[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daannvd92

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:56

Wat een knapperd, K vind een grijze fjord echt zo mooi.
Ziet er ook uit als een hele fijne plek!

Ik gebruik bijna geen dekens, maar heb wel voor echt zeiknatte dagen regendekens liggen. Heb die van Masters (hypostore), zelfs mijn kruising trekpaard past deze dus geschikt voor brede paarden haha. :')

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 22:55

Dankje! We hebben ze sinds een paar jaar aan huis en alles begint steeds meer op zijn plek te vallen, maar je bedenkt toch steeds weer nieuwe dingen voor ze :D

Voor Udsie heb ik een Bucas Freedom regen deken, omdat ie met regen staat te trillen. De laatste keer dat ie hem op had begon de deken wel al wat strakker te zitten bij zijn hals, maar dat zegt vrij weinig want Udsie is nog maar 1 haha. Al vind ik bij mijn andere paard met een vrij flinke hals de bucas dekens de laatste tijd ook minder mooi zitten (Freedom en Smartex). Daarnaast zakte de Smartex dekens steeds vaker weg naar 1 kant. Voor hem hebben we nu een Lemieux Arika storm tek en Eskadron deken. Vooral de Lemieux zit als gegoten bij hem.

Laatst voor Udsie in de uitverkoop bij Ooteman nog een Smile zweet deken gescoord :D
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 07:35

Ik vind Loki er meer dan prima uitzien, hij hoeft toch eigenlijk niet dikker?

Wat leuk Maartje, een track, heb je daar een overzicht foto van?

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:55

Ik dacht even een panorama foto te maken, maar Pino en Udsie waren niet van plan mee te werken _O-

Afbeelding

Het zijn 4 cirkels. In de cirkels en aan de randen hebben we bomen en allerlei planten en kruiden geplant die geschikt zijn voor paarden. Uiteindelijk willen we een pad langs de bak maken, zodat ze niet meer door de bak naar achteren hoeven. We merken namelijk dat nu ze in de bak staan de bak wel slechter is.

Afbeelding
Afbeelding

Op insta hebben we nog een filmpje staan :D

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:44

Zal leuk zijn als het bosjes worden :) we hebben ook een cirkel aan het einde van de track. Ons stuk is te smal om echt rond te gaan. Hebben jullie ook een stuk opgehoogd of lijkt het zo? Zou ook graag nog een klein bergje hebben.

Eerste poging uitrijdeken was geen succes :D

Afbeelding

Te krap rond de hals en ook te kort.. Is maat 185. Ik betwijfel dat een maatje groter veel gaat oplossen voor de hals. Een model met gespen lijkt me gewoon niet lekker zitten. Ik vind ook niet terug of de Amigo fly rider wel zou passen op een stevige fjord..

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 18:33

Die sprong over die waterbak.

Ik heb een speciale deken gezien, ik ga even voor je zoeken.
Kan het zo niet vinden, het is gemaakt van alleen maar sliertjes.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:35

Hahaha dat filmpje! Ik vind het super leuk, maar durf zoiets met pensionpaarden niet aan. Teveel wisselingen en dan moet het echt breder zijn. Soms zou ik zo graag lekker 4 paarden aan huis hebben en verder niks :')

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:27

Klopt! Het midden hebben we verhoogd met compost en later nog wat zand erover.

Dat begrijp ik inderdaad goed ruitje! Hier gaan ze af en toe ook flink hard over de berg.
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 09:51

Gaaf zo hoor!!

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:48

Ziet eruit als een hele fijne plek! Zo leuk om het zelf in te kunnen richten. Wij hebben ze nu 2 jaar ‘thuis’ (bij m’n schoonouders), maar elk jaar komen we weer een stapje verder in wat we graag willen.

Hier de paarden alweer lekker gedoucht, Jack is er niet zo van maar stiekem is het uiteindelijk toch wel lekker. :')

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:30

Hier vond m’n fjord afspuiten altijd vreselijk. En gister stond ze te genieten. Zo fijn.

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:19

Ik was om half 9 al aan het wandelen, en daarna heb ik hem op stal gezet. Ze blijven binnen vandaag.
Geen douche, hij is net van zijn verkoudheid af. Dus ik wil geen enkel risico lopen.
We wandelen nog steeds met de ketting, waar we staan staan ontzettend veel merries en veulens. Hij geeft er niet zo veel om gelukkig.
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:39

Jullie plekje is echt tof Maartje <3

Wij zijn nog bezig om dingen aan te leggen, gelukkig is het grootste en belangrijkste stuk nu wel af (extra stuk paddock aangelegd, bak verlengd en een pad van de oude paddock naar het nieuwe deel). Olaf staat bij mijn beste vriendin aan huis op een boerderij (zij huurt een appartement in de boerderij) en we leggen vrijwel alles zelf aan in samenwerking met de boer. We hebben nu een fijn stukje met 2 schuilstallen en meerdere hooipunten :)

Links achter het nieuwe stuk met de schuilstallen, achter de bak loopt het pad van het nieuwe stuk naar rechts, het stuk waar we mee begonnen zijn. De weide is in 2 stukken verdeeld en ze hebben zomers om en om 24/7 toegang tot de stukken.
Afbeelding

Gesmolten paarden :P
Afbeelding

We hopen volgend jaar nog een wadi aan te leggen, we willen nog een hooipunt maken met 2 hooiballen en kleine netjes, we willen nog een hooihuisje erbij... Maar voor nu al mega tevreden met ons stukje!

Als de boer zijn 2 paarden zijn verkocht krijgen we hun paddock (op een ander deel van het erf) er ook nog bij, dat is voor de winter helemaal mega fijn :D

Ze blijven bij ons gewoon buiten vandaag, ze hebben onbeperkt toegang tot water, ze hebben schaduw, er staat een windje op de wei en paddock dus ze redden het wel :D Én ze mogen ook nog op het pad vandaag van de boer om gras en riet te eten dus de paarden zijn blij :+

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:08

Wat leuk al die droomplekjes zien zo!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:22

Wat een leuke foto's allemaal! Hoe doen jullie fjorden het met de hitte? Ben blij dat het morgen weer wat minder word, haha.

Ik heb hier een fjord die trouwens panisch is voor horzels. Was vorige week zo lekker aan het trainen in de bak, grondwerk enzol. En dan wat oefenen met opstappen en er naast staan. Ineens trok hij zich weg en zag ik hem bokken en lastig doen. Ik wist meteen wat er aan de hand was, dus direct veilig terug naar onze paddock gegaan en daar hem losgelaten. Dan heeft hij wat rond gegaloppeerd en stond ie zielig in de stal. Arme Abel :')

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:49

Ach arme Abel, sneu is dat inderdaad, zo lastig ook om dat aan te pakken.

Die van mij staan echt wel veel in de schuilstal of ervoor (schaduw), mn Fjord nog het minste want die heeft er minder last van. Maar mijn bruine (kruising trekpaard), ik voelde me gisteravond echt een slechte paardenmoeder... Die stond me toch een partij te zweten, heb ze beide lekker afgespoeld. Gezamenlijk ook want mijn bruine bleef gewoon los naast Jack staan :'). Vervolgens gingen ze als een idioot samen spelen dus ze waren lekker afgekoeld en ik voelde me een stuk minder slecht.

Het is hier nu ook zo vies benauwd, mag van mij aankomende nacht wel even goed gaan regenen

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:54

Ja, word er wel onzeker van want als dat dan gebeurd als we op buitenrit zouden zijn… en ik ben al zo bang.

Je moet je daarvoor zeker geen slechte paardenmoeder voelen! Het is gewoon heel raar weer geweest afgelopen jaar ook. Hier word de wintervacht al goed gemaakt

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:01

Oh herken je gevoel echt volledig, heel lastig is dat...

Dat de dagen korter worden hakt er wel in ja, hier beginnen ze ook al. Had ze gisterochtend ook nog helemaal afgespoeld en er staat een speciekuip water met zout erin maar evengoed vind ik het dan sneu, arme beestjes. Maar goed straks is het weer te nat en klagen we daar weer over. |(

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:45

Super leuk Daannvd92! Het inrichten is inderdaad heel leuk om te doen en je komt steeds weer op nieuwe ideeën :D

Heerlijk stuk hebben jullie NorwayFjord!

