[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FjordjesArwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:54

Hihi ja die heeft idd echt een zalig nek, zeker als je erop zit is dat echt zalig om eens een knuffel te geven :))

Die weide met de prikkeldraad, daar staat ze alleen maar als we met haar werken. We hebben geen piste dus moeten we het daar maar mee doen. Op haar weide waar ze 24/7 staat, daar staat gelukkig geen prikkeldraad.

cynthiar

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:16

Ok gelukkig!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:25

FjordjesArwn schreef:
Hihi ja die heeft idd echt een zalig nek, zeker als je erop zit is dat echt zalig om eens een knuffel te geven :))

En toch zou ik die dikke nek in de gaten houden, want je wil niet dat je paard hoefbevangen word. Voorkomen is altijd beter. ;)

FjordjesArwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:48

Nu echt een heeeel stomme vraag misschien, maar kun je dat aan de nek zien? Of is het omdat die zo een "dikke" nek heeft?
Want op zich is dat toch geen dikke?

FjordjesArwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:49

Geen dikke fjord bedoel ik in het algemeen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:12

Nee maar een dikke nek kan al eerste tekenen zijn van vetopslag en daar begin het mee. Helaas achteraf aardig wat ervaring mee. ;)

Maart 2009 vlak voordat hij hoefbevangen werd van het voorjaarsgras is combi met toen al aardige vetopslag. Op deze foto dus ook aardig te dik en dan vooral die nek.
Afbeelding
Die van mij oktober 2009 en toen dus in het voorjaar hoefbevangen geweest.
Afbeelding

En kan je ook zeggen dat het heel moeilijk is dat wat te veel is er ook weer eraf te krijgen op een gezonde manier. :j
En afgelopen weekend met een veel dunnere nek, maar ook veel losser. *\o/*
Afbeelding

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:43

leuke fjord! Vind dat prikkeldraad echt doodeng! Ook om in te trainen als je geen bak hebt.. Heb 't al eens fout zien gaan en geloof mij dat wil je niet zien. Stel jezelf alleen wel ffies voor Hi Hi. Is Denk wel ff zo netjes/handig.

FjordjesArwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:58

Ah oei, goed dat je het zegt van die nek dan! Het was me nooit opgevallen dat het extreem dik was bij hem. Ik dacht dat het eigen was aan fjorden en dat de deze gewoon een nog iets dikkere nek had ;)
Is er dan iets wat je ertegen kan doen? Nog meer lichaamsbeweging dan?

Ja die prikkeldraad... Daar kan ikzelf helaas niet veel aan veranderen aangezien die situatie allemaal nogal ingewikkeld en gevoelig ligt de laatste tijd. De weides zijn niet van mij, dus ik kan niet even die draad gaan afknippen (alhoewel mijn handen soms enrom jeuken van het toch te doen :D). Maar ga hier geen uitspraak proberen over te doen.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 07:24

Leuke fjord helemaal mijn kleur ja prikkeldraad is niet alles maar als het niet van jezelf is kan je er weinig aan veranderen.
Heeft ze ook papieren ben benieuwd naar de afstammelingen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:38

meter in het land vanaf 't prikkel draad met schok draad afzetten! Dan zitten ze ook niet direct bij 't prikkel draad.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:52

Wat ben ik ontzettend blij. Ferro heeft vandaag een B voor de trekproef gehaald en is daarmee modelruin geworden. Het preferentschap van Meline is weer een stapje dichterbij. Ik ben ontzettend blij met dit resultaat.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:03

Super resultaat Anita45. *\o/*

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:23

Super Anita, hoeveel moet Meline er nog?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:29

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:39

Van harte Anita :D

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:52

gefeliciteerd anita! Super! Jah ik zocht dekens Ha ha. Maar helaas zijn die dekens op die site mij te prijzig.
Laatst bijgewerkt door marjan1986 op 22-11-12 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:03

Gefeliciteerd Anita!! Wat leuk :D

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:49

Foss schreef:
Super Anita, hoeveel moet Meline er nog?

Nog eentje Karin, naast Ferro is Djambo ook al model en ze moet er 3 hebben totaal.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:08

AnneBrands schreef:
Hallo iedereen...
Ik heb een vraag aan jullie..
Heeft iemand misschien een fjord die afstamt van de merrie erlinger????
Of dat de fokker J Zwaans uit Deest is???
Dat zijn wij namelijk en het lijkt me leuk om zoveel mogelijk fjorden te vinden die bij ons geboren zijn!!!

Groetjes Anne Brands

he wat leuk, Zwaans uit Deest, ken jullie nog van de keuringen in Hernen, volgens mij heeft mijn toenmalige fjord nog bij een paard van Jullie in de ring gelopen, jullie fjord werd kampioen en die van mij reserve.[ als ik het goed heb]
Jullie fjord was de twee jarige merrie Smokey en mijn fjord was de Jaarling Thalia.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:31

Heerlijk fanatiek gereden in de bak, maar wel regelmatig met stappauze tussendoor. Maar eigenlijk na een paar rondjes draven liep bollie al te pompen. Hals en borst helemaal zeiknat van het zweet. Dus weet het nu zeker maar onderste stukje hals en stukje borst gaan kaal morgen. En auto is klaar en lek niet meer. Even weekje mee rijden en dan word er gekeken om de boel schoon te spoelen en opnieuw vullen met koelvloeistof. Waterpomp werkt trouwens gewoon perfekt dus die was niet stuk.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:06

Mijn ouwetje was ondeugend vandaag. Ik ging zijn box in om zijn losgooideken op te doen, dus ik doe zijn deken af, en hij duikt onder de stang (die zit voor de deur zodat je de deur open kan laten staan) en loopt hard zijn stal uit in zijn blootje naar de eerste de beste voerton. En hij probeert het nog open te krijgen ook. Ik met mijn deken en halster er achter aan....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:11

cynthiar schreef:
Mijn ouwetje was ondeugend vandaag. Ik ging zijn box in om zijn losgooideken op te doen, dus ik doe zijn deken af, en hij duikt onder de stang (die zit voor de deur zodat je de deur open kan laten staan) en loopt hard zijn stal uit in zijn blootje naar de eerste de beste voerton. En hij probeert het nog open te krijgen ook. Ik met mijn deken en halster er achter aan....

:')

Zie het helemaal voor me lolbroek. :+

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:53

Hahaha die Illo, ook echt fjord! Leuk. Ik zal archy deze week maar ff drillen, heb vrijdag weer wedstrijd en moet over mijn debuut score heen zien te komen hihi

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:48

Nou die van mij vandaag een stukje kaal geschoren.
Afbeelding
Afbeelding
En daarna weer in de bak gereden, maar modelletje is wat mij betreft helemaal geslaagd en dus heerlijk fanatiek met hackamore kunnen rijden zonder heel erg bezweet te zijn. *\o/*

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:18

Je kan beter de vacht over de bloedvaten kaalscheren, dus nog een stuk breder pakken. Anders heeft het scheren geen zin omdat het bloed nog steeds niet kan koelen.