[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:34

Zo fijn dat je ze dadelijk vanalles kan leren aan huis :)

Mijne is idd ook erg gevoelig op vliegen enzo.. Bos in zonder deken zie ik niet zitten. Als hij terug naar huis komt misschien ook in de wei een vliegendeken, weet nog niet goed wat ik ermee moet.

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:55

Loki had de eerste dag vandaag zonder koorts, een 37.8 op de thermometer. Dus ik ben echt heel erg blij.
Antibiotica tot maandag, dus dan moet het ook echt wel goed zijn, dan heeft hij er een week ab opzitten.
Maandag is het alleen bloedheet, 32 graden voorspellen ze. Waarschijnlijk een dagje op stal en dan de nacht op de paddock.
Even zien hoe ze dat op deze stal doen.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:52

Wat leuk dat het hier weer zo actief is, goede reden om weer mee te praten. :D

Hier geen vliegen(rij)dekens, het valt hier op zich wel mee. Hij heeft ze alleen snel rond z'n ogen zitten, maar heb tig maskers al geprobeerd en die krijgt hij af. En van die frontriempjes heeft hij de afgelopen 3 maanden ook al 5 versleten. Mocht iemand nog een gouden tip hebben..

@WonkeyDonkey; fijn dat hij geen koorts meer heeft! Maandag wordt hier een dagje schuilstal, ze kunnen zelf kiezen maar ze staan met die hitte echt alleen maar binnen.

Jack is nu 18, 2 weken terug voor het eerst sinds 3 jaar weer eens gewogen; 594 kilo en 1.52cm (2cm gekrompen, ouderdom slaat toe :+).
Evengoed nog te zwaar maar in vergelijking met het weegbonnetje van 2021 is hij dik 70 kilo afgevallen.
Foto is van gisteren, morgen gaan we de schaar maar weer eens in die manen zetten, wordt tijd.

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:50

Hier moet er ook weer geknipt worden, nu wel weer proberen om der zwart boven het witte uit te krijgen.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 19:10

Knippen jullie altijd het witte eerst of eerst het zwarte? Ik hoor dus altijd onwijs veel mensen die dat doen, maar ik doe het al jaren andersom (knip het eerst helemaal en dan de lijn erin) en elke keer denk ik; oh dat ook maar eens proberen, maar dan durf ik het toch niet aan. :9

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 19:27

Fijn dat het beter gaat Wonkeydonkey!

Leuke Fjord Daannvd92! <3

Hier knip ik altijd eerst alles om de vorm erin te krijgen en daarna het wit eronder zodat dat mooi meegaat met de lijn van het zwart :)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 19:31

Fijn dat het beter gaat met Loki!

Wat ziet Jack er goed uit <3

Ik knip meestal eerst het wit aan beide kanten en daarna het zwart. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren :D

Mijn kleuter <3 zo braaf maar heeft toch echt wel een heel klein hartje :')
Afbeelding

En ik doe een poging Finnea weer in een goede conditie te krijgen :o Uiteraard gaat aankomen veel sneller dan afvallen maar we doen ons best!
Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 20:01

Heerlijk zo’n brave kleuter <3 .

Ze laten afvallen is zoooo moeilijk, heel herkenbaar. Jack is 4 jaar terug HB geweest op onze oude pensionstal, we hebben ze nu bijna 2 jaar aan huis en alles voor hem ingericht. Maar gewicht blijft altijd een ding.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 21:41

Ik heb die van mij in juni/juli op de paddock gezet. Ik vond haar ineens zo dik worden, kwam ik erachter dat de eigenaar van het paard waar ze naast stond het net met kuil tegen de spijlen hing en Pyps dus al 2 weken kuil mee stond te eten.

Vond ze wel feest denk :D

Nu krijgt ze halve dagen land.

Staan die van jullie op gras?

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 22:35

Mijne staat nu op een paddock en ik merk dat hij daar makkelijker op gewicht blijft.. Thuis had ik hem naast de paddock ook op de wei maar duidelijk minder in vorm dan. Hij komt eind deze maand normaal weer naar huis en weet nog niet goed wat ik dan doe. Ik heb een kleine track gemaakt maar wat moet ik dan met het stuk wei?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 06:21

Hahaha Pyps dacht ook, feestmaaltijd :+

Olaf staat 24/7 op een paddock met toegang naar de wei (alleen in de zomer, winter alleen paddock), maar goed hij is een jaarling dus nog in de groei en hij kon het goed gebruiken. Hij was super mager na de droes. En hij zorgt zelf voor voldoende beweging, zie hem heel vaak spelen en rennen :') Hoe dat gaat als hij ouder is moet ik nog even bekijken tegen die tijd...

