar voor, dat soort foto’s ga je nog veel meer maken :Y).
Jack loopt er inderdaad ook gewoon mee in de rondte alsof het heel normaal zit. Wij hebben trouwens ook nog een Welsh A, die kan echt heel vervelend zijn maar ook dat maakt Jack echt niets uit. Hij is ook de meest vriendelijke en rustigste van de 3, waar hij ook heen gaat hij vindt alles wel prima, behalve eventjes alleen staan dat is echt een no-go maar dat komt van vroeger uit.

Afbeelding

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:08

Marjan: toen ik mijne had was hij vanaf het begin al heel erg chill. Hij staat er nu net een maand maar hij doet alsof hij hier al jaren woont. Zo ook buiten loopt hij gewoon z’n rondje!

Ik mag ivm m’n heup langere tijd niet rijden maar toch gedaan (achteraf spijt qua pijn maar was het totaal waard!) onze eerste buitenrit!

Afbeelding

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:35

Oooh heel knap allemaal.
Loki is ook eeuwig chill. Soms zelf wat lui.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:31

Oskarrino <3 zo leuk! Ik hoop ook snel naar het bos te kunnen

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:43

Zo mooi! Waar was je heen te rijden? Balen van je heup, gaat dat lang duren denk je?

Is er hier iemand die wel eens Veluwe/Kootwijk rijdt? Ik vind het echt prachtig daar maar zou graag eens met iemand willen rijden die er de weg kent, heb eind September vakantie en wil ze dan eigenlijk overal en nergens mee heen nemen voor lange ritten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:03

Ik zou graag tzt keer dagje op de Veluwe gaan rijden. Kom uit Ermelo en mis het enorme bos daar wel. Al hebben we hier ook een prima bos.

Vraagje, Marlando heeft bij de vorige eigenaar nooit een deken gehad. Dus ik twijfel nu een beetje of ik er 1 moet bestellen of niet. Heb nu alleen maar maatje kwpn liggen :')

Hoe doen jullie dat in de winter? Ik heb alleen een schuilstal en geen boxen. En qua zweten of nat zijn voor het rijden. Aan de ene kant denk ik ja moet t maar proberen en aan de andere kant denk ik scheer hem gewoon (deels) en dek op. Maar goed dat is weer op basis van m’n ervaring met warmbloeden

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:42

Ik scheer m’n fjord. Soms helemaal. Soms jachtmodel. Zonder deken wil ik niet omdat de paddock in de winter nog wel eens nat kan zijn en dan krijg ik haar nooit meer schoon :=

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:21

Even een foto van Loki, met zijn blije hoofd.
Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:33

Knappe Loki! Gemoedelijk hoofd ook.

Leuk Marjan! Wie weet als jullie wat langer een combi zijn een keer een rondje, het samen rijden met andere mensen mis ik wel sinds ze thuis staan.
Wij hebben ook een schuilstal, ik heb de Welsh wel met een deken staan want die heeft het heel snel koud. Mijn bruine koudbloed staat zonder deken want die heeft het zo snel warm die moet ik in de winter ook echt z’n borst eruit scheren anders staat hij te zweten. En Jack krijgt aankomend winter wel een regendeken op denk ik, mede omdat ie anders onwijs vies is net zoals Selina zegt. Afgelopen jaar zonder, na het rijden even half uurtje wollen deken erop en klaar. Als hij voor het rijden nat is even snelle borstel erover en dan gewoon het zadel erop. Ik zou het gewoon even aankijken.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:18

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst MarjanB. Wat een leukerd!

Leuk Daannvd92! Bij OWF? Wij wonen in Anna Paulowna, maar komen uit Hoorn :D

Wat gaaf Oskarrino! Hele mooie omgeving.

Knappe Loki <3

Met Udsie zijn wij ook nog steeds verbaasd over hoe relaxed hij is. Onze jongste Gelderse (4 jaar) is sinds Udsie’s komst ook veel stoerder geworden. Het leukste vind ik nog dat Udsie altijd naar je toe gerend komt als hij je ziet <3

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:52

Super tof Oskarrino <3 Ook echt leuk dat jij je maatje hebt gevonden!

Wonkeydonkey knappe Loki <3

Maartje dat is wel echt super leuk dat Uds aan komt rennen! Olaf vind het opzich wel gezellig als ie niet zo ver meer hoeft te lopen maar komt wel op z'n dooie gemakje aanlopen dan :+ Staat ie ver weg dan doet hij net alsof hij je niet hoort, hij heeft wel belangrijkere zaken (gras of hooi) dan naar z'n moeder komen :evaw:

Ben niet overbouwd, het lijkt alleen maar zo :+
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:17

Ik zou volgend voorjaar graag een keer aansluiten bij een Fjordenrit oid hoor, dat we een dagje Veluwe plannen? Is voor ons nu nog net te vroeg maar lijkt me dan echt tof. Misschien handig om gewoon eens een datum te roepen en te zien wie er aansluit?

Ik noem de mijne altijd gele aardappel, sorry :+ Welkom Marjan!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:10

Ja leuk! Ik wil wel mee :D

En voor de mensen met dekens, wat zijn een beetje de maten en merken die passen?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:28

Leuk, een fjordenrit! Ik wil ook wel mee!

Hoop volgende week vrijdag voor 3 dagen naar laag soeren te gaan met wat stalgenoten...

Zij het niet dat Heidi en ik gisteren een ongelukje hebben gehad op buitenrit...

Zat in een heel rustig handgalopje en Heidi ziet iets, doet d'r hoofd omhoog en ineens liggen we onderuit in het zand.

Heidi is blijkbaar uitgegleden (echt op dr zij)en ik ben met m'n rechter voet onder haar gekomen.

Ben weer opgestapt met veel moeite maar deed zo veel pijn dat ik stalgenootje heb gebeld om me op te halen. Heidi had gelukkig niks dus die heeft iemand anders aan de hand terug gelopen voor me.

Heb tot half 1 bij de huisartsenpost en seh gezet maar voor nu is het niet gebroken, alleen zwaar gekneusd. Middenvoetsbeentjes schijnen ze slecht te kunnen zien op de foto dus als ik maandag nog net zo veel pijn heb als nu moet ik terug komen... maar voor nu dus in steunverband en rust houden. Alleen dat laatste ben ik niet zo goed in haha

Vandaag toch even bij Heidi geweest en ze is gelukkig niet stijf of kreupel oid, das dan weer het voordeel van een loopstal!

Stalgenootje rijdt d'r een paar x deze week, want m'n verzorgster is er ook sinds afgelopen zondag mee gestopt wegens aanschaf eigen paard. Dus hier gaat het weer lekker...

Over dekens gesproken trouwens, bij Heidi liggen de Horseweare dekens altijd erg fijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 21:41

MarjanB schreef:
Ja leuk! Ik wil wel mee :D

En voor de mensen met dekens, wat zijn een beetje de maten en merken die passen?

Daar ben ik na 3 jaar nog steeds niet achter :=
Alle dekens zijn te krap van voor.

@ Crista: heftig zeg!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:38

@Crista, wat kak zeg! Lekkere timing ook...