[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:27

Heerlijk inderdaad die Fjorden Zebrastreep <3

Gave foto’s Feelsoproud!

Super fijn dat hij zo relaxed is Wonkeydonkey :)

Wonkeydonkey

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:22

Is er iemand bekend met de opa van Loki, Orsta?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:49

Zo genoten van mijn Fjorden vandaag, en hoe leuk dat je je hobby kunt delen met je beste vriendin.

We hebben er heel wat jaartjes op moeten wachten, maar eindelijk samen met mijn 2 Fjorden een buitenrit gemaakt.

Heel trots op Ofira, in het begin was ze super ontspannen, beetje traag zelfs en heel relaxt. Halverwege toch wat spanning, maar ze loopt lekker voorop door. Dit was denk ik nog maar de 6de keer dat ze buiten is geweest en het ging super!

Udith was zoals altijd braaf en kalm en liet zich niet gek maken door de drukke puber :')

Afbeelding

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 21:08

<3
Ik kan niet wachten tot die van mij zo oud is.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 00:40

Oh wat leuk zeg! Wij zijn hier ook aan het oefenen met Abel dat die lekker buiten kan!

Orsta is een vrij bekende oude Nederlandse lijn dacht ik :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 00:48

Wonkeydonkey schreef:
Is er iemand bekend met de opa van Loki, Orsta?

Das al een oudje. Is de vader van een fjordje van mijn vriendin. En die is al rond de 22 ergens

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:33

De moeder van mijn Fjord is een Orsta en nog best jong geloof ik.
Ik heb me destijds, bij aankoop, compleet niet ingelezen in de ouder dieren :') Waar ik dat bij mijn Fries wel gedaan had.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 10:33

Ik vraag mij af of Orsta nog leeft aangezien hij uit 1988 komt.

Ik vond wel een topic over hem als je zijn naam intypt op Google.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:13

Idd, had ik ook gezien.
Ik las dat er pittige nakomelingen zijn. Afwachten dus.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:57

Wonkeydonkey schreef:
Idd, had ik ook gezien.
Ik las dat er pittige nakomelingen zijn. Afwachten dus.

Mijn vorige topper Fjordy, was een Orsta. Mega pittig mannetje was hij haha <3 Maar wel eerlijk!! Hij ging voor mij door het vuur.

Hij was maar 142 maar dapper. We hebben L paarden en M SGW gesprongen. Dressuur daarintegen zijn we nooit het B uitgekomen :'), omdat hij zo'n heethoofd was. Hij was mijn once in a lifetime horse.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Orsta heb ik nog gekend bij zijn oude hengstenhouder. Hij was ook geen makkelijke, niet voor iedereen, maar niet gemeen.

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:27

Ach, wat super goed zeg!!
Voor nu is hij vooral dood braaf, helemaal als hengst.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:28

Orsta'tje hier is echt stik en stik braaf van jongs af aan al :j geen typische Orsta van wat we altijd over hem lazen haha.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:21

Wat heerlijk Zebrastreep, fijn als het zo kan!

Ohhh Fjordy, fantastisch dier! Was zo fan van jouw paarden altijd Amber, Gio is ook zo waanzinnig <3 Kom hem af en toe tegen op TikTok bij z'n nieuwe huis in Amerika :D

Olaf leeft zijn beste puberleven :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:49

Haha wat een draakje! Mijn merrie jaarling is ook altijd aan het spelen! Veel meer dan onze dravers :)

@zebrastreep: heerlijk zeg, dromen laten uitkomen!

Ik heb zelf vandaag voor het eerst zelf op mijn 5 jarige gezeten. 2 kinderen krijgen heeft me echt een bange poeperd gemaakt ten opzichte van vroeger, dus had er steeds spanning over. Vandaag dacht ik : Ik doe t gewoon. En heerlijk gereden.