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 07:20

Haha Pypsa had idd een feestje. :+

Kalea, ik heb ook gras over, ik heb van de week van 1 stuk wei maar een parcourtje gemaakt en daar rijd ik nu veel. Dus dat blijven we dan maar maaien denk ik. Wil er ook niks bij want vind 3 echt genoeg.

Hier staan ze 3 uurtjes op het gras, uitschieter naar 4. Heb een track met 5 kleine landjes en dan een groot land, dit hebben we ingezaaid met fructaan arm gras. Maar moet zeggen dat ik geen verschil merk aan ze als ze daarop staan..

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 08:49

Loki staat ook op de paddock. Wel ga ik elke dag met hem grazen aan de hand.
Hij is super op gewicht, dus ik vind dit echt heel erg fijn zi.

Leuke Fjorden komen er voorbij.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:13

Wat leuk dit topic! Ik kom graag meepraten en zal natuurlijk mijn fjord even voorstellen. Ik heb hem vandaag precies een maand alweer! Wat vliegt de tijd! Dit is Luuk, 9 jarige ruin en doet alsof hij al jaren op deze stal woont, zo relaxed! Misschien dat jullie hem herkennen want vond wat oude foto topics op bokt van zijn vorige eigenaresse. Helaas slecht nieuws gehad over m’n heup dus mag even een tijd niet rijden. Gelukkig genieten we wel ontzettend van elkaar en leren we elkaar steeds beter kennen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, let niet op z’n fjordenboog, heb het voor het eerst geknipt en moet nog even oefenen :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:35

Welkom en wat een knappe!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 11:11

Ach, wat een leukerd.
Ik ben ook pas begonnen met knippen hoor. Dat komt allemaal goed, geloof mij.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 11:54

Wat een knapperd & wat een heerlijke voorpluk. <3
Mocht je over een tijd wel weer kunnen rijden, we wonen in de buurt dus wie weet eens een fjordenrit. :P

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 12:55

Welkom :) wat een leuke!

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 14:35

Loki heeft wel wat ingeleverd met zijn verkoudheid, zijn rug boven op is weer wat bloot.
Vandaag 36.9, dus compleet normaal weer. Nog 2 dagen antibiotica en dan mag hij weer naast de rest. Hij staat nu in een paddock tegenover de rest, hij kan ze wel zien, maar wel met een beste afstand.
Zijn vacht is nog wat dof zie ik op de foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 15:56

Fijn dat Loki weer fit is, de rest komt wel weer met een heleboel liefde.

Ik heb net 1 kant geknipt, doe het altijd in 2 dagen, Jack wordt op den duur zo ongeduldig dat mijn geduld dan ook opraakt. Dus de laatste maanden doen we het in 2 dagen, zijn we beide blij. :+

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 16:08

Super netjes!
Vandaag ook geknipt, en ook hier eindelijk tussen 2 touwen. Ik had wel even een "gesprekje" met hem want hij loopt net zo lang naar voren tot hij niet verder kan. En dat keer op keer. Hij is nu 2,5 vijf minuten stil staan moet gewoon kunnen nu hoor.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:33

Daannvd92 schreef:
Fijn dat Loki weer fit is, de rest komt wel weer met een heleboel liefde.

Ik heb net 1 kant geknipt, doe het altijd in 2 dagen, Jack wordt op den duur zo ongeduldig dat mijn geduld dan ook opraakt. Dus de laatste maanden doen we het in 2 dagen, zijn we beide blij. :+

[ [url=m/6TB3wM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeeeetje wat netjes! Ik moet echt nog oefenen. Misschien ga ik morgen of overmorgen even bijknippen.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:37

Dit was voor het knippen.
Zijn laatste stukje is heel lelijk door zijn deken, die ligt erop.
Welke dekens gebruiken jullie trouwens, ivm die dikke nek. Ik wil eens gaan kijken voor fijne dekens.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:51

Haha Udsie heeft vandaag ook een knipbeurt gehad! Ook de hoefsmid is geweest, dus hij kan er weer helemaal tegenaan :D

Bij Udsie knip ik meestal alles gelijk. Bij zijn schoft heeft hij een soort zigzagjes in zijn manen, waardoor ik het mooier vind als het gelijk is.
Afbeelding
Afbeelding

Hij is inmiddels uit zijn pony halster gegroeid en heeft nu een maat cob. Maat full is nog net even te ruim bij zijn neus, waardoor ie tijdens het poetsen laatst zijn halster had afgedaan :+

Hier heeft Udsie ook last van de vliegen. Vooral op zijn hoofd. Helaas trekken onze andere paarden de maskers er met de zelfde vaart weer af en Udsie bij hun..
Afbeelding

Sinds vandaag hebben wij onze “mini track” de hele dag open. Udsie is nog steeds helemaal gek van de “berg”. :D

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:05

Knappe Udsie, die van mij heeft dat dus ook. Rare wiebeltjes in de manen.