Hier waren ze gisteravond allemaal een beetje klammig. Wij hadden zojuist een paar druppels regen, maar het blijft zo benauwd.

Udsie blijft evengoed nog vrolijk rondrennen. Met deze warmte zijn we wel blij dat onze mini track open is, want daar is op het warmste punt van de dag meer schaduw, dan in de paddock. Niet dat ze in de schaduw gaan staan :')

We zijn mooi aan het oefenen met afspoelen. Udsie was eerst niet zo’n fan ervan, maar inmiddels staat ie super braaf.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:46

Hier doet Olaf het beter dan ik met warmte :+ Maar bij ons staat er nog wel een briesje dus het is wel benauwd maar nog te doen.

Echt lastig dat Abel zo panisch is voor horzels, die hebben we hier niet echt dus heb ook geen tips :(:) Wel dazen maar daar heeft Olaf niks van, zat er 1 op z'n schouder vanmiddag en hij had het volgens mij amper door, dat ding zat vol bloed toen ik hem dood sloeg (en mijn hand en Olaf daarna ook :+ )

Heb meneer ook weer even geknipt vandaag, links ziet er best netjes uit, van rechts bewust geen foto HAHA. Hij wilde niet meer stil staan dus ben halverwege gestopt daar :')

Afbeelding
Hij wilde zichzelf graag vasthouden, houdini stond vast met een dubbele paardenknoop :roll:

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:02

Ziet er super netjes uit!
En wat een mooi halster. <3

Ik moet ook nog steeds verder met Jack knippen, rechts heb ik nog steeds niet gedaan. :Y)

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:23

Luuk stond met de warmte gisteren gewoon op het land en hij had het niet warm! Er stond echt een flinke wind aan de kust dus super fijn.

Netjes geknipt! Luuk heeft niet zoveel “witte” haren in z’n boog dus ik krijg niet zo’n mooi lijntje. Kan zijn dat hij iets geschuurd heeft en daarom wat haartjes mist :')

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:29

Wat leuk, al die eigen plekjes, is ook nog steeds een droom van mij.
Wat ik nu heb is in de zomer best fijn, veel schaduw en vlak bij huis.
In de winter wat minder: veel modder, geen elecctriciteit of stromend water…en niet mijn grond. Het is ‘toekomstgrond’, in eigendom van een bouwfirma, dus in principe kan ik er zo vanaf gezet worden.
Ik sta er intussen 30 jaar, maar hoelang nog…?

Hier ook eentje met serieuze uitgroei

Afbeelding
Vandaag dus maar aan het knippen gegaan, want donderdag en zondag wedstrijd.
Ik krijg beide kanten ook nooit netjes gelijk.
En wat was ze lastig vandaag van de vliegen.
Kim is er normaal niet zo gevoelig aan, maar vandaag.
Roxana ben ik dus zelfs niet aan begonnen, want die staat al te rillen als ze nog maar denkt aan vliegen.

Maar Kim is dus toch weer een beetje netjes.

Afbeelding

Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:54

Ziet er weer netjes uit!

Gelukkig een stuk minder benauwd vandaag, bijna geen regen gevallen hier, dat had toch wel even gemogen voor de bak en durf ook niet te sproeien nu want vrijdag staat er 20mm. Vrijdag hebben we weer Working Equitation les, dus toch vanavond voor de vorm nog maar even wat dingetjes oefenen. Want echt amper gereden door de warmte.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:01

Thanks voor de complimentjes op het knippen haha :D Ik ben ontzettend pietje precies, zie nu ook alweer dingen die ik nog bij wil knippen maar hij was een beetje ongeduldig gister. Volgende week heb ik een professionele fotoshoot met hem dus dan moet ie wel strak in de lak :+

Ziet er netjes uit hoor Feelsoproud!

Hier is helaas ook weinig regen gevallen inderdaad, wij balen ook al want het gras en de bak kunnen het goed gebruiken...