Snap ook niet waar ik mij dan druk om maak, maar heb vorige maand eerst een paar keer op een goed beleerde gezeten en had dat mentaal toch even nodig ofzo. Voel me na 2 zwangerschappen en dus bijna 3 jaar niet rijden ineens weer helemaal 'ruitje' i.p.v. moeder. Waar 15 minuten rijden op je eigen paardje al niet goed voor is :+

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:16

Ik ben al eventjes met de mijne aan het rijden maar ik ben na krijgen van dochter en een 7 tal jaar niet rijden ook een bangerik geworden.. de laatste twee keer is hij ergens van geschrokken. Paar passen flinke galop en weer kunnen terugnemen maar merk dat ik het nu uitstel om er weer op te gaan |o Terwijl hij echt wel betrouwbaar is. Echt stom want hoopte ondertussen al buiten te kunnen / durven.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:41

Stom he, dat je in je hoofd weet dat het 'onzin' is, maar dat je het niet kan uitzetten? De mijne is met beleren 6 maanden geleden 2 keer gaan rennen en dat was ook in mijn hoofd gaan zitten. En dan zat ik daar niet eens zelf op, dus ik kan mij helemaal voorstellen dat als je het zelf hebt het nog heftiger is.

Terwijl ik Dravers reed die 5 keer zo hard gingen :')

Het beleren ging niet zo snel, want degene die ik graag erop wilde kon maar 2 keer per week. Voordeel is dat ik wel alles op de grond en in het freestyle systeem nu gedaan heb. Dat helpt mij heel erg, ik weet dat ze met dubbele lange lijnen bijvoorbeeld ook niet gek doet, dus zo bouw je dan vertrouwen op? En was met mijn lijf na 2 zwangerschappen ook wat beter te doen. Doe jij op de grond ( eventueel buiten?) Veel?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:49

Ik ben ook een poeperd maar geen moeder. Bij mij is het dus een angststoornis helaas. Ik werk hard er aan. Maar het lukt niet altijd even goed. Ik wil graag buitenrijden, maar mijn paard is nogal onzeker. Dus nu doen we lekker aan de hand met zadel er op.
In de bak is hij wel gewoon zeker over zichzelf. Ben zelf nu weer aan de medicatie en gaat wat beter gelukkig. Maar ik snap jullie angst zeker wel. Jammer dat er zo een taboe op ligt!

Ik heb vandaag weer alle paarden geknipt. Strak boogje weer :D

Afbeelding

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:57

Ik ben eigenlijk het liefst met alles bezig wat met de verzorging te maken heeft :) Daarnaast wat tutten en longeren. Op de grond hebben we een prima band en ben ik totaal niet bang. Hij staat normaal ook aan huis maar nu dus even in pension. Bedoeling is om thuis regelmatig buitenritten te kunnen doen binnenkort. Maar dat zal dus wel moeten lukken voor hij terug thuis komt. Voelt echt belachelijk want hij is echt braaf, zit gewoon in mijn hoofd.. Misschien minder lezen op Bokt ;)

Mooi Furst! Dat boogje knippen blijft lastig vind ik :+

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 23:05

Dat heb ik ook! Hij is op training geweest en deed het daar super!

Vind ik ook. Ik doe het op gevoel haha

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:16

Waar heb jij 'm op training gehad?

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:10

Lisa Theuns Braam, daar wil ik tzt Loki heen brengen, ik maak hem zover zelf zadelmak, dus tot aan het hangen doe ik zelf, ook tzt op de dubbele lijn zodat hij alle commando's kent.
Ik ben niet meer zo gek om er als eerste op te gaan, dat laat ik liever aan de experts over.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 17:32

Ikzelf heb hem bij Melissa Verschorren gebracht van de Meltihoeve. Ook heel erg tevreden. Zij heeft er echt wel goed werk mee verricht. Maar het zelf verder zetten is dus nog wel lastiger

GekOpFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 18:53

Wonkeydonkey schreef:
Lisa Theuns Braam, daar wil ik tzt Loki heen brengen, ik maak hem zover zelf zadelmak, dus tot aan het hangen doe ik zelf, ook tzt op de dubbele lijn zodat hij alle commando's kent.
Ik ben niet meer zo gek om er als eerste op te gaan, dat laat ik liever aan de experts over.

Wat leuk otis is ook bij lisa zadelmak gemaakt

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:38

Zij lijkt mij heel kundig en ik heb haar zien rijden op de keuring.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 19:43

Ik heb het samen gedaan met een vriendin. Ben daar oprecht wel heel erg blij mee. Lijkt me lastig het uit handen te geven maar je moet wat natuurlijk